Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022


ME97

Anbefalte innlegg

Rosewood skrev (2 timer siden):

Og jeg har liksom min første skoledag på uib i dag.. 🙄 Skulle møte mentorgruppen min kl 9, og så er forelesning eller noe sånn kl 12. Jeg gledet meg sånn til å møte gruppen min, hadde planer om å delta på aktivitetene i fadderuken som ikke innebærer alkohol, men hvordan i huleste skal jeg kunne fokusere på noe av det nå??? 😳 

Så trist å lese😔 Det er så fælt når sånn skjer og man ikke aner hva det betyr! Jeg har i hvert fall lest og hørt mye om at så lenge blodet ikke kommer sammen med smerter, så er det mest sannsynlig ingenting gale❤️ Det er visst veldig vanlig å oppleve blødninger i svangerskapet, mye vanligere enn jeg trodde. Forstår likevel at det sikkert er en mager trøst når du har den historikken du har:hug:

Godt å høre at du skal til legen og få hjelp der. Håper og tror at dette er helt ufarlig, men likevel godt å få sjekke ut så du slipper å bekymre deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosewood skrev (5 timer siden):

😞

Da jeg var på do i går rett før jeg skulle legge meg var det kommet blod i trusa. Da jeg tørket meg var det enda mer blod, sånn gjennomsiktig lysrød. Ble helt knust 😢Gjorde ikke vondt eller noe og blødde ikke noe mer gjennom natta. Nå kommer det bare litt lysrød farge på papiret, kjenner bare litt murringer i magen men ikke noe vonde stikk. Jeg skal ringe til legen når de åpner om 10 min og se om jeg kan få en time så fort som mulig, få det sjekket. Håper jeg ikke må vente lenge 😩

Er vel forberedt på at det ikke går rette veien, har jo opplevd en SA og en MA før så blødning for meg har jo ikke vært positivt.. Jeg klarer ikke dette igjen 😢 Var ca like langt på vei de gangene, mellom uke 9 og 11.

Ånei, så trist! Håper du får gode nyheter på legekontoret ❤️ Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, fikk time kl 14, så heldigvis tok det ikke så lang tid. Hun sendte henvisning til KK for UL, men hun sa at muligheten var der for at de kunne avslå, hvis ikke de så det som akutt nok 😕 Håper jeg får kommet inn, jeg orker ikke å ikke vite! Jeg har ikke blødd noe i dag da, annet enn i dag tidlig men da måtte jeg liksom gå litt opp og så var det litt brunt. Men de gangene jeg har gått på do og tisset så har det ikke kommet noe spor av blod på papiret, og jeg har ikke noe smerter utenom murringer i magen som jeg har hatt en stund fra før. Prøøøver å holde motet oppe og være positiv inntil det motsatte er bevist, men det er vanskelig kjenner jeg 😣 Vil bare vite det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 - 23 år- B1- termin 8. Mars

Spire&Gro - 36 år - B3 - 11. Mars

lehangolta - 28 år - B1 - 11. Mars

nilci - 30 år - B1 - termin 14. Mars

Lemons - 24 år - B1 - termin 16. Mars

Annabel - 27 år - B1 - termin 19. Mars

Linntherese - 26 år - B1 - termin 22. Mars

Rosewood - 29 år - B2 - termin 22. Mars

Atziri - 29 år - B3 - termin 28. Mars

Jordbærpike99 - 22år - B1 - termin slutten av April 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpike99 skrev (22 minutter siden):

 

ME97 - 23 år- B1- termin 8. Mars

Spire&Gro - 36 år - B3 - 11. Mars

lehangolta - 28 år - B1 - 11. Mars

nilci - 30 år - B1 - termin 14. Mars

Lemons - 24 år - B1 - termin 16. Mars

Annabel - 27 år - B1 - termin 19. Mars

Linntherese - 26 år - B1 - termin 22. Mars

Rosewood - 29 år - B2 - termin 22. Mars

Atziri - 29 år - B3 - termin 28. Mars

Jordbærpike99 - 22år - B1 - termin slutten av April 

Gratulerer så masse og velkommen hit! 🥰 Har lagt deg inn i terminlisten (se oppdatert terminliste i innlegget mitt litt lenger nede på første side)🤩

Rosewood skrev (17 timer siden):

Da har jeg vært hos legen, fikk time kl 14, så heldigvis tok det ikke så lang tid. Hun sendte henvisning til KK for UL, men hun sa at muligheten var der for at de kunne avslå, hvis ikke de så det som akutt nok 😕 Håper jeg får kommet inn, jeg orker ikke å ikke vite! Jeg har ikke blødd noe i dag da, annet enn i dag tidlig men da måtte jeg liksom gå litt opp og så var det litt brunt. Men de gangene jeg har gått på do og tisset så har det ikke kommet noe spor av blod på papiret, og jeg har ikke noe smerter utenom murringer i magen som jeg har hatt en stund fra før. Prøøøver å holde motet oppe og være positiv inntil det motsatte er bevist, men det er vanskelig kjenner jeg 😣 Vil bare vite det 

