Gå til innhold

Hvor stuerent er det å reise til syden i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har det heller aldri vært et reiseforbud, det er heller ikke mulig i forhold til grunnloven, det har vært anbefaling om ikke å reise, noe som nå oppheves. 

Anonymkode: 67e38...12c

Jeg tror du skjønner godt hva jeg mener, og jeg tror du reagerer såpass sterkt fordi du innerst inne, langt der inne, er litt flau over å reise. Du vet det er feil du også. Ingen ønsker vel å gjøre noe som så mange andre mennesker reagerer på?

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har alt med egoisme å gjøre. Bare fordi forbudet blir opphevet så betyr det ikke at man bør reise. Det går an å bruke hodet. Det er veldig inngripende å beholde et reiseforbud, men det betyr ikke at at myndighetene innerst inne vil at folk skal reise. Jeg sier ikke at jeg vet bedre enn myndighetene, men jeg tror faktisk myndighetene er enig med meg. Ser ikke for meg at hverken Erna, Bent eller Nakstad reiser til utlandet i sommer.....

Anonymkode: 742d3...fab

Nei, det har ikke noe med egoisme å gjøre. Det har med sunn fornuft å gjøre. Myndighetene har opphevet anbefaling mot å reise fordi det nå anser det som forsvarlig å reise igjen. Så lenge man overholder retningslinjer og nasjonale regler dit man reiser og reglene som gjelder ved tilbakekomst. Er så drittlei av moraliserende og fordømmende folk som deg som bedriver innskrenkende fortolkning av myndighetenes råd og prøver å prakke moralismen din på alle andre. 

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du skjønner godt hva jeg mener, og jeg tror du reagerer såpass sterkt fordi du innerst inne, langt der inne, er litt flau over å reise. Du vet det er feil du også. Ingen ønsker vel å gjøre noe som så mange andre mennesker reagerer på?

Anonymkode: 742d3...fab

Jeg reiste både i fjor og har hatt flere reiser i år. Jeg bor forøvrig ikke i Norge og i resten av Europa er det stuerent å reise, kjenner ingen som ikke reiser til utlandet, det er kun i Norge man har så strenge regler. Mange var også på ferie i vinter til de landene som var åpne. Jeg synes mer det er underholdende hvor sterkt mange nordmenn reagerer på reising som om det kun er importsmitte som teller. Dessuten påpekte jeg kun at det aldri var et reiseforbud i Norge. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det har ikke noe med egoisme å gjøre. Det har med sunn fornuft å gjøre. Myndighetene har opphevet anbefaling mot å reise fordi det nå anser det som forsvarlig å reise igjen. Så lenge man overholder retningslinjer og nasjonale regler dit man reiser og reglene som gjelder ved tilbakekomst. Er så drittlei av moraliserende og fordømmende folk som deg som bedriver innskrenkende fortolkning av myndighetenes råd og prøver å prakke moralismen din på alle andre. 

Anonymkode: 93614...091

I akkurat denne saken tar jeg det som et komplement, faktisk. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reiste både i fjor og har hatt flere reiser i år. Jeg bor forøvrig ikke i Norge og i resten av Europa er det stuerent å reise, kjenner ingen som ikke reiser til utlandet, det er kun i Norge man har så strenge regler. Mange var også på ferie i vinter til de landene som var åpne. Jeg synes mer det er underholdende hvor sterkt mange nordmenn reagerer på reising som om det kun er importsmitte som teller. Dessuten påpekte jeg kun at det aldri var et reiseforbud i Norge. 

Anonymkode: 67e38...12c

Men da reiser du med god samvittighet da! Også kan vi andre fortsette dugnaden litt til. Helt i orden det, man kan ikke forvente at alle skal dra lasset i et samfunn. 

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I akkurat denne saken tar jeg det som et komplement, faktisk. 

Men da reiser du med god samvittighet da! Også kan vi andre fortsette dugnaden litt til. Helt i orden det, man kan ikke forvente at alle skal dra lasset i et samfunn. 

