Gå til innhold

Skravletråd Mars-April 2022


ME97

Anbefalte innlegg

Stein-saks-papir skrev (På 10.12.2021 den 9.58):

Hei. Alt går fint her, vi er nå i uke 21+2. ultralyd uke 18 og alt var bra. Kjenner ikke liv, og det begynner å stresse meg. Men ellers ikke noe problemer eller utfordringer. Morkake fremme, så det er vel forklaringen. Har ikke vært hos jordmor enda, begynner å glede meg til det, antar hun kan fortelle at alt er bra/finne hjertelyd. Har time om noen uker. Uke 23 tror jeg. 

Gratulerer så mye med vel gjennomført ultralyd❤️ Så fantastisk følelse! Når morkaken ligger foran kan det nok ta tid før du kjenner bevegelser ja (typ etter uke 24/26 mener jeg å ha lest?), så ville heller ikke bekymret meg for det☺️ Blir nok ekstra koselig når du endelig begynner å kjenne den lille der inne! 

Håper tiden frem mot din første jordmortime går fort 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går alt fint 😊. 28+3 i dag og det er nøyaktig 11 uker til planlagt keisersnitt 01.03.22. Føles SÅ deilig og endelig være over i 3. trimester 🥳! Har tatt glukosebelastningstest som gikk fint. Siden dette er barn nr. 2, og jeg skal ha PKS, går jeg kun til kontroller hos legen denne gangen. Føler ikke at jeg har behov for å snakke med jordmor. Har spart på alt vi kjøpte til førstemann, så trenger egentlig ikke å gjøre noen innkjøp denne gangen. Kommer nok til å kjøpe noen nye klær bare fordi det er så koselig med de bittesmå plaggene 🥰. Ellers har jeg slitt med forkjølelse og hoste i flere uker uten å bli frisk + ekstremt lite energi/kvalme, så har fått gradert sykemelding og jobber kun 60%. Håper det går bra med resten av dere i denne gruppa 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (13 timer siden):

Så koselig med oppdatering!🥰 Og så godt at formen din er grei og at mini spreller og har det fint i magen!😍 Det er såå koselig å kjenne på! Haha, tror ikke det er magemusklene dine som er svake, er nok bare hun som er sterk😎💪Her også er det myye bevegelser der inne ifra, og de siste ukene føler jeg helt klart at bevegelsene har endret seg - de har på en måte eskalert og blitt mer heftige? Hun fyller på en måte hele magen nå, mens tidligere var det mer et dult/spark her og der. Det er nesten ubehagelig tidvis, så spent på hvordan de siste månedene blir🙊

Jeg har forresten lest noen steder at tredje trimester starter fra og med uke 27, så i følge den definisjonen er du allerede i tredje trimester😱 Eller, det er du nå uansett da, haha! Gratulerer med å ha kommet såå langt og bikke en ny del av graviditeten😍

 

ååå neimen der ser du! Da gikk jeg glipp av den milepælen 🙊🤪 jaja! 
De bevegelsene er absolutt heeelt magiske! Det var noen dager i helgen nå hvor de var svakere og færre, og jeg ble ganske bekymra. Men hver gang jeg tenkte at «nå ringer jeg føden hvis ikke hun beveger seg de neste 30 min» så kom der noen spark 😅 så jeg endte med å ikke ringe, og i dag er der sååå mye igjen haha! Tror hun har en liten fest inni der 😍💞 Så det vil nok gå litt opp og ned med bevegelsene.. håper jeg klarer å la være å bekymre meg veldig på slutten 🤷‍♀️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalali skrev (20 timer siden):

Her går alt fint 😊. 28+3 i dag og det er nøyaktig 11 uker til planlagt keisersnitt 01.03.22. Føles SÅ deilig og endelig være over i 3. trimester 🥳! Har tatt glukosebelastningstest som gikk fint. Siden dette er barn nr. 2, og jeg skal ha PKS, går jeg kun til kontroller hos legen denne gangen. Føler ikke at jeg har behov for å snakke med jordmor. Har spart på alt vi kjøpte til førstemann, så trenger egentlig ikke å gjøre noen innkjøp denne gangen. Kommer nok til å kjøpe noen nye klær bare fordi det er så koselig med de bittesmå plaggene 🥰. Ellers har jeg slitt med forkjølelse og hoste i flere uker uten å bli frisk + ekstremt lite energi/kvalme, så har fått gradert sykemelding og jobber kun 60%. Håper det går bra med resten av dere i denne gruppa 😊.

