Gå til innhold

Du avtaler med venninner å gå sammen etter fest og de ditcher deg, hvordan reagerer du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan kan man ha samvittighet til å bare dra når de selv ba meg om å bli med fordi de var redde og visste at jeg var redd? 15 min før det sa vi til hverandre at ja, vi drar straks, sjekket bussruter og sånn. Plutselig løper de ut uten å si et ord. Uforståelig for meg.

Det er selvfølgelig ikke venner. 

Anonymkode: 625f3...611

Hva? Men da sa de jo i fra! I mitt vokabular er «straks» mindre enn 15 min. Hvorfor begynte du da å snakke med en 4. person i stedet for å gjøre deg klar til å gå? De løp vel for å rekke bussen, og trodde at du hang på! Jeg må si du levner dine venner liten ære. Det er du som skylder dine venner en unnskyldning, ikke motsatt!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Hva? Men da sa de jo i fra! I mitt vokabular er «straks» mindre enn 15 min. Hvorfor begynte du da å snakke med en 4. person i stedet for å gjøre deg klar til å gå? De løp vel for å rekke bussen, og trodde at du hang på! Jeg må si du levner dine venner liten ære. Det er du som skylder dine venner en unnskyldning, ikke motsatt!

Enig 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (5 minutter siden):

Hva? Men da sa de jo i fra! I mitt vokabular er «straks» mindre enn 15 min. Hvorfor begynte du da å snakke med en 4. person i stedet for å gjøre deg klar til å gå? De løp vel for å rekke bussen, og trodde at du hang på! Jeg må si du levner dine venner liten ære. Det er du som skylder dine venner en unnskyldning, ikke motsatt!

Nei, vi satt sammen, sjekket bussruter og jeg sa «bussen går om 20 min, så vi må gå om 15». Uansett hva, å reise seg og dra uten å si et ord når man har en avtale...Jeg vet ikke i hvilken verden det er ok å gjøre. 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, vi satt sammen, sjekket bussruter og jeg sa «bussen går om 20 min, så vi må gå om 15». Uansett hva, å reise seg og dra uten å si et ord når man har en avtale...Jeg vet ikke i hvilken verden det er ok å gjøre. 

Anonymkode: 625f3...611

Det kommer jo ny informasjon hele tiden!

selvfølgelig reiste de seg etter 15 minutter da du sa at bussen går om 20 minutter. Det burde du også gjort. De trodde sikkert du hadde god nok kontroll fordi du tok kontrollen

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, vi satt sammen, sjekket bussruter og jeg sa «bussen går om 20 min, så vi må gå om 15». Uansett hva, å reise seg og dra uten å si et ord når man har en avtale...Jeg vet ikke i hvilken verden det er ok å gjøre. 

Anonymkode: 625f3...611

Hvorfor tok ikke du bussen, men gikk gråtende hjem alene?

Anonymkode: f14e1...8b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo ny informasjon hele tiden!

selvfølgelig reiste de seg etter 15 minutter da du sa at bussen går om 20 minutter. Det burde du også gjort. De trodde sikkert du hadde god nok kontroll fordi du tok kontrollen

De dro før det. Etter cirka 5 minutter. Om det var «etter 15 minutter», ville jeg selv reist meg og dratt siden jeg ikke ønsker å miste bussen 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tok ikke du bussen, men gikk gråtende hjem alene?

Anonymkode: f14e1...8b1

Jo, det gjorde jeg, men jeg gikk til bussholdeplass alene, i mørket. Deilig. 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De dro før det. Etter cirka 5 minutter. Om det var «etter 15 minutter», ville jeg selv reist meg og dratt siden jeg ikke ønsker å miste bussen 

Anonymkode: 625f3...611

Da kan det virke som det var planlagt. Men før man konkluderer med det, så ville jeg snakket med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (1 minutt siden):

Da kan det virke som det var planlagt. Men før man konkluderer med det, så ville jeg snakket med de. 

Uansett, en god venn gjør ikke noe sånt. Vanskelig å stole på dem videre. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jo, det gjorde jeg, men jeg gikk til bussholdeplass alene, i mørket. Deilig. 

Anonymkode: 625f3...611

Nå er det noe som ikke stemmer igjen. Du synes det var helt forferdelig å gå alene hjem og var redd og gråt hele veien. 

Men nå var den turen deilig? Eller var det ironi?

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (20 minutter siden):

Nå er det noe som ikke stemmer igjen. Du synes det var helt forferdelig å gå alene hjem og var redd og gråt hele veien. 

Men nå var den turen deilig? Eller var det ironi?

