Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022


ME97

Anbefalte innlegg

Atziri skrev (På 22.7.2021 den 15.58):

Jeg syns det høres ut som en god idé @Annabelat du bare oppdaterer ditt første innlegg, det er jo ganske tidlig i tråden 😊 Hvis det er ok for dere andre da.

 

Jeg er så innmari trøtt. Heldigvis ikke kvalm enda, men trøttheten tar over alt. Det har blitt mye skjermtid på ungene de to siste dagene 😫 Har også møtt en ny problemstilling. Det er min tur å vaksineres, og såvidt jeg forstår skal man ikke vaksinere seg i 1.trimester. Vi er veldig nær familien vår (på begge sider) og alle lurer på når jeg har fått time. Så nå er spørsmålet om vi skal lyve eller fortelle om graviditeten. Er jo bare 4+6, så ville vente, men jeg er fryktelig dårlig på å lyve også 🙈

Åhh, dette er en problemstilling jeg og kjenner på om dagene. Min mor snakker om det nesten hver dag..

«Nå er det straks din tur», «Jeg ser kullet ditt Jar begynt å få vaksiner her i kommunen og i kommunene rundt», «i nabo kommunen må de registrere seg på nett, kanskje du også må det?», «gleder du deg til vaksine? For du skal ta den, ikke sant?!». 

Blir nesten gal av det, har virkelig ikke lyst til å si noe før jeg i det minste har fått en TUL og fått sett ett hjerte som slår🙈 Sjekker posten hver dag om jeg har fått brev om time, jordmor sendte henvisning onsdag forrige uke, så nærmer seg 2 uker siden og jeg begynner å bli utålmodig🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil veldig gjerne være med her. Foreløpig termindato 3 april. Jeg er 39 år og dette blir barn nummer to.😃 

Dette er 3 graviditeten på 11 mnd (2 sa'er) så får bare krysse fingrene for at denne klamrer seg fast hele veien til mål. ❤

Endret av Chara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chara skrev (27 minutter siden):

Jeg vil veldig gjerne være med her. Foreløpig termindato 3 april. Jeg er 39 år og dette blir barn nummer to.😃 

Dette er 3 graviditeten på 11 mnd (2 sa'er) så får bare krysse fingrene for at denne klamrer seg fast hele veien til mål. ❤

Gratulerer så mye og velkommen hit😍

Huff, krysser fingrene for at det holder helt til målstreken denne gangen🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chara skrev (16 timer siden):

Jeg vil veldig gjerne være med her. Foreløpig termindato 3 april. Jeg er 39 år og dette blir barn nummer to.😃 

Dette er 3 graviditeten på 11 mnd (2 sa'er) så får bare krysse fingrene for at denne klamrer seg fast hele veien til mål. ❤

Gratulerer så mye og velkommen hit!🥰 Åh, håper virkelig den sitter denne gangen ja!🤞🏻 
 

Har lagt deg til i terminlisten☺️ Jeg har forresten kopiert over terminlisten i mitt første innlegget i tråden (innlegg nr. 2), håper det er en ok måte å gjøre det på! Venter fremdeles på TUL som er på torsdag (😱), så håper virkelig det viser seg at alt er bra da❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye og velkommen hit!🥰 Åh, håper virkelig den sitter denne gangen ja!🤞🏻 
 

Har lagt deg til i terminlisten☺️ Jeg har forresten kopiert over terminlisten i mitt første innlegget i tråden (innlegg nr. 2), håper det er en ok måte å gjøre det på! Venter fremdeles på TUL som er på torsdag (😱), så håper virkelig det viser seg at alt er bra da❤️

Jeg har TUL onsdag og nå begynner jeg virkelig å bli nervøs også! 🤞🙉 åå så jeg håper alt ser fint ut! For oss begge! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (2 timer siden):

Jeg har TUL onsdag og nå begynner jeg virkelig å bli nervøs også! 🤞🙉 åå så jeg håper alt ser fint ut! For oss begge! 🥰

