Gå til innhold

Samordna opptak 2021: For oss som ikke klarer vente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Hvor har du søkt? 🤩

Anonymkode: 8c8ee...931

Har søkt på bachelor i psykologi...Ønsker å bygge på med klinisk master i DK etter bacheloren, så det hadde vært temmelig okei å bare få kommet i gang nå da det tar noen år før jeg evt. da er ferdig... Hva med deg selv?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rakel86 skrev (14 minutter siden):

Har søkt på bachelor i psykologi...Ønsker å bygge på med klinisk master i DK etter bacheloren, så det hadde vært temmelig okei å bare få kommet i gang nå da det tar noen år før jeg evt. da er ferdig... Hva med deg selv?  

Spennende! Hvilket studiested har du søkt ved? Jeg har søkt tollerstudiet så må si jeg er meget spent hvor mange som faktisk endte opp med å beholde dette studiet på førsteplass. Er jo Norges nest mest populære studie. Er derfor ganske rimelig stressa 😅 Må nok sende mail å høre! For å vente i to uker til blir faktisk uholdbart!

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spennende! Hvilket studiested har du søkt ved? Jeg har søkt tollerstudiet så må si jeg er meget spent hvor mange som faktisk endte opp med å beholde dette studiet på førsteplass. Er jo Norges nest mest populære studie. Er derfor ganske rimelig stressa 😅 Må nok sende mail å høre! For å vente i to uker til blir faktisk uholdbart!

Anonymkode: 8c8ee...931

Jeg har søkt i Lillehammer :) 
Aha, ja, der er dere mange om beinet... Hvor mange studieplasser er det? Er det flere plasser i Norge eller er det få studiesteder? Og går de kun etter karakterer eller er det opptaksprøve også? To uker er totalt uholdbart ja! Det er to av de drygeste ukene i mitt liv på lenge😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (1 time siden):

Jeg har søkt i Lillehammer :) 
Aha, ja, der er dere mange om beinet... Hvor mange studieplasser er det? Er det flere plasser i Norge eller er det få studiesteder? Og går de kun etter karakterer eller er det opptaksprøve også? To uker er totalt uholdbart ja! Det er to av de drygeste ukene i mitt liv på lenge😅 

Håper du kommer inn! Psykologi høres veldig spennende ut og virker som om det er veldig kamp om plassene. Ja, hele Norge skulle bli tollere etter å ha sett "TOLL" på tv, men håper at mange forstår hvor mye arbeid som ligger i studiet og at en tv-serie gjenspeiler typ 10 prosent av arbeidet. Er kun 35 studieplasser så blir spennende å se hva snittet ender på siden det er en ny utdannelse, så finnes det ingen tidligere poenggrenser å forholde seg til, og det er veldig stressende 😅 Eneste utdannelsen i Norge og eneste studiestedet, så de 35 plassene blir jo dyrebare om man er så heldig å komme inn. De går kun etter karakterer, men spørs jo helt hva alle som har søkt har i snitt. Det er det som blir meget spennende å finne ut av. Håper bare at samordna kunne lagt ut en oppdatert statistikk for jeg trenger å vite nå hvor mange jeg konkurrerer mot 😂 Får håpe at vi får vite fredag den 16. juli og at de ikke strekker den til mandagen etter... det går bare ikke.

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 Får håpe at vi får vite fredag den 16. juli og at de ikke strekker den til mandagen etter... det går bare ikke.

Anonymkode: 8c8ee...931

Hva får man vite 16. juli? Får man ikke svar på hovedopptaket 20? 

Anonymkode: 35ca8...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva får man vite 16. juli? Får man ikke svar på hovedopptaket 20? 

