Gå til innhold

Hvor stuerent er det å reise til syden i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaksinen er som kjent ikke like effektiv på mutasjoner, som f.eks. Delta-varianten. Det er naivt å tro at det blir siste mutasjon. 

Anonymkode: 6dc20...69c

De kan ikke kjøre på med restriksjoner i all evighet. Noen vil alltid bli alvorlig syke, men det takler sykehusene helt fint når de fleste er vaksinert. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det har jeg da heller aldri påstått.
 

Tror alle er glade for at korona-situasjonen bedrer seg på verdensbasis, men jeg fatter ikke at dere syntes det er så merkelig at noen syntes det fortsatt bittelitt tidlig å reise da alle ikke er vaksinert enda og mutantsmitte fortsatt er et tema. Om bare 2-3 mnd hadde jo antagelig alle voksne vært fullvaksinerte. Vi ser jo også nå at smitten øker igjen (selv om det er lave tall!).. Jeg personlig syntes bare folk flest kan klare å holde ut liiiiitt til, og når alle er vaksinert så kan de jo bare reise på! En bekjent av meg fikk nettopp korona nå, han er fullvaksinert helsearbeider, og bor med folk som ikke er vaksinert. Smitten stammer fra en gjøk som ikke overholdt reisekarantenen.. 

De fleste vil komme seg gjennom reisen uten å få korona - jeg forstår det - men det er bittert for de som vil bli smittet av de som ikke gjør det. 

 

 

Anonymkode: 742d3...fab

Men det er nå folk har ferie, og kan reise. Ikke om 2-3 måneder. 

Anonymkode: a329c...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er nå folk har ferie, og kan reise. Ikke om 2-3 måneder. 

Anonymkode: a329c...168

Nei, så da sier du jo også at det er viktigere at folk får reise enn at uvaksinerte er trygge(re) da. Greit det, men folk må få lov å reagere på slike holdninger. Jeg som er i begynnelsen av 30-årene er ikke vaksinert, og jeg gruer meg til et eventuelt smittehopp pga reising 😏

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei, så da sier du jo også at det er viktigere at folk får reise enn at uvaksinerte er trygge(re) da. Greit det, men folk må få lov å reagere på slike holdninger. Jeg som er i begynnelsen av 30-årene er ikke vaksinert, og jeg gruer meg til et eventuelt smittehopp pga reising 😏

Anonymkode: 742d3...fab

😆 

Jeg skriver kun at det er nå folk har ferie og mulighet. Resten er dine ord. 

Anonymkode: a329c...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

😆

Jeg skriver kun at det er nå folk har ferie og mulighet. Resten er dine ord. 

Anonymkode: a329c...168

Det hørtes jo ut som et argument for å reise da, når du sier at det er nå folk har ferie, "ikke om 2-3 måneder"... Men da sikter jeg til de som mener det, og ikke deg da 🙂

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle de gamle og syke som ble prioritert i vaksinekøen bør holde seg hjemme. Hvis de absolutt må på feire, så holder norgesferie i massevis. Det samme gjelder de selverklærte martyrene som ser stygt på alle som skal utenlands. De kan holde seg hjemme.
 

Vi som er friske kan reise utenlands med god samvittighet.

Anonymkode: 663f8...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 20.41):

Bare drit i det, vær så snill! Med mindre myndighetene åpner opp og sier det er helt greit. Så lenge «unødvendige reiser bør unngås» så lar du det rett og slett være. Det finnes utrolig mange flotte steder i eget land, og ikke bare skog og fjell. Vi har flotte hoteller, fornøyelsesparker, nydelige strender, plenty med bra restauranter og gode shoppingmuligheter i storbyene! Men vi har jo også flotte fjell og nydelig natur for de som liker slikt. Det er ikke straff å feriere i Norge. 

Anonymkode: 9b099...276

Greit at du har meninger, men argumentene dine er totalt idiotiske. Tror du alle utenlandsreiser bare handler om charter og hotell og strandferie? Mange har gode grunner til å dra utenlands, det har ingenting med "vårt flotte land" å gjøre.

Anonymkode: 36443...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...