Åhh det er ikke lenge til, så spennende! Gleder meg til å høre hvordan det har gått! Ja krysser fingrene for det🥰🤞🏻
 

I dag var jeg tilbake på jobb etter ferien og det var helt grusomt. Jeg har ikke slitt med noe særlig kvalme, men i dag, da jeg sto opp kl. 05.30 og liksom skulle fungere, da kjente jeg virkelig på kvalmen. Måtte kjøpe meg en ekstra frokost på vei til jobb, noe jeg aldri har hatt behov for. Følte meg helt desperat etter mat😂

Dessuten er sulten så utrolig intens om dagen at hjelp! Er vanligvis veldig «kontrollert» når det gjelder mat, pleier ikke ha noe særlig cravings eller at jeg bare mååå ha noe. Nå derimot føler jeg nærmest på en ulvehunger (er det er ord?🥲) Om jeg får lyst på noe er det ikke lenger «men det skal jeg ikke ha nå» og så går livet videre - nå er det mer «JEG MÅ HA DETTE I KROPPEN MIN NÅÅ».  Og når jeg først spiser er det som magen er umettelig. Det er helt ærlig veldig slitsomt, og jeg håper det blir bedre snart😅

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har gått opp i vekt? Jeg er 8+0 og har, siden jeg fant ut av graviditeten, gått opp 5 kg. Altså bare på noen uker 🙄 Jeg veide 62 kg før graviditet og nå 67. Er 179 høy og trener mye, planen min var maraton til høsten liksom. Har alltid hatt en del issues med vekt og slikt, så merker godt at dette blir en stor prøvelse for meg, med de kroppslige forandringene. Men at jeg skulle gå opp så fort allerede, gjør meg såå engstelig for hva endetallet vil bli. Skal prate med jordmor når jeg får somla meg til å bestille time der, for å få litt hjelp til tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (På 26.7.2021 den 20.43):

Noen av dere som har gått opp i vekt? Jeg er 8+0 og har, siden jeg fant ut av graviditeten, gått opp 5 kg. Altså bare på noen uker 🙄 Jeg veide 62 kg før graviditet og nå 67. Er 179 høy og trener mye, planen min var maraton til høsten liksom. Har alltid hatt en del issues med vekt og slikt, så merker godt at dette blir en stor prøvelse for meg, med de kroppslige forandringene. Men at jeg skulle gå opp så fort allerede, gjør meg såå engstelig for hva endetallet vil bli. Skal prate med jordmor når jeg får somla meg til å bestille time der, for å få litt hjelp til tankene. 

Uff ja, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver… Er vant med å være slank og trent, og har nok vært mer opptatt av kropp enn gjennomsnittet. Nå merker jeg allerede at buksene begynner å stramme rundt magen, og jeg ser godt at jeg har lagt på meg. Fra å ha tydelige magemuskler og helt flat mage, til og nå ha en liten bul nederst på magen.

Jeg vil ikke gå på vekten for å se tallene, selv om jeg vet at det er HELT normalt å legge på seg under graviditeten. Det skal jo vokse frem en levende baby der inne?! Men jeg er knapt i uke 7 og er litt bekymret for hvordan dette skal ende😅

Har dog lest at det er normalt å legge på seg ekstra mye i starten og å være ekstra oppblåst en periode, før det etter hvert normaliserer seg mer (og deretter kommer den «ordentlige» gravidmagen»). Så det er helt normal💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her om det er greit? 🙋‍♀️ 
Menstermin er 21 mars (er altså 6+6), og dette blir vårt andre barn (om den klarer å klamre seg fast). Vi har prøvd på dette barnet i 3,5 år, så at jeg endelig er gravid føles helt uvirkelig. Kjenner jeg er ekstremt stressa for å miste, men prøver å slappe av.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelltopp skrev (2 timer siden):