Anonymkode: 742d3...fab

Ta det gjerne som et kompliment. Men du vet nok innerst inne at de aller fleste ikke kan fordra folk som er moraliserende og fordømmende som deg. Kos deg med moralismen din hjemme i Norge. Smittet kan du bli her også. Best å holde seg innendørs mest mulig og ikke forlat kommunen din.  Og få varer levert på døra et år til. Best å være på den sikre når du skal tolke myndighetenes anbefaling så innskrenkende som du. 

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta det gjerne som et kompliment. Men du vet nok innerst inne at de aller fleste ikke kan fordra folk som er moraliserende og fordømmende som deg. Kos deg med moralismen din hjemme i Norge. Smittet kan du bli her også. Best å holde seg innendørs mest mulig og ikke forlat kommunen din.  Og få varer levert på døra et år til. Best å være på den sikre når du skal tolke myndighetenes anbefaling så innskrenkende som du. 

Anonymkode: 93614...091

Enig i det, hvis jeg hadde vært moraliserende og fordømmende i andre saker også. Det er jeg heldigvis ikke. Er veldig liberal og generelt interessert i å se alle mulige saker fra flere sider. Jeg finner bare ingen gode grunner for å reise i sommer. Det er fortsatt mange som ikke er vaksinert, og da mener jeg vi bør leve så forsiktig som mulig. Jeg holder meg i egen kommune ja, og bestiller 97% av det jeg kjøper på nett. Det går helt fint, og jeg klarer fint noen måneder til 🙂 

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet nesten ikke om man skal le eller gråte. Alle disse stakkar nervøse menneskene som sitter hjemme og moraliserer over andre som reiser på fullt lovlig utenlandstur.

Anonymkode: a470e...f07

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man vet nesten ikke om man skal le eller gråte. Alle disse stakkar nervøse menneskene som sitter hjemme og moraliserer over andre som reiser på fullt lovlig utenlandstur.

Anonymkode: a470e...f07

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg er ikke nervøs. Føler meg ganske trygg faktisk. At du/dere tror at alt som er lovlig er lurt å gjøre, er får jo være deres problem. Dere kan ikke forvente at flesteparten i samfunnet vil støtte reisingen deres. Sannheten er nok at de aller fleste fremdeles tenker at det er for tidlig.

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man vet nesten ikke om man skal le eller gråte. Alle disse stakkar nervøse menneskene som sitter hjemme og moraliserer over andre som reiser på fullt lovlig utenlandstur.

Anonymkode: a470e...f07

Ja, det er helt håpløst. Og temmelig underholdende samtidig hvor sprø enkelte er. Koronapolitiet kommer nok til å holde stand med sine overmoralisering  og hysteri en stund til. Til tross for vaksinering og at verden åpner opp. Stakkars mennesker egentlig. 

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg er ikke nervøs. Føler meg ganske trygg faktisk. At du/dere tror at alt som er lovlig er lurt å gjøre, er får jo være deres problem. Dere kan ikke forvente at flesteparten i samfunnet vil støtte reisingen deres. Sannheten er nok at de aller fleste fremdeles tenker at det er for tidlig.

Anonymkode: 742d3...fab

Kan du snakke for deg selv i stedet for å ty til hersketeknikker med «flesteparten i samfunnet» og «de aller fleste»? 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg er ikke nervøs. Føler meg ganske trygg faktisk. At du/dere tror at alt som er lovlig er lurt å gjøre, er får jo være deres problem. Dere kan ikke forvente at flesteparten i samfunnet vil støtte reisingen deres. Sannheten er nok at de aller fleste fremdeles tenker at det er for tidlig.