Anonymkode: 35ca8...420

Samordna legger ut en oversikt over ledige skoleplasser 19. juli, mener jeg å huske å ha lest, så regner med at de som har søkt får vite før denne datoen om man har kommet inn eller ikke. Dessuten har det de seneste årene vært slik at man har fått svar på opptaket fredagen før 20. juli 😊

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Samordna legger ut en oversikt over ledige skoleplasser 19. juli, mener jeg å huske å ha lest, så regner med at de som har søkt får vite før denne datoen om man har kommet inn eller ikke. Dessuten har det de seneste årene vært slik at man har fått svar på opptaket fredagen før 20. juli 😊

Anonymkode: 8c8ee...931

I 2016 kom det på en søndag så det kan også komme senest søndag 18. Tror kanskje det kommer sent fredag eller på lørdag!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

873919 skrev (48 minutter siden):

I 2016 kom det på en søndag så det kan også komme senest søndag 18. Tror kanskje det kommer sent fredag eller på lørdag!😍

La oss håpe det! Klarer virkelig ikke å vente lenger 😅🤩

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Håper du kommer inn! Psykologi høres veldig spennende ut og virker som om det er veldig kamp om plassene. Ja, hele Norge skulle bli tollere etter å ha sett "TOLL" på tv, men håper at mange forstår hvor mye arbeid som ligger i studiet og at en tv-serie gjenspeiler typ 10 prosent av arbeidet. Er kun 35 studieplasser så blir spennende å se hva snittet ender på siden det er en ny utdannelse, så finnes det ingen tidligere poenggrenser å forholde seg til, og det er veldig stressende 😅 Eneste utdannelsen i Norge og eneste studiestedet, så de 35 plassene blir jo dyrebare om man er så heldig å komme inn. De går kun etter karakterer, men spørs jo helt hva alle som har søkt har i snitt. Det er det som blir meget spennende å finne ut av. Håper bare at samordna kunne lagt ut en oppdatert statistikk for jeg trenger å vite nå hvor mange jeg konkurrerer mot 😂 Får håpe at vi får vite fredag den 16. juli og at de ikke strekker den til mandagen etter... det går bare ikke.

Anonymkode: 8c8ee...931

Ja det er virkelig kamp om plassene, spesielt nå i disse koronaårene har snittet på studiet steget til værs😁😅 

Haha, ja sant, folk fikk øynene opp for det yrket, interessant hvilken effekt tv har på folk egentlig... Skjønner godt at du blir stresset av dette og av å ikke vite noe i det hele tatt. Vanskelig å forholde seg rolig nå i dagene fremover😅 Har du en plan B og C? Eller er det i hovedsak dette du har søkt?

Jeg er litt der at jeg er superstresset for resultatet og skulle ønske det var i morgen vi fikk svar. Samtidig er det noe jeg gruer meg veldig til også sånn at jeg nesten er glad for hver dag jeg ikke vet noe på en måte...😂 Ønsker ikke å bli skuffa, så da nyter jeg tiden enn så lenge i tilfelle det blir til at jeg ikke kommer inn😅  Litt tosidig følelesesmessig akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (41 minutter siden):

Ja det er virkelig kamp om plassene, spesielt nå i disse koronaårene har snittet på studiet steget til værs😁😅 

Haha, ja sant, folk fikk øynene opp for det yrket, interessant hvilken effekt tv har på folk egentlig... Skjønner godt at du blir stresset av dette og av å ikke vite noe i det hele tatt. Vanskelig å forholde seg rolig nå i dagene fremover😅 Har du en plan B og C? Eller er det i hovedsak dette du har søkt?

Jeg er litt der at jeg er superstresset for resultatet og skulle ønske det var i morgen vi fikk svar. Samtidig er det noe jeg gruer meg veldig til også sånn at jeg nesten er glad for hver dag jeg ikke vet noe på en måte...😂 Ønsker ikke å bli skuffa, så da nyter jeg tiden enn så lenge i tilfelle det blir til at jeg ikke kommer inn😅  Litt tosidig følelesesmessig akkurat nå...