Melder meg inn her om det er greit? 🙋‍♀️ 
Menstermin er 21 mars (er altså 6+6), og dette blir vårt andre barn (om den klarer å klamre seg fast). Vi har prøvd på dette barnet i 3,5 år, så at jeg endelig er gravid føles helt uvirkelig. Kjenner jeg er ekstremt stressa for å miste, men prøver å slappe av.. 😅

Selvfølgelig - legger deg inn i lista!😃 Gratulerer så mye med graviditeten og velkommen hit🥰 Uff, ja kan tenke man blir ekstra redd for å miste spiren når man har jobbet såå lenge for å komme dit du er nå! Håper og tror at alt går helt perfekt for seg☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Selvfølgelig - legger deg inn i lista!😃 Gratulerer så mye med graviditeten og velkommen hit🥰 Uff, ja kan tenke man blir ekstra redd for å miste spiren når man har jobbet såå lenge for å komme dit du er nå! Håper og tror at alt går helt perfekt for seg☺️🤞🏻

Takk for det 🥰 Det håper vi også 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5 i dag, og dagen etter TUL forrige torsdag begynte jeg å føle meg så god i formen. Stresser meg selvfølgelig veldig nå, men har forsøkt å tenke positivt. Vet at symptomer kan komme og gå - det ble liksom bare så veldig forskjell plutselig🙈

Gikk fra å være uggen/kvalm, oppblåst og ekstremt sulten og sliten, til å føle meg skremmende normal? Håper alt fremdeles er bra med den lille der inne🌱 Så typisk at symptomene skulle endre seg dagen etter at jeg har sett hjertet slå?!😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (12 timer siden):

7+5 i dag, og dagen etter TUL forrige torsdag begynte jeg å føle meg så god i formen. Stresser meg selvfølgelig veldig nå, men har forsøkt å tenke positivt. Vet at symptomer kan komme og gå - det ble liksom bare så veldig forskjell plutselig🙈

Gikk fra å være uggen/kvalm, oppblåst og ekstremt sulten og sliten, til å føle meg skremmende normal? Håper alt fremdeles er bra med den lille der inne🌱 Så typisk at symptomene skulle endre seg dagen etter at jeg har sett hjertet slå?!😭

Jeg har det helt likt! Som om du skriver om meg 😅 Jeg har vært kvalm, oppblåst, helt sykt sulten, sukkersug, mens nå føler jeg meg litt normal igjen 😬 Freaker meg ut også, men jeg har ikke UL før uke 11 så disse ukene skal bli lange kjenner jeg… 😩 Prøver også kjenne etter i puppene om de føles ømme, haha bare leter etter alle typiske symptomer. Stress!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosewood skrev (10 timer siden):

Jeg har det helt likt! Som om du skriver om meg 😅 Jeg har vært kvalm, oppblåst, helt sykt sulten, sukkersug, mens nå føler jeg meg litt normal igjen 😬 Freaker meg ut også, men jeg har ikke UL før uke 11 så disse ukene skal bli lange kjenner jeg… 😩 Prøver også kjenne etter i puppene om de føles ømme, haha bare leter etter alle typiske symptomer. Stress!!

Åh, litt godt å høre om andre som er i samme i situasjon! Det er virkelig noe gøy. Håper det ikke er noe for noen av oss🥺❤️ 
 

Jeg også tafser på puppene for å sjekke om de er ømme fremdeles😂 Og det er de heldigvis, men føler de kanskje er litt mindre ømme enn tidligere? Uff, så stressende… Uke 11 føles lenge til ja! Jeg har neste UL i uke 12, men kjenner at jeg nok må bestille en til før dette dersom ikke symptomene kommer tilbake igjen😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (Akkurat nå):

Åh, litt godt å høre om andre som er i samme i situasjon! Det er virkelig noe gøy. Håper det ikke er noe for noen av oss🥺❤️ 
 

