Gå til innhold

Du avtaler med venninner å gå sammen etter fest og de ditcher deg, hvordan reagerer du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har avtalt å gå sammen fordi det er mørkt ute, så man føler seg litt utrygg....Vi har sagt og diskutert det flere ganger i løpet av festen: «ok, vi går sammen kl.23.30», og plutselig ser jeg at de er på vei ut uten å vente på meg. Jeg løper etter dem og sier liksom «what the hell, vi hadde jo en avtale»...Jeg ville aldri gått fra noen sånn, jeg vet hvor viktig det er å passe på hverandre og gå sammen når det er mørkt. Mens de reagerte med «jeg gidder ikke kjeftingen din!». Jeg gikk bare...alene. Gikk og gråt hele veien. Fordi jeg var redd, men også fordi jeg følte meg sviktet. 
Hvem har rett? 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner virkelig ikke at folk kan ha samvittighet til å bare gå sånn og la noen gå alene. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har avtalt å gå sammen fordi det er mørkt ute, så man føler seg litt utrygg....Vi har sagt og diskutert det flere ganger i løpet av festen: «ok, vi går sammen kl.23.30», og plutselig ser jeg at de er på vei ut uten å vente på meg. Jeg løper etter dem og sier liksom «what the hell, vi hadde jo en avtale»...Jeg ville aldri gått fra noen sånn, jeg vet hvor viktig det er å passe på hverandre og gå sammen når det er mørkt. Mens de reagerte med «jeg gidder ikke kjeftingen din!». Jeg gikk bare...alene. Gikk og gråt hele veien. Fordi jeg var redd, men også fordi jeg følte meg sviktet. 
Hvem har rett? 

Anonymkode: 625f3...611

angrer på det jeg skrev:P (endret syn på situasjonen) 

Endret av Traktorlesba96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville ikke ha løpt etter de og sagt det du sa! Fordi du legger opp en konflikt som kanskje ikke var der og går rett på angrep. Og da kan jeg skjønne at hun forandrer mening. Mennesker er litt sånn. Det blir veldig dramatisk, og da skyver du de heller unna. 

Men hadde du vært rolig og sagt forsiktig "Husker du avtalen vi hadde? Skal vi alle slå følge nå?" Så hadde situasjonen kanskje vært annerledes. Man taper som regel på å gå rett på angrep :)  Bare et tips

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (39 minutter siden):

Men jeg ville ikke ha løpt etter de og sagt det du sa! Fordi du legger opp en konflikt som kanskje ikke var der og går rett på angrep. Og da kan jeg skjønne at hun forandrer mening. Mennesker er litt sånn. Det blir veldig dramatisk, og da skyver du de heller unna. 

Men hadde du vært rolig og sagt forsiktig "Husker du avtalen vi hadde? Skal vi alle slå følge nå?" Så hadde situasjonen kanskje vært annerledes. Man taper som regel på å gå rett på angrep :)  Bare et tips

Vanskelig å være rolig akkurat der og da. Man blir forvirret og frustrert. Samtidig føler jeg meg som en idiot fordi jeg har stilt opp for disse venninnene som bare det, i mange år 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å være rolig akkurat der og da. Man blir forvirret og frustrert. Samtidig føler jeg meg som en idiot fordi jeg har stilt opp for disse venninnene som bare det, i mange år 

Anonymkode: 625f3...611

Skjønner det. Men er man ikke rolig, og går rett på angrep, så vinner du ikke så mye på det. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktorlesba96 skrev (49 minutter siden):

Skjønner det. Men er man ikke rolig, og går rett på angrep, så vinner du ikke så mye på det. 
 

 

Det forandrer jo ikke saken. Det var de som ditchet meg og ikke omvendt. De får ikke mer "rett" i situasjonen bare fordi jeg blir (forståelig nok) frustrert. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke venninner 

Anonymkode: 0cb55...df9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe mer som ligger bak. Jeg blir usikker på hvor god relasjonen deres er, hvor god venninne venninnene er, og hvor god venninne du er. 

Anonymkode: ed5ac...881

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det forandrer jo ikke saken. Det var de som ditchet meg og ikke omvendt. De får ikke mer "rett" i situasjonen bare fordi jeg blir (forståelig nok) frustrert. 

Anonymkode: 625f3...611

Jeg sier ikke at de får rett i situasjonen, jeg sier at det ikke lønner seg å gå rett i angrep😊

hvor gode venner er dere egentlig? Tror ikke venner ville snudd ryggen så fort egentlig 

Endret av Traktorlesba96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke venninner 

Anonymkode: 0cb55...df9

Yeah...og det gjør spesielt vondt når jeg har støttet dem sånn. Hele tiden spør det om hvordan det går, om de trenger hjelp, trøster dem, husker at de skulle ha legeavtale og spør etterpå om hvordan det gikk...og det er dette her jeg får i retur. 

Dagen etter fikk jeg ingen sms heller. Ingen unnskyldning. De mener sikkert at de ikke har gjort noe galt bare fordi jeg ble sur. Helt forståelig å bli sur i en slik situasjon 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (19 minutter siden):

Jeg sier ikke at de får rett i situasjonen, jeg sier at det ikke lønner seg å gå rett i angrep😊

Så hva gjør jeg nå? Neste gang jeg ser dem, sier jeg bare ingenting. Cold shoulder. Til de selv begynner å snakke og forhåpentligvis sier unnskyld. Vet ikke om det hjelper da. Jeg vet nå at disse folka kan jeg ikke stole på. 