Anonymkode: 742d3...fab

Jøss hvor har du disse tallene fra? Jobber du i SSB og analyserer data og meningsmålinger sånn at du tror du vet hva folk flest mener om reising? Jeez🤣

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er helt håpløst. Og temmelig underholdende samtidig hvor sprø enkelte er. Koronapolitiet kommer nok til å holde stand med sine overmoralisering  og hysteri en stund til. Til tross for vaksinering og at verden åpner opp. Stakkars mennesker egentlig. 

Anonymkode: 93614...091

Det er mest fascinerende hvor radikalt enkelte av dere mener at holdningen om å ikke reise til syden er. Jeg lurer mer på hvem dere er...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du snakke for deg selv i stedet for å ty til hersketeknikker med «flesteparten i samfunnet» og «de aller fleste»? 

Anonymkode: a9964...a54

Sorry, jeg har til dags dato bare ikke møtt et eneste menneske som skal til syden i sommer. Jobber på en arbeidsplass med nesten 100 stk, ingen som skal til syden så vidt jeg vet. Har heller ingen venner eller familiemedlemmer som skal dra. Og utfri hva mediene melder om skal mange ha norgesferie i år også, da var det lett å dra den slutningen. 

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jøss hvor har du disse tallene fra? Jobber du i SSB og analyserer data og meningsmålinger sånn at du tror du vet hva folk flest mener om reising? Jeez🤣

Anonymkode: 93614...091

😂

Anonymkode: a470e...f07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mest fascinerende hvor radikalt enkelte av dere mener at holdningen om å ikke reise til syden er. Jeg lurer mer på hvem dere er...

Sorry, jeg har til dags dato bare ikke møtt et eneste menneske som skal til syden i sommer. Jobber på en arbeidsplass med nesten 100 stk, ingen som skal til syden så vidt jeg vet. Har heller ingen venner eller familiemedlemmer som skal dra. Og utfri hva mediene melder om skal mange ha norgesferie i år også, da var det lett å dra den slutningen. 

Anonymkode: 742d3...fab

Tror det er en del som ikke reiser bare fordi disse ready-to-fly testene (eller hva de heter) er veldig dyre 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mest fascinerende hvor radikalt enkelte av dere mener at holdningen om å ikke reise til syden er. Jeg lurer mer på hvem dere er...

Sorry, jeg har til dags dato bare ikke møtt et eneste menneske som skal til syden i sommer. Jobber på en arbeidsplass med nesten 100 stk, ingen som skal til syden så vidt jeg vet. Har heller ingen venner eller familiemedlemmer som skal dra. Og utfri hva mediene melder om skal mange ha norgesferie i år også, da var det lett å dra den slutningen. 

Anonymkode: 742d3...fab

Norge er nok litt større en din omgangskrets skjønner du. Har du ikke fått med deg alle som bestiller utenlandsreiser nå? Alle er ikke livredde.

Anonymkode: a470e...f07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser til utlandet i sommer, så er det helt opp til deg og dine egne vurderinger. Personlig synes jeg det er unødvendig å ikke kunne vente et år til, men det er min mening. MEN dere som reiser i år, ikke kom tilbake etterpå og klag på at dere må på karantenehotell fordi reiserådene for landet du reiste til endret seg mens du var på ferie. Situasjonen i verden er nå veldig uavklart og veldig usikker, reiserådene endres fra dag til dag og faktisk helt ned på flyplassnivå. Du kan være i et gult land, men likevel bli sendt på karantenehotell fordi flyplassen du reiste hjem fra er rød på grunn av stor trafikk fra mørkerøde land.

Anonymkode: 9b099...276

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Norge er nok litt større en din omgangskrets skjønner du. Har du ikke fått med deg alle som bestiller utenlandsreiser nå? Alle er ikke livredde.

Anonymkode: a470e...f07

Nei dæven. Sier du det. 