Håper du får kommet inn, og at det skjer raskt❤️ Det er jo veldig, veldig positivt at du ikke har blødd noe mer, og ikke minst er det et godt tegn at du ikke har noen smerter! Jeg har troa på at spiren har det veldig fint der inne:klem: Krysser alt jeg har for deg🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jo just ut at jeg er gravid, og er ca 3+6 i dag. Hva skal jeg gjøre videre? Når bør jeg kontakte legen? Hva er det jeg bør tenke på de første ukene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordbærpike99 skrev (1 time siden):

Jeg fant jo just ut at jeg er gravid, og er ca 3+6 i dag. Hva skal jeg gjøre videre? Når bør jeg kontakte legen? Hva er det jeg bør tenke på de første ukene? 

Du kan nok vente litt med å kontakte legen, eller så kan du ringe å høre om når de helst foretrekker at du kommer og at du bestiller en time til da?😊 Tror uke 9-12 pleier å være greie tidspunkter for første svangerskapskontroll. Dersom du ønsker noen å prate med om graviditeten tidligere, har jeg hørt at det å bestille en tidlig time til jordmor kan være en ide. 

Jeg har faktisk ikke kontaktet legen enda, men det er fordi han har hatt ferie heele august, og jeg føler ikke at dette er noe akutt som ikke kan vente slik at jeg må oppsøke en annen lege😅 

Ellers finnes det mange informative apper du kan laste ned, som for eksempel appen Helseoversikt. Utenom dette er det viktig å ta tilskudd av folat og jod, og holde seg til «gravidvennlig» mat og drikke. Mange liker også å bestille time til en tidlig ultralyd for å få bekreftet at alt står bra til der inne så langt i svangerskapet. Dette anbefales tidligst fra uke 6-7. Ellers kan du leve som normalt og håpe på at ukene går relativt fort og uten for mye kvalme, haha🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Jeg blør enda mer nå. Må bruke bind, men ingen særlige smerter enda. Litt murringer, småkramper bare. Jeg skal til UL på KK om én time, så får vi se hva som skjer der.

Takk for gode tanker ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood skrev (25 minutter siden):

Oppdatering: Jeg blør enda mer nå. Må bruke bind, men ingen særlige smerter enda. Litt murringer, småkramper bare. Jeg skal til UL på KK om én time, så får vi se hva som skjer der.

Takk for gode tanker ❤️❤️

Off, blod er det siste man vil se når man er gravid! Jeg krysser fingrene for at det «bare» er en ufarlig svangerskapsblødning ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood skrev (42 minutter siden):

Oppdatering: Jeg blør enda mer nå. Må bruke bind, men ingen særlige smerter enda. Litt murringer, småkramper bare. Jeg skal til UL på KK om én time, så får vi se hva som skjer der.

Takk for gode tanker ❤️❤️

Masse lykke til på UL!:klem: Sender deg gode tanker og håper så på at du får positive nyheter ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood skrev (1 time siden):

Oppdatering: Jeg blør enda mer nå. Må bruke bind, men ingen særlige smerter enda. Litt murringer, småkramper bare. Jeg skal til UL på KK om én time, så får vi se hva som skjer der.

Takk for gode tanker ❤️❤️

Sender mang lykkeønskninger din vei, håper alt går fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig på KK. De tok en stor bomullsgreie opp til livmoren for å se hvor mye blod det var, og det var ikke så mye. På UL fant de et fosteranlegg og et embryo som målte tilsvarende 5+6, altså 4 uker mindre enn det jeg er nå. Så de ville ikke gjøre så mye enda, de tok blodprøve nå og ville ha meg inn på ny UL om en uke for å se hvordan utviklingen er. De kunne ikke si så mye mer

Prøver å holde motet oppe her, men en differanse på 4 uker pluss blødning? Det høres vel ikke kjempebra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt to UL nå hvor det var foster, men ikke var tegn til hjerteaksjon på noen av UL’ene, henvist sykehus til fredag for ny vurdering der. Håper sånn at det bare er feil alt sammen og når jeg kommer til sykehuset så slår et lite hjerte.. skulle vært 12 uker idag. Ingen blødning eller smerte overhode, føler meg så lurt av kroppen min. Så mange uker dårlig form for «ingenting».. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosewood skrev (1 time siden):

Da er jeg ferdig på KK. De tok en stor bomullsgreie opp til livmoren for å se hvor mye blod det var, og det var ikke så mye. På UL fant de et fosteranlegg og et embryo som målte tilsvarende 5+6, altså 4 uker mindre enn det jeg er nå. Så de ville ikke gjøre så mye enda, de tok blodprøve nå og ville ha meg inn på ny UL om en uke for å se hvordan utviklingen er. De kunne ikke si så mye mer

Prøver å holde motet oppe her, men en differanse på 4 uker pluss blødning? Det høres vel ikke kjempebra ut?

