Gå til innhold

Samordna opptak 2021: For oss som ikke klarer vente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SHM skrev (6 minutter siden):

Håper jeg også🤩 

jeg har søkt i Oslo ja og konkurrerer med 50,1 i snitt. Som akkurat, har vært snittet tidligere. Men 60% flere søkere i år (selvfølgelig).. så litt redd for svaret, da det bare er 25 plasser 😖 

Er så typisk det når man faktisk har jobbet hardt for å nå poenggrensen! Men dette fikser du 🤩 Skal krysse fingrene for deg!  Kan jo være at mange som har søkt i år har dårligere snitt. Er jo det man aldri vet og som gjør ting mye mer spennende. Håper det går for deg og at du får en av de 25 plassene 🙌🏼 Så at suppleringsopptaket endte på 49.9 i fjor i Oslo så dette tror jeg skal holde for deg 🎉

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått svar!!

Anonymkode: fde43...87d

Wow! Inne på samordna nå??

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er så typisk det når man faktisk har jobbet hardt for å nå poenggrensen! Men dette fikser du 🤩 Skal krysse fingrene for deg!  Kan jo være at mange som har søkt i år har dårligere snitt. Er jo det man aldri vet og som gjør ting mye mer spennende. Håper det går for deg og at du får en av de 25 plassene 🙌🏼 Så at suppleringsopptaket endte på 49.9 i fjor i Oslo så dette tror jeg skal holde for deg 🎉

Anonymkode: 8c8ee...931

Ja fryktelig typisk !😅 

Men tusen takk for at du krysser fingrene for meg ☺️ Det setter jeg stor pris på! Håper det rekker til mål denne gangen 🤩 Og krysser fingrene for deg også ☺️ 

Hva har du søkt ?🙌🏻

Endret av SHM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHM skrev (1 time siden):

Ja fryktelig typisk !😅 

Men tusen takk for at du krysser fingrene for meg ☺️ Det setter jeg stor pris på! Håper det rekker til mål denne gangen 🤩 Og krysser fingrene for deg også ☺️ 

Hva har du søkt ?🙌🏻

Takk!! Har søkt tollerutdannelsen med 35 studieplasser, men relativt mange flere søkere på det studiet. Så jeg forstår hvor spent du er på å få en av de 25 studieplassene 🤩 Godt vi er i samme båt! Er alt for spent nå!

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk!! Har søkt tollerutdannelsen med 35 studieplasser, men relativt mange flere søkere på det studiet. Så jeg forstår hvor spent du er på å få en av de 25 studieplassene 🤩 Godt vi er i samme båt! Er alt for spent nå!

Anonymkode: 8c8ee...931

Oi, så utrolig spennende !🤩🤩 Har skjønt at det er et veldig populært studie i år, men får virkelig håpe du er en av de heldige 🤞🏻🤩 jeg krysser hvertfall fingrene for deg !! 
 Godt at det er noen som forstår følelsen, fordi man kan fort føle seg litt alene i denne ventetiden 😩 Går med konstant nerver og klump i magen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHM skrev (5 minutter siden):

Oi, så utrolig spennende !🤩🤩 Har skjønt at det er et veldig populært studie i år, men får virkelig håpe du er en av de heldige 🤞🏻🤩 jeg krysser hvertfall fingrene for deg !! 
 Godt at det er noen som forstår følelsen, fordi man kan fort føle seg litt alene i denne ventetiden 😩 Går med konstant nerver og klump i magen!!!

Ja! Veldig godt å ha noen å dele nervene med 😅 Krysser virkelig fingrene for at det går, men virker helt umulig med så mange søkere. Men vi skal være heldige i år 🤩 Blir veldig spennende å se hva snittet ender på. Føler at timene har gått veldig sakte i dag, så kan ikke tenke meg hvordan resten av ventetiden skal bli 😩

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått svar!!

Anonymkode: fde43...87d

Fra samordna..? Jeg har ikke fått noe, trodde alle fikk samtidig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja! Veldig godt å ha noen å dele nervene med 😅 Krysser virkelig fingrene for at det går, men virker helt umulig med så mange søkere. Men vi skal være heldige i år 🤩 Blir veldig spennende å se hva snittet ender på. Føler at timene har gått veldig sakte i dag, så kan ikke tenke meg hvordan resten av ventetiden skal bli 😩

Anonymkode: 8c8ee...931

Prøver å distrahere meg selv disse timene, men veldig vanskelig..😅 
Krysser fingrene for at snittet blir slik at du er en av 35 heldige 🤞🏻 Må ha troa på at det går veien 🥰
Har heldigvis fulle dager med både jobb og en 1 åring, så håper det skal hjelpe på! Håper svaret kommer på fredag, selv om jeg sjekker flere ganger om dagen allerede 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid noen troll ute og skal kødde med folk. 
Svaret kommer nok ikke før fredag, er skikkelig spent på deres vegne! Jeg husker så godt da jeg søkte meg inn på medisin, det var nervepirrende 😅 gikk opp fra 68,5 til 69. Veldig spent på hva som skjer med opptaket i år for medisin, det begynner å bli helt latterlig hele opplegget. Om man har 66 eller 69 poeng spiller ingen rolle, bare enormt 6-er jag og utrolig god butikk for Bjørknes, Sonans osv.

