Gå til innhold

Hvor stuerent er det å reise til syden i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det ville vært et drømmescenario. Antivaxxere bør holde seg i isolasjon til covid-19 er slått fullstendig ned 😈

Anonymkode: 15ad7...d6e

Ikke alle som ikke tar vaksinen er anti vaksiner da.. Jeg hadde time for vaksine i forrige uke, men ble sendt hjem fordi jeg har helseproblemer som gjør at de ikke vil sette den, skjer det meg noe der så har de ikke utstyr til å hjelpe meg. Og på sykehuset skal det visst vurderes om jeg i det hele tatt kan få vaksine, med min sykdom og mine medisiner så er det slik at vaksinen muligens ikke har noe effekt i det hele tatt (kun bivirkninger..). Så hva gjør jeg evt. da? Og hvordan kan jeg noen ganger nevne at jeg ikke er vaksinert uten å måtte fortelle om sykehistorien min? Kan jeg "aldri" reise igjen uten at det blir masse styr? Og hvordan skal jeg kunne beskytte meg mot korona? Jeg får nok flere svar på sykehuset, men jeg sier det liksågodt her  til deg, så du forstår at situasjonen ikke er lik for alle. 

Anonymkode: ff21e...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Virkelig? Disse du nevner har ikke råd til å reise til syden i sommer 😉

Anonymkode: a329c...168

Kanskje ikke, men mange sparte kanskje feriepotten fra i fjor… men tror ikke flertallet er er de med lav inntekt, tror det er de med lav sosial/kulturell-kapital. De som er litt «korte». Litt sånn livets-harde-skole-folk.. Kanskje FrP-velger. Du skjønner tegninga…

Anonymkode: 742d3...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Lett for folk som ikke vanligvis reiser særlig mye (altså utenom Corona) å sitte å rakke ned på folk som virkelig elsker å reise, som vanligvis sparer masse for og vanligvis prioritere å reise utenlands i løpet av et år (det er stort sett sjelden "Syden" for min del). For noen er det å gå på byen/feste og ta seg en øl det viktigste, for andre er det å kunne reise og oppleve andre kulturer og steder det viktigste. Og ja, mange av oss prioriterte å ha Norges ferie i fjor, ettersom situasjonen var som den var. Men nå når regjeringen åpner for at man fint kan reise utenlands, mange er fullvaksinerte, flere land har mindre/like lite smitte som Norge, så synes jeg virkelig ikke det er nødvendig å komme med den "reiseskammen" i år også.

Hva tenker dere da om de andre europeiske turistene som etterhvert nå kommer til å komme til Norge? Som reiselivsbransjen er fullstendig avhengig av for å kunne i det hele tatt overleve til neste år?

Anonymkode: 263ae...e47

Utrolig dårlig unnskyldning pakket inn i at reising er et «behov» og noe man absolutt trenger. Jeg er som deg, reiser masse vanligvis. Og tenker det samme om reising; vil utforske kultur, mat og vin. Liker ikke «syden». Likevel reiser jeg jo ikke nå!!!!! Det er så jævlig egoistisk og korttenkt at jeg har ikke ord. Alle klarer å holde seg hjemme en god stund til. 

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kanskje ikke, men mange sparte kanskje feriepotten fra i fjor… men tror ikke flertallet er er de med lav inntekt, tror det er de med lav sosial/kulturell-kapital. De som er litt «korte». Litt sånn livets-harde-skole-folk.. Kanskje FrP-velger. Du skjønner tegninga…

Anonymkode: 742d3...fab

Nei, de har campingvogn, og reiser til Sverige for røyk og boksvin.

Anonymkode: a329c...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker helt ærlig at de som reiser til utlandet nå - og nå generaliserer jeg - er de med lav inntekt og/eller lav status og sosial-kulturell-kapital. Ingen oppegående mennesker reiser til syden nå. Det er vanvittig egoistisk og vi VET at det kommer mer mutantsmitte med økt reiseaktivitet. Jeg ser ned på de som reiser, ingen reise til syden er livsviktig. Jeg har ikke vært i "syden" på 4 år pga. andre ting, men føler ikke at jeg "fortjener" å reise til syden av den grunn. 

Anonymkode: 742d3...fab

Du vet at utlandet består av mer enn bare syden?

