Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022


ME97

Anbefalte innlegg

Tenkte å undersøke interessen for en skravletråd til oss vordrende mødre for vårmånedene Mars og April neste år. Det er nok ikke såååå mange av oss enda, og april’ere kommer vel etterhvert😍 🤰

Gleder meg til å skravle med dere om alt som måtte omhandle graviditeten og tiden fremover. 🥰
Kan føre liste under her etterhvert som det tilkommer «medlemmer» med termindato. Gjerne skriv inn alder og , nr. barn også de som vil det!

Info-& terminliste (m forbehold om endringer) ________

ME97 - 23 år- B1- termin 8. Mars

Spire&Gro - 36 år - B3 - 11. Mars

lehangolta - 28 år - B1 - 11. Mars

nilci - 30 år - B1 - termin 14. Mars

Lemons - 24 år - B1 - termin 16. Mars

Annabel - 27 år - B1 - termin 19. Mars

Linntherese - 26 år - B1 - termin 22. Mars

Rosewood - 29 år - B2 - termin 22. Mars

Atziri - 29 år - B3 - termin 28. Mars

 

Endret av ME97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste (med forbehold om endringer) for mars og april 2022 ❤️  Oppdater gjerne med (antatt) kjønn når dere får vite dette 😄 

1. mars - Lalali - 39 år - B2:babygutt:

10. mars - nilci - 30 år - B1:babyjente:

12. mars - Frøken Valmue - 27 år - B2:babygutt:

14. mars - Lemons - 24 år - B1:babygutt:

19. mars - Annabel - 27 år - B1:babyjente:

21. mars - Karamelltopp - B2 

24. mars - Porkupine - 33 år - B2:babyjente:

27. mars - Anne D - 34 år - B1

28. mars - Atziri - 29 år - B3 

3. april - Chara - 39 år - B2 

8. april - TanteTull - 38 år - B1

9. april - T.N - 29 år - B2

10. april - Nalaque - 28 år - B2:babygutt:

20. april - Stein-saks-papir - 39 år - B1 

23. april - ValarMorghulis - 25 år - B1

24. april - Vet88 - 34 år - B2

27. april - Lykkee - 30 år - B1 

30. april - Jordbærpike99 - 22 år - B1 

? april - Sunshineee - 25 år - B1

Endret av Annabel
Kopierte over innlegget og terminlisten fra HI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+0 i dag, termin 15.mars :)

FIkk positiv test på tirsdag, 10dpo. Har krysset fingrene, da jeg opplevde kjemisk for to mnd siden, men foreløpig klamrer den fast. Venter dog på sterk strek, og tenkte ta digital på mandag eller tirsdag, for å følge med på stigning :)

gratulerer med positiv test,

@Annabel 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2 i dag. Appene sier termin alt fra 11. til 14. mars, så vet ikke hvilken som faktisk er riktig. Hvilken app bruker dere? Har sluttet å ta strimmeltest. De ble aldri så sterke som jeg ønsket, men ser en tendens til stigning så håper spiren sitter. Fikk 1-2 på digital mandag som var 10dpo, så tenker å driste meg til en ny digital nå på mandag. Håper den viser 2-3 🤞 har allerede rukket å tenke mange fine tanker, utrolig leit hvis det ikke blir noe av 😳

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (3 timer siden):

Jeg er 4+0 i dag, termin 15.mars :)

FIkk positiv test på tirsdag, 10dpo. Har krysset fingrene, da jeg opplevde kjemisk for to mnd siden, men foreløpig klamrer den fast. Venter dog på sterk strek, og tenkte ta digital på mandag eller tirsdag, for å følge med på stigning :)

gratulerer med positiv test,

@Annabel 😁

Tusen takk, og i like måte😍

Uff, så fælt. Kjenner meg igjen i den frykten 😕 Opplevde en tidlig SA/kjemisk tidligere i år, og det var virkelig vondt. Håper spirene holder for oss alle nå🥰🤞🏻

nilci skrev (1 time siden):

4+2 i dag. Appene sier termin alt fra 11. til 14. mars, så vet ikke hvilken som faktisk er riktig. Hvilken app bruker dere? Har sluttet å ta strimmeltest. De ble aldri så sterke som jeg ønsket, men ser en tendens til stigning så håper spiren sitter. Fikk 1-2 på digital mandag som var 10dpo, så tenker å driste meg til en ny digital nå på mandag. Håper den viser 2-3 🤞 har allerede rukket å tenke mange fine tanker, utrolig leit hvis det ikke blir noe av 😳

