Gå til innhold

Samordna opptak 2021: For oss som ikke klarer vente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rakel86 skrev (47 minutter siden):

Aah, ja, det er veldig ambivalent det der...Den dagen er her plutselig der vi må inn å sjekke og på en måte er det litt ubehagelig å måtte forholde seg til😅 Samtidig skulle det helst skjedd her og nå...Etter å ha venta såpass lenge så blir det uansett godt med et svar ja, så kan vi omsider flytte fokuset på mere vanlige ting igjen..Føler ALT fokuset nesten ligger i dette, det kan min mann skrive under på stakkar😂 

I fjor var jeg ca 1 karakter under...men det var pga korona...Alle andre årene tidligere hadde jeg hatt mer enn gode nok karakterer, så det var derfor jeg var så skråsikker på at jeg kom inn, men så kom korona.... Nå i år har jeg tatt opp tre fag, og økt snittet noe, sånn at jeg har litt bedre snitt enn det som var i fjor. I fjor var det 50.8, og jeg har klart å "karre" til meg 51,3... Så det er temmelig usikkert at jeg kommer inn, spesielt når tilbakemeldingen jeg fikk når jeg ringte til studiestedet at det er et veldig høyt karaktersnitt i år, uten at hun selvfølgelig kunne si noe mer om det..😅 Hvilket snitt må du ha og hva har du? Beklager om du har skrevet det tidligere...er så mange brukere her og vanskelig å skille alle, særlig dere "anonyme" brukere ;) Er du en av de som har søkt tollerutdannelsen? :)

Alt fokus har bare gått til dette siden 1. februar så forstår utrolig godt hva du mener, så skal bli godt på en måte å få det overstått også 😅 Men kjenner at nervene i magen begynner å vrenge seg desto nærmere vi kommer fredag (håper svaret kommer da, siden det kom fredag i fjor). 

Da har du gjort alt du kan, tenker jeg! Så om det ikke skal holde i år heller burde du ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! Er deilig også å faktisk vite at du trolig ikke kunne ha gjort noe mer, siden du har tatt opp tre fag. Siden du har økt såpass har jeg stor tro på at dette skal gå i år 🤩 Kan jo være at de som søker har dårligere karakterer enn fjoråret (det er lov å håpe!). 

Snittet på tollerutdannelsen blir det den 35 personen som kommer inn har i snitt, så denne uka blir jo bare magevondt 😅 Folk kan jo ha det uendelige i snitt. Jeg stiller med 56.8 poeng i ordinær kvote så håper det skal holde, for denne våren har jeg også tatt opp fag for å øke snittet før jeg visste at jeg hadde søkt på Norges mest søkte studie, så det var bare flaks jeg tok sjansen på å ta opp noe fra videregående 😬 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, 873919 said:

Sykt å tenke på at vi får svar denne uken!! I slutten av uka vet vi om vi har kommet inn😱 Ahhhhh

Får vi vite det på fredag? 

Anonymkode: a8df8...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Får vi vite det på fredag? 

Anonymkode: a8df8...469

Resteplassene legges ut på mandag så svarene må derfor komme før det, altså i helgen. Det kan komme på fredag, men også lørdag og søndag. De siste årene har svaret vanligvis kommet sent på kvelden den 17. så det er stor sjanse for at det gjør det i år også!😍 Men håper selvfølgelig at det kommer så tidlig som fredag!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

873919 skrev (2 timer siden):

Resteplassene legges ut på mandag så svarene må derfor komme før det, altså i helgen. Det kan komme på fredag, men også lørdag og søndag. De siste årene har svaret vanligvis kommet sent på kvelden den 17. så det er stor sjanse for at det gjør det i år også!😍 Men håper selvfølgelig at det kommer så tidlig som fredag!!

Hvor finner vi restplassene? Regner med jeg må ta til takke med det.

