Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022

ME97

Anbefalte innlegg

ValarMorghulis skrev (13 minutter siden):

Jeg melder meg også forsiktig inn her nå. 25 år, første graviditet, termin er i utgangspunktet beregnet til 23. april. 

Ble henvist til TUL i forrige uke pga. mistanke om exu, så dro dit da jeg var 6+3. Embryoet var heldigvis plassert i livmoren, med en fin og tydelig plommesekk (?). Legen mente jeg var kortere på vei enn 6+3 ettersom det kun målte 3mm, men man kunne se begynnende hjerteaktivitet. Ble fortalt at hjerteaktivitet og tydelig plommesekk var svært gode tegn for at svangerskapet skal fortsette. 

Klarer fremdeles ikke glede meg over graviditeten, mye på grunn av frykten for å miste. Tror kanskje jeg har lest for mye her inne, sitter med et inntrykk av at MA er noe "alle" opplever. Har svært få symptomer, det eneste jeg merker er at jeg kanskje er litt mer trøtt enn vanlig. Nesten så jeg også håper at kvalmen melder sin ankomst snart, bare så jeg kan få kjenne litt på følelsen av at noe er annerledes i kroppen :fnise:

Velkommen hit 🥰🙋🏻‍♀️ 

Gratulerer med den lille spiren! 🎉 

Kjenner meg igjen i frykten for å miste, og følelsen av at «alle» har SA eller MA. Men prøv å fokuser på at den lille holder seg der inne, selvom det ikke er så lett. Det går nok helt fint skal du se - og plutselig sitter du der med lille mini i armene 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ValarMorghulis skrev (13 timer siden):

Jeg melder meg også forsiktig inn her nå. 25 år, første graviditet, termin er i utgangspunktet beregnet til 23. april. 

Ble henvist til TUL i forrige uke pga. mistanke om exu, så dro dit da jeg var 6+3. Embryoet var heldigvis plassert i livmoren, med en fin og tydelig plommesekk (?). Legen mente jeg var kortere på vei enn 6+3 ettersom det kun målte 3mm, men man kunne se begynnende hjerteaktivitet. Ble fortalt at hjerteaktivitet og tydelig plommesekk var svært gode tegn for at svangerskapet skal fortsette. 

Klarer fremdeles ikke glede meg over graviditeten, mye på grunn av frykten for å miste. Tror kanskje jeg har lest for mye her inne, sitter med et inntrykk av at MA er noe "alle" opplever. Har svært få symptomer, det eneste jeg merker er at jeg kanskje er litt mer trøtt enn vanlig. Nesten så jeg også håper at kvalmen melder sin ankomst snart, bare så jeg kan få kjenne litt på følelsen av at noe er annerledes i kroppen :fnise:

Velkommen inn hit🌸 Og gratulerer så mye med graviditeten, så utrolig spennende!😍

Kjenner igjen alle disse bekymringene altså! Så slitsomt… Håper du klarer å slappe mer av om ikke lenge💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens🙌🏻 Og gratulerer så mye til alle dere nye, virkelig morro at det kommer inn så mange😍

Her går det i utmattelse og svimmelhet. 12+3 i dag. Var hos fastlege for første ordinære svangerskapskontroll. Fant da ut at jeg har lavt blodtrykk og at det som finnes av medisiner ikke er bra. Så da får jeg bare gå svimmel i noen mnd da.. Han sa det stiger som regel midt i svangerskapet, så jeg håper han har rett🤞🏻🤞🏻 Alltid hatt litt lavt blodtrykk, men ikke sånn at det har hvert ett problem. Min mor skulle til å begynne på blodtrykksmedisin fordi hun slet med høyt blodtrykk, men det ble fint så lenge ho gikk gravid med meg, så litt redd for at det her ikke er en «i starten» ting, men heller en «hele graviditeten» ting🙄😅 

Spent på blod og urinprøve svar også nå, han tok litt ekstra blodprøver pga jeg var undervektig før jeg ble gravid og dermed kan ha mangler… Ser bare frem til ny ultralyd egentlig, men den ble litt sen, så er ikke før 15+3, akkurat 3 uker til. Litt lenge mtp en blødning etter sex for en uke siden som gir meg betydelig angst, men eneste dagen det passer mtp kjærestens jobb😅

Og dere andre? Var det ikke ett par av dere som skulle på TUL i dag?😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere her inne ❤️ Gratulerer! 

