Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022


ME97

Anbefalte innlegg

Ny dag å mer stress. Tok ny digital idag. Er 5+3 men den viser enda 2-3 😰 Har lest en del på nettet og innser at mange er helt oppi 6 uker før den digitale viser 3+ så jeg prøver å roe meg ned med det.. 

Endret av Linntherese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linntherese skrev (41 minutter siden):

Ny dag å mer stress. Tok ny digital idag. Er 5+3 men den viser enda 2-3 😰 Har lest en del på nettet og innser at mange er helt oppi 6 uker før den digitale viser 3+ så jeg prøver å roe meg ned med det.. 

Åå kjære deg, dette kan du ta heelt med ro❤️❤️❤️ Vet det er lettere sagt enn gjort men.. Jeg testet 5+2 selv i håp om 3+ men fikk ikke det jeg heller.. Siden du har lest rundt så har du sikker sett at det er flere som faktisk aldri får det også. Etter min test så bare bestemte jeg meg for at for at nå skal jeg ikke teste igjen før d liksom er «safe» å få 3+. Så klarte faktisk vente til 6+0 og det var egentlig et godt valg. 
Dette er så individuelt og neppe noe å bekymre seg for 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også du kan slappe helt av @Linntherese 🥰 Jeg er 4+5 i dag, og tok min første clearblue og den viste gravid 2-3. Nå tenker jeg ikke å ta en ny før jeg er 6+0, fordi sånn som du sier er det så lett å bli stressa 🤷🏻‍♀️ hvis man ikke er helt sikker på når EL var kan man jo også være kortere på vei enn man selv tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @ME97 og @Atziri ❤ Samboer kommer endelig hjem i morgen etter å ha vært borte et par uker. Han var borte når jeg fant ut at jeg var gravid, så jeg gleder meg til han er tilbake å jeg endelig har noen å snakke med ❤ Tror alt stresset og overtenkingen kommer av at jeg sitter alene å grubler hele døgnet disse dager 😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i humørsvingninger ja!🙈 Tåler så ekstremt lite om dagen atte hjelp🥲

Ellers er dette første dagen (6+0) jeg har opplevd å ikke ha lyst på kaffe?!😭 Jeg er tiiiidenes kaffeelsker og hadde faktisk ikke sett for meg at det var mulig for meg å mislike tanken på kaffe. Frem til nå har det vært ganske tøft å holde seg innenfor den anbefalte mengden liksom🙃

Ellers har jeg faktisk opplevd liiitt kvalme både i går og i dag. Ikke ille i forhold til mange andre altså, men nok til at det har vært irriterende. Magen føles ut som jeg har vært ute og drukket hele natta, og i tillegg spist en dårlig kebab fra et shady sted. Føler meg rett og slett bare skikkelig ekkel (og veldig fisete) i magen? Hadde ikke trodd det var sånn det skulle føles å være gravid😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spire&Gro skrev (5 minutter siden):

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

Ånei så trist å høre! 💔😢 sender deg masse klemmer 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (22 minutter siden):

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

Åh nei, dette var trist å lese😢 håper det går bra med deg og at det klaffer veldig snart igjen!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (35 minutter siden):

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

Ånei 🥺 Trøsteklemmer sendes din vei ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trist nyhet herfra også idag. TUL idag viste ikke liv desverre. 🥺❤️ hadde ikke tenkt å ta TUL egentlig, men hadde 1-2 dager med bittelitt rosa utflod og kjente det stresset meg litt. Men vet at d ofte er normalt også i graviditeten. Glad jeg fikk på TUL så man slipper å gå enda lengre med forventninger, hadde nok vært enda vondere da , selv om det er vondt nå også selvfølgelig. Blir fulgt opp med to hcg prøver og prøvesvar- samtale med gynekolog. Vi ble gravid på første forsøk, så jeg vet vertfall at jeg KAN bli gravid- og det e jo en liten trygghet. Så prøver vi videre senere når syklus er på plass igjen. Jeg kommer til å melde meg ut herfra en stund fremover for min egen del. Hvis noen vil starte ny tråd og kopiere HI for å kunne fylle inn flere på terminlista så gjør gjerne det❤️❤️ Masse lykke til fininger. Heier på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

