Gå til innhold

Samordna opptak 2021: For oss som ikke klarer vente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt på et studiet. Sykepleie hvis dere lurer:) Selv om jeg nok dekker kravene, holder jeg jubelen til 20 juli.

Hva har du søkt?

Anonymkode: b02e1...03e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perfekt tråd😅Jeg er også superspent. Jeg har 0,5 poeng mer enn det som var snittet i fjor men frykter det ikke er nok dessverre🥴Har søkt psykologi bachelor. Det kommer til å bli noen laaaaaange dager frem til resultatet ligger ute☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også søkt sykepleie, ligger 0,6 poeng over fjorårets piwnggrense. Kommer jeg ikke inn er jeg arbeidsledig!

Anonymkode: 8a8a9...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt rettsvitenskap på UiO, og det er uutholdelig å vente helt til 20. juli! 

Anonymkode: 35ca8...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse om jeg kommer inn, men har søkt årsstudium i historie 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også søkt årsstudium i historie. Jeg ville kommet inn med ganske god margin i fjor, så jeg håper ikke at det endrer seg så mye. 

Anonymkode: 7185c...0fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh er så nervøs at jeg snart går på veggen! Holder ikke ut denne ventingen😱 

Har søkt profesjonsstudiumet i psykologi og søker med førstegangsvitnemål. Har NTNU på 1.valg men håpet er bare å komme inn uavhengig av hvilket av de fire universitetene som har studiet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har søkt rettsvitenskap på UiO, og det er uutholdelig å vente helt til 20. juli! 

Anonymkode: 35ca8...420

Svar kommer mellom 17.-18. juli så trenger heldigvis ikke å vente helt til 20! Likevel lenge til da..😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte svar på tråden, men et spørsmål til dere;

Det er skyhøye poenggrenser på enkelte studier og jeg ser disse har steget hvert år. Typisk karaktersnitt på 5 - 5,5. Vil det noen gang synke? Jeg tar opp fag for å studere videre senere, men blir motløs av å se at jeg, som aldri har vært en 6’er elev, ikke får studert det jeg ønsker hvis snittet ikke begynner å synke igjen 😪

Anonymkode: 9b2aa...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt sosialt arbeid og vernepleie. Æææ jeg er så spent, disse dagene er like nervepirrende som å vente på resultatene fra privatistweb 😩😩

Anonymkode: 71daa...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke direkte svar på tråden, men et spørsmål til dere;

Det er skyhøye poenggrenser på enkelte studier og jeg ser disse har steget hvert år. Typisk karaktersnitt på 5 - 5,5. Vil det noen gang synke? Jeg tar opp fag for å studere videre senere, men blir motløs av å se at jeg, som aldri har vært en 6’er elev, ikke får studert det jeg ønsker hvis snittet ikke begynner å synke igjen 😪

Anonymkode: 9b2aa...d17

Synes det går litt i bølger, og så er det et år hvor et par studier er mest populære og så neste år er det andre studier igjen. Jeg håper det ikke stiger enda mer for da er jeg litt fucked 🥲 

Hvilke fag tar du? 

Anonymkode: 71daa...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Synes det går litt i bølger, og så er det et år hvor et par studier er mest populære og så neste år er det andre studier igjen. Jeg håper det ikke stiger enda mer for da er jeg litt fucked 🥲 

Hvilke fag tar du? 

Anonymkode: 71daa...ddd

Nå tar jeg opp fag på Sonans for å høyne snittet, men tenker å søke meg inn på Sykepleie eller PHS. Bor i hovedstaden og her er det som nevnt skyhøyt 😬

Anonymkode: 9b2aa...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå tar jeg opp fag på Sonans for å høyne snittet, men tenker å søke meg inn på Sykepleie eller PHS. Bor i hovedstaden og her er det som nevnt skyhøyt 😬

Anonymkode: 9b2aa...d17

Om du har en drøm som er viktig for deg er det sikkert helt uproblematisk å flytte dit hvor du har mulighet til å oppfylle drømmen din 

Anonymkode: 1442c...594

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er voksen (32) og har søkt studer for å omskolere meg. Aner ikke snittet mitt men av avhenting av studie sted pga barn og kan derfor ikke flytte så krysser fingrene. Men dere hvor skjekker vi om man kommer inn? 🙈

Anonymkode: 82327...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er voksen (32) og har søkt studer for å omskolere meg. Aner ikke snittet mitt men av avhenting av studie sted pga barn og kan derfor ikke flytte så krysser fingrene. Men dere hvor skjekker vi om man kommer inn? 🙈

Anonymkode: 82327...d2e

Logg inn på samordna opptak sine nettsider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har folk i snitt dere som søker i ordinær kvote og hvor gamle er dere? 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå tar jeg opp fag på Sonans for å høyne snittet, men tenker å søke meg inn på Sykepleie eller PHS. Bor i hovedstaden og her er det som nevnt skyhøyt 😬

Anonymkode: 9b2aa...d17

Ah, ja jeg ble akkurat ferdig på Sonans nå. 😁Fikk høyere snitt, tror jeg er oppe i en 5.4 eller noe, når man regner med alderspoeng, fhs, realfagspoeng osv. Men det er blitt veldig høyt her i Bergen også 😬😬 

Anonymkode: 71daa...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ah, ja jeg ble akkurat ferdig på Sonans nå. 😁Fikk høyere snitt, tror jeg er oppe i en 5.4 eller noe, når man regner med alderspoeng, fhs, realfagspoeng osv. Men det er blitt veldig høyt her i Bergen også 😬😬 

Anonymkode: 71daa...ddd

Det er jo veldig bra! 😃 Så kjedelig at snittet er så høyt jevnt over… men som nevnt kan det jo ikke fortsette den veien i all evighet…..?

 Hvilke fag tok du opp? Jeg tar opp historie nå og sliter med å finne en studieteknikk som tar meg gjennom hele boka og nettstudiene innen eksamen 😬 Kjenner allerede på eksamensnerver, haha…

Anonymkode: 9b2aa...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jo siste fristen for å omprioritere rekkefølgen på søknaden. Legges oppdatert statistikk ut på SO skal tru, eller er det bare den "gamle" statistikken som blir liggende? Er litt spent på om tallet på de som har studiet på førstevalget synker eller stiger etter fristen nå går ut😁😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har søkt rettsvitenskap på UiO, og det er uutholdelig å vente helt til 20. juli! 

Anonymkode: 35ca8...420

Søker du med førstegangsvitnemål eller ordinær kvote? Og søker du høst eller vår? Eventuelt hva er snittet ditt?

Anonymkode: c452c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...