Oi, 11 uker er virkelig ikke lenge😱 Så utrolig spennende, og ikke minst deilig å ha en konkret dato å forholde seg til! Jeg fant akkurat ut at det snart (etter denne uka her) bare er 8 jobbuker igjen før permisjonen min starter! Det er ganske sprøtt å tenke på🙈

Så deilig at dere slipper å handle noe nytt utstyr til minien kommer. Det er nok mye stress man slipper unna ved å ha alt på plass fra før av😅 Ånei, håper formen din snart blir bedre, spesielt nå som det snart er jul❤️

nilci skrev (13 timer siden):

ååå neimen der ser du! Da gikk jeg glipp av den milepælen 🙊🤪 jaja! 
De bevegelsene er absolutt heeelt magiske! Det var noen dager i helgen nå hvor de var svakere og færre, og jeg ble ganske bekymra. Men hver gang jeg tenkte at «nå ringer jeg føden hvis ikke hun beveger seg de neste 30 min» så kom der noen spark 😅 så jeg endte med å ikke ringe, og i dag er der sååå mye igjen haha! Tror hun har en liten fest inni der 😍💞 Så det vil nok gå litt opp og ned med bevegelsene.. håper jeg klarer å la være å bekymre meg veldig på slutten 🤷‍♀️🤞

Haha, fort gjort!😂 De utenlandske appene mine mener fremdeles at jeg er i andre trimester i dag på 27+0 uker. Helseoversikt og Babyverden sier derimot at jeg er over i tredje trimester i dag, og siden dette er norske sider velger jeg å ta utgangspunkt i det, hihi🙊 Stor milepæl🥳

Jaa, helt enig - såå magisk!😍 Uff, jeg kjenner meg igjen i de bekymringene altså… Det er ikke noe greit, men heldigvis viser det seg i de aller fleste tilfeller å ikke være galt🥰 Prøver å tenke på at de sover sinnsykt mye der inne, og de skal jo slappe av litt selv når de er våkne også🙊 Men greit å vite at man alltid kan ringe til føden dersom man skulle bli ordentlig bekymret❤️

I dag skal vi på 3D-ultralyd for å endelig hilse på den lille sprellerten igjen! Jeg er så utrolig spent, og håper hun ligger slik til at vi får en sniktitt på det lille ansiktet hennes🤩

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil også oppdatere her for å få luftet litt tanker som jeg kanskje ikke helt føler det er lov til å si høyt. Men som anonym på et forum bør det vel kanskje gå 🤔

Er 22+3 nå. Var på kontroll i uke 18, og alt så bra ut med lille 🥰 Men jeg holder oppriktig på å bli gæren av å gå gravid, og føler meg så unormal siden det virker som at alle elsker det. Er det flere her inne som kjenner på det samme? Vet jeg er heldig som i det hele tatt kan bli gravid, da det slettes ikke er en selvfølge, men jeg kan nesten ikke vente til hun er ute og kroppen min kan bli min igjen.
Det er mye liv og røre i magen, og har vært det helt siden jeg var 18+6. Føles litt uvirkelig, og tror enda ikke det har gått helt opp for meg at det faktisk er en ekte baby som vokser der inne :fnise: Men sparkene er vel sånn cirka det eneste jeg synes er koselig med å være gravid, resten liker jeg ikke. Jeg blir fort sliten, har konstant hodepine, tett nese og "gulper" luft, og kan ikke løfte tungt, trene, jogge eller gå tur i raskt tempo uten ubehag/kramper (kynnere? Førstegangs, så blir ikke helt klok på hvordan det skal kjennes ut :vetikke:). Sexlivet har også dabbet helt av. Litt fordi jeg føler meg utrolig lite attraktiv, men også fordi både jeg og mannen synes det blir litt rart å ha sex når vi kan kjenne at det ligger en baby og spreller i magen min. 

Sånn, det var de negative tankene. Ellers gleder jeg meg utrolig til å gå i gang med innkjøp etter jul, og handle inn vogn, stellebord, klær, og ellers alt av klær og utstyr hun trenger 😍 Føler det er litt tidlig å begynne nå, men med en gang vi runder januar skal det googles 😄 Har også begynt å strikke litt til mini, og har kjøpt mønster til en nyydelig liten julegenser som jeg skal kose meg med å strikke i jula. Gleder meg 🎄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (1 time siden):

Hei! Jeg vil også oppdatere her for å få luftet litt tanker som jeg kanskje ikke helt føler det er lov til å si høyt. Men som anonym på et forum bør det vel kanskje gå 🤔

Er 22+3 nå. Var på kontroll i uke 18, og alt så bra ut med lille 🥰 Men jeg holder oppriktig på å bli gæren av å gå gravid, og føler meg så unormal siden det virker som at alle elsker det. Er det flere her inne som kjenner på det samme? Vet jeg er heldig som i det hele tatt kan bli gravid, da det slettes ikke er en selvfølge, men jeg kan nesten ikke vente til hun er ute og kroppen min kan bli min igjen.
Det er mye liv og røre i magen, og har vært det helt siden jeg var 18+6. Føles litt uvirkelig, og tror enda ikke det har gått helt opp for meg at det faktisk er en ekte baby som vokser der inne :fnise: Men sparkene er vel sånn cirka det eneste jeg synes er koselig med å være gravid, resten liker jeg ikke. Jeg blir fort sliten, har konstant hodepine, tett nese og "gulper" luft, og kan ikke løfte tungt, trene, jogge eller gå tur i raskt tempo uten ubehag/kramper (kynnere? Førstegangs, så blir ikke helt klok på hvordan det skal kjennes ut :vetikke:). Sexlivet har også dabbet helt av. Litt fordi jeg føler meg utrolig lite attraktiv, men også fordi både jeg og mannen synes det blir litt rart å ha sex når vi kan kjenne at det ligger en baby og spreller i magen min. 

