Gå til innhold

Løyet til ang giftemål. Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slik jeg ser det så løy han til deg og viftet en gullerot foran deg til han fikk deg dit han ville. Du sa at de pengene skulle til bryllup enten med eller uten ham og da fniste han. Han har altså heller ingen respekt for deg eller frykter at du skal forlate ham. Han visste at du ville ha det ekteskapet så han viftet det foran deg til du hadde gitt ham alt han ville ha. Han vil aldri gifte seg med deg og han vet han har deg i sin hule hånd fordi du ikke bryter opp et forhold og samliv med barn pga dette liksom.

Om jeg var deg hadde jeg heller ikke brutt opp et hjem og samliv pga at jan ombestemte seg angående ekteskap. Jeg hadde, derimot, gitt faen i hele fyren fordi han skruppeløst løy for å få det han ville ha, så ga faen uten å en gang si unnskyld eller innrømme at han gjorde det med vilje. Han har sagt han aldri vil gifte seg, og det er det som er sannheten.

Å love gull og grønne skoger i fremtiden for å få det han vil NÅ er ekstrem manipulering og om du tenker etter det så har han sikkert en rekke andre mindre sjarmerende trekk. 

Han der er søppel, du burde innse det og godta det, cut your loss og gå videre til en mann som respekterer deg for mye til å bruke deg som en rugemaskin. 

Anonymkode: 58f79...34c

Enig! 

Anonymkode: 39b72...389

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sant at handling betyr mer enn ord. Denne mannens ord betyr ingenting. Det er noe å huske for fremtiden

Anonymkode: 3150c...189

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

...bryllup vil ikke utgjøre noen forskjell for måten han elsker deg på...

Anonymkode: d6f31...f27

Men ekteskap gjør en forskjell juridisk. 

Anonymkode: 1e1b4...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er dyrt pluss at man får masse uønsket(?) oppmerksomhet? Jeg personlig ville ikke hatt et stort bryllup ihvertfall, og jeg er jente.

Kanskje han ikke ser poenget med å legge masse penger i en slik fest som han ikke ønsker.

Prøv å si til han at det ikke trenger å koste noe som helst, at det kan gjøres med bare dere to, osv - om det et et stort tradisjonelt bryllup han er redd for

Anonymkode: 48b92...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekt han sex og si at du ikke skal ha sex utenfor ekteskap 

Anonymkode: 48b92...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nekt han sex og si at du ikke skal ha sex utenfor ekteskap 

Anonymkode: 48b92...a1f

Da finner han ei elskerinne. 

Anonymkode: 39b72...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mangler tydeligvis respekt for deg og du har godtatt det hele veien. Handlingen hans viste jo for lenge siden at han ikke ønsker å gifte seg. Likevel fikk du to barn med han, og har fortsatt å bo med han. Han gidder ikke en gang å komme med en forklaring til hvorfor han har endret mening eller løyet om dette hele veien. Jeg hadde sterkt vurdert å gjøre det slutt altså. Forholdet er basert på løgn, mangelfull kommunikasjon og manglende respekt. Hva har man igjen da? 
 

I første omgang kan du jo forsøke å sette en vekker i han for å se om han kanskje blir redd for å miste hva han har. Det er jo ikke alltid man setter nok pris på ting, før det forsvinner. Først da ser man hva man har mistet. Du kan jo si at dette med giftemål er så viktig for deg at du trenger tid til å tenke igjennom om du ønsker å fortsette dette forholdet. Også reiser du vekk en periode for å tenke. Enten så vil han innse hvor mye du betyr mens du er borte, og se om igjen på giftemålet. Eller så bryr han seg rett og slett ikke nok. Og da er vel ikke forholdet noe vits i å fortsette uansett. Å være sammen med en uinteressert og uengasjert fyr som bare gjør en usikker og at man føler seg kjip, er ikke verdt å bruke livet sitt på. Kanskje du til og med selv finner ut at du egentlig har det mye bedre uten han! Det kan være lett å bli fastlåst i vaner og hvordan man håpet ting skulle bli. Men noen ganger blir det dessverre ikke sånn, og da er det lov å gå videre med livet sitt. Det er viktig å følge sine egne verdier. Andre kan man ikke alltid styre, men man kan velge selv hvem man ønsker å leve med og hvordan man ønsker å leve. Alle er ansvarlige for sitt eget liv. 

Anonymkode: 23e8d...c03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på norske kvinner (jeg er utlending men et land i vest-europa, så ikke total fremmed kultur). Jeg syns de begynner alt på feil måte. I min -antikvert/konservativ- verden kan man flytte sammen for å se hvordan man fungerer sammen, men der går grensen liksom. Jeg hadde aldri kjøpt bolig sammen før vi var gift og i hvert fall ikke stiftet familie. En mann skal først og fremst forplikte seg til meg, skaffe en basis, så kan vi få barn. Jeg syns det viser respekt overfor meg og omvendt.

Hva jeg ville gjort dersom jeg var ts: det er jo helt åpenbart at han mangler respekt. Å fnise av henne og hennes ønske om ekteskap når han har sagt det motsatte for å få henne på kroken, å nekte si hvorfor han ikke ønsker det lengre (selv om jeg mistenker at han aldri ønsket det egentlig) og se på at hennes selvtillit blir dårligere - da lurer jeg på hvor mye han elsker henne. Er det ikke slik at man gjør det man kan for å gjøre sin elskede lykkelig? Å finne glede i det i tillegg? Når kommunikasjonen svikter ville jeg nok revurdert mannen. Å gjøre narr av meg er vel det motsatte av å elske meg.

Anonymkode: bab99...af5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 1.05):

Ja, det er poenget mitt det. Denne mannen elsker henne ikke. Hun vil bare ikke innse det.

Og jo, det er beintøft, men også veldig enkelt; For at noen skal elske en, så må man elske seg selv. For at noen skal respektere en, så må man respektere seg selv.

Prinsippet er enkelt. Utførelsen kan være beintøff.

Anonymkode: 833b6...a7c

Joda, han elsker henne, men ikke nok til å gifte seg og gi henne det ønsket om bryllup, 

 

Anonymkode: 0785c...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 21.12):

Det finnes kun to grunner til at folk ikke vil gifte seg:

De vil ikke risikere pengene sine og tør ikke be om særeie

De er ikke sikre på at de vil være sammen resten av livet. 

Så da kan du jo prøve å finne ut hvilken han er.

Anonymkode: 727be...f3e

Bare to grunner? FEIL. Så innsnevret verden du lever i da

Anonymkode: 0785c...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitt.. Her har du gått på en smell, han mener, enten godtar du at han ikke vil gifte seg ellers går du. Du kunne fått vilja di med å si at du ikke kjøper hus sammen med han, før dere gifter dere. Da hadde du liksom hatt noe å spille på, men.. Men, mannfolk er smartere enn det vi tror. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...