Gå til innhold

Du avtaler med venninner å gå sammen etter fest og de ditcher deg, hvordan reagerer du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Traktorlesba96 skrev (24 minutter siden):

Nå tar du dette ut av proporsjon. 

Jo det å bry seg skal være gjensidig. Og begge har lov til å være redd. Men hva om du hadde spolt tilbake og løpt etter og bare blitt med? Det var jo avtalen.  

Men til syvende og sist så må man i fleste tilfeller ta ansvar for sine egne følelser og ikke legge ansvaret på andre. Man kommer ingen vei med det. Supert at dere hadde en avtale, men du gikk rett i angrep. Jeg er sikker på at situasjonen hadde vært en annen om du hadde forholdt deg annerledes til dette. 

Men igjen, så skjønner jeg at det er surt at de ikke sa i fra til deg og det er respektløst. Men sånt skjer med de fleste en eller annen gang. Det trenger ikke være noe som helst personlig. 

Men skjer dette ofte? eller har det skjedd en gang? Skjer det ofte, så dropp det. Har det skjedd en gang, så var du sikkert bare uheldig 

Forholdt meg annerledes hvordan? Bare gikk etter dem og lot som om ingenting hadde skjedd? 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forholdt meg annerledes hvordan? Bare gikk etter dem og lot som om ingenting hadde skjedd? 

Anonymkode: 625f3...611

Ja, eller bare eid situasjonen og spøkt det bort! "Hey, ble visst glemt jeg" også bare tatt det med en latter. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (21 minutter siden):

Hvem som har mest rett er vel ikke spesielt interessant her, og det at du bryr deg om dette samt planene dine om å blåse dette opp enda mer ved å gi dem en kald skulder får det jo til å fremstå som at du er en smule dramatisk. Og jeg tenker derfor muligens at kommentaren deres om at de ikke gidder mer kjefting handler om mer enn bare den ene reaksjonen din her?

Jeg vet ikke, som andre skriver så er det lett å glemme hverandre i fylla, men det kan jo også nesten virke som de prøvde å stikke fra deg med vilje. Hadde dere noen diskusjoner ila festen?

Ja, jeg har skrevet om det. I tillegg drikker vi ikke. 

Jeg vet ikke det med kald skulder. Jeg vet at det virker dramatisk, men jeg kan ikke fortsette som om ingenting har skjedd. Det er feil. Det beste er vel å kutte dem ut. Det er ikke gode venner. Jeg har ei annen god venninne og hun kan for eksempel sende en melding til folk og spørre "kom du deg hjem ok?". DÉT er en god venn. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Ja, eller bare eid situasjonen og spøkt det bort! "Hey, ble visst glemt jeg" også bare tatt det med en latter. 

 

Hun forstår ikke dette.

Anonymkode: 34f1d...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (19 minutter siden):

Ja, eller bare eid situasjonen og spøkt det bort! "Hey, ble visst glemt jeg" også bare tatt det med en latter. 

 

Men innerst inne vet du jo at det de gjorde ikke var ok...

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun forstår ikke dette.

Anonymkode: 34f1d...f28

Nei. Du kan gjerne spøke bort når folk behandler deg dårlig. Det er ditt valg. Betyr ikke at det er riktig. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, kjøp deg pepperspray😁ja det var dårlig gjort av de. men sånn ellers; slutt med å følge opp hvordan det gikk hos legen etc. er jævla slitsomt for alle parter. jeg har en sånn rundt meg som jeg nesten ikke kan dele noe med, for da blir det enda en grunn til å kontakte meg😫

Anonymkode: 5a5fd...57e

Pepperspray er ulovlig i Norge, forsvarspray er derimot lovlig. :) 

Trodde seriøst dere var tenåringer. Dere kommuniserer og oppfører dere som tenåringer. Finn deg andre venner.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men innerst inne vet du jo at det de gjorde ikke var ok...

Anonymkode: 625f3...611

Jeg vet vet ikke fordi jeg ikke har snakket med de. Det kan ha skjedd så mye som vi ikke vet. Dette er en konflikt som kanskje ikke eksisterer. 
 

kommunikasjon er nøkkelen til alt 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har skrevet om det. I tillegg drikker vi ikke. 

Jeg vet ikke det med kald skulder. Jeg vet at det virker dramatisk, men jeg kan ikke fortsette som om ingenting har skjedd. Det er feil. Det beste er vel å kutte dem ut. Det er ikke gode venner. Jeg har ei annen god venninne og hun kan for eksempel sende en melding til folk og spørre "kom du deg hjem ok?". DÉT er en god venn. 

Anonymkode: 625f3...611

Dersom du er sikker på at de ditchet deg med vilje, så ville jeg jo tatt hintet. Da er de ikke venner.

Men om du bare ble glemt i farten og de syntes du overreagerte, så stiller det seg i min mening litt annerledes, og det å bryte et vennskap vil være å overdrive.

Jeg anser meg selv som en god venn for mine gode venner, men det er ikke alltid vi sender meldinger oss imellom om vi kom oss vel hjem. Noen ganger, men ikke konsekvent. Jeg har aldri blitt såret eller sur om jeg ikke får den meldingen, så om du har dette kravet så må du stille det, folk kan ikke nødvendigvis vite av seg selv at denne SMSen er for deg et kriterium for å være en god venn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sender en melding og spør «Hei. Alt gikk så fort i går. Var det noe grunn til at dere forsvant så fort uten å si i fra?» 

 

Anonymkode: 7c111...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om du sender en melding og spør «Hei. Alt gikk så fort i går. Var det noe grunn til at dere forsvant så fort uten å si i fra?» 