Sånn, det var de negative tankene. Ellers gleder jeg meg utrolig til å gå i gang med innkjøp etter jul, og handle inn vogn, stellebord, klær, og ellers alt av klær og utstyr hun trenger 😍 Føler det er litt tidlig å begynne nå, men med en gang vi runder januar skal det googles 😄 Har også begynt å strikke litt til mini, og har kjøpt mønster til en nyydelig liten julegenser som jeg skal kose meg med å strikke i jula. Gleder meg 🎄 

Hei! Jeg synes alle tankene dine må være lov å si høyt, og heller ikke kun på et anonymt forum! Det er helt naturlige tanker som jeg er helt sikker på at alle føler på fra tid til annen, og mange sikkert hele tiden også 😙 

Jeg er også ganske lei av alle plagene som medfølger graviditeten. En og en er ikke plagene så store, men SAMMEN?! De som sier det er lett å gå gravid (og at «graviditet ikke er en sykdom») de kan gå å legge seg😅 jeg har gått en god del opp i vekt, 10kg hittil, sikkert mer nå siden det er noen uker siden jeg målte, og føler meg gaaanske usexy. Sexlysten har derfor helt forduftet. Min samboer er også helt som din, det føles rart å ha sex med babyen sparkende tilbake 🙊 tror ikke vi har hatt sex på hvertfall en måned.. om ikke lenger.. og jeg er konstant tett i nesen, og blør neseblod i hytt og pine! Og for ikke snakke om tannkjøttet! Det blør mye hver gang jeg pusser tenner, og kan også blø helt spontant eller hvis jeg f.eks spiser et eple eller noe annet hardt 🤨nå når jeg har bikket tredje trimester er jeg mye trøttere, og sover også dårlig på natten (god kombo i know😜). 
Så jeg håper ikke du føler deg alene i disse tankene! Jeg også kan ikke vente på å «få tilbake» kroppen min, men så vet jeg jo også at amming ikke alltid er en dans på roser heller 😅🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ValarMorghulis skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg vil også oppdatere her for å få luftet litt tanker som jeg kanskje ikke helt føler det er lov til å si høyt. Men som anonym på et forum bør det vel kanskje gå 🤔

Er 22+3 nå. Var på kontroll i uke 18, og alt så bra ut med lille 🥰 Men jeg holder oppriktig på å bli gæren av å gå gravid, og føler meg så unormal siden det virker som at alle elsker det. Er det flere her inne som kjenner på det samme? Vet jeg er heldig som i det hele tatt kan bli gravid, da det slettes ikke er en selvfølge, men jeg kan nesten ikke vente til hun er ute og kroppen min kan bli min igjen.
Det er mye liv og røre i magen, og har vært det helt siden jeg var 18+6. Føles litt uvirkelig, og tror enda ikke det har gått helt opp for meg at det faktisk er en ekte baby som vokser der inne :fnise: Men sparkene er vel sånn cirka det eneste jeg synes er koselig med å være gravid, resten liker jeg ikke. Jeg blir fort sliten, har konstant hodepine, tett nese og "gulper" luft, og kan ikke løfte tungt, trene, jogge eller gå tur i raskt tempo uten ubehag/kramper (kynnere? Førstegangs, så blir ikke helt klok på hvordan det skal kjennes ut :vetikke:). Sexlivet har også dabbet helt av. Litt fordi jeg føler meg utrolig lite attraktiv, men også fordi både jeg og mannen synes det blir litt rart å ha sex når vi kan kjenne at det ligger en baby og spreller i magen min. 

Sånn, det var de negative tankene. Ellers gleder jeg meg utrolig til å gå i gang med innkjøp etter jul, og handle inn vogn, stellebord, klær, og ellers alt av klær og utstyr hun trenger 😍 Føler det er litt tidlig å begynne nå, men med en gang vi runder januar skal det googles 😄 Har også begynt å strikke litt til mini, og har kjøpt mønster til en nyydelig liten julegenser som jeg skal kose meg med å strikke i jula. Gleder meg 🎄 

Så koselig å høre fra deg igjen ❤️ Jeg mener også at det du skriver her er tanker som er helt innafor å dele, både her og virkeligheten! Jeg gleder meg også veldig til å møte babyen der inne, og ikke minst til å få min kropp tilbake og kunne gjøre akkurat hva jeg vil med den uten å ta hensyn til noen andre enn meg selv. Den kroppen jeg har nå er liksom ikke min, og jeg liker ikke følelsen av å ikke ha kontroll over kroppen og hvordan gravidhormonene påvirker kropp og psyke.