Åh, så trist! Sender deg masse klemmer og krysser fingrene framover for videre prøving ❤️

ME97 skrev (43 minutter siden):

Blir trist nyhet herfra også idag. TUL idag viste ikke liv desverre. 🥺❤️ hadde ikke tenkt å ta TUL egentlig, men hadde 1-2 dager med bittelitt rosa utflod og kjente det stresset meg litt. Men vet at d ofte er normalt også i graviditeten. Glad jeg fikk på TUL så man slipper å gå enda lengre med forventninger, hadde nok vært enda vondere da , selv om det er vondt nå også selvfølgelig. Blir fulgt opp med to hcg prøver og prøvesvar- samtale med gynekolog. Vi ble gravid på første forsøk, så jeg vet vertfall at jeg KAN bli gravid- og det e jo en liten trygghet. Så prøver vi videre senere når syklus er på plass igjen. Jeg kommer til å melde meg ut herfra en stund fremover for min egen del. Hvis noen vil starte ny tråd og kopiere HI for å kunne fylle inn flere på terminlista så gjør gjerne det❤️❤️ Masse lykke til fininger. Heier på dere

Det var utrolig trist å høre. Ta vare på deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (1 time siden):

Blir trist nyhet herfra også idag. TUL idag viste ikke liv desverre. 🥺❤️ hadde ikke tenkt å ta TUL egentlig, men hadde 1-2 dager med bittelitt rosa utflod og kjente det stresset meg litt. Men vet at d ofte er normalt også i graviditeten. Glad jeg fikk på TUL så man slipper å gå enda lengre med forventninger, hadde nok vært enda vondere da , selv om det er vondt nå også selvfølgelig. Blir fulgt opp med to hcg prøver og prøvesvar- samtale med gynekolog. Vi ble gravid på første forsøk, så jeg vet vertfall at jeg KAN bli gravid- og det e jo en liten trygghet. Så prøver vi videre senere når syklus er på plass igjen. Jeg kommer til å melde meg ut herfra en stund fremover for min egen del. Hvis noen vil starte ny tråd og kopiere HI for å kunne fylle inn flere på terminlista så gjør gjerne det❤️❤️ Masse lykke til fininger. Heier på dere

Ånei, kjære, gode du😢 Dette var fryktelig trist å lese💔Det er godt at du kan se det positive i det hele❤️ Håper du kommer tilbake som gravid igjen veldig snart! Stor klem til deg:klem:

Jeg kan gjerne starte en ny termintråd (eller legge inn termin-infoen i mitt første innlegg i denne tråden hvis det er ok?) hvis alt er fint på TUL om ca 1 uke til. Det er ikke noe problem! Eller er det noen andre som vil?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire&Gro skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg tror jeg kan melde meg ut herfra. Blødde mye og mistet nok bebisen for 4 dager siden😥 Rett før slutten av uke 6. ♥️ Lykke til med svangerskapene til dere andre som er her🤗

 

ME97 skrev (2 timer siden):

Blir trist nyhet herfra også idag. TUL idag viste ikke liv desverre. 🥺❤️ hadde ikke tenkt å ta TUL egentlig, men hadde 1-2 dager med bittelitt rosa utflod og kjente det stresset meg litt. Men vet at d ofte er normalt også i graviditeten. Glad jeg fikk på TUL så man slipper å gå enda lengre med forventninger, hadde nok vært enda vondere da , selv om det er vondt nå også selvfølgelig. Blir fulgt opp med to hcg prøver og prøvesvar- samtale med gynekolog. Vi ble gravid på første forsøk, så jeg vet vertfall at jeg KAN bli gravid- og det e jo en liten trygghet. Så prøver vi videre senere når syklus er på plass igjen. Jeg kommer til å melde meg ut herfra en stund fremover for min egen del. Hvis noen vil starte ny tråd og kopiere HI for å kunne fylle inn flere på terminlista så gjør gjerne det❤️❤️ Masse lykke til fininger. Heier på dere

