Gå til innhold

Løyet til ang giftemål. Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahah

Anonymkode: 093d9...e71

Jeg synes det er tragisk.

Anonymkode: 833b6...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Snu litt på det - hvorfor skulle han ønske å gifte seg med noen som ikke evner å stå opp for seg selv?

Anonymkode: 833b6...a7c

Snu litt på det - hvorfor skulle hun ønske å gifte seg med noen som ikke evner å stå for det han har lovet?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er bare en mann og ts må komme på banen og få det til å skje med alle triks i boka. Du høres ut som en tenåring som har en helt urealistisk bilde av den virkelige verden. For mange Disney filmer på lille deg. 

Anonymkode: 37a0e...cd6

Hun som ønsket ekteskap er liksom barnslig og umoden, men må fikse alt fordi han "bare er en mann"?

Hvem er det som er barnslig og umoden som ikke evner å stå for sine løfter?

"En mann står ved sitt ord", er det noe som heter.

Anonymkode: fb4b6...e8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg vil anbefale deg å være smart så får du nok ring på finger til mannen din snart. ;) 

Pls ikke hør på all svada om at han ikke elsker deg eller at du skal dra fra han. Kg folk er altfor ofte tidlig ute med den. 

Anonymkode: 37a0e...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Snu litt på det - hvorfor skulle hun ønske å gifte seg med noen som ikke evner å stå for det han har lovet?

Nei, det må du nesten spørre henne om.

Jeg hadde ikke satt meg i den situasjonen en gang.

Anonymkode: 833b6...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, Pls signer med -ts når du svarer. Jeg vil vite når det er deg som skriver 😂😘

Anonymkode: 37a0e...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis dette var så viktig for deg, hvorfor fikk du barn og hus før ekteskapet? Du ga jo fra deg det eneste "pressmiddelet" du hadde.

Anonymkode: c06f1...738

For å presse folk er helt greit.... 

Anonymkode: c870c...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For å presse folk er helt greit.... 

Anonymkode: c870c...aaf

Selvfølgelig er det det!

Alternativet er jo å bli overkjørt, som her. 

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må faktisk klare å si hvorfor han har endret mening! For det er IKKE greit å leke med dine følelser over mange år! 

Opplever du en usikkerhet knyttet til hvor dedikert han er til forholdet, når han endrer mening om ekteskap etter mange år? 

Sørg uansett for å sikre deg selv og barna dine økonomisk, slik at du ikke blir rundlurt der også. 
 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke skriv overfladisk piss som kan potensielt ødelegge et forhold. Tenk på den vakre familien til ts, og ts som henger seg så hardt oppi denne egentlig lille tingen at hun holder på ødelegge sin egen familie? Absolutt alt kan ordne seg med riktig tilnærming. Og nei tilnærmingen er ikke hardt mot hardt slik som du foreslår eller å være så hissig å true med å gjøre det slutt og alt det der. Må jo se hele bilde her. 

Anonymkode: 37a0e...cd6

Hele bildet er at dette er

- 1 stk mann som har all makt

- 1 stk kvinne som har ingen makt

...og at dette - selvfølgelig! - går ut over ungene. De kommer til å ta etter mor og far, og så har man det gående i flere generasjoner, og flere per generasjon.

Det er INGENTING vakkert ved dette.

Den eneste måten å rydde opp i dette på, er ved å refordele makten. For at det skal skje, så må TS kvinne seg opp, og kreve endring eller gå.

Min påstand er at alle de som forsøker å glatte over dette, feie bort at dette handler om makt og om selvrespekt eller at det må krutt til for å fikse det, er med på å holde kvinner nede. 

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det komt masse svar. 

For å poengtere, jeg vil ikke gå ifra ha pga dette. 

Jeg er villig til å svelge kamelen, men ønsker så sterkt å få vekk den dårlige følelsen jeg sitter igjen med.

Jeg har innsett at jeg aldri vil bli gift, og det vil jeg klare å leve med så lenge jeg klarer å få vekk bitterheten og tankene om lureri og alt det. 

Men uansett hvor mye jeg prøver ligger det alltid å lurer i bakhodet, og alt jeg forbinder med giftemål gjør meg i dårlig humør.

Jeg kan se ett bryllup på TV og da er dagen plutselig ødelagt og jeg er er irritert på samboer resten av dagen. Er DET jeg vil få vekk. 

Ts

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Det vil bare være en fortsettelse av tullet.

Vil hun bli gift, må hun lære seg å forhandle som en av disse beintøffe damene som faktisk blir gift.

Man lærer ingenting om seiling av å gå ombord i danskebåten.

Anonymkode: 833b6...a7c

Det skal være enkelt, ikke beintøft. En mann vil ofte om han elsker kvinnen sin hundre prosent

Anonymkode: 0785c...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oi, her var det komt masse svar. 

For å poengtere, jeg vil ikke gå ifra ha pga dette. 

Jeg er villig til å svelge kamelen, men ønsker så sterkt å få vekk den dårlige følelsen jeg sitter igjen med.

