Gå til innhold

Samordna opptak 2021: For oss som ikke klarer vente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere at snittet for jus blir i Oslo? (både høst og vår). 

Anonymkode: c452c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der det står tidligere poenggrense. Kan noen forklare det? Screenshot_20210702_011148_com.android.chrome.thumb.jpg.47ae99e4b72c6848f79f2370c0754258.jpg

Anonymkode: 1078b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Der det står tidligere poenggrense. Kan noen forklare det? Screenshot_20210702_011148_com.android.chrome.thumb.jpg.47ae99e4b72c6848f79f2370c0754258.jpg

Anonymkode: 1078b...acb

Det forteller bare hva snittet for å komme inn på studiet var det året👌😀

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo veldig bra! 😃 Så kjedelig at snittet er så høyt jevnt over… men som nevnt kan det jo ikke fortsette den veien i all evighet…..?

 Hvilke fag tok du opp? Jeg tar opp historie nå og sliter med å finne en studieteknikk som tar meg gjennom hele boka og nettstudiene innen eksamen 😬 Kjenner allerede på eksamensnerver, haha…

Anonymkode: 9b2aa...d17

Jeg har tatt historie jeg også - det er ganske heftig fag ja, mye pensum å gå gjennom! Noe som er viktig for å få toppkarakter i det er det å kunne dra linjer, se en sammenheng mellom forskjellige ting som kriger og konflikter. 

Så har jeg tatt norsk, matte 1p og 2p, engelsk, spansk 1 - for å få språkpoeng- og Geofag 1 for å få realfagspoeng :) Gikk veldig greit 😁 Det hjalp veldig at lærerne på Sonans var flinke, engasjerte og gjorde at fagene ble interessante liksom og ikke føltes så tørt 😊 

Anonymkode: 71daa...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Søker du med førstegangsvitnemål eller ordinær kvote? Og søker du høst eller vår? Eventuelt hva er snittet ditt?

Anonymkode: c452c...204

Ordinær, vår
Har 0,9 over fjorets snitt. 

Hva med deg?

Anonymkode: 35ca8...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tror dere at snittet for jus blir i Oslo? (både høst og vår). 

Anonymkode: c452c...204

Jeg er stygt redd det kommer til å øke enda en del.. det er flere som har søkt i år enn i fjor og det stiger jo noe voldsomt hvert år 😕 Hvor mange poeng har du? Søker du i ordinær kvote eller førstegangs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte årsstudium, men glemte å søke. Da får det bli neste år!

Anonymkode: e8b29...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere snittet på sykepleie OsloMet vil bli? I fjor ble det 49,4. Jeg har 54 konkurransepoeng 😬

Anonymkode: 2518e...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 12.51):

Også søkt sykepleie, ligger 0,6 poeng over fjorårets piwnggrense. Kommer jeg ikke inn er jeg arbeidsledig!

Anonymkode: 8a8a9...916

Hvis du ikke har jobbet noe innenfor helse og ikke kommer inn, oppfordrer jeg deg til å bruke året til å jobbe på sykehjem. Institusjon først og skaff deg kurs i medikamenthåndtering slik at du kan ta vakter i hjemmesykepleien. I hjemmesykepleien får du gjøre mer enn på institusjon, måle blodtrykk, måle blodsukker, ta enkle sårskift etc.  Det er mye til hjelp å ha jobbet innenfor helse før man begynner på sykepleiestudiet. Har også hørt om noen som har begynt på sykepleien og ble kvalm når de måtte håndtere kroppsvæsker. 

Endret av Knoot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det oppdatert statistikk et sted etter 1. juli fristen, så man kan se hvor mange som har det og det studiet på førsteplass etter omprioriteringer? 

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer det oppdatert statistikk et sted etter 1. juli fristen, så man kan se hvor mange som har det og det studiet på førsteplass etter omprioriteringer? 

Anonymkode: 8c8ee...931

Det hadde vært utrolig nyttig isåfall👍😀🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kommer det oppdatert statistikk et sted etter 1. juli fristen, så man kan se hvor mange som har det og det studiet på førsteplass etter omprioriteringer? 

Anonymkode: 8c8ee...931

https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/informasjonsplan/

Virker ikke sånn 

Anonymkode: 35ca8...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 8.31):

Ordinær, vår
Har 0,9 over fjorets snitt. 