Nei, det høres jo ikke umiddelbart helt bra ut, men jeg krysser fingrene allikavel! ❤️ Har du helt stålkontroll på syklusen din og når eggløsningen faktisk var, eller kan det faktisk tenkes at du bare er 5-6 uker på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (6 minutter siden):

Tatt to UL nå hvor det var foster, men ikke var tegn til hjerteaksjon på noen av UL’ene, henvist sykehus til fredag for ny vurdering der. Håper sånn at det bare er feil alt sammen og når jeg kommer til sykehuset så slår et lite hjerte.. skulle vært 12 uker idag. Ingen blødning eller smerte overhode, føler meg så lurt av kroppen min. Så mange uker dårlig form for «ingenting».. 

Så kjedelige nyheter å få, spesielt når du har gått så lenge som 12 uker også! ❤️ Hvem var det du tok de to ultralydene hos? Kan det være at de var uheldige og bare ikke klarte å finne hjerteaksjonen? Var fosteret så stort som det skulle være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (42 minutter siden):

Nei, det høres jo ikke umiddelbart helt bra ut, men jeg krysser fingrene allikavel! ❤️ Har du helt stålkontroll på syklusen din og når eggløsningen faktisk var, eller kan det faktisk tenkes at du bare er 5-6 uker på vei?

Syklusen min har variert mellom 21 og 35 dager, men som regel er den på rundt 28 dager. Min første dag i siste mens var 09 juni, 12 juli fikk jeg positiv test med ukesindikator der det stod 2-3. Så det gir jo ikke helt mening at jeg kunne vært 6 uker på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosewood skrev (28 minutter siden):

Syklusen min har variert mellom 21 og 35 dager, men som regel er den på rundt 28 dager. Min første dag i siste mens var 09 juni, 12 juli fikk jeg positiv test med ukesindikator der det stod 2-3. Så det gir jo ikke helt mening at jeg kunne vært 6 uker på vei?

Ja, nei da høres 6 uker lite ut.. håper blodprøven gir deg noe mer svar, og også ultralyden om en uke. Skal du ta flere blodprøver for å se an evt stigning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (20 minutter siden):

Ja, nei da høres 6 uker lite ut.. håper blodprøven gir deg noe mer svar, og også ultralyden om en uke. Skal du ta flere blodprøver for å se an evt stigning?

Ikke som jeg har fått beskjed om 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (3 timer siden):

Tatt to UL nå hvor det var foster, men ikke var tegn til hjerteaksjon på noen av UL’ene, henvist sykehus til fredag for ny vurdering der. Håper sånn at det bare er feil alt sammen og når jeg kommer til sykehuset så slår et lite hjerte.. skulle vært 12 uker idag. Ingen blødning eller smerte overhode, føler meg så lurt av kroppen min. Så mange uker dårlig form for «ingenting».. 

Åh nei😫 Det er lenge å være gravid, for så å finne ut at det kanskje er noe gale…😥 Håper på det beste for deg og spiren, og at du får gode beskjeder på fredag❤️ Masse lykke til!!

Rosewood skrev (4 timer siden):

Da er jeg ferdig på KK. De tok en stor bomullsgreie opp til livmoren for å se hvor mye blod det var, og det var ikke så mye. På UL fant de et fosteranlegg og et embryo som målte tilsvarende 5+6, altså 4 uker mindre enn det jeg er nå. Så de ville ikke gjøre så mye enda, de tok blodprøve nå og ville ha meg inn på ny UL om en uke for å se hvordan utviklingen er. De kunne ikke si så mye mer

Prøver å holde motet oppe her, men en differanse på 4 uker pluss blødning? Det høres vel ikke kjempebra ut?

Kjære deg.. Forstår dette må være innmari tøft, og å vente en uke for å få svar hjelper nok ikke på😣 Jeg har  fremdeles håp om at det kan være feil i tidspunktet for når unnfangelsen skjedde og at dette går bra❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne melde meg inn her :) 

Jeg er 34, b2 og termin ser ut til å bli rundt 24.april. 

Vi har prøvd i godt over 1 år, så er like deler glad for at det endelig har lykkes og redd for at det ikke skal gå denne gangen heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...