Jeg har innsett at jeg aldri vil bli gift, og det vil jeg klare å leve med så lenge jeg klarer å få vekk bitterheten og tankene om lureri og alt det. 

Men uansett hvor mye jeg prøver ligger det alltid å lurer i bakhodet, og alt jeg forbinder med giftemål gjør meg i dårlig humør.

Jeg kan se ett bryllup på TV og da er dagen plutselig ødelagt og jeg er er irritert på samboer resten av dagen. Er DET jeg vil få vekk. 

Ts

Anonymkode: fbd58...c7b

Enkelte ting kommer man ikke over.

Faren min er fremdeles bitter på moren min fordi hun satte sitt eget etternavn på fødselsattesten min. Jeg er 35. 

 

Anonymkode: 7b4ad...041

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oi, her var det komt masse svar. 

For å poengtere, jeg vil ikke gå ifra ha pga dette. 

Jeg er villig til å svelge kamelen, men ønsker så sterkt å få vekk den dårlige følelsen jeg sitter igjen med.

Jeg har innsett at jeg aldri vil bli gift, og det vil jeg klare å leve med så lenge jeg klarer å få vekk bitterheten og tankene om lureri og alt det. 

Men uansett hvor mye jeg prøver ligger det alltid å lurer i bakhodet, og alt jeg forbinder med giftemål gjør meg i dårlig humør.

Jeg kan se ett bryllup på TV og da er dagen plutselig ødelagt og jeg er er irritert på samboer resten av dagen. Er DET jeg vil få vekk. 

Ts

Anonymkode: fbd58...c7b

Har hørt at valium og alkohol er det som funker best...

Neida, det var en teit spøk, men ikke uten et visst alvor.

For det du ønsker deg er jo å kunne disrespektere deg selv, bli en dørmatte, uten at det skal føles vondt. Og det går ikke, med mindre du faktisk er vokst opp og indoktrinert med at du er ingenting verdt, og ikke fortjener noe.

Og det vet du jo at du er.

Så her må du faktisk gjøre noe, ellers vil følelsen bare bli liggende der og ulme, du vil bli mer og mer ødelagt, og bitter.

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skal være enkelt, ikke beintøft. En mann vil ofte om han elsker kvinnen sin hundre prosent

Anonymkode: 0785c...f94

Ja, det er poenget mitt det. Denne mannen elsker henne ikke. Hun vil bare ikke innse det.

Og jo, det er beintøft, men også veldig enkelt; For at noen skal elske en, så må man elske seg selv. For at noen skal respektere en, så må man respektere seg selv.

Prinsippet er enkelt. Utførelsen kan være beintøff.

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oi, her var det komt masse svar. 

For å poengtere, jeg vil ikke gå ifra ha pga dette. 

Jeg er villig til å svelge kamelen, men ønsker så sterkt å få vekk den dårlige følelsen jeg sitter igjen med.

Jeg har innsett at jeg aldri vil bli gift, og det vil jeg klare å leve med så lenge jeg klarer å få vekk bitterheten og tankene om lureri og alt det. 

Men uansett hvor mye jeg prøver ligger det alltid å lurer i bakhodet, og alt jeg forbinder med giftemål gjør meg i dårlig humør.

Jeg kan se ett bryllup på TV og da er dagen plutselig ødelagt og jeg er er irritert på samboer resten av dagen. Er DET jeg vil få vekk. 

Ts

Anonymkode: fbd58...c7b

Du gjør helt rett i å ikke forlatte mannen din. Han elsker deg og vil fortsette å være glad i deg, og du vil fortsatt være kvinnen han valgte, bryllup vil ikke utgjøre noen forskjell for måten han elsker deg på, derfor ser han ikke poenget med styr, når han verdsetter deg like godt som samboer. Svelg kamelen, og dere vil fortsette å ha det supert. Du, han og barn vil fortsette å ha et fint liv sammen 

Anonymkode: d6f31...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hørt at valium og alkohol er det som funker best...

Neida, det var en teit spøk, men ikke uten et visst alvor.

For det du ønsker deg er jo å kunne disrespektere deg selv, bli en dørmatte, uten at det skal føles vondt. Og det går ikke, med mindre du faktisk er vokst opp og indoktrinert med at du er ingenting verdt, og ikke fortjener noe.

Og det vet du jo at du er.

Så her må du faktisk gjøre noe, ellers vil følelsen bare bli liggende der og ulme, du vil bli mer og mer ødelagt, og bitter.

Anonymkode: 833b6...a7c

Uff.. er det jeg er redd for. Vil ikke ende opp som en bitter kjerring på 60 år liksom. 

Min søster skal gifte seg snart, gruer meg helt enormt til bryllupet (selvfølgelig glad på hennes vegne, men redd jeg får reaksjon) og jeg som elsket bryllup før. 

Jeg syns det er dumt at det er blitt slik. 

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff.. er det jeg er redd for. Vil ikke ende opp som en bitter kjerring på 60 år liksom. 