Ironi selvfølgelig 🙂

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et av de merkeligste scenarioene jeg har vært borti: En gjeng med "nerdete" (ifølge ts) 45-åringer og en 35-åringer som IKKE drikker, men som klarer å lage en stor konflikt angående å gå hjemover, slik at 90% av tråden tolker det som fulle tenåringer... Og så fortsetter og fortsetter ts å insistere på hvor galt dette var. Du kom deg jo tydeligvis hjem hel og frisk. Nå er neste steg å komme seg over dette. Hvis dette var utilgivelig, så gi opp vennskapet. Hvis ikke, legg situasjonen bak deg. 

Tips: det kan være greit å vise noe mer fleksibilitet i vennskap enn det du gjør her. Enten man har rett eller ikke. (Det handler ikke alltid om det).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jo, det gjorde jeg, men jeg gikk til bussholdeplass alene, i mørket. Deilig. 

Anonymkode: 625f3...611

Den turen som tok fem minutter?

Anonymkode: f14e1...8b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har avtalt å gå sammen fordi det er mørkt ute, så man føler seg litt utrygg....Vi har sagt og diskutert det flere ganger i løpet av festen: «ok, vi går sammen kl.23.30», og plutselig ser jeg at de er på vei ut uten å vente på meg. Jeg løper etter dem og sier liksom «what the hell, vi hadde jo en avtale»...Jeg ville aldri gått fra noen sånn, jeg vet hvor viktig det er å passe på hverandre og gå sammen når det er mørkt. Mens de reagerte med «jeg gidder ikke kjeftingen din!». Jeg gikk bare...alene. Gikk og gråt hele veien. Fordi jeg var redd, men også fordi jeg følte meg sviktet. 
Hvem har rett? 

Anonymkode: 625f3...611

Hei ts

Forstår godt at du blir lei deg og min mening så er disse ikke noen gode venninner. Etter min mening så venter gode venninner på hverandre,avtaler med alle og sørger for at alle har fått med seg avtalen. 
 

Hadde nok prøvd å sendt en mld til de og sagt at du blei lei deg. Hvis dette ikke hjelper så hadde jeg kuttet ut kontakten med de rett og slett. 
 

Grunnen til at jeg sier dette er fordi at jeg har vært i noe lunne samme situasjon der jeg trodde at jeg var god venninne med ei. Men det viste seg at det ikke var vennskap. Jeg trodde at det var greit å stille spm som jeg trodde var ok siden hun var fortrolig,men hun syns at spm var rare. 
 

Fikk nok og ga beskjed at jeg ikke gadd å bli behandlet slik lengre. Hun liker ikke at andre gir beskjed så nå skal hu straffe meg då og ikke hilse osv. 

Vedkomne har utnyttet oss og har følt meg som bruk og kast i mange år. 

Anonymkode: 3b865...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du etter venninnene dine til bussholdeplassen? Og satt dere ikke sammen på bussen?

Anonymkode: f14e1...8b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gikk du etter venninnene dine til bussholdeplassen? Og satt dere ikke sammen på bussen?

Anonymkode: f14e1...8b1

Jeg gikk først da den ene sa at hun "ikke orket kjeftinga". Jeg så dem ikke etter det. Mulig at de tok neste buss. 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo mer TS skriver, jo mindre skjønner jeg av det hele. Men dette er tråden beste setning og et råd alle burde legge seg på minnet, til bruk i mange situasjoner:

Fiffig skrev (16 minutter siden):

Tips: det kan være greit å vise noe mer fleksibilitet i vennskap enn det du gjør her. Enten man har rett eller ikke. (Det handler ikke alltid om det).

Så enkelt er det faktisk. Ikke forvent perfeksjon av vennene dine, det er uansett ikke det de får fra deg...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 minutter siden):

Jo mer TS skriver, jo mindre skjønner jeg av det hele. Men dette er tråden beste setning og et råd alle burde legge seg på minnet, til bruk i mange situasjoner:

Så enkelt er det faktisk. Ikke forvent perfeksjon av vennene dine, det er uansett ikke det de får fra deg...

Fint å være fleksibel, men å la sine venner gå alene om natta? Vel...

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fint å være fleksibel, men å la sine venner gå alene om natta? Vel...

Anonymkode: 625f3...611

Det var jo du som gikk fra dem.

Anonymkode: f14e1...8b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Jo mer TS skriver, jo mindre skjønner jeg av det hele. Men dette er tråden beste setning og et råd alle burde legge seg på minnet, til bruk i mange situasjoner:

Så enkelt er det faktisk. Ikke forvent perfeksjon av vennene dine, det er uansett ikke det de får fra deg...

Helt enig. Det kommer noe nytt hele tiden som forandrer hele situasjonen, også kommer det en annen forklaring, som går tilbake igjen ditt man var.  

Begynner å lure på om dette er trolling faktisk 😳

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...