 

Anonymkode: 7c111...40b

Denne skulle ikke være anonym! Kom borti knappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (21 minutter siden):

Jeg vet vet ikke fordi jeg ikke har snakket med de. Det kan ha skjedd så mye som vi ikke vet. Dette er en konflikt som kanskje ikke eksisterer. 
 

kommunikasjon er nøkkelen til alt 

Hvordan kan man ha samvittighet til å bare dra når de selv ba meg om å bli med fordi de var redde og visste at jeg var redd? 15 min før det sa vi til hverandre at ja, vi drar straks, sjekket bussruter og sånn. Plutselig løper de ut uten å si et ord. Uforståelig for meg.

Det er selvfølgelig ikke venner. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva om du sender en melding og spør «Hei. Alt gikk så fort i går. Var det noe grunn til at dere forsvant så fort uten å si i fra?» 

 

Anonymkode: 7c111...40b

Jeg mener at de bør sende en melding og si "Beklager for den greia i går, vi vet at vi hadde en avtale. Hvordan kom du deg hjem?". 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktorlesba96 skrev (10 minutter siden):

Ja, eller bare eid situasjonen og spøkt det bort! "Hey, ble visst glemt jeg" også bare tatt det med en latter. 
 

Om TS har selvrespekt i denne situasjonen er det fair at hun tar opp at dette er et problem. Det er greit at man holder dem ansvarlige når de bryter en avtale på denne måten og de fleste oppegående personer vil legge seg flate og forstå sinnet til TS i denne situasjonen. Kjefting er aldri en bra løsning, men syntes du pusher etterpåklokskapen ganske hard over på TS her uten å ta stilling til hennes situasjon i øyeblikket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du misforstår. De to som snakket til meg dro. Rart at hun sier at det er "skummelt" å være i sentrum alene, men å la meg gå alene er greit? De får meg med på avtalen og så ditcher meg. 

Vi satt ved bordet, vi tre pluss en annen person og da de reiste seg og nesten løp ut, snakket jeg med den fjerde personen. 

Helt normalt å si "hey, vi går". Ikke løpe ut uten å si et ord. 

Anonymkode: 625f3...611

Hvem var denne fjerde personen du snakket med? Dersom det alltid er dere tre kan det være du brøt en "sister code" dere har og de tenkte du ødela jentekvelden ved å dra inn denne 4 personen. 

Løp de? LØP ut døra? 

Anonymkode: 38628...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvem var denne fjerde personen du snakket med? Dersom det alltid er dere tre kan det være du brøt en "sister code" dere har og de tenkte du ødela jentekvelden ved å dra inn denne 4 personen. 

Løp de? LØP ut døra? 

Anonymkode: 38628...9b8

Ja, det kan man si. Reiste seg og gikk. 2 sekunder. 

Den fjerde personen var en fremmed person som jeg bare snakket med i 5 minutter. 

"Sister code"? Barnslig 😁 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kayo skrev (24 minutter siden):

Om TS har selvrespekt i denne situasjonen er det fair at hun tar opp at dette er et problem. Det er greit at man holder dem ansvarlige når de bryter en avtale på denne måten og de fleste oppegående personer vil legge seg flate og forstå sinnet til TS i denne situasjonen. Kjefting er aldri en bra løsning, men syntes du pusher etterpåklokskapen ganske hard over på TS her uten å ta stilling til hennes situasjon i øyeblikket.

 

Akkurat. Tusen takk. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan man ha samvittighet til å bare dra når de selv ba meg om å bli med fordi de var redde og visste at jeg var redd? 15 min før det sa vi til hverandre at ja, vi drar straks, sjekket bussruter og sånn. Plutselig løper de ut uten å si et ord. Uforståelig for meg.

Det er selvfølgelig ikke venner. 

Anonymkode: 625f3...611

Da fortalte de deg jo at de drar straks. Kanskje de hadde det så hyggelig at de glemte tiden litt. Du visste jo at de snart skulle dra.  

Du sier du snakket med 4. Person også da. Kan det ha skjedd at du ble så fokusert på samtalen at du ikke sensa de andre før det var for sent? Men at de prøvde å si i fra. Det skjer ihvertfall stadig meg. 

Men jeg ville uansett bare sendt en melding feks det forslaget jeg sendte. For å forsikre meg litt ting. Og kanskje du blir positivt overrasket. Ikke tro på dine egne tanker før du har oppklart de ordentlig. Det kan komme masse tanker som man tror er sanne. Hilsen ei som kunne tatt masteroppgave i overtenking 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Anonymkode: 38628...9b8

Spydigheter som "argument". Da har du lite å komme med.

Jeg synes disse venninnene til TS oppførte seg dårlig når de bare gikk uten å si fra, og skjønner godt at hun reagerer.

TS: Noen folk er dessverre slik at de tenker først og fremst på seg selv og lite/ingenting på andre, og slike folk er ikke gode venner. Disse venninnene virker å være slik.

Men nå vet du hvor du har dem, og det er opp til deg å velge om du vil fortsette å ha en relasjon til dem.

Anonymkode: 778b3...329

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (17 minutter siden):

Da fortalte de deg jo at de drar straks. Kanskje de hadde det så hyggelig at de glemte tiden litt. Du visste jo at de snart skulle dra.  

Du sier du snakket med 4. Person også da. Kan det ha skjedd at du ble så fokusert på samtalen at du ikke sensa de andre før det var for sent? Men at de prøvde å si i fra. Det skjer ihvertfall stadig meg. 

Men jeg ville uansett bare sendt en melding feks det forslaget jeg sendte. For å forsikre meg litt ting. Og kanskje du blir positivt overrasket. Ikke tro på dine egne tanker før du har oppklart de ordentlig. Det kan komme masse tanker som man tror er sanne. Hilsen ei som kunne tatt masteroppgave i overtenking 
 

 

Unnskyld meg, men leser du hva jeg skriver? 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...