Min søster skal gifte seg snart, gruer meg helt enormt til bryllupet (selvfølgelig glad på hennes vegne, men redd jeg får reaksjon) og jeg som elsket bryllup før. 

Jeg syns det er dumt at det er blitt slik. 

Anonymkode: fbd58...c7b

Om det er noen trøst så vil det å respektere seg selv, føre til at andre får respekt. Så det å forlate en mann som ikke vil gifte seg, kan i svært mange tilfeller føre til at han plutselig vil det likevel.

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at du fortsatt vil gifte deg med han, han har jo ikke noe respekt for deg. Han har dinglet ekteskap foran ansiktet ditt som en gulrot i årevis for å få det som han vil, og nå nekter han å fortelle hvor gulroten har blitt av. Han driter jo i dine ønsker, dine behov og ditt verdigrunnlag.

Han har skapt følelsesmessige og mentale sår i deg. De vil ikke gro uten en ordentlig samtale, et unnskyld, eller innrømmelse av feil. Disse sårene er allerede betente, du tåler jo ikke å se bryllup på tv en gang.

Han må ta ansvar for det han har gjort. 

Anonymkode: 80d88...67a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke gifte meg, men forandret mening da jeg ble forklart på en forståelig måte ("kvinne-hierarkier" etc.) hvorfor det var viktig for henne, at det ville være ydmykende for henne om vi bodde sammen og hadde barn og ikke kom til å gifte oss, at det ville oppleves for henne som at hun ikke var god nok for meg og at andre (kvinner) ville tolke det sånn. Ville jo ikke utsette ei jeg er glad i for det.

Det låter kanskje rart i dine ører, men jeg tror nok hele greia med ekteskap oppleves som litt ydmykende for flere menn enn meg - det å liksom skulle gå ned på kne og trygle om noens vedvarende kjærlighet, ringer og faenskap, gi etter for mas, logre som en hund i bånd, som om det er hun som gjør ham en tjeneste ved å la ham gifte seg med henne.

Alle vet jo at det ikke er sånn, alle vet jo at det er kvinner som (naturligvis) bryr seg mest om sånt, og at det sånn sett er ham som gjør henne en tjeneste (og derfor egentlig hun som bør gå ned på kne og alt det der).

Kanskje du kan nå bedre frem til ham dersom du appellerer til hans stolthet - dersom du tydeliggjør det at dette ville vært en tjeneste fra ham til deg mer enn motsatt, og at det er noe du ville vært takknemlig for. Ekteskapsavtale er så klart også et must, ettersom det stort sett er kvinner som initierer skilsmisse, og ingen mann ønsker å stå ruinert igjen.

Det er forresten også et poeng...at menn som er redd for ekteskapet som oftest egentlig frykter skilsmisse. At du ikke ender opp med å tjene på det økonomisk ved en evt. skilsmisse går sånn sett en lang vei i å demonstrere at du går inn i det med seriøsitet og løfter du tar alvorlig, og legger litt ære i.

Anonymkode: 3d958...e6c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville heller ikke gifte meg, men forandret mening da jeg ble forklart på en forståelig måte ("kvinne-hierarkier" etc.) hvorfor det var viktig for henne, at det ville være ydmykende for henne om vi bodde sammen og hadde barn og ikke kom til å gifte oss, at det ville oppleves for henne som at hun ikke var god nok for meg og at andre (kvinner) ville tolke det sånn. Ville jo ikke utsette ei jeg er glad i for det.

Det låter kanskje rart i dine ører, men jeg tror nok hele greia med ekteskap oppleves som litt ydmykende for flere menn enn meg - det å liksom skulle gå ned på kne og trygle om noens vedvarende kjærlighet, ringer og faenskap, gi etter for mas, logre som en hund i bånd, som om det er hun som gjør ham en tjeneste ved å la ham gifte seg med henne.

Alle vet jo at det ikke er sånn, alle vet jo at det er kvinner som (naturligvis) bryr seg mest om sånt, og at det sånn sett er ham som gjør henne en tjeneste (og derfor egentlig hun som bør gå ned på kne og alt det der).

Kanskje du kan nå bedre frem til ham dersom du appellerer til hans stolthet - dersom du tydeliggjør det at dette ville vært en tjeneste fra ham til deg mer enn motsatt, og at det er noe du ville vært takknemlig for. Ekteskapsavtale er så klart også et must, ettersom det stort sett er kvinner som initierer skilsmisse, og ingen mann ønsker å stå ruinert igjen.

Det er forresten også et poeng...at menn som er redd for ekteskapet som oftest egentlig frykter skilsmisse. At du ikke ender opp med å tjene på det økonomisk ved en evt. skilsmisse går sånn sett en lang vei i å demonstrere at du går inn i det med seriøsitet og løfter du tar alvorlig, og legger litt ære i.

Anonymkode: 3d958...e6c

Kan bare applaudere dette innlegget 👏🏻👏🏻👏🏻 

Virkelig bra! 

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...