Nå har jeg ikke hatt noen særlige plager så langt i graviditeten, så jeg skal virkelig ikke klage, men det jeg sliter mest med er alle de ulike hensynene man må ta som gravid og hvor sterke meninger mange har rundt andre gravide. Ikke minst hater jeg følelsen av at man plutselig blir "fritt frem" for alle andre som gravid, særlig hva gjelder ganske intime kommentarer/spørsmål om kropp osv. For noen uker siden spurte for eksempel en fremmed, eldre mann på trening om hvorfor jeg trente så tungt når jeg var gravid (det var for øvrig helt lett trening jeg holdt på meg, for meg), fordi det kunne jo føre til at jeg fødte? Altså wtf...😆 Det høres kanskje ikke så ille ut å oppleve, men jeg opplevde det hele som veldig ubehagelig. Som om jeg liksom ikke er den personen i hele verden som vil mitt eget barn og min egen kropp best?!

På den ene siden blir man stadig fortalt at "graviditet er ingen sykdom" (som for øvrig er tidenes mest idiotiske påstand...), samtidig som man nærmest kritisert for å bevege seg om man faktisk er så heldig å være i grei form🙃 Så ja, selv om jeg fysisk har det ganske greit (enn så lenge), så opplever jeg graviditeten som belastende på andre måter. Håper jeg klarer å skru av disse tankene helt fremover, for jeg tror at livet med baby/barn vil by på mange episoder med "velmente" råd og kommentarer ifra andre, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (17 timer siden):

Hei! Jeg synes alle tankene dine må være lov å si høyt, og heller ikke kun på et anonymt forum! Det er helt naturlige tanker som jeg er helt sikker på at alle føler på fra tid til annen, og mange sikkert hele tiden også 😙 

Jeg er også ganske lei av alle plagene som medfølger graviditeten. En og en er ikke plagene så store, men SAMMEN?! De som sier det er lett å gå gravid (og at «graviditet ikke er en sykdom») de kan gå å legge seg😅 jeg har gått en god del opp i vekt, 10kg hittil, sikkert mer nå siden det er noen uker siden jeg målte, og føler meg gaaanske usexy. Sexlysten har derfor helt forduftet. Min samboer er også helt som din, det føles rart å ha sex med babyen sparkende tilbake 🙊 tror ikke vi har hatt sex på hvertfall en måned.. om ikke lenger.. og jeg er konstant tett i nesen, og blør neseblod i hytt og pine! Og for ikke snakke om tannkjøttet! Det blør mye hver gang jeg pusser tenner, og kan også blø helt spontant eller hvis jeg f.eks spiser et eple eller noe annet hardt 🤨nå når jeg har bikket tredje trimester er jeg mye trøttere, og sover også dårlig på natten (god kombo i know😜). 
Så jeg håper ikke du føler deg alene i disse tankene! Jeg også kan ikke vente på å «få tilbake» kroppen min, men så vet jeg jo også at amming ikke alltid er en dans på roser heller 😅🤷‍♀️

Så godt å høre! Får så mange kommentarer fra venner og familie om at jeg må nyyyte graviditeten, og at det er så utrolig koselig å gå gravid 😟 Har derfor følt meg ganske alene med disse tankene, siden det tilsynelatende er en dans på roser for folk jeg kjenner. 

Helt enig med deg. Hadde ikke vært så ille hver for seg, men det blir veldig mye sammen! Jeg blør også masse neseblod, husker jeg trodde noe var galt den første gangen. Hadde aldri blødd neseblod i hele mitt liv før jeg ble gravid, så visste ikke at det kom SÅ mye blod 😂 
Fint å høre at jeg ikke er alene om disse plagene, men at vi er flere som kjenner på de samme tingene ❤️ Er forberedt på at amming ikke nødvendigvis blir en dans på roser, men tenker det er viktigere å ta vare på meg selv enn å absolutt måtte amme for enhver pris! Håper jeg får det til, men hvis jeg ikke gjør det så bytter jeg over til mme uten å nøle! 

Annabel skrev (16 timer siden):

Så koselig å høre fra deg igjen ❤️ Jeg mener også at det du skriver her er tanker som er helt innafor å dele, både her og virkeligheten! Jeg gleder meg også veldig til å møte babyen der inne, og ikke minst til å få min kropp tilbake og kunne gjøre akkurat hva jeg vil med den uten å ta hensyn til noen andre enn meg selv. Den kroppen jeg har nå er liksom ikke min, og jeg liker ikke følelsen av å ikke ha kontroll over kroppen og hvordan gravidhormonene påvirker kropp og psyke.

Nå har jeg ikke hatt noen særlige plager så langt i graviditeten, så jeg skal virkelig ikke klage, men det jeg sliter mest med er alle de ulike hensynene man må ta som gravid og hvor sterke meninger mange har rundt andre gravide. Ikke minst hater jeg følelsen av at man plutselig blir "fritt frem" for alle andre som gravid, særlig hva gjelder ganske intime kommentarer/spørsmål om kropp osv. For noen uker siden spurte for eksempel en fremmed, eldre mann på trening om hvorfor jeg trente så tungt når jeg var gravid (det var for øvrig helt lett trening jeg holdt på meg, for meg), fordi det kunne jo føre til at jeg fødte? Altså wtf...😆 Det høres kanskje ikke så ille ut å oppleve, men jeg opplevde det hele som veldig ubehagelig. Som om jeg liksom ikke er den personen i hele verden som vil mitt eget barn og min egen kropp best?!