Anonymkode: 625f3...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har avtalt å gå sammen fordi det er mørkt ute, så man føler seg litt utrygg....Vi har sagt og diskutert det flere ganger i løpet av festen: «ok, vi går sammen kl.23.30», og plutselig ser jeg at de er på vei ut uten å vente på meg. Jeg løper etter dem og sier liksom «what the hell, vi hadde jo en avtale»...Jeg ville aldri gått fra noen sånn, jeg vet hvor viktig det er å passe på hverandre og gå sammen når det er mørkt. Mens de reagerte med «jeg gidder ikke kjeftingen din!». Jeg gikk bare...alene. Gikk og gråt hele veien. Fordi jeg var redd, men også fordi jeg følte meg sviktet. 
Hvem har rett? 

Anonymkode: 625f3...611

Hva var klokka da de gikk? Gikk de før avtalt tid? Hvis klokka var 23:30, så burde jo du også stått klar til å gå ved døra. Forventet du at de skulle passe klokka for deg? Kanskje de hadde forsøkt å få kontakt med deg og gitt opp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok glemt mang enn sånn avtale etter inntak av alkohol, og hadde nok ikke tenkt at det er så big deal heller. Men nå er ikke jeg mørk redd, og tar heller en drosje hvis jeg ikke vil gå alene, men som regel går jeg alene uten problem.

Anonymkode: 7052e...a03

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (21 minutter siden):

Hva var klokka da de gikk? Gikk de før avtalt tid? Hvis klokka var 23:30, så burde jo du også stått klar til å gå ved døra. Forventet du at de skulle passe klokka for deg? Kanskje de hadde forsøkt å få kontakt med deg og gitt opp. 

De gikk litt før og uansett...Skal man bare gå uten å si "hey, vi går, blir du med?". Hva om jeg var på toalettet akkurat da? De bare forsvant i døra. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så hva gjør jeg nå? Neste gang jeg ser dem, sier jeg bare ingenting. Cold shoulder. Til de selv begynner å snakke og forhåpentligvis sier unnskyld. Vet ikke om det hjelper da. Jeg vet nå at disse folka kan jeg ikke stole på. 

Anonymkode: 625f3...611

Helt ærlig synes jeg du forventer litt mye. Det er ikke sikkert at hun vet at du ble såra. Det kan hende hun trodde du fant noen andre å henge. Sånt skjer på fester. Man mister hverandre, men ja man kunne alltid ha sendt en melding og fortalt det. Men det kan være mange årsaker. Husk at det kanskje er alkohol inn i bildet. Da er det lett å glemme. Du ser bare situasjonen den ene veien, har du prøvd å se mer i hennes situasjon over hva som kan ha skjedd? Kanskje det er som @Hulderensier, at de kanskje har forsøkt å få kontakt med deg, men ga opp. Istede for å spørre henne, så går du rett på angrep. Da skjønner jeg at hun ikke orker å legge noe energi i det og er redd for å eskalere dette, og lager ikke noe nummer ut av det. Hadde du heller løpt bort å spurt om vi alle skal slå følge, så er det store muligheter for at situasjonen hadde vært en annen 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har nok glemt mang enn sånn avtale etter inntak av alkohol, og hadde nok ikke tenkt at det er så big deal heller. Men nå er ikke jeg mørk redd, og tar heller en drosje hvis jeg ikke vil gå alene, men som regel går jeg alene uten problem.

Anonymkode: 7052e...a03

Neivel...ikke big deal for deg, men jeg synes at venninner bør passe på hverandre, spesielt når vi har en avtale og når de vet at jeg ALDRI ville forlatt dem sånn 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten ligger det flere hendelser, mer konflikt og bitre følelser under her, eller så er du vanvittig dramaqueen. Joda, man skal holde avtaler og da er det dårlig gjort å gå fra deg, men det er også fort gjort å glemme sånt etter en fest, og det er faktisk ikke en stor greie. At du reagerer med å gå rett i angrep, bli sint og kjefte, og i tråden her følger opp med å dra "etter alt jeg har gjort for dem"-kortet, er en ganske solid overreaksjon.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktorlesba96 skrev (20 minutter siden):

Helt ærlig synes jeg du forventer litt mye. Det er ikke sikkert at hun vet at du ble såra. Det kan hende hun trodde du fant noen andre å henge. Sånt skjer på fester. Man mister hverandre, men ja man kunne alltid ha sendt en melding og fortalt det. Men det kan være mange årsaker. Husk at det kanskje er alkohol inn i bildet. Da er det lett å glemme. Du ser bare situasjonen den ene veien, har du prøvd å se mer i hennes situasjon over hva som kan ha skjedd? Kanskje det er som @Hulderensier, at de kanskje har forsøkt å få kontakt med deg, men ga opp. Istede for å spørre henne, så går du rett på angrep. Da skjønner jeg at hun ikke orker å legge noe energi i det og er redd for å eskalere dette, og lager ikke noe nummer ut av det. Hadde du heller løpt bort å spurt om vi alle skal slå følge, så er det store muligheter for at situasjonen hadde vært en annen 

Vi satt ved samme bord og pratet om avtalen flere ganger i løpet av kvelden, senest 15 min før de dro. Lei av at folk skal unnskylde en sånn oppførsel. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 minutter siden):

Enten ligger det flere hendelser, mer konflikt og bitre følelser under her, eller så er du vanvittig dramaqueen. Joda, man skal holde avtaler og da er det dårlig gjort å gå fra deg, men det er også fort gjort å glemme sånt etter en fest, og det er faktisk ikke en stor greie. At du reagerer med å gå rett i angrep, bli sint og kjefte, og i tråden her følger opp med å dra "etter alt jeg har gjort for dem"-kortet, er en ganske solid overreaksjon.

"Kortet"? Det er sannheten, ikke kortet. 

Anonymkode: 625f3...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...