Anonymkode: 8a8a9...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer folk til å gå inn på samordna å sjekke? Tror jeg begynner å se torsdag kveld 😅 Håper på et mirakel, at svaret blir lagt ut da 😂

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når kommer folk til å gå inn på samordna å sjekke? Tror jeg begynner å se torsdag kveld 😅 Håper på et mirakel, at svaret blir lagt ut da 😂

Anonymkode: 8c8ee...931

Jeg gikk inn på samordna i dag, fsktisk 😅

Anonymkode: 1078b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gikk inn på samordna i dag, fsktisk 😅

Anonymkode: 1078b...acb

Jeg også! Klarer jo bare ikke å dy meg disse dagene. Er såå alt for spent 🤩

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man fortsatt sms om man får tilbud om studieplass? Eller om at søknaden er ferdig behandlet? Det gjorde man vel før.

Anonymkode: 897e5...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får man fortsatt sms om man får tilbud om studieplass? Eller om at søknaden er ferdig behandlet? Det gjorde man vel før.

Anonymkode: 897e5...b3f

Ja, man får Mail, husker ikke om de sendte sms. Den beskjeden kom ca 3 dager etter svaret var tilgjengelig på samordna opptak sine sider. 

Spennende dager fremover når det nærmer seg dato for svar. Da koker tråden her inne på kvinneguiden. Noen luringer sier de har fått svar, samordna opptak sine sider krasjer for alle skal inn og sjekke. 🤪

Anonymkode: 21ea7...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor finner vi restplassene? Regner med jeg må ta til takke med det.

Anonymkode: 8a8a9...916

De ligger på førstesiden til samordna😊

(Linken, altså. Men tidlig enda)

Endret av MapleSirup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Får man fortsatt sms om man får tilbud om studieplass? Eller om at søknaden er ferdig behandlet? Det gjorde man vel før.

Anonymkode: 897e5...b3f

Jeg har fått sms tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2021 at 11:59 PM, AnonymBruker said:

Alt fokus har bare gått til dette siden 1. februar så forstår utrolig godt hva du mener, så skal bli godt på en måte å få det overstått også 😅 Men kjenner at nervene i magen begynner å vrenge seg desto nærmere vi kommer fredag (håper svaret kommer da, siden det kom fredag i fjor). 

Da har du gjort alt du kan, tenker jeg! Så om det ikke skal holde i år heller burde du ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! Er deilig også å faktisk vite at du trolig ikke kunne ha gjort noe mer, siden du har tatt opp tre fag. Siden du har økt såpass har jeg stor tro på at dette skal gå i år 🤩 Kan jo være at de som søker har dårligere karakterer enn fjoråret (det er lov å håpe!). 

Snittet på tollerutdannelsen blir det den 35 personen som kommer inn har i snitt, så denne uka blir jo bare magevondt 😅 Folk kan jo ha det uendelige i snitt. Jeg stiller med 56.8 poeng i ordinær kvote så håper det skal holde, for denne våren har jeg også tatt opp fag for å øke snittet før jeg visste at jeg hadde søkt på Norges mest søkte studie, så det var bare flaks jeg tok sjansen på å ta opp noe fra videregående 

Anonymkode: 8c8ee...931

Det skal bli fantastisk som du sier å bare få det overstått....Jeg håper virkelig med deg, at du kommer inn!!! Du har jo et vanvittig godt snitt, syns absolutt at du fortjener å få en plass på studiet, ønsker det virkelig for deg. Håper like mye at du kommer inn som at jeg selv kommer inn på mitt studie😄🙏💛 
Hvilke fag tok du opp? Jeg tok opp begge norsk-skriftlig fagene og naturfag... Om jeg ikke kommer inn i år tenker jeg å prøve igjen på norsken, vil liksom ikke gi meg helt enda😅 

Satser på fredagen ja, kommer sikkert seeent sent fredag i såfall, hvis vi er så heldige at det kommer på fredag i det hele tatt😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, man får Mail, husker ikke om de sendte sms. Den beskjeden kom ca 3 dager etter svaret var tilgjengelig på samordna opptak sine sider. 