Å nei 🥺💔 Jeg føler virkelig med dere begge 😔 Har opplevd 2 stk selv og vet hvor vondt det gjør. Ta vare på dere selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg sur! Ordentlig sur liksom. Har faktisk sagt til (advart 🤪) samboer at jeg føler meg pissed, av ingen spesiell grunn, så han må tråkke litt varsomt og ikke ta seg nær av det om jeg blir nebbete. Og for guds skyld ikke krangle tilbake 🤡 Beste han kan gjøre er å overraske meg med noe godt fra butikken (innenfor mine cravings, han vet jeg digger smågodt og hvilke biter, honningmelon og moreller) og la meg slappe av 😅 Det er så frustrerende! 😩 Jeg vet at jeg er kjempeurimelig og jeg har jo ikke lyst til å være en sur bitch, men jeg klarer ikke å styre det 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌸💕 så leit å høre at du, ME97 og mistet.. vi er kanskje tilbake her snart?🤗klem til deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (3 timer siden):

Blir trist nyhet herfra også idag. TUL idag viste ikke liv desverre. 🥺❤️ hadde ikke tenkt å ta TUL egentlig, men hadde 1-2 dager med bittelitt rosa utflod og kjente det stresset meg litt. Men vet at d ofte er normalt også i graviditeten. Glad jeg fikk på TUL så man slipper å gå enda lengre med forventninger, hadde nok vært enda vondere da , selv om det er vondt nå også selvfølgelig. Blir fulgt opp med to hcg prøver og prøvesvar- samtale med gynekolog. Vi ble gravid på første forsøk, så jeg vet vertfall at jeg KAN bli gravid- og det e jo en liten trygghet. Så prøver vi videre senere når syklus er på plass igjen. Jeg kommer til å melde meg ut herfra en stund fremover for min egen del. Hvis noen vil starte ny tråd og kopiere HI for å kunne fylle inn flere på terminlista så gjør gjerne det❤️❤️ Masse lykke til fininger. Heier på dere

Ånei så trist å høre! Det er jo ikke slik det skal gå! 😢💔 Sender deg masse varme klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@nilci @Rosewood @Spire&Gro @Annabel @Atziri

 

Takk for omtanken dere ❤️ Velger å gi en til opppdatering her nå som jeg har samlet meg. 

Det ble kun funnet en tom fostersekk i dag uten fosteranlegg, og da føler jo jeg umiddelbart at dette må ha stoppet opp i maaange uker allerede? Men har jo hatt progresjon på alle g-testene og siste som ble tatt 6+0. Har jo også følt meg gravid hele tiden, noe variasjon kanskje men det er jo også normalt. Syns det er rart hvordan noe bare kan forsvinne helt liksom inni der?. Blir fulgt opp med to hcg prøver nå med 48 timers mellomrom. Tok en g-test bare for nysgjerrighetens skyld i ettermiddag og den lyser jo så sterkt at det kunne vært flere lag med sprittusj over hverandre, men nå vet jeg jo at den kun går til et visst nivå da og at jeg nok alikevel har "lavt" til å være 7+4 etter min beregning. Blir uansett spennende å se utfallet av prøvene. Nå krysser jeg bare fingrene for at kroppen kan ordne opp i dette selv... Men ikke sett en antydning til blod.. Får bare se. 

Har vært litt tom i dag, grått litt men også klart meg overraskende bra, og kanskje bedre enn forventet, enn så lenge vertfall. Har en fantastisk samboer og vi passer på hverandre oppi dette ❤️ Kjenner også på en lettelse over at jeg tok min egen følelse på alvor og bestilte TUL allerede til i dag.. Hadde vært fælt å gått i uvisshet lengre, eller at man hadde slått seg til ro med at ting gikk bra så får man det sjokket på en evt UL i uke 12 ( som i 'utg. punktet var planen) 

Jeg kommer til å forsvinne litt ut av forumene for mitt eget beste, men om noen av dere har opplevd det samme og har lyst å dele så send meg gjerne en PM.