Hva med deg?

Anonymkode: 35ca8...420

Førstegangsvitnemål. Snittet var 54,0 ifjor, og jeg har 55,1 i år. Tror du at jeg kommer inn? 

Anonymkode: c452c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Førstegangsvitnemål. Snittet var 54,0 ifjor, og jeg har 55,1 i år. Tror du at jeg kommer inn? 

Anonymkode: c452c...204

Søkte forresten både høst og vår, men tror ikke at jeg kommer inn til høsten. Snittet var 56,0 ifjor. 

Anonymkode: c452c...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/informasjonsplan/

Virker ikke sånn 

Anonymkode: 35ca8...420

Syns det er litt pussig at de ikke legger ut en slik oversikt.. Det kan ha en del å si når man ligger i grenseland snittmessig hvordan andre søkere omprioriterer, en oversikt som hadde vært grei å ha😅Er SÅÅ spent☺️😅

Endret av Rakel86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (35 minutter siden):

Syns det er litt pussig at de ikke legger ut en slik oversikt.. Det kan ha en del å si når man ligger i grenseland snittmessig hvordan andre søkere omprioriterer, en oversikt som hadde vært grei å ha😅Er SÅÅ spent☺️😅

Så enig! Vurderer å kontakte studiestedet for å høre om de sitter på denne informasjonen for det kan ha VELDIG mye å si hvor mange som faktisk endte med å beholde eller bytte ut førsteplassen i samordna 😬 Samordna burde jo ha en oversikt over dette nå, men er kanskje ikke mulig å sende mail dit.

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så enig! Vurderer å kontakte studiestedet for å høre om de sitter på denne informasjonen for det kan ha VELDIG mye å si hvor mange som faktisk endte med å beholde eller bytte ut førsteplassen i samordna 😬 Samordna burde jo ha en oversikt over dette nå, men er kanskje ikke mulig å sende mail dit.

Anonymkode: 8c8ee...931

Jaa, haha, jeg og vurderer å sende en mail til studiestedet, for denne uvitenheten er nesten ikke til å holde ut kjenner jeg.... Det kan ha ganske mye å si fra eller til, kan være avgjørende rett og slett... Føler jeg har sendt mange mailer til studiestedet og "maset" allerede, men dette er litt for spennende for min smak kjenner jeg så det hadde vært nice å få en oversikt😅 Samordna burde vel ha denne oversikten ja... Jeg prøver å sende mail dit, forhåpentligvis kan de legge ut noe 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (17 minutter siden):

Jaa, haha, jeg og vurderer å sende en mail til studiestedet, for denne uvitenheten er nesten ikke til å holde ut kjenner jeg.... Det kan ha ganske mye å si fra eller til, kan være avgjørende rett og slett... Føler jeg har sendt mange mailer til studiestedet og "maset" allerede, men dette er litt for spennende for min smak kjenner jeg så det hadde vært nice å få en oversikt😅 Samordna burde vel ha denne oversikten ja... Jeg prøver å sende mail dit, forhåpentligvis kan de legge ut noe 😄

Håper virkelig de svarer deg og legger ut noe! Jeg er så sykt spent. Vurderer å sende mail til studiestedet i morgen for jeg kjenner at nervene tar på og jeg vil bare vite hvor mange som nå har studiet på førsteplass 😫

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Håper virkelig de svarer deg og legger ut noe! Jeg er så sykt spent. Vurderer å sende mail til studiestedet i morgen for jeg kjenner at nervene tar på og jeg vil bare vite hvor mange som nå har studiet på førsteplass 😫

Anonymkode: 8c8ee...931

Ja sjæl as....Har sendt mailen nå, så håper de gir et svar ila mandagen.. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (20 minutter siden):

Jaa, haha, jeg og vurderer å sende en mail til studiestedet, for denne uvitenheten er nesten ikke til å holde ut kjenner jeg.... Det kan ha ganske mye å si fra eller til, kan være avgjørende rett og slett... Føler jeg har sendt mange mailer til studiestedet og "maset" allerede, men dette er litt for spennende for min smak kjenner jeg så det hadde vært nice å få en oversikt😅 Samordna burde vel ha denne oversikten ja... Jeg prøver å sende mail dit, forhåpentligvis kan de legge ut noe 😄

Hvor har du søkt? 🤩

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...