På den ene siden blir man stadig fortalt at "graviditet er ingen sykdom" (som for øvrig er tidenes mest idiotiske påstand...), samtidig som man nærmest kritisert for å bevege seg om man faktisk er så heldig å være i grei form🙃 Så ja, selv om jeg fysisk har det ganske greit (enn så lenge), så opplever jeg graviditeten som belastende på andre måter. Håper jeg klarer å skru av disse tankene helt fremover, for jeg tror at livet med baby/barn vil by på mange episoder med "velmente" råd og kommentarer ifra andre, haha.

Takk for det ❤️ Så godt å høre, og jeg er helt enig med deg. Det er liksom ikke min kropp lengre, men må ta alle mulige slags hensyn nå som det er en liten en der inne. Gleder meg også veldig til å møte frøkna (som trolig kommer til å bli navnløs ettersom jeg og samboer er kraftig uenig i hva som er fine navn 😂)

Jeg har også vært veldig heldig med plager, tror kanskje det er derfor jeg føler jeg har enda mindre klagerett enn andre. Har ikke vært antydning til kvalm en eneste dag, og humøret mitt har ikke blitt så påvirket som jeg var redd for på forhånd. Har også for første gang i mitt voksne liv HELT kvisefri og fin hud i ansiktet 😍 Men jeg begynte tidlig å bli plaget med det som legen sier er kynnere, og det er derfor blitt veldig begrenset hva jeg faktisk kan gjøre av fysisk aktivitet. Gleder meg til å komme i gang igjen med trening etter fødsel 😄
Forstår veldig godt hva du sier, skjønner ikke det der med at alle skal legge seg borti hva gravide gjør. Synes det er en uting, og det er noe som påvirker meg også negativt. Hadde også reagert hvis jeg fikk en kommentar som det der på treningssenter, er så unødvendig å spørre om!
Jeg har litt samme problem, men motsatt - de andre voksne damene i min familie (mamma og andre) synes jeg er kjempeteit som ikke spiser f.eks. spekemat og rødt kjøtt nå under graviditeten. De sier at det ikke var slik da de var gravid, og kan derfor ikke skjønne hvorfor jeg skal være så hysterisk at jeg holder meg unna dette som er sååå godt... 🙄 Spekemat og blodig biff er det aller beste jeg vet, så de må jo skjønne at jeg ikke hadde kuttet det ut hvis det ikke var for alle anbefalingene om å ikke spise det?? 

Håper vi begge klarer å skru av tankene fremover, og ikke bry oss om "mammapolitiet". For som du sier så blir det nok veldig mange slike episoder i tiden som kommer 😄 Og ellers godt å høre at det står bra til med deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25+0 idag, og må bare slenge meg på det resten av dere sier. Det er rart med alle endringene i kroppen, og det at folk kommenterer magen min.  Jeg har blitt mye større, men har kun gått opp 2,5 kg( egentlig kun 0,5 kg fra før gravid vekt, da jeg gikk ned 2 kg i starten). 
jeg venter fortsatt på at den 2. trimester «energien» skal komme, og har siden uke 15 slitt med carpal tunnel på begge hender, samt bekkenleddsmerter. Har de siste ukene hatt så hovne hender at jeg våkner om natten av smertene. 
Og kynnere har det vært masse av de siste ukene, uansett om jeg er aktiv eller ikke. 
 

Men jeg skal ikke bare klage! Det er koselig med all bevegelse og gleder meg til h*n kommer. Vi vet jo fortsatt ikke hva det er, for lille ville ikke samarbeide ved noen UL🙈 samboer vil vente, men jeg er usikker…. Hadde vært greit å kunne lande på et navn….. men det er så vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 14.12.2021 den 7.56):

Åh, så kjedelig å lese at du har så mye vondter nå og kjenner på dårlig samvittighet (det må du ikke ha!) ❤️ Merker du stor forskjell fra første graviditet og denne? Håper det går bedre med deg etter hvert og at du får slappet skikkelig av og hentet deg ordentlig inn🥰

Det hørtes lurt å kjøpe en sånn alt i ett-pakke🙌 Uff, vi har heller ikke handlet inn noe til mini enda (bare klær), så kjenner vi må begynne å få gang nå... Har satt oss som mål å få inn det mest essensielle, som vogn, bilstol, seng osv., i løpet av januar. Føler på en måte at mars er så langt unna enda og at det ikke er noe å stresse med, men samtidig kan hun jo bestemme seg for å komme før tiden også. Da er det jo greit å slippe det kjøpestresset i siste liten☺️