Jeg lurer på en ting.. jeg driver å skal søke jobb.. Og neste uke skal jeg på intervju, jeg vil da være ca 7 + 3. Jeg vet at jeg ikke er pliktig til å informere om at jeg er gravid, men er det veldig dårlig gjort av meg å ikke si noe?

Jeg vil i så fall rekke å jobbe ca 4 mnd før jeg må ut i permisjon, så jeg skjønner at det ikke er ideelt for en arbeidsgiver. Samtidig er det veldig viktig for meg å få en jobb for å få rett til svangerskapspenger.. 

Jeg vil ikke "lure" de, men er redd for å ikke bli sett på som en seriøs kandidat til tross for at de ikke har lov til å diskriminere... hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet88 skrev (35 minutter siden):

Så hyggelig med flere her inne ❤️ Gratulerer! 

Jeg lurer på en ting.. jeg driver å skal søke jobb.. Og neste uke skal jeg på intervju, jeg vil da være ca 7 + 3. Jeg vet at jeg ikke er pliktig til å informere om at jeg er gravid, men er det veldig dårlig gjort av meg å ikke si noe?

Jeg vil i så fall rekke å jobbe ca 4 mnd før jeg må ut i permisjon, så jeg skjønner at det ikke er ideelt for en arbeidsgiver. Samtidig er det veldig viktig for meg å få en jobb for å få rett til svangerskapspenger.. 

Jeg vil ikke "lure" de, men er redd for å ikke bli sett på som en seriøs kandidat til tross for at de ikke har lov til å diskriminere... hva ville dere gjort?

Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe. Startet i ny jobb selv nå, og ble gravid rett før (men fikk jobben for lenge siden da, rett før vi begynte å prøve). Føles litt kjipt, men regner med sjefen tenkte på det da hun ansatte meg som kvinne uten barn fra før av. Har ikke sagt noe foreløpig og må innrømme at jeg gruer meg, men altså sånn er bare livet 🤷🏼‍♀️ Folk blir gravide, og de kommer jo tilbake i arbeidslivet etter hvert! Dersom det føles naturlig kan du jo nevne det, men jeg tror rett og slett ikke jeg hadde tatt sjansen, spesielt ikke dersom jeg var avhengig av å få jobben! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke sagt noe.. det er lov å være litt «egoistisk» i slike situasjoner. Og det er jo egentlig ikke egoistisk heller 🙊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da melder jeg meg forsiktig inn her jeg også… 

38år- B1- termin 08.04. ( ifølge ul) 

TUL idag 9+1 viste et bankende hjerte, og det kom noen lettelsens tårer fra oss begge. 
dette er graviditet nr 3 for oss( min 4.) og med 1 SA og 1 MA bak oss( pluss en tidligere SA for meg) så klarer vi ikke være helt optimistiske ennå🙈 

Har ny UL 15.9 for ny sjekk, samt henvist til NIPT og TUL for nakkefold osv. 

krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteTull skrev (På 3.9.2021 den 11.17):

Da melder jeg meg forsiktig inn her jeg også… 

38år- B1- termin 08.04. ( ifølge ul) 

TUL idag 9+1 viste et bankende hjerte, og det kom noen lettelsens tårer fra oss begge. 
dette er graviditet nr 3 for oss( min 4.) og med 1 SA og 1 MA bak oss( pluss en tidligere SA for meg) så klarer vi ikke være helt optimistiske ennå🙈 

Har ny UL 15.9 for ny sjekk, samt henvist til NIPT og TUL for nakkefold osv. 

krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen. 

