Gå til innhold

Vi har masse sex, likevel har kjæresten vært utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes ikke noen unnskyldning til å ikke lytte til partner da heller, ei heller å være fraværende i forholdet, eller sjalu, eller manipulerende eller mye annet. 

Å være utro er et dumt steg i et forhold, men veldig ofte så finnes det en grunn til hvorfor de steget ble tatt og at man ikke slo opp før man gikk til sengs med en annen person.

Nå tenker jeg ikke på TS sitt tilfelle, men generelt. Finnes forhold hvor noen er glad i mannen/dama, men partneren er liksom ikke der for deg når du trenger han/hun. Du trenger noen som lytter, bryr seg, men vedkommende ser deg ikke. Da er det lett å bli tatt med stormen når en annen person dukker opp. En person som lytter til deg, bryr seg, viser den omtenksomheten som partneren din burde vise. Da er det lett å bli blind og betatt og så har utroskapen skjedd.

Finnes mange som vil kommunisere med sin partner, men partneren vender seg bort/prøver ikke forstå/vier lite empati/lytter ikke /osv ov osv. Da kan den personen som er glad i sin partner gå det steget man ikke burde: utroskap. 

Både utroskapen er feil. Men også personen der hjemme som ikke bryr seg om den som var utro har feil. 
 

Anonymkode: 4a6ce...001

To feil gjør ikke noe av det riktig, og det er nå ikke alltid det kun er ene sin feil når kommunikasjon strander heller. Det pleier faktisk å være to som har feilet når slikt skjer. 

Jeg har venninner jeg går til om jeg trenger å prate om noe, og de kan av og til også hjelpe meg litt angående å forstå partners side. Jeg har ofte en rolle i det som blir vanskelig jeg også. Kan være for blind på det også. For fastlåst i min side av noe. 

Så går jeg gjerne tilbake til partner, enten allerede kvitt problemet i at jeg har fått delt det, lagt det av meg, eller litt klokere i å kunne legge det frem for ham. 

Jeg/vi må fikse problemet. Å være utro for å bli sett og hørt av andre finnes ikke som alternativ. 

Jeg tror ikke at vi som overhodet ikke har det som alternativ har mindre utfordringer i våre forhold, men utroskap er bare ikke et alternativ, uansett. Vi må legge bort, få partner med på å ordne opp, hva det enn krever, eller vi må gi opp forholdet. 

Uansett hvordan man unnskylder utroskap finnes det andre alternativer enn å være utro. Det er svært mange av oss som ikke har utroskap som alternativ overhodet som også må gjennom tøffe ting i forholdene våre. 

Angående kommunikasjon er det dessuten sjeldent at bare en i forholdet gjør feil. Det er et felt de fleste av oss feiler mye angående. Noen av oss altså uten å være utro og gi den andre skylden for det. 

Fristelser kan finnes, men man velger å la seg friste. Selv. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes ikke noen unnskyldning til å ikke lytte til partner da heller, ei heller å være fraværende i forholdet, eller sjalu, eller manipulerende eller mye annet. 

Å være utro er et dumt steg i et forhold, men veldig ofte så finnes det en grunn til hvorfor de steget ble tatt og at man ikke slo opp før man gikk til sengs med en annen person.

Nå tenker jeg ikke på TS sitt tilfelle, men generelt. Finnes forhold hvor noen er glad i mannen/dama, men partneren er liksom ikke der for deg når du trenger han/hun. Du trenger noen som lytter, bryr seg, men vedkommende ser deg ikke. Da er det lett å bli tatt med stormen når en annen person dukker opp. En person som lytter til deg, bryr seg, viser den omtenksomheten som partneren din burde vise. Da er det lett å bli blind og betatt og så har utroskapen skjedd.

Finnes mange som vil kommunisere med sin partner, men partneren vender seg bort/prøver ikke forstå/vier lite empati/lytter ikke /osv ov osv. Da kan den personen som er glad i sin partner gå det steget man ikke burde: utroskap. 

Både utroskapen er feil. Men også personen der hjemme som ikke bryr seg om den som var utro har feil. 
 

Anonymkode: 4a6ce...001

Jeg er enig. Men da kan den som er utro, i stedet velge å snakke med partneren om dette. Komme til bunns i det. Eller forlate forholdet. Det hjelper jo ingenting å dra inn en tredjepart. De må jo ordne opp seg i mellom. Derfor har jeg aldri forstått de unnskyldningene. 