Jeg er på ingen måte livredd, men jeg vil ikke smitte Ole 29 som har kreft, eller Anne 33 som er gravid, eller Lise 55 med immunsvikt. Og minst av alt vil jeg smitte barn som kan utvikle multiorgansvikt etter gjennomgått sykdom. Jeg ser bare ikke problemet med å vente liiiittt til. Mye er nok bedre innen neste sommer, bare se hvor langt vi har kommet i år med vaksineringen. Det er jo masse håp! 

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei dæven. Sier du det. 

Jeg er på ingen måte livredd, men jeg vil ikke smitte Ole 29 som har kreft, eller Anne 33 som er gravid, eller Lise 55 med immunsvikt. Og minst av alt vil jeg smitte barn som kan utvikle multiorgansvikt etter gjennomgått sykdom. Jeg ser bare ikke problemet med å vente liiiittt til. Mye er nok bedre innen neste sommer, bare se hvor langt vi har kommet i år med vaksineringen. Det er jo masse håp! 

Anonymkode: 742d3...fab

Ja, og nettopp derfor åpner verden igjen nå. Derfor oppheves myndighetenes anbefalinger om reise. Derfor begynner folk å leve, gå på restaurant og reise igjen. Heldigvis. Viktig for økonomi, arbeidsplasser og næringsutvikling. Og ingen har bedt noen om å vente litt til. Det er din subjektive, overmoraliserende holdning som du får stå for selv uten å moralisere over hva andre gjør. Fei for egen dør. 

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan du snakke for deg selv i stedet for å ty til hersketeknikker med «flesteparten i samfunnet» og «de aller fleste»? 

Anonymkode: a9964...a54

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jøss hvor har du disse tallene fra? Jobber du i SSB og analyserer data og meningsmålinger sånn at du tror du vet hva folk flest mener om reising? Jeez🤣

Anonymkode: 93614...091

Det går fint an å trekke noen slutninger fra det som kommer frem i mediene....

https://www.aftenposten.no/norge/i/86nkAr/kun-en-av-ti-vil-reise-utenlands-hva-er-egentlig-lov

https://www.aftenposten.no/reise/i/kRlrEA/alle-vil-reise-utenlands-i-hoest-reiseselskapene-melder-om-stor-paag

https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2021/05/27/195761787/coronabarometer-7-av-10-nordmenn-vil-reise-i-eget-land-i-sommer

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/utenlandsferie-2021

https://www.tv2.no/a/14039140/

Står forøvrig i den siste artiklen at myndighetene anbefaler norgesferie selv om det åpnes opp for reising utenlands.

 

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og nettopp derfor åpner verden igjen nå. Derfor oppheves myndighetenes anbefalinger om reise. Derfor begynner folk å leve, gå på restaurant og reise igjen. Heldigvis. Viktig for økonomi, arbeidsplasser og næringsutvikling. Og ingen har bedt noen om å vente litt til. Det er din subjektive, overmoraliserende holdning som du får stå for selv uten å moralisere over hva andre gjør. Fei for egen dør. 

Anonymkode: 93614...091

Tror du virkelig med hånden på hjertet at myndighetene VIL at vi skal reise til utlandet i sommer? Alt det andre kan jeg være med på, er enig i at økonomien og bedrifter er rammet, men vi VET at økt reiseaktivitet fører til blant annet mer mutantsmitte. Regjeringen har sagt at de oppfordrer til innenlandsferie selv om reisenbefalning for utland er endret. 

"Vi tar i bruk koronasertifikatet for å forenkle reising innad i EØS-området og Schengen, og enkelte andre lettelser i innreiserestriksjonene. Men i tråd med helsefaglige råd er dette en gradvis gjenåpning og det er fortsatt strenge regler på grensen. En må fortsatt dessverre være forberedt på køer og ventetider ved grensepasseringer. Min anbefaling er derfor å feriere hjemme i Norge. Det er det tryggeste og mest forutsigbare, sier justis og beredskapsminister Monica Mæland" Kilde: https://www.fjt.no/nyheter/2021/06/18/Åpner-for-utenlandsreiser-til-disse-områdene-24146966.ece

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...