Jeg har til nå kun tatt utgangspunkt i FF sin terminberegning, som regner termin ut ifra at EL var den 23. juni (EL var enten 23. eller 24. juni). Hvilke apper synes dere er best for å følge med på graviditeten?:)

Åh så spennende❤️ Her blir første milepæl å komme over IKM🤞🏻 Åh ja - tankene kverner så fort streken kommer til syne! Håper og tror at spiren klamrer seg fast:klem: Tenk, den blir sterkere og sterkere for hver dag som går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (43 minutter siden):

Tusen takk, og i like måte😍

Uff, så fælt. Kjenner meg igjen i den frykten 😕 Opplevde en tidlig SA/kjemisk tidligere i år, og det var virkelig vondt. Håper spirene holder for oss alle nå🥰🤞🏻

Jeg har til nå kun tatt utgangspunkt i FF sin terminberegning, som regner termin ut ifra at EL var den 23. juni (EL var enten 23. eller 24. juni). Hvilke apper synes dere er best for å følge med på graviditeten?:)

Åh så spennende❤️ Her blir første milepæl å komme over IKM🤞🏻 Åh ja - tankene kverner så fort streken kommer til syne! Håper og tror at spiren klamrer seg fast:klem: Tenk, den blir sterkere og sterkere for hver dag som går!

Jeg lastet ned en del gravidapper, men selv om jeg putter inn EL-dagen så er de uenige i termin 😅 er jo ikke så innmari nøye nå i begynnelsen, men litt irriterende er det jo. Jeg bruker nå Premom (den brukte jeg også under prøvingen) og Preglife. Men vet ikke om dette er de beste. Preglife har en del artikler og informasjon som var interessante, og den har også en sjekkliste med ting som er lurt å huske å kjøpe inn til fødsel, nyfødtperiode osv. Bruker også FF fortsatt, men den har ikke bilder av hvordan embryoet ser ut uke for uke, og det synes jeg er litt fint å ha 🥰

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (30 minutter siden):

Jeg lastet ned en del gravidapper, men selv om jeg putter inn EL-dagen så er de uenige i termin 😅 er jo ikke så innmari nøye nå i begynnelsen, men litt irriterende er det jo. Jeg bruker nå Premom (den brukte jeg også under prøvingen) og Preglife. Men vet ikke om dette er de beste. Preglife har en del artikler og informasjon som var interessante, og den har også en sjekkliste med ting som er lurt å huske å kjøpe inn til fødsel, nyfødtperiode osv. Bruker også FF fortsatt, men den har ikke bilder av hvordan embryoet ser ut uke for uke, og det synes jeg er litt fint å ha 🥰

Takk for tips! Preglife vil jeg sjekke ut🥰 Endret status til «I’m pregnant» i Premom (visste ikke man kunne gjøre det, har kun brukt appen til å tolke EL-tester tidligere) og det er så gøy å se illustrasjoner av hva som foregår der inne til enhver tid. Det er så fascinerende🤩 Premom mener jeg er 9 dpo i dag, og at termin er 15. mars🤔Som du sier, det har ikke noe å si akkurat nå, men jeg vil likevel vite heelt nøyaktig haha🙈

Jeg merker at jeg liksom ikke helt klarer å tro på eller forholde meg til at dette faktisk skal bli en baby? Så termindatoen føles enormt fjern og merkelig, som noe som kanskje blir en viktig dato dersom jeg er veldig, veldig heldig. Det er så mye som kan skje på veien, og så mange hindre man skal komme seg gjennom for at det målet skal nås. Likevel - statistisk sett er det større sjanse for at dette blir en baby enn at det ikke blir det, noe jeg skal forsøke å ha bakhodet❤️

Disse dagene (og forhåpentligvis etter hvert ukene og månedene) kommer til å gå så innmari tregt!:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Amerika regner de færre dager enn her i Norge som er 40+3, derfor blir termin feil ved bruk av de engelske appene. :)