Anonymkode: 171a5...cfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du vet at utlandet består av mer enn bare syden?

Anonymkode: 171a5...cfa

Tror ikke denne personen forstår det! Dømmende og ekkel holdning. 

 

Å reise er min manns og min felles hobby. Vi «lever» av og reise, men vi har hverken «lav status» eller lavt lønnende. De som er redde for covid, får heller bli hjemme tenker jeg.

Anonymkode: 4edd8...478

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er en liten brøkdel som blir så syke. 

Anonymkode: 67e38...12c

Så da er det faktisk bedre å ta vaksinen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker de som reiser utenlands i år er ganske egosentriske, desperate og tiltaksløse mennesker. 
 

Anonymkode: a197e...44c

Jeg tenker at de som nekter å vaksinere seg er ganske ego, desperate og tiltaksløse mennesker. De burde holde seg inne og hjemme i sin egen stue til stormen er ridd av

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig dårlig unnskyldning pakket inn i at reising er et «behov» og noe man absolutt trenger. Jeg er som deg, reiser masse vanligvis. Og tenker det samme om reising; vil utforske kultur, mat og vin. Liker ikke «syden». Likevel reiser jeg jo ikke nå!!!!! Det er så jævlig egoistisk og korttenkt at jeg har ikke ord. Alle klarer å holde seg hjemme en god stund til. 

Anonymkode: 742d3...fab

Hvorfor er det egoistisk? De som trenger å bli beskyttet fra covid er jo beskyttet, de aller fleste i hvert fall. Hvorfor skal vi holde oss hjemme en stund til? Hva er det vi venter på? Covid kommer nok ikke til å bli utryddet, i hvert fall ikke de nærmeste årene. 

Anonymkode: 83073...227

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (10 minutter siden):

Så da er det faktisk bedre å ta vaksinen

Sier hvem? 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier hvem? 

Anonymkode: a9964...a54

Du sa at de ikke ble så syk av vaksinen ( innleggelse på intensiv) Da er det bedre å ta vaksinen enn å bli skikkelig syk av covid-19 ( å bli innlagt i mageleie på intensiv og lagt i kunstig koma)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (4 minutter siden):

Du sa at de ikke ble så syk av vaksinen ( innleggelse på intensiv) Da er det bedre å ta vaksinen enn å bli skikkelig syk av covid-19 ( å bli innlagt i mageleie på intensiv og lagt i kunstig koma)

Jeg mente de færreste blir alvorlig syke av covid

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronas skrev (14 minutter siden):

Du sa at de ikke ble så syk av vaksinen ( innleggelse på intensiv) Da er det bedre å ta vaksinen enn å bli skikkelig syk av covid-19 ( å bli innlagt i mageleie på intensiv og lagt i kunstig koma)

Hvor sa jeg det? Jeg skrev at jeg kjenner flere som ble dårlige av vaksinen. 

Anonymkode: a9964...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i bryllup i utlandet i år. Syns det er skikkelig vanskelig å dra faktisk 

Anonymkode: d80c2...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste 5 uker rundt i mange forskjellige land i Europa i fjor, og kommer så klart til å reise i år også.

Covid-19 har jeg hatt tidligere i år, og det fikk da jeg var i en samfunnskritisk jobb for å få landet vårt til å gå rundt.

Min yrkesgruppe (barnehage) er ikke prioritert for vaksine, til tross for smittetrykket vi står i.

Selvfølgelig reiser jeg til utlandet med god samvittighet og skal kose meg masse! Det er i alle fall mye tryggere enn å være på jobb for min del!

Hysterikerne får kose seg hjemme med enda en norgesferie i drittvær, og den gode samvittigheten de får pga. det. 

Tror vi er mange som blåser i hva dere mener om oss som vil nyte livet litt igjen, og det gjør vi til og med lovlig!

Anonymkode: 7f732...c7e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reiste 5 uker rundt i mange forskjellige land i Europa i fjor, og kommer så klart til å reise i år også.

Covid-19 har jeg hatt tidligere i år, og det fikk da jeg var i en samfunnskritisk jobb for å få landet vårt til å gå rundt.

Min yrkesgruppe (barnehage) er ikke prioritert for vaksine, til tross for smittetrykket vi står i.