Anonymkode: fc12b...ee7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ella_b skrev (8 minutter siden):

Fra samordna..? Jeg har ikke fått noe, trodde alle fikk samtidig.

Prøvde å sitere denne over. Det er nok bare kødd.

Anonymkode: fc12b...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHM skrev (26 minutter siden):

Prøver å distrahere meg selv disse timene, men veldig vanskelig..😅 
Krysser fingrene for at snittet blir slik at du er en av 35 heldige 🤞🏻 Må ha troa på at det går veien 🥰
Har heldigvis fulle dager med både jobb og en 1 åring, så håper det skal hjelpe på! Håper svaret kommer på fredag, selv om jeg sjekker flere ganger om dagen allerede 😅

Takk!! Håpet er der 🥰 Håper så inderlig du også kommer inn der du ønsker!

Deilig å ha fulle dager for da klarer man samtidig å glemme det litt. Håper så inderlig at vi får vite på fredag og ikke må pines gjennom helgen. Det er godt at det ikke bare er meg som har sjekket samordna mange ganger. Flaks at Telia har bank id innlogging med i abonnementet for det hadde blitt noen kroner, alle gangene jeg er inne å sjekker om dagen 😂

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er alltid noen troll ute og skal kødde med folk. 
Svaret kommer nok ikke før fredag, er skikkelig spent på deres vegne! Jeg husker så godt da jeg søkte meg inn på medisin, det var nervepirrende 😅 gikk opp fra 68,5 til 69. Veldig spent på hva som skjer med opptaket i år for medisin, det begynner å bli helt latterlig hele opplegget. Om man har 66 eller 69 poeng spiller ingen rolle, bare enormt 6-er jag og utrolig god butikk for Bjørknes, Sonans osv.

Anonymkode: fc12b...ee7

Så enig! Helt vilt hvor høyt snitt det er snakk om for å komme inn på medisin de seneste årene. Faktisk skremmende hvor høye snitt som kreves mange steder. Blir jo nesten til at ingenting av det man presterer er godt nok og man må ende med å kjøpe bedre karakterer, noe som er både dyrt, tidkrevende, uoppnåelig og kostbart for mange 😫 Håper jeg har nok poeng etter fem års hardt arbeid for å komme inn der jeg drømmer om, men man føler jo at det kun er de med 6-ere på karakterkortet som kan få lov til å lykkes med snittene som vi har sett kreves mange steder, for å komme inn på høyere utdannelse. Så det blir meget spennende å se hvor mye snittene vil øke enkelte steder.. tror dessverre det bare vil bli høyere og høyere.

Anonymkode: 8c8ee...931

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over. Skremmende hvor høyt snittet har økt på mange studier. Snittet for å komme inn på mitt gamle studie økte fra 39.0 i 2015 til 53.3 i 2020 for førstegangsvitnemål og fra 43.8 til 55.5 for ordinær kvote. Spent på hva snittet blir i år. 

Anonymkode: 540a2...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 7.15):

Spiser opp alle neglene mine!!!!! 
 

Jeg har ringt dem daglig og kjeftet på dem, VIL VITE NÅ!!! 🤬🤬🤬🤬

Anonymkode: bb383...775

🙄

Anonymkode: 4f631...cc9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så mye til å bare vite svaret! Jeg sliter så veldig med å fokusere nå om dagene - tenker bare på opptaket.. Effektiv torturmetode da skal sies😂 Glad vi er flere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakel86 skrev (På 1.7.2021 den 11.45):

Perfekt tråd😅Jeg er også superspent. Jeg har 0,5 poeng mer enn det som var snittet i fjor men frykter det ikke er nok dessverre🥴Har søkt psykologi bachelor. Det kommer til å bli noen laaaaaange dager frem til resultatet ligger ute☺️

Samme! Ligger 0,5 under fjorårets snitt! Har søkt fysioterapi på NTNU, holder på å spy jeg er så utålmodig 😂 krysser fingrene for at det kommer til å gå bra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enig med deg over. Skremmende hvor høyt snittet har økt på mange studier. Snittet for å komme inn på mitt gamle studie økte fra 39.0 i 2015 til 53.3 i 2020 for førstegangsvitnemål og fra 43.8 til 55.5 for ordinær kvote. Spent på hva snittet blir i år. 

Anonymkode: 540a2...cb6

🤯😳 Hvilket studie var dette? Og hvor? 

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh! Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å gå inn å sjekke samordna mange ganger i morgen. Tror jeg allerede begynner etter midnatt 😂😅 Dette er bare for spennende!

Anonymkode: 8c8ee...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor ble det opprettet noen ekstra studieplasser på noen studier, deriblant rettsvitenskap på UiO. Vet noen om det samme er tilfelle nå i år? 😊

Anonymkode: 0d050...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ahhh! Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å gå inn å sjekke samordna mange ganger i morgen. Tror jeg allerede begynner etter midnatt 😂😅 Dette er bare for spennende!

Anonymkode: 8c8ee...931

Tror dere at det er sannsynlig at resultatet blir postet i morgen? :)

Prøver å tenke minst mulig på det, er så spent :ler:

 

Anonymkode: b6b78...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...