Gå til innhold

Du avtaler med venninner å gå sammen etter fest og de ditcher deg, hvordan reagerer du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Yeah...og det gjør spesielt vondt når jeg har støttet dem sånn. Hele tiden spør det om hvordan det går, om de trenger hjelp, trøster dem, husker at de skulle ha legeavtale og spør etterpå om hvordan det gikk...og det er dette her jeg får i retur. 

Dagen etter fikk jeg ingen sms heller. Ingen unnskyldning. De mener sikkert at de ikke har gjort noe galt bare fordi jeg ble sur. Helt forståelig å bli sur i en slik situasjon 

Anonymkode: 625f3...611

Slutt med det. Du legger deg jo langflat etter de. Finn deg skikkelige venner. 

Anonymkode: 0cb55...df9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Traktorlesba96 skrev (22 minutter siden):

Helt ærlig synes jeg du forventer litt mye. Det er ikke sikkert at hun vet at du ble såra. Det kan hende hun trodde du fant noen andre å henge. Sånt skjer på fester. Man mister hverandre, men ja man kunne alltid ha sendt en melding og fortalt det. Men det kan være mange årsaker. Husk at det kanskje er alkohol inn i bildet. Da er det lett å glemme. Du ser bare situasjonen den ene veien, har du prøvd å se mer i hennes situasjon over hva som kan ha skjedd? Kanskje det er som @Hulderensier, at de kanskje har forsøkt å få kontakt med deg, men ga opp. Istede for å spørre henne, så går du rett på angrep. Da skjønner jeg at hun ikke orker å legge noe energi i det og er redd for å eskalere dette, og lager ikke noe nummer ut av det. Hadde du heller løpt bort å spurt om vi alle skal slå følge, så er det store muligheter for at situasjonen hadde vært en annen 

Apropos alkohol. Vi drikker ikke. Vi er typiske "nerds" som sitter ved samme bord og prater kun med hverandre. Så at jeg kunne "finne noen andre å henge med" er umulig. Vi satt sammen hele tiden. 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?

"Hvem har rett?"...Hehe 😅

Anonymkode: 34f1d...f28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor gamle er dere?

"Hvem har rett?"...Hehe 😅

Anonymkode: 34f1d...f28

Jeg er 35. De er 45+ 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi satt ved samme bord og pratet om avtalen flere ganger i løpet av kvelden, senest 15 min før de dro. Lei av at folk skal unnskylde en sånn oppførsel. 

Anonymkode: 625f3...611

Jeg synes ærlig talt du overreagerer. Kan jeg spørre om hvorfor dere snakket om denne avtalen flere ganger i løpet av kvelden? Ligger det noe trust issues bak? Eller var det en slags påminnelse fra din side?  

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 35. De er 45+ 

Anonymkode: 625f3...611

Kødder du? Du fremstiller dere jo som usikre tenåringer. 

Anonymkode: 1be8d...24d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 35. De er 45+ 

Anonymkode: 625f3...611

Hørtes ut som noen fjortiser hele gjengen.

Så ingen har rett her, dere er jo voksne! Da løser dere dette selv.

Men du står fritt til å velge hvem du bruker tiden din på, så kutt ut de menneskene som ikke behandler deg bra i livet.

Anonymkode: 34f1d...f28

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ærlig talt du overreagerer. Kan jeg spørre om hvorfor dere snakke om denne avtalen flere ganger i løpet av kvelden? Ligger det noe trust issues bak? Eller var det en slags påminnelse fra din side?  

Ikke fra min side. Mer fra dem. Hun ene spurte meg "Bli med, er du snill. Jeg vil ikke være den første som drar liksom". Og jeg sa "Jeg blir med, vi kan ta bussen sammen". Den andre sa "Jeg kan ikke dra alene fordi jeg må til sentrum og det er skummelt". 

Og så ditcher de meg 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kødder du? Du fremstiller dere jo som usikre tenåringer. 

Anonymkode: 1be8d...24d

Hva har det med alderen å gjøre? Hvis du mener at det er greit at kvinner går alene om natta, ok...

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har det med alderen å gjøre? Hvis du mener at det er greit at kvinner går alene om natta, ok...

Anonymkode: 625f3...611

Såklart det er greit, men du burde heller sove om natta :) 

Anonymkode: 34f1d...f28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Såklart det er greit, men du burde heller sove om natta :) 

Anonymkode: 34f1d...f28

Det er absolutt ikke greit. 

 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har det med alderen å gjøre? Hvis du mener at det er greit at kvinner går alene om natta, ok...