Der beskrev du akkurat hva jeg føler! 😂 Veldig tosidig. Jeg er så sykt stresset og vil på en måte ha svaret NÅ, men får nesten pusteproblemer av tanken på det 😱 Jeg har ikke lyst til å bli skuffet av å ikke komme inn, så jeg vil liksom fremskyve den følelsen. Men det er jo tortur å ikke vite og 🤧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (53 minutter siden):

Ja det er virkelig kamp om plassene, spesielt nå i disse koronaårene har snittet på studiet steget til værs😁😅 

Haha, ja sant, folk fikk øynene opp for det yrket, interessant hvilken effekt tv har på folk egentlig... Skjønner godt at du blir stresset av dette og av å ikke vite noe i det hele tatt. Vanskelig å forholde seg rolig nå i dagene fremover😅 Har du en plan B og C? Eller er det i hovedsak dette du har søkt?

Jeg er litt der at jeg er superstresset for resultatet og skulle ønske det var i morgen vi fikk svar. Samtidig er det noe jeg gruer meg veldig til også sånn at jeg nesten er glad for hver dag jeg ikke vet noe på en måte...😂 Ønsker ikke å bli skuffa, så da nyter jeg tiden enn så lenge i tilfelle det blir til at jeg ikke kommer inn😅  Litt tosidig følelesesmessig akkurat nå...

Så enig med dere begge under her! Vil vite NÅ og få det overstått slik at jeg kan vite hva som skjer til høsten og årene fremover, men samtidig ikke fordi jeg orker bare ikke å bli skuffet. 

Har null plan B og C. Har jobbet i 5 år for å komme inn så føler livet kommer til å falle sammen i tusen biter om ikke dette går veien 😩 Jeg er skikkelig sliten av å gå rundt å vente og er virkelig helt tappet for energi, da det å komme inn betyr så sinnsykt mye. Håper jeg ikke er alene om dette 😅 Tror jeg skal sende en mail til studiestedet og høre om oppdatert statistikk for jeg må få vite hvor mange jeg konkurrerer mot, sånn bare for å gjøre ventetiden enda mer spennende og deprimerende 😂 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg søkte høyere utdanning i 2017 fikk vi svar sent på kvelden 17.juli 😃

Anonymkode: 21ea7...2fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt Politihøgskolen :) Spennende tid fremover!

Anonymkode: 6f7a6...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 14 dager igjen nå. Dette klarer vi!

Ts

Anonymkode: b02e1...03e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søkt Politihøgskolen :) Spennende tid fremover!

Anonymkode: 6f7a6...69a

Spennende! Skal krysse fingrene for deg! Oslo, Bodø eller Stavern? Hva har du i snitt? 🤩

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet når på dagen svaret kommer? Midnatt, 06:00, 12:00? Eller varierer det fra år til år?

Anonymkode: 35ca8...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig spent selv! Jeg har søkt psykologi profesjon, og ligger akkurat på grensen i fjor. 😬 Tror egentlig ikke det går med søkerekord i år..  har også søkt rettsvitenskap. Et tredje alternativ er å ta realfag. 

Så er veldig spent på å se hva jeg eventuelt kvalifiserer til, og hvor veien går videre! :)

 

Anonymkode: b6b78...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gå inn å sjekke samordna typ hele tiden fra midnatt torsdag neste uke 😂 Har jo hendt tidligere år at svaret ligger der på fredagen uten å få beskjed om det, også får man beskjed fra samordna på mandagen etter, at svaret faktisk er ute. Er helt forferdelig hvor sakte dagene går nå fremfor hvor fort dagene faktisk har gått. 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig spent selv! Jeg har søkt psykologi profesjon, og ligger akkurat på grensen i fjor. 😬 Tror egentlig ikke det går med søkerekord i år..  har også søkt rettsvitenskap. Et tredje alternativ er å ta realfag. 

Så er veldig spent på å se hva jeg eventuelt kvalifiserer til, og hvor veien går videre! :)

 

Anonymkode: b6b78...3b9

Jeg søker også psykologi profesjon! Hvor har du søkt og hvor mange poeng har du?😀 Om du ønsker å oppgi da! Jeg har også rettsvitenskap eller realfag som alternativ hvis jeg ikke kommer inn, så morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 16.30):

Jeg har også søkt årsstudium i historie. Jeg ville kommet inn med ganske god margin i fjor, så jeg håper ikke at det endrer seg så mye. 

Anonymkode: 7185c...0fa

Hvilken skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...