Jeg også tafser på puppene for å sjekke om de er ømme fremdeles😂 Og det er de heldigvis, men føler de kanskje er litt mindre ømme enn tidligere? Uff, så stressende… Uke 11 føles lenge til ja! Jeg har neste UL i uke 12, men kjenner at jeg nok må bestille en til før dette dersom ikke symptomene kommer tilbake igjen😣

Jeg hadde jo den ene dagen med superform, hvor jeg ble ekstremt stressa. Det var typ dagen etter jeg fortalte til hele familien 😅 kvalmen har heldigvis kommet tilbake igjen, kanskje ikke fullt så gale som før, men nok til at jeg er utslått hele dagen allikavel. I min desperasjon bestilte jeg meg en ny ultralyd samme dag 🙊 den er foreløpig når jeg er 10+1. Hadde egentlig tenkt å utsette den til uke 12-13 som opprinnelig planlagt (siden man kan se mer da), men jeg tror faktisk jeg kommer til å beholde den! Jeg vet det er skikkelig nevrotisk, men jeg tror det er kombinasjonen førstegangsgravid og kronisk pessimist/bekymringsmenneske 😂✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (14 timer siden):

Jeg hadde jo den ene dagen med superform, hvor jeg ble ekstremt stressa. Det var typ dagen etter jeg fortalte til hele familien 😅 kvalmen har heldigvis kommet tilbake igjen, kanskje ikke fullt så gale som før, men nok til at jeg er utslått hele dagen allikavel. I min desperasjon bestilte jeg meg en ny ultralyd samme dag 🙊 den er foreløpig når jeg er 10+1. Hadde egentlig tenkt å utsette den til uke 12-13 som opprinnelig planlagt (siden man kan se mer da), men jeg tror faktisk jeg kommer til å beholde den! Jeg vet det er skikkelig nevrotisk, men jeg tror det er kombinasjonen førstegangsgravid og kronisk pessimist/bekymringsmenneske 😂✌️

Åh, så bra at symptomene er på plass igjen! Det er en veldig betryggende følelse🥰

Her føler jeg meg fremdeles helt normal og ugravid, så enten har kroppen min blitt vant med hormonendringene som har skjedd over de siste ukene, eller så har spiren sluttet å utvikle seg🥺 Ser at det er flere ledige timer til ultralyd i neste uke, så dersom symptomene ikke er plass innen helga skal jeg bestille time til da (vil da være et sted mellom 9+0-2). Siden jeg var på TUL i forrige uke er det nok greit å gi det litt tid for å kunne se mest mulig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omg, å være hormonell og ha en 2-åring fra før av kan være utfordrende kjenner jeg 😅 Han er en gullunge da, han sover hele natten, spiser godt, oppfører seg fint - meeeen han er i en litt frustrerende periode, han har lite tålmodighet, kan bli fort sur hvis ikke vi skjønner hva han vil med én gang, og jeg tar fort til tårene når jeg ikke skjønner hva han vil og han bli forbanna. Sånn «Men jeg veeeet jo ikke hva du vil æææ 😭😭😭» så da må pappaen trå til sånn at jeg ikke får et mentalt sammenbrudd eller stresser opp ungen helt 🙈 Men på den andre siden så har han også blitt skikkelig kosete! Bare sånn plutselig, helt ut av det blå, trasker han bort til meg med armene strekt ut og sier «eeeee», sånn at jeg skal plukke ham opp og så gir han meg den gode klemmen 🥺🥺🥺❤️ Eller tar hånden min inntil kinnen sitt og lener hodet sitt inntil den - altså 😭😭😭 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg forsiktig inn hit igjen, og krysser fingrene for termin 21.april istedet 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (22 timer siden):

Sniker meg forsiktig inn hit igjen, og krysser fingrene for termin 21.april istedet 🤞🏻🤞🏻

Krysser fingrene for deg 🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (På 7.8.2021 den 9.57):

Sniker meg forsiktig inn hit igjen, og krysser fingrene for termin 21.april istedet 🤞🏻🤞🏻

Så spennende, krysser fingrene med deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...