Anonymkode: 625f3...611

Du snakker om å tolke i verste mening. 🙄 (Ser vi et mønster her?)

Det er selvsagt ikke det å ikke ville gå alene om natta som får dere til å virke som tenåringer. Det er hele situasjonen og hvordan du fremstiller den. 

Anonymkode: 1be8d...24d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke fra min side. Mer fra dem. Hun ene spurte meg "Bli med, er du snill. Jeg vil ikke være den første som drar liksom". Og jeg sa "Jeg blir med, vi kan ta bussen sammen". Den andre sa "Jeg kan ikke dra alene fordi jeg må til sentrum og det er skummelt". 

Og så ditcher de meg 

Anonymkode: 625f3...611

Hvor var du da dere satt rundt samme bord og de skulle til å gå? 

Men da fant hun ei annen å dra med slik at hun ikke dro alene. Sikker på at det ikke var mer slik at hun som dro til sentrum tenke at da kan jeg dra med hun som ikke vil være den første som drar, slik at DU slipper å dra pga hun" 

Og at du kunne bli igjen med de andre, hvis det var noen andre. 

Sånt skjer jo hele tiden. Kommunikasjon er tingen
 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ufint og respektløs av venninnene dine, de skulle ha ventet på deg ❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke alle vært der?

Unge, og litt for fulle. Alle sammen ut døra, 2-3 meter på vei, før noen får oversikten, og så den klassiske "vi glemte Anne!!!"

Veldig merkelig av deg å kjefte og smelle. 

Anonymkode: ebddc...647

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (19 minutter siden):

Hvor var du da dere satt rundt samme bord og de skulle til å gå? 

Men da fant hun ei annen å dra med slik at hun ikke dro alene. Sikker på at det ikke var mer slik at hun som dro til sentrum tenke at da kan jeg dra med hun som ikke vil være den første som dra, slik at DU slipper å dra pga hun" 

Og at du kunne bli igjen med de andre, hvis det var noen andre. 

Sånt skjer jo hele tiden. Kommunikasjon er tingen
 

Du misforstår. De to som snakket til meg dro. Rart at hun sier at det er "skummelt" å være i sentrum alene, men å la meg gå alene er greit? De får meg med på avtalen og så ditcher meg. 

Vi satt ved bordet, vi tre pluss en annen person og da de reiste seg og nesten løp ut, snakket jeg med den fjerde personen. 

Helt normalt å si "hey, vi går". Ikke løpe ut uten å si et ord. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, kjøp deg pepperspray😁ja det var dårlig gjort av de. men sånn ellers; slutt med å følge opp hvordan det gikk hos legen etc. er jævla slitsomt for alle parter. jeg har en sånn rundt meg som jeg nesten ikke kan dele noe med, for da blir det enda en grunn til å kontakte meg😫

Anonymkode: 5a5fd...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har vi ikke alle vært der?

Unge, og litt for fulle. Alle sammen ut døra, 2-3 meter på vei, før noen får oversikten, og så den klassiske "vi glemte Anne!!!"

Veldig merkelig av deg å kjefte og smelle. 

Anonymkode: ebddc...647

Nei, vi har ikke vært der, alle. Vi er voksne kvinner og jeg ville aldri ditchet en person på denne måten, uansett om det er ei venninne, en kollega eller whoever. Ville ikke hatt samvittighet til det. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS, kjøp deg pepperspray😁ja det var dårlig gjort av de. men sånn ellers; slutt med å følge opp hvordan det gikk hos legen etc. er jævla slitsomt for alle parter. jeg har en sånn rundt meg som jeg nesten ikke kan dele noe med, for da blir det enda en grunn til å kontakte meg😫

Anonymkode: 5a5fd...57e

Det er ikke slitsomt. De liker det og sier at de setter pris på det, at jeg støtter dem og sånn. Men jeg fortjener tydeligvis ingen støtte i retur 🙄 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Apropos alkohol. Vi drikker ikke. Vi er typiske "nerds" som sitter ved samme bord og prater kun med hverandre. Så at jeg kunne "finne noen andre å henge med" er umulig. Vi satt sammen hele tiden. 

Anonymkode: 625f3...611

 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er 35. De er 45+ 

Anonymkode: 625f3...611

 

Jeg leste først disse etter mitt forrige innlegg. 

Du tuller... ?

Jeg fikk flashback til da vi var ca 18, drakk for mye, lovte alt, glemte det igjen, drama, så bestiser igjen dagen etter. Derav mitt svar. 

Enten er du klin sprø, eller de er det, eller mulig alle sammen.  

Anonymkode: ebddc...647

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...