Jeg har en haug foreløpig:  Helseoversikt, Babyverden, Preglife og Preggers, liker alle fire, noen av de kan man legge inn magebilder osv, og andre har bedre forklaringer osv. Får se hva jeg foretrekker etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (24 minutter siden):

Takk for tips! Preglife vil jeg sjekke ut🥰 Endret status til «I’m pregnant» i Premom (visste ikke man kunne gjøre det, har kun brukt appen til å tolke EL-tester tidligere) og det er så gøy å se illustrasjoner av hva som foregår der inne til enhver tid. Det er så fascinerende🤩 Premom mener jeg er 9 dpo i dag, og at termin er 15. mars🤔Som du sier, det har ikke noe å si akkurat nå, men jeg vil likevel vite heelt nøyaktig haha🙈

Jeg merker at jeg liksom ikke helt klarer å tro på eller forholde meg til at dette faktisk skal bli en baby? Så termindatoen føles enormt fjern og merkelig, som noe som kanskje blir en viktig dato dersom jeg er veldig, veldig heldig. Det er så mye som kan skje på veien, og så mange hindre man skal komme seg gjennom for at det målet skal nås. Likevel - statistisk sett er det større sjanse for at dette blir en baby enn at det ikke blir det, noe jeg skal forsøke å ha bakhodet❤️

Disse dagene (og forhåpentligvis etter hvert ukene og månedene) kommer til å gå så innmari tregt!:bond:

Ooo det du sier om at det statistisk sett er større sjanse for at dette blir en baby enn at det ikke blir det skal jeg prøve å huske. Akkurat nå sliter jeg med tanken om at 10-30% av svangerskap ender i spontanabort, men det er jo som du sier da 70-90% sannsynlighet for at det faktisk går bra! Jeg er alltid en evig pessimist, så dette skal jeg prøve å ta med meg 🥰🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med aktivitet her jenter, og hyggelig å lese om dere og spirene deres😍 Skal fylle ut i HI snart. 
Er selv 5+0 idag👏🏻👏🏻 Har vært innom babyverden appen, preglife, preggers og graviditet+, syns egentlig alle er fine på hver sin måte. Funksjoner jeg savner i en app får jeg i en annen, så foreløpig switcher jeg litt mellom. 
 

De som ønsker det kan også gjerne tilføye alder og om det er 1. B(arn)  2. osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (7 timer siden):

Så koselig at det allerede er opprettet en tråd for mars/april😍 Jeg er kun 10 dpo i dag, så føles skummelt tidlig å skulle melde seg inn hit, men jeg gjør det likevel🙊

Jeg er i hvert fall veldig interessert i en skravletråd🙋🏻‍♀️ Fikk positiv test i går kveld, og har foreløpig termin 16. mars🥰 Hva med dere, @Sommerfuulog @ME97?

Ååå så stas! Har sett deg i de andre forumene 😍🤩 Foreløpig her er 8. mars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (15 timer siden):

Så hyggelig med aktivitet her jenter, og hyggelig å lese om dere og spirene deres😍 Skal fylle ut i HI snart. 
Er selv 5+0 idag👏🏻👏🏻 Har vært innom babyverden appen, preglife, preggers og graviditet+, syns egentlig alle er fine på hver sin måte. Funksjoner jeg savner i en app får jeg i en annen, så foreløpig switcher jeg litt mellom. 
 

De som ønsker det kan også gjerne tilføye alder og om det er 1. B(arn)  2. osv. 

Barn 1, termin 14. mars (ca😅), 30 år 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ME97 skrev (17 timer siden):

Så hyggelig med aktivitet her jenter, og hyggelig å lese om dere og spirene deres😍 Skal fylle ut i HI snart. 
Er selv 5+0 idag👏🏻👏🏻 Har vært innom babyverden appen, preglife, preggers og graviditet+, syns egentlig alle er fine på hver sin måte. Funksjoner jeg savner i en app får jeg i en annen, så foreløpig switcher jeg litt mellom. 
 

De som ønsker det kan også gjerne tilføye alder og om det er 1. B(arn)  2. osv. 