Heier på dere videre flotte flotte damer !

 

-- 

Har lest litt mer om det nå. Ved BO som det heter så stopper utviklingen svært tidlig etter befruktning men kroppen tror fortsatt den er gravid, så strukturene rundt osv fortsetter å endre seg litt men uten fosteranlegg. Siden kroppen blir lurt så produseres også derfor hormoner naturlig videre.... Syns dette var litt creepy, og må innrømme jeg ikke hadde hørt om det før i dag. 

Endret av ME97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME97 skrev (1 time siden):

@nilci @Rosewood @Spire&Gro @Annabel @Atziri

 

Takk for omtanken dere ❤️ Velger å gi en til opppdatering her nå som jeg har samlet meg. 

Det ble kun funnet en tom fostersekk i dag uten fosteranlegg, og da føler jo jeg umiddelbart at dette må ha stoppet opp i maaange uker allerede? Men har jo hatt progresjon på alle g-testene og siste som ble tatt 6+0. Har jo også følt meg gravid hele tiden, noe variasjon kanskje men det er jo også normalt. Syns det er rart hvordan noe bare kan forsvinne helt liksom inni der?. Blir fulgt opp med to hcg prøver nå med 48 timers mellomrom. Tok en g-test bare for nysgjerrighetens skyld i ettermiddag og den lyser jo så sterkt at det kunne vært flere lag med sprittusj over hverandre, men nå vet jeg jo at den kun går til et visst nivå da og at jeg nok alikevel har "lavt" til å være 7+4 etter min beregning. Blir uansett spennende å se utfallet av prøvene. Nå krysser jeg bare fingrene for at kroppen kan ordne opp i dette selv... Men ikke sett en antydning til blod.. Får bare se. 

Har vært litt tom i dag, grått litt men også klart meg overraskende bra, og kanskje bedre enn forventet, enn så lenge vertfall. Har en fantastisk samboer og vi passer på hverandre oppi dette ❤️ Kjenner også på en lettelse over at jeg tok min egen følelse på alvor og bestilte TUL allerede til i dag.. Hadde vært fælt å gått i uvisshet lengre, eller at man hadde slått seg til ro med at ting gikk bra så får man det sjokket på en evt UL i uke 12 ( som i 'utg. punktet var planen) 

Jeg kommer til å forsvinne litt ut av forumene for mitt eget beste, men om noen av dere har opplevd det samme og har lyst å dele så send meg gjerne en PM.

Heier på dere videre flotte flotte damer !

 

-- 

Har lest litt mer om det nå. Ved BO som det heter så stopper utviklingen svært tidlig etter befruktning men kroppen tror fortsatt den er gravid, så strukturene rundt osv fortsetter å endre seg litt men uten fosteranlegg. Siden kroppen blir lurt så produseres også derfor hormoner naturlig videre.... Syns dette var litt creepy, og må innrømme jeg ikke hadde hørt om det før i dag. 

♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med en oppdatering @ME97❤️ Vet ikke om du orker noen spørsmål, så bare se bort fra de om du vil skjerme deg selv. Har ikke hørt om BO før jeg heller, men hva sa de på ultralyden? Hva var gangen videre? Helt enig med deg at det høres helt rart ut at man kan føle seg gravid og få positive tester uten at det er noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en god idé @Annabelat du bare oppdaterer ditt første innlegg, det er jo ganske tidlig i tråden 😊 Hvis det er ok for dere andre da.

 

Jeg er så innmari trøtt. Heldigvis ikke kvalm enda, men trøttheten tar over alt. Det har blitt mye skjermtid på ungene de to siste dagene 😫 Har også møtt en ny problemstilling. Det er min tur å vaksineres, og såvidt jeg forstår skal man ikke vaksinere seg i 1.trimester. Vi er veldig nær familien vår (på begge sider) og alle lurer på når jeg har fått time. Så nå er spørsmålet om vi skal lyve eller fortelle om graviditeten. Er jo bare 4+6, så ville vente, men jeg er fryktelig dårlig på å lyve også 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...