Gratulerer så mye med positiv test!☺️ Og velkommen skal du være inn hit, jeg skal legge deg inn i terminlisten🌸

Forstår godt bekymringen din! Men når du så et bankende hjerte på TUL i uke 9 er det veldig god sjanse for st dette skal gå bra og blir til en baby😍🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (7 minutter siden):

TUL i dag viste en frisk og rask liten baby❤️ Og vi venter mest sannsynlig ei jente:nordvesta:

Så gøy, gratulerer såå mye 🥳❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er 6+5 i dag. Alt har gått fint så langt men nå skulle jeg på do og tisse og oppdaget blod eller noe form for brunt utflod fra skjeden på trusen.. Har noen andre opplevd dette? Jeg er super bekymret nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpike99 skrev (9 minutter siden):

Hei!

jeg er 6+5 i dag. Alt har gått fint så langt men nå skulle jeg på do og tisse og oppdaget blod eller noe form for brunt utflod fra skjeden på trusen.. Har noen andre opplevd dette? Jeg er super bekymret nå..

Dette høres helt ufarlig ut, så lenge du ikke opplever smerter er det mest sannsynlig ikke noe gale med den lille! Håper du klarer å ikke bekymre deg for mye over det❤️ Har du en time til TUL å se frem mot?

Lykkee skrev (1 time siden):

Så gøy, gratulerer såå mye 🥳❤️ 

Tuusen takk! En uvirkelig følelse💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 6.9.2021 den 20.12):

TUL i dag viste en frisk og rask liten baby❤️ Og vi venter mest sannsynlig ei jente:nordvesta:

Å, gratulerer så mye 😍 for en herlig følelse! 

vi var på TUL i går fikk se et bankende hjerte ❤️ Viser seg at jeg er kortere på vei enn jeg trodde da, så ny foreløpig termin satte hun til 4.mai.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet88 skrev (5 timer siden):

Å, gratulerer så mye 😍 for en herlig følelse! 

vi var på TUL i går fikk se et bankende hjerte ❤️ Viser seg at jeg er kortere på vei enn jeg trodde da, så ny foreløpig termin satte hun til 4.mai.. 

Tusen takk! Og gratulerer så mye med å ha sett hjertet slå, det er en fantastisk følelse altså😍 Da blir det veldig spennende å se hva termin ved OUL blir🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tredje og siste TUL var i dag, 13+5. Alt var heldigvis fint, alle organer, ingen nakkefold synlig og ti fingre og ti tær 🥰 oog jordmor var ganske sikker på at det er en liten jente 💕👶🏻 Tenk det! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (5 minutter siden):

Min tredje og siste TUL var i dag, 13+5. Alt var heldigvis fint, alle organer, ingen nakkefold synlig og ti fingre og ti tær 🥰 oog jordmor var ganske sikker på at det er en liten jente 💕👶🏻 Tenk det! ❤️

Hurraa!!😍 gratulerer igjen - så koselige nyheter❤️ Da legger inn jente på deg også🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, da skjedde det jeg var så innmari redd for. Fikk bekreftet MA når jeg var på ultralyd på 12+4. 

22. mars - Linntherese - 26 år - B1 kan dermed fjernes fra termin lista.

Jeg er helt i fra meg, vet ikke hva jeg skal skrive. Ønsker dere alle lykke til videre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linntherese skrev (1 time siden):

Hei, da skjedde det jeg var så innmari redd for. Fikk bekreftet MA når jeg var på ultralyd på 12+4. 

Jeg er helt i fra meg, vet ikke hva jeg skal skrive. Ønsker dere alle lykke til videre ❤

Ånei så ufattelig trist! 💔 det er jo akkurat dette man er så redd for å oppleve, også skjedde det med deg! 😢 det er så urettferdig 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linntherese skrev (3 timer siden):

Åånei, så utrolig trist 💔 Sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linntherese skrev (4 timer siden):

Ånei herlighet, så forferdelig å høre kjære deg😢 Ord blir små❤️ Ta godt vare på hverandre🌸 Håper dere lykkes igjen så fort dere føler dere klare for det igjen:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...