Takk for det 🥰 Egentlig er graviditetene ganske like, men plagene har kommet så sinnsykt mye tidligere denne gangen. 🙃 Får bare holde ut! 
Enig i at januar er en fin måned å starte, gleder meg litt! Håper på litt januarsalg, ellers blir det meste fra Finn vil jeg tro 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (På 16.12.2021 den 9.11):

Takk for det ❤️ Så godt å høre, og jeg er helt enig med deg. Det er liksom ikke min kropp lengre, men må ta alle mulige slags hensyn nå som det er en liten en der inne. Gleder meg også veldig til å møte frøkna (som trolig kommer til å bli navnløs ettersom jeg og samboer er kraftig uenig i hva som er fine navn 😂)

Jeg har også vært veldig heldig med plager, tror kanskje det er derfor jeg føler jeg har enda mindre klagerett enn andre. Har ikke vært antydning til kvalm en eneste dag, og humøret mitt har ikke blitt så påvirket som jeg var redd for på forhånd. Har også for første gang i mitt voksne liv HELT kvisefri og fin hud i ansiktet 😍 Men jeg begynte tidlig å bli plaget med det som legen sier er kynnere, og det er derfor blitt veldig begrenset hva jeg faktisk kan gjøre av fysisk aktivitet. Gleder meg til å komme i gang igjen med trening etter fødsel 😄
Forstår veldig godt hva du sier, skjønner ikke det der med at alle skal legge seg borti hva gravide gjør. Synes det er en uting, og det er noe som påvirker meg også negativt. Hadde også reagert hvis jeg fikk en kommentar som det der på treningssenter, er så unødvendig å spørre om!
Jeg har litt samme problem, men motsatt - de andre voksne damene i min familie (mamma og andre) synes jeg er kjempeteit som ikke spiser f.eks. spekemat og rødt kjøtt nå under graviditeten. De sier at det ikke var slik da de var gravid, og kan derfor ikke skjønne hvorfor jeg skal være så hysterisk at jeg holder meg unna dette som er sååå godt... 🙄 Spekemat og blodig biff er det aller beste jeg vet, så de må jo skjønne at jeg ikke hadde kuttet det ut hvis det ikke var for alle anbefalingene om å ikke spise det?? 

Håper vi begge klarer å skru av tankene fremover, og ikke bry oss om "mammapolitiet". For som du sier så blir det nok veldig mange slike episoder i tiden som kommer 😄 Og ellers godt å høre at det står bra til med deg ❤️ 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Og dette med at mamma, mormor og de "litt eldre" ikke skjønner at vi i dag har fått anbefalinger for hva skal kan og ikke kan spise/drikke. Det er sååå ofte jeg har måtte forklare at nei, jeg kan faktisk ikke ha mer kaffe nå, og nei - det er ikke synd på meg, det går HELT fint😅 Liksom veldig "uffff, kan du ikke ha KAFFE heller?! HÆ, ikke spekepølse? Ni vet du hva, stakkars du må jo få kose deg" haha...

Æsj, så synd at du har så mye/vonde kynnere - det kan være veldig begrensende ja!😕 Jeg har også hatt mye kynnere, og har hatt det ganske lenge allerede. I en periode var de veldig vonde hos meg og det gikk veldig utover hva jeg kunne/ikke kunne gjøre, mens nå har de heldigvis blitt sånn at jeg kun kjenner at magen er hard uten at det er ubehagelig. Hvis jeg har litt urin i blæra kan det derimot være skikkelig ekkelt, for da føles det ut som om hele blæra skal sprenges omtrent:fnise: Har faktisk mest kynnere når jeg er i ro og på natta, eller så det er da jeg hovedsakelig legger merke til dem. Håper de kan bli bedre for deg også snart! ❤️ 

Jaa! Håper vi klarer å skru av, og bare nikke og smile når sånne typer kommentarer kommer i fremtiden🤞🥰 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteTull skrev (På 16.12.2021 den 10.02):

Jeg er 25+0 idag, og må bare slenge meg på det resten av dere sier. Det er rart med alle endringene i kroppen, og det at folk kommenterer magen min.  Jeg har blitt mye større, men har kun gått opp 2,5 kg( egentlig kun 0,5 kg fra før gravid vekt, da jeg gikk ned 2 kg i starten). 
jeg venter fortsatt på at den 2. trimester «energien» skal komme, og har siden uke 15 slitt med carpal tunnel på begge hender, samt bekkenleddsmerter. Har de siste ukene hatt så hovne hender at jeg våkner om natten av smertene. 
Og kynnere har det vært masse av de siste ukene, uansett om jeg er aktiv eller ikke. 
 

Men jeg skal ikke bare klage! Det er koselig med all bevegelse og gleder meg til h*n kommer. Vi vet jo fortsatt ikke hva det er, for lille ville ikke samarbeide ved noen UL🙈 samboer vil vente, men jeg er usikker…. Hadde vært greit å kunne lande på et navn….. men det er så vanskelig! 