Gratulerer med 5 uker😍 Så fantastisk med hver uke som går fremover nå! Jeg gleder meg til å bikke 4 uker altså🙈 Er foreløpig kun 3+4, og det føles liksom så skjørt😭 IKM er 6./7. juli, og det blir så deilig å passere denne datoen også🤞🏻

Jeg har også lastet ned mange forskjellige apper nå, så får se litt an hva som blir mest brukt etter hvert! Veldig gøy å følge med på i hvert fall☺️
 

Hvordan gjør dere det med testing nå? Jeg har en del babyplan-tester liggende som jeg har brukt for å se stigning frem til nå. Usikker på hvor lenge det er lurt å bruke disse? Kommer til å bli så stresset om det plutselig viser seg å ikke være noen økning lengre, som jeg har hørt kan skje etter hvert uten at det trenger være farlig😬
 

Det er forresten: Barn 1 - termin ca. 19. mars (varier fra 14.-20. mars, men troor 19. er mest riktig😅) - 27 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med 5 uker😍 Så fantastisk med hver uke som går fremover nå! Jeg gleder meg til å bikke 4 uker altså🙈 Er foreløpig kun 3+4, og det føles liksom så skjørt😭 IKM er 6./7. juli, og det blir så deilig å passere denne datoen også🤞🏻

Jeg har også lastet ned mange forskjellige apper nå, så får se litt an hva som blir mest brukt etter hvert! Veldig gøy å følge med på i hvert fall☺️
 

Hvordan gjør dere det med testing nå? Jeg har en del babyplan-tester liggende som jeg har brukt for å se stigning frem til nå. Usikker på hvor lenge det er lurt å bruke disse? Kommer til å bli så stresset om det plutselig viser seg å ikke være noen økning lengre, som jeg har hørt kan skje etter hvert uten at det trenger være farlig😬
 

Det er forresten: Barn 1 - termin ca. 19. mars (varier fra 14.-20. mars, men troor 19. er mest riktig😅) - 27 år

Jeg sluttet egentlig med strimmeltesting i går, men som jeg skrev i dagboken min så fikk jeg plutselig en følelse av at jeg ikke var gravid lengre 😅 så da tok jeg en som heldigvis var okay styrke på 🙊 merket styrkeøkning fra dpo10 til dpo12, men ikke så mye sterkere etter det. Heldigvis ikke svakere heller da!  Har nok ikke tenkt å teste med strimmel videre nå. CB digital nr 2 blir i morgen 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker kanskje at jeg opplever en kjemisk abort igjen. Hadde kun digital og Metode tidlig strimler (som for øvrig har vist mye svakere strek enn Babyplan). Er i dag 4+1, men fikk ultrasvak test, svakere enn i går. (Og digital 1-2)

Føles som en evighet å vente på å kjøpe ny i morgen.

 

Øverste er fra i går, nederste fra i dag.IMG_20210704_080655_edit_1219500418101937.thumb.jpg.100a9a0c00576f7d96c60f6eca73a4a0.jpg

Og så åpnet jeg digitale, og ble ikke klokere 🤣

Øverst er 10 dpo, mellom 13 dpo og siste i dag 15 dpo. Mulig den i dag er bittelitt svakere. Men håper bare at Metode strimmelen er dritt, og at spira fortsatt holder fast...

IMG_20210704_101732.thumb.jpg.a6da765ff675085d13e51e2d9abd4944.jpg

Har også bestilt flere BabyPlan vanlig, for de er jeg mest fornøyd med.

Så foreløpig må jeg avvente og se an situasjonen 😬 har ikke så lyst å reise til legen for å ta hcg heller, for enten er jeg gravid eller så begynner jeg vel å blø om noen dager 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (26 minutter siden):

Gratulerer med 5 uker😍 Så fantastisk med hver uke som går fremover nå! Jeg gleder meg til å bikke 4 uker altså🙈 Er foreløpig kun 3+4, og det føles liksom så skjørt😭 IKM er 6./7. juli, og det blir så deilig å passere denne datoen også🤞🏻

Jeg har også lastet ned mange forskjellige apper nå, så får se litt an hva som blir mest brukt etter hvert! Veldig gøy å følge med på i hvert fall☺️
 

Hvordan gjør dere det med testing nå? Jeg har en del babyplan-tester liggende som jeg har brukt for å se stigning frem til nå. Usikker på hvor lenge det er lurt å bruke disse? Kommer til å bli så stresset om det plutselig viser seg å ikke være noen økning lengre, som jeg har hørt kan skje etter hvert uten at det trenger være farlig😬
 