Spennende dager fremover når det nærmer seg dato for svar. Da koker tråden her inne på kvinneguiden. Noen luringer sier de har fått svar, samordna opptak sine sider krasjer for alle skal inn og sjekke. 🤪

Anonymkode: 21ea7...2fb

Hahah, ja har sett på tidligere SO-tråder her inne... MYE aktivitet i timene før resultatene ligger ute...Stemningen er til å ta og føle på i de trådene😆 Veldig underholdende syns jeg😄 Men nå er det oss som gjelder og dette er nesten uutholdelig... Håper vi slipper å vente så mye lenger enn til lørdag maks!! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (34 minutter siden):

Det skal bli fantastisk som du sier å bare få det overstått....Jeg håper virkelig med deg, at du kommer inn!!! Du har jo et vanvittig godt snitt, syns absolutt at du fortjener å få en plass på studiet, ønsker det virkelig for deg. Håper like mye at du kommer inn som at jeg selv kommer inn på mitt studie😄🙏💛 
Hvilke fag tok du opp? Jeg tok opp begge norsk-skriftlig fagene og naturfag... Om jeg ikke kommer inn i år tenker jeg å prøve igjen på norsken, vil liksom ikke gi meg helt enda😅 

Satser på fredagen ja, kommer sikkert seeent sent fredag i såfall, hvis vi er så heldige at det kommer på fredag i det hele tatt😅

Takk!! Håper virkelig snittet skal holde 😬 Krysser så fingrene for at vi begge lykkes i år 🥰 

Jeg tok opp nynorsk og medie og informasjonskunnskap 2. Tenker å ta de samme på nytt til høsten igjen for å øke snittet mer om dette ikke går, men håper selvfølgelig at jeg slipper det. Drømmen er jo å komme inn nå 🤩 

Desto nærmere vi kommer fredag/lørdag, desto mer nervøs blir jeg! 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk!! Håper virkelig snittet skal holde 😬 Krysser så fingrene for at vi begge lykkes i år 🥰 

Jeg tok opp nynorsk og medie og informasjonskunnskap 2. Tenker å ta de samme på nytt til høsten igjen for å øke snittet mer om dette ikke går, men håper selvfølgelig at jeg slipper det. Drømmen er jo å komme inn nå 🤩 

Desto nærmere vi kommer fredag/lørdag, desto mer nervøs blir jeg! 

Anonymkode: 8c8ee...931

Ja sjæl as, nå begynner jeg virkelig å kjenne på det, mer enn aldri før😩 Føles som jeg kommer nærmere og nærmere et stup jo nærmere helga vi kommer..Men forhåpentligvis utarter det seg bra, for oss begge😄

Lengste uka på lenge😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rakel86 skrev (2 timer siden):

Hahah, ja har sett på tidligere SO-tråder her inne... MYE aktivitet i timene før resultatene ligger ute...Stemningen er til å ta og føle på i de trådene😆 Veldig underholdende syns jeg😄 Men nå er det oss som gjelder og dette er nesten uutholdelig... Håper vi slipper å vente så mye lenger enn til lørdag maks!! :)

Det beste med tråden er når folk begynner å få svar 😅 Da er man godt forberedt på at svaret kan ha blitt lagt ut på samordna når man logger seg inn for å se 🤩 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det beste med tråden er når folk begynner å få svar 😅 Da er man godt forberedt på at svaret kan ha blitt lagt ut på samordna når man logger seg inn for å se 🤩 

Anonymkode: 8c8ee...931

Sant! I tillegg er det så interessant å se de ulike utdanningene som alle kom inn på!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på samordna nå for å se og nå har de låst alle søknadene. Ikke mulig å trekke den heller. Betyr vel bare at svaret ganske sikkert nærmer seg med stormskritt 🤯😬 Shiiit! Dette er for spennende!

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Var inne på samordna nå for å se og nå har de låst alle søknadene. Ikke mulig å trekke den heller. Betyr vel bare at svaret ganske sikkert nærmer seg med stormskritt 🤯😬 Shiiit! Dette er for spennende!

Anonymkode: 8c8ee...931

🙈🙈🙈

Anonymkode: 1078b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...