Selvfølgelig reiser jeg til utlandet med god samvittighet og skal kose meg masse! Det er i alle fall mye tryggere enn å være på jobb for min del!

Hysterikerne får kose seg hjemme med enda en norgesferie i drittvær, og den gode samvittigheten de får pga. det. 

Tror vi er mange som blåser i hva dere mener om oss som vil nyte livet litt igjen, og det gjør vi til og med lovlig!

Anonymkode: 7f732...c7e

Veldig godt formulert og er så enig med deg👏

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet at utlandet består av mer enn bare syden?

Anonymkode: 171a5...cfa

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke denne personen forstår det! Dømmende og ekkel holdning. 

 

Å reise er min manns og min felles hobby. Vi «lever» av og reise, men vi har hverken «lav status» eller lavt lønnende. De som er redde for covid, får heller bli hjemme tenker jeg.

Anonymkode: 4edd8...478

Skjønner at ingen av dere leser ab-koder. Jeg skrev «syden» lenger opp her, og antar de fleste skjønner hva som menes med det i en debatt. 
 

Jeg skrev også at jeg også, vanligvis, reiser mye. Og at jeg reiser for kultur, mat og vin. Det er også min og min manns felles hobby, men det betyr ikke at vi setter oss selv foran andres sikkerhet bare fordi VI vil reise. Sorry, dere er egoistiske uansett hvordan dere vrir og vender på begrunnelsene deres for å reise. 

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skjønner at ingen av dere leser ab-koder. Jeg skrev «syden» lenger opp her, og antar de fleste skjønner hva som menes med det i en debatt. 
 

Jeg skrev også at jeg også, vanligvis, reiser mye. Og at jeg reiser for kultur, mat og vin. Det er også min og min manns felles hobby, men det betyr ikke at vi setter oss selv foran andres sikkerhet bare fordi VI vil reise. Sorry, dere er egoistiske uansett hvordan dere vrir og vender på begrunnelsene deres for å reise. 

Anonymkode: 742d3...fab

Men nå er det nå sånn at regjeringen har opphevet frarådning om reising fra 5. juli. Har ingenting med egoisme å gjøre. Er så drittlei koronapoliti  som deg  som tror du vet bedre enn myndighetene og fordømmer andre som holder seg til de generelle råd og anbefalinger som myndighetene kommer med. Kos deg med de sneversynte og moraliserende holdningene dine hjemme i Norge i sommer. 

Anonymkode: 93614...091

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men nå er det nå sånn at regjeringen har opphevet frarådning om reising fra 5. juli. Har ingenting med egoisme å gjøre. Er så drittlei koronapoliti  som deg  som tror du vet bedre enn myndighetene og fordømmer andre som holder seg til de generelle råd og anbefalinger som myndighetene kommer med. Kos deg med de sneversynte og moraliserende holdningene dine hjemme i Norge i sommer. 

Anonymkode: 93614...091

Det har alt med egoisme å gjøre. Bare fordi forbudet blir opphevet så betyr det ikke at man bør reise. Det går an å bruke hodet. Det er veldig inngripende å beholde et reiseforbud, men det betyr ikke at at myndighetene innerst inne vil at folk skal reise. Jeg sier ikke at jeg vet bedre enn myndighetene, men jeg tror faktisk myndighetene er enig med meg. Ser ikke for meg at hverken Erna, Bent eller Nakstad reiser til utlandet i sommer.....

Anonymkode: 742d3...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det har alt med egoisme å gjøre. Bare fordi forbudet blir opphevet så betyr det ikke at man bør reise. Det går an å bruke hodet. Det er veldig inngripende å beholde et reiseforbud, men det betyr ikke at at myndighetene innerst inne vil at folk skal reise. Jeg sier ikke at jeg vet bedre enn myndighetene, men jeg tror faktisk myndighetene er enig med meg. Ser ikke for meg at hverken Erna, Bent eller Nakstad reiser til utlandet i sommer.....

Anonymkode: 742d3...fab

Nå har det heller aldri vært et reiseforbud, det er heller ikke mulig i forhold til grunnloven, det har vært anbefaling om ikke å reise, noe som nå oppheves. 

Anonymkode: 67e38...12c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...