Det er forresten: Barn 1 - termin ca. 19. mars (varier fra 14.-20. mars, men troor 19. er mest riktig😅) - 27 år

Taakk!😍 Ååh ja det føles godt når man når nok en «milepæl», selv om det fortsatt er uhyre tidlig. Håper dagene frem til IKM din går raskt! 👏🏻👏🏻
 

Sist mandag var siste gang jeg testet, og da med digital (2-3) tenkte prøve meg på ny digital i morgen når jeg er 5+2 som forhåpentligvis viser 3+😬😬 Tenker i utg punktet ikke teste noe mer etter det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (11 minutter siden):

Jeg mistenker kanskje at jeg opplever en kjemisk abort igjen. Hadde kun digital og Metode tidlig strimler (som for øvrig har vist mye svakere strek enn Babyplan). Er i dag 4+1, men fikk ultrasvak test, svakere enn i går. (Og digital 1-2)

Føles som en evighet å vente på å kjøpe ny i morgen.

 

Øverste er fra i går, nederste fra i dag.IMG_20210704_080655_edit_1219500418101937.thumb.jpg.100a9a0c00576f7d96c60f6eca73a4a0.jpg

Og så åpnet jeg digitale, og ble ikke klokere 🤣

Øverst er 10 dpo, mellom 13 dpo og siste i dag 15 dpo. Mulig den i dag er bittelitt svakere. Men håper bare at Metode strimmelen er dritt, og at spira fortsatt holder fast...

IMG_20210704_101732.thumb.jpg.a6da765ff675085d13e51e2d9abd4944.jpg

Har også bestilt flere BabyPlan vanlig, for de er jeg mest fornøyd med.

Så foreløpig må jeg avvente og se an situasjonen 😬 har ikke så lyst å reise til legen for å ta hcg heller, for enten er jeg gravid eller så begynner jeg vel å blø om noen dager 🤷🏻‍♀️

Ånei, så ubehagelig kjære deg😔💕 Håper det bare er en midlertidig nedgang eller noe annet som gjør at testen er svakere🤞🏻 
Selv fikk jeg en del svakere test på morgen 10 dpo enn kveld 9 dpo, men så ble den sterkere igjen neste gang jeg testet! 

Håper for deg:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (13 minutter siden):

Taakk!😍 Ååh ja det føles godt når man når nok en «milepæl», selv om det fortsatt er uhyre tidlig. Håper dagene frem til IKM din går raskt! 👏🏻👏🏻
 

Sist mandag var siste gang jeg testet, og da med digital (2-3) tenkte prøve meg på ny digital i morgen når jeg er 5+2 som forhåpentligvis viser 3+😬😬 Tenker i utg punktet ikke teste noe mer etter det. 

Ååh så spennende med ny (og siste) test i morgen!🤞🏻😍 Må være så deilig å se 3+ altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (20 minutter siden):

Jeg mistenker kanskje at jeg opplever en kjemisk abort igjen. Hadde kun digital og Metode tidlig strimler (som for øvrig har vist mye svakere strek enn Babyplan). Er i dag 4+1, men fikk ultrasvak test, svakere enn i går. (Og digital 1-2)

Føles som en evighet å vente på å kjøpe ny i morgen.

 

Øverste er fra i går, nederste fra i dag.IMG_20210704_080655_edit_1219500418101937.thumb.jpg.100a9a0c00576f7d96c60f6eca73a4a0.jpg

Og så åpnet jeg digitale, og ble ikke klokere 🤣

Øverst er 10 dpo, mellom 13 dpo og siste i dag 15 dpo. Mulig den i dag er bittelitt svakere. Men håper bare at Metode strimmelen er dritt, og at spira fortsatt holder fast...

IMG_20210704_101732.thumb.jpg.a6da765ff675085d13e51e2d9abd4944.jpg

Har også bestilt flere BabyPlan vanlig, for de er jeg mest fornøyd med.

Så foreløpig må jeg avvente og se an situasjonen 😬 har ikke så lyst å reise til legen for å ta hcg heller, for enten er jeg gravid eller så begynner jeg vel å blø om noen dager 🤷🏻‍♀️

Ååh 😫😫❤️ håper også det er noe feil med testen, evt at det har noe med urinkonsentrasjinen å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...