Åh, så utrolig kjipt! Høres fælt ut å ha det så vondt at man våkner om natta av smerter altså😕 Håper formen din blir bedre, og at du kanskje kan være så heldig å få oppleve en "3.trimester-energi" i stedet (hvis det i det hele tatt eksisterer noe slikt:fnise:). Så spennende med kjønnet da! Har dere bestemt dere nå for hva dere vil gjøre, om dere vil vite eller ikke vite? ❤️ 

Nalaque skrev (På 17.12.2021 den 22.22):

Takk for det 🥰 Egentlig er graviditetene ganske like, men plagene har kommet så sinnsykt mye tidligere denne gangen. 🙃 Får bare holde ut! 
Enig i at januar er en fin måned å starte, gleder meg litt! Håper på litt januarsalg, ellers blir det meste fra Finn vil jeg tro 😃

Ånei, det er jo så unødvendig...🙃 Som du sier blir det nesten bare å holde ut, og tenke at det heldigvis ikke er såå vanvittig lenge igjen nå! Håper tiden fremover kan gå litt fort ❤️ Krysser fingrene for noen gode tilbud i januar, og mange gode kjøp på Finn!🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nyttår, jenter! Tenk - nå er vi godt i gang med året de engang så små spirene skal bli født😱 Det nærmer seg vel statusen «høygravid» for flere av de første på terminlisten også nå! Selv er jeg 31+0 og har ganske nøyaktig 25 dager igjen før statusen høygravid 34+4. Ganske sprøtt å tenke på når man husker på hvor vi startet🤩

Håper det går bra med dere alle🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår! 🥰 jeg merker at jeg ikke har like stor skrivetrang som i første halvdel av svangerskapet! Nå er det så synlig og alle vet det, så får pratet masse om det hele dagen 😅 men jeg er inne og leser på alle sammen nesten hver dag, er veldig spennende å følge med på dere andre synes jeg 😍 32+2 i dag, og begynner å kjenne at ting blir tyngre. Men skal absolutt ikke klage! Er i forholdsvis grei form 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

@nilci Enig, det er så spennende å følge med på andre her inne og særlig de som nylig har født/kan føde når tid som helst, hihi! Utrolig gøy. Og tenk at mars nærmer seg med stormskritt her nå, og disse babyene kan også snart begynne å poppe ut❤️ 

35+0 uker her i dag, og jeg går med andre ord inn i uke 36 (!) nå😮 Synes plutselig at tiden begynner å gå veldig fort nå, i stor kontrast til de første 33-ish ukene😂Kjenner at jeg er en blanding av ekstremt giret og utålmodig (slik at jeg bare vil få henne ut og hilse på henne NÅ), og livredd av tanken på det store som skal skje om veldig få uker! Egentlig en ganske deilig blanding av forventninger, frykt og glede som bobler i kroppen om dagen ❤️ 

Kjenner jeg e nysgjerrig på hvordan det går med dere andre i termingruppen nå om dagen, og om det er noen her som kanskje allerede har fått møte mageboeren sin? @Lalali med termin først ut (1. mars) for eksempel - hvordan går det med deg?😊 Og det er så klart helt lov til å ikke ville/ikke ha behov for å være aktiv i gruppen lenger om man ikke vil det, men jeg kommer til å forsøke litt innimellom uansett!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Annabel skrev (6 timer siden):

@nilci Enig, det er så spennende å følge med på andre her inne og særlig de som nylig har født/kan føde når tid som helst, hihi! Utrolig gøy. Og tenk at mars nærmer seg med stormskritt her nå, og disse babyene kan også snart begynne å poppe ut❤️ 

35+0 uker her i dag, og jeg går med andre ord inn i uke 36 (!) nå😮 Synes plutselig at tiden begynner å gå veldig fort nå, i stor kontrast til de første 33-ish ukene😂Kjenner at jeg er en blanding av ekstremt giret og utålmodig (slik at jeg bare vil få henne ut og hilse på henne NÅ), og livredd av tanken på det store som skal skje om veldig få uker! Egentlig en ganske deilig blanding av forventninger, frykt og glede som bobler i kroppen om dagen ❤️ 

Kjenner jeg e nysgjerrig på hvordan det går med dere andre i termingruppen nå om dagen, og om det er noen her som kanskje allerede har fått møte mageboeren sin? @Lalali med termin først ut (1. mars) for eksempel - hvordan går det med deg?😊 Og det er så klart helt lov til å ikke ville/ikke ha behov for å være aktiv i gruppen lenger om man ikke vil det, men jeg kommer til å forsøke litt innimellom uansett!:fnise:

Hihi dette er nok ikke verdens mest busy termintråd nei 🙊 men jeg blir sååå glad når dere andre oppdaterer, synes det er stas å følge med ☺️
 

Jeg deler mange av de samme tankene som deg angående fødsel. Livredd for smertene, det å miste kontroll, fare for komplikasjoner osv, men sååå gira på å bare få satt i gang, få det unnagjort, og endelig få møte lille mini som vi har ventet på såå lenge 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annabel skrev (23 timer siden):