Anonymkode: b84dd...d3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har vært i forhold i 5 år og vi har hatt sex som kaniner, spesielt de to første årene. Han har alltid sagt at han elsker kroppen min og elsker å ha sex med meg, og har alltid vært frempå og hintet om sex flere ganger om dagen, og jeg har gitt etter selv om jeg ikke alltid har hatt lyst. Har nå oppdaget at han har vært utro, og tenker at det kan ikke være på grunn av mangel på sex i alle fall!

Vi har ikke krangler og ting er egentlig ganske greit, men jeg er kronisk syk og klarer ikke å gå så mye lange fjellturer i fjellet som han elsker.

Men det er jo ikke noen grunn til å være utro?

Har ikke konfrontert ham med det enda, med lurer på hvorfor menn er utro når de får mye sex hjemme?

Anonymkode: a6c85...07d

En som jevnt over ønsker sex flere ganger om dagen hadde jeg iallfall regnet med ville være utro - spes hvis den unormalt høye sexlysten tilhører en ekstrovert og impulsiv/ spenningssøkende person. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts! Så utrolig dårlig gjort å bare dra, og la deg sitte der i uvisse 💔 hva tenker du å gjøre nå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De få gangene jeg har sagt at jeg er for trøtt til sex, er kåt, ikke gidder fordi det er bare 2 timer siden vi hadde sex sist, så blir han sur på meg.

Ts

Anonymkode: a6c85...07d

Stor grunn til å gå videre i livet. Finn deg en mann istedet. Han her virker som en steinkåt 15 åring som aldri vil komme til å roe seg før potensen går i kjelleren og trenger ei til å vaske og rydde etter seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig. Men da kan den som er utro, i stedet velge å snakke med partneren om dette. Komme til bunns i det. Eller forlate forholdet. Det hjelper jo ingenting å dra inn en tredjepart. De må jo ordne opp seg i mellom. Derfor har jeg aldri forstått de unnskyldningene. 

Anonymkode: b84dd...d3e

Mitt poeng (jeg er ikke den du siterer, den du siterer skriver en hel avhandling rundt mitt poeng) er at hvis man har noen dårlige egenskaper, så havner man sammen med dårlige partnere, og havner man sammen med dårlige partnere, så kan man ikke forvente at de sier fra.

Derfor må man først kvitte seg med de dårlige egenskapene, som i dette tilfellet er å ha sex mot sin vilje, og derettter vil de dårlige partnerne falle fra av seg selv.

Man kan ikke overlate alt til en partner. Man har et ansvar selv.

Det er ikke hvem som helst som opplever utroskap. De som venter at partneren har alt ansvar, og selv har de ikke noe ansvar, er i høyrisikogruppen.

Har man sex mot sin egen vilje, så tar man for lite ansvar, så enkelt er det bare. Et ansvarlig menneske sier nei de gangene han eller hun ikke vil ha sex - uansett hvor mye den andre maser. Deres kropp er deres ansvar. 

Anonymkode: 40418...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coronas skrev (4 minutter siden):

Stor grunn til å gå videre i livet. Finn deg en mann istedet. Han her virker som en steinkåt 15 åring som aldri vil komme til å roe seg før potensen går i kjelleren og trenger ei til å vaske og rydde etter seg. 

Men hun finner ingen mann hvis hun ikke selv er en kvinne. For å være kvinne må hun være i stand til å sette grenser for seg og sin egen kropp. Klarer hun ikke det, så vil hun ikke tiltrekke seg menn, men gutter.  

Anonymkode: 40418...394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sex som er den vanligste årsaken til utroskap, menn er utro pga for lite oppmerksomhet, føler de blir tatt for gitt av partner, for lite nærhet, ikke får komplimenter osv. 

Anonymkode: 5759b...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig. Men da kan den som er utro, i stedet velge å snakke med partneren om dette. Komme til bunns i det. Eller forlate forholdet. Det hjelper jo ingenting å dra inn en tredjepart. De må jo ordne opp seg i mellom. Derfor har jeg aldri forstått de unnskyldningene. 

Anonymkode: b84dd...d3e

Fordi mange prøver prate for de er glad i den de er sammen med, men vedkommende lytter ikke. Så blir man betatt av noen andre selvom man fortsatt liker partneren sin hjemme. Først når utroskapen har skjedd og partneren hjemme finner ut av det...FØRST DA klarer de fatte at de kanskje ikke helt var tilstede, at de ikke lytta, at de ikke brydde seg nok. Mange våkner ikke opp før den andre har ligget med en annen. 

