Gå til innhold

Løyet til ang giftemål. Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes kun to grunner til at folk ikke vil gifte seg:

De vil ikke risikere pengene sine og tør ikke be om særeie

De er ikke sikre på at de vil være sammen resten av livet. 

Så da kan du jo prøve å finne ut hvilken han er.

Anonymkode: 727be...f3e

Det finnes da virkelig flere grunner til å ikke ville gifte seg. Det er ikke alle som har behov for å være gift, det betyr ikke noe liksom. Det er ikke så stor forskjell på gift vs ugift, nesten ingenting man ikke kan skrive kontrakt på. 
 

 

Anonymkode: 64192...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noe ham går rundt og drømmer om å gjøre, så ville jeg lovet ham at det skulle skje. For så å ikke gjennomføre. Så kan han kjenne på hvordan det er å bli holdt for narr. 
Ellers ville jeg kanskje vært så barnslig at jeg flyttet inn på eget rom, og sagt vi kunne bodd i kollektiv til barna ble så store at det kjentes greit ut å gå. Begge disse alternativene er kanskje både barnslige og umodne, men han har oppført seg skikkelig dårlig og respektløst mot deg all den tid du jo har vært tydelig på hva du ønsker deg. 

Anonymkode: 093d9...e71

Du velger dine egne metoder.

Men denne er altså en typisk årsak til at kvinner ikke blir gift. 

Anonymkode: 833b6...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det vel for å holde på deg.

Nå tenker han du er stuck med unger og hus.

Da han sa han aldri skulle gifte seg, burde du svart: "Men det skal jeg. Da blir det tydeligvis ikke med deg".

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gifte seg? Hva får dere ut av det?

Anonymkode: 9a770...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at det ligger noen ubearbeidede følelser å ulmer for han? Noe sårt som han ikke har våget å legge frem? Noen karer kan føle på et voldsomt press. En skal ikke se helt bort i fra at de er livredde på innsiden. Hvordan er hans relasjon til kompisene og den øvrige familie? Har han en naturlig forlover som står klar, eller kan det være han har noen kompliserte forhold som stopper han? Her kan det være ting som er dypere ankret. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truly skrev (