@nilci Enig, det er så spennende å følge med på andre her inne og særlig de som nylig har født/kan føde når tid som helst, hihi! Utrolig gøy. Og tenk at mars nærmer seg med stormskritt her nå, og disse babyene kan også snart begynne å poppe ut❤️ 

35+0 uker her i dag, og jeg går med andre ord inn i uke 36 (!) nå😮 Synes plutselig at tiden begynner å gå veldig fort nå, i stor kontrast til de første 33-ish ukene😂Kjenner at jeg er en blanding av ekstremt giret og utålmodig (slik at jeg bare vil få henne ut og hilse på henne NÅ), og livredd av tanken på det store som skal skje om veldig få uker! Egentlig en ganske deilig blanding av forventninger, frykt og glede som bobler i kroppen om dagen ❤️ 

Kjenner jeg e nysgjerrig på hvordan det går med dere andre i termingruppen nå om dagen, og om det er noen her som kanskje allerede har fått møte mageboeren sin? @Lalali med termin først ut (1. mars) for eksempel - hvordan går det med deg?😊 Og det er så klart helt lov til å ikke ville/ikke ha behov for å være aktiv i gruppen lenger om man ikke vil det, men jeg kommer til å forsøke litt innimellom uansett!:fnise:

Joda, her er jeg i gang med permisjon og godt er det for jeg er helt ekstremt trøtt for tiden, og trenger noen ekstra timer med søvn hver dag 😴. Ellers så føler jeg at all mat og drikke har en rar bismak for tiden 🙈. Blodtrykket er litt i øvre sjiktet (akkurat slik som sist), og jeg er hos legen jevnlig for å sjekke det + urinprøve. 

Har gjort et innkjøp siden sist, og det er en vippestol fra Baby Bjørn. Det hadde vi ikke sist, og det savnet jeg egentlig. Har jo alt av utstyr og klær klart på loftet siden vi har en gutt på litt over 3 år fra før. Gleder meg til å finne tingene frem igjen og gjøre klart. Merker at jeg har kommet i redebyggingsfasen nå. 

Heldigvis nærmer det seg planlagt keisersnitt nå. Det ble faktisk flyttet en dag frem pga kapasitet på sykehuset, så mandag 28. februar er den nye datoen. 

Håper alt går bra med dere andre og at dere er i grei form. Nærmer seg vel permisjon for flere av dere nå 😊.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at vi fikk ned alle tingene fra loftet i helgen. For plutselig fikk jeg så høyt blodtrykk at fastlegen sendte meg på sykehuset for en sjekk og da ble det bestemt at jeg måtte legges inn på obs-posten. I dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ville fremskynde keisersnittet til i morgen siden de plutselig hadde en ledig time da. Så da får jeg endelig hilse på lillegull i morgen. Gleder meg veldig 🥰. Permisjonen i forkant av fødsel ble jo plutselig litt kortere enn planlagt, rakk såvidt en uke 🙈. Lykke til med siste innspurt til dere andre i denne gruppa. Dere har mye å gleder dere til 🥰.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalali skrev (10 timer siden):

Godt at vi fikk ned alle tingene fra loftet i helgen. For plutselig fikk jeg så høyt blodtrykk at fastlegen sendte meg på sykehuset for en sjekk og da ble det bestemt at jeg måtte legges inn på obs-posten. I dag fikk jeg plutselig beskjed om at de ville fremskynde keisersnittet til i morgen siden de plutselig hadde en ledig time da. Så da får jeg endelig hilse på lillegull i morgen. Gleder meg veldig 🥰. Permisjonen i forkant av fødsel ble jo plutselig litt kortere enn planlagt, rakk såvidt en uke 🙈. Lykke til med siste innspurt til dere andre i denne gruppa. Dere har mye å gleder dere til 🥰.

Oi shit, så utrolig spennende!😍 Tenk at du plutselig skal få treffe babyen din i dag (?!)🙉 Det må være en helt fantastisk følelse! Masse, masse lykke til med KSet senere og nyyt de første øyeblikkene sammen med skatten din🥰 

Tusen takk!❤️ Uke 36+0 her i dag og gleder meg veldig til å komme innenfor uke 37🙌🏻 Sliter så med fraværende søv at jeg flere ganger har endt opp med å gråte om morgenen bare fordi jeg er så forbanna trøtt, og det passer så dårlig å få en baby inn i en slik tilstand😭😂😭 Så jeg håper enten at dette blir bedre nå de siste ukene (tviler, har allerede håpet på det lenge) eller at hun i alle fall ikke drøyer til etter termin med å komme ut🙃🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lalali shit så spennende med keisersnitt i dag!😍🎉 masse lykke til!

37+2 og har min siste arbeidsdag før permisjon. Jeg har gledd meg sånn til denne dagen lenge, siden tredje trimester over natten ble slengt over meg, men nå når dagen endelig er her så er det faktisk litt blanda følelser. Henger nok mye sammen med at jeg skal begynne i ny jobb etter permisjon fordi vi flytter, så da er jo dette siste arbeidsdag her ever også 😬 menmen, det skal bli godt å få fokusere kun på baby og tiden fremover ☺️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...