Ja, det riktige er å gå først. Men den man er sammen med blir såret uansett. Om du går, finner deg en ny uka etterpå så blir den du var sammen knust. Er du utro og vedkommende du er sammen med finner det ut, da blir han/hun knust. 
Men noen skjønner ikke at de kunne unngått å bli forlatt eller at den andre begår utroskap om de faktisk hadde bare gidda å bry seg mer enn bare sitt eget.

Anonymkode: 4a6ce...001

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke sex som er den vanligste årsaken til utroskap, menn er utro pga for lite oppmerksomhet, føler de blir tatt for gitt av partner, for lite nærhet, ikke får komplimenter osv. 

Anonymkode: 5759b...682

Spot on

Anonymkode: 4a6ce...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke hvor lenge det det er siden de har vært i bruk, men kondomene går ut i 2024...

Ts

Anonymkode: a6c85...07d

Går han rundt med brukte kondomer i lomma!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (5 minutter siden):

Går han rundt med brukte kondomer i lomma!?

Har du ikke lest tråden? Det manglet kondomer fra en pakke, da antar man at det er brukt. 

Anonymkode: 40418...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (11 timer siden):

Det triste her er at din kjærlighet til han sannsynligvis vil gjøre at du tilgir, men må leve med usikkerhet i forholdet, mens han bare blir flinkere til å skjule utroskapen. Lykke til uansett hva du finner på å gjøre. 

Det lar seg gjøre om muligheten byr seg. Tenker nok at den gjennomsnittlige mann ikke har sjans på de peneste damene uansett, men lysten er der jo likevel. Da er det lett å bare finne hvilken som helst kvinne bare for å stoppe kløen. 

Signerer dette. Jeg har vært gift to ganger, og begge gangene med menn som ikke elsket meg. Jeg fant det selvfølgelig ikke ut med en gang, begge to var veldig gode skuespillere. Jeg er såkalt "mindre pen" - feil ansiktstrekk, tynt hår, feil fordeling av fett på kroppen, uønsket hårvekst. Det er med andre ord vanskelig å elske meg slik jeg er, og finne meg seksuelt attraktiv. Så begge to gjorde det av praktiske årsaker, fordi det var lønnsomt. Og begge to var utro uten å ha dårlig samvittighet. Men de nektet meg også sex totalt de siste årene i forholdet. 

Anonymkode: ad16a...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er ikke sex som er den vanligste årsaken til utroskap, menn er utro pga for lite oppmerksomhet, føler de blir tatt for gitt av partner, for lite nærhet, ikke får komplimenter osv. 

Anonymkode: 5759b...682

Ikke bestandig. Noen ganger kjeder de seg bare og ønsker noe nytt. Min søsters mann var utro med venninna hennes, som er halvt afrikansk. Han hadde det utrolig godt hjemme, men spenningen over å kunne ha sex med ei dame med annen hudfarge, kroppstype osv vant over fornuften. Det var ikke måte på hvor hardt han kjempet for å ikke miste søsteren min da venninna fortalte henne om utroskap. Så årsakene er mange. Noen ganger er man sammen med feil dame, andre ganger føler man seg oversett, andre ganger igjen er det kun spenning og interesse.

Anonymkode: ad16a...559

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Jr.Garcon said:

En som jevnt over ønsker sex flere ganger om dagen hadde jeg iallfall regnet med ville være utro - spes hvis den unormalt høye sexlysten tilhører en ekstrovert og impulsiv/ spenningssøkende person. 

Dette er faktisk et veldig godt poeng! Eksen min var sånn (vi er godt oppe i 40-årene) - spot on beskrivelse. Og selv om vi som TS hadde masse sex, viste det seg at han var notorisk utro i tillegg.

Anonymkode: 137ee...3e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Signerer dette. Jeg har vært gift to ganger, og begge gangene med menn som ikke elsket meg. Jeg fant det selvfølgelig ikke ut med en gang, begge to var veldig gode skuespillere. Jeg er såkalt "mindre pen" - feil ansiktstrekk, tynt hår, feil fordeling av fett på kroppen, uønsket hårvekst. Det er med andre ord vanskelig å elske meg slik jeg er, og finne meg seksuelt attraktiv. Så begge to gjorde det av praktiske årsaker, fordi det var lønnsomt. Og begge to var utro uten å ha dårlig samvittighet. Men de nektet meg også sex totalt de siste årene i forholdet. 

Anonymkode: ad16a...559

Føler med deg. Jeg er også mindre pen, og har kun blitt valgt av mennene jeg har vært med fordi jeg har vært den mest tilgjengelige. Så snart de hadde mulighet med en penere kvinne så ville de gripe den. Nå var ingen av dem fysisk utro så vidt jeg vet, men det var mange andre grenseovertredelser for å si det mildt. Jeg har kommet frem til at de ikke hadde bra nok selvtillit, og at det er den eneste grunnen til at de ikke var fysisk utro. Men det kan godt hende de var det også, og at jeg bare aldri fant ut av det. 

Hvordan går det, ts? Funnet ut noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Almando skrev (1 time siden):

Føler med deg. Jeg er også mindre pen, og har kun blitt valgt av mennene jeg har vært med fordi jeg har vært den mest tilgjengelige. Så snart de hadde mulighet med en penere kvinne så ville de gripe den. Nå var ingen av dem fysisk utro så vidt jeg vet, men det var mange andre grenseovertredelser for å si det mildt. Jeg har kommet frem til at de ikke hadde bra nok selvtillit, og at det er den eneste grunnen til at de ikke var fysisk utro. Men det kan godt hende de var det også, og at jeg bare aldri fant ut av det. 

Hvordan går det, ts? Funnet ut noe? 

Jeg spurte han i går hvorfor han hadde kondomer i jakken, og da svarte han meg at det var i tilfelle jeg fikk sopp!

Vi brukte kondomer en gang for 3-4 år siden da jeg hadde sopp for at han ikke skulle bli smittet.

Altså en veldig syltynn løgn!

Har ikke hatt sopp på flere år, og ikke har jeg sagt til han i det siste at jeg har hatt sopp heller...

Han så sint ut og spratt opp fra sofaen, kledde på seg og gikk på nattevakt.

I dag tidlig når han kom hjem hadde jeg gått på jobb og etter jobb gikk jeg i svømmehallen og kom hjem i 6 tiden og da var han ikke hjemme.

Enten er han på en pub og ser fotball, eller så er han på jobb.

Jeg har i dag gått gjennom hans facebook-profil (flere år tilbake faktisk), og har sett på alle bilder og kommentarer til damer og fra damer.

Jeg tror muligens jeg har funnet en eller to damer som han har hatt et godt øye til...

Ts

Anonymkode: a6c85...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du boligen? Pakk sakene hans og legg dem utenfor! 

Eier han? Pakk sakene dine og stikk! Ikke gi han tilfredstillelsen å vite hvor du er og hva som skjer. 

Eier dere begge? Pakk kofferten og ta deg en weekend tur! Krøll håret, ta på en lææææækker sort kjole og sipp på cocktail. Vis han hva er det han har gått glipp av! 

 Ikke fortell idioten hvor du er og hold et øye åpen for andre lekre menn i baren på hotellet.. ;)

Du lever bare én gang og skal du virkelig kaste det bort på den møkkamannen der?! Fysj!!! Livet er alt for kostbart. 

Du fortjener bedre! :klem:

41E3C14B-88F8-4F14-81B4-85073232C4B8.jpeg.633f9b56dc8d5f55f14de0ce724a6c1d.jpeg

Endret av Kenelz
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker iallefall rolig og reflektert over situasjonen tross alt. Jeg hadde vært hakket mer dramatisk. Du virker sterk. Jeg er sikker på du greier deg uten han på sikt. 
du vil aldri stole på han igjen fullt og helt. 

Anonymkode: e8005...c60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du virker iallefall rolig og reflektert over situasjonen tross alt. Jeg hadde vært hakket mer dramatisk. Du virker sterk. Jeg er sikker på du greier deg uten han på sikt. 
du vil aldri stole på han igjen fullt og helt. 

Anonymkode: e8005...c60

Neida jeg er ikke rolig, jeg er veldig stresset og klarer ikke å få gjort noe som helst. Jeg sover elendig, går bare rundt og kjedespiser og sitter og glor på tv i timesvis uten å få med meg hva jeg egentlig ser på.

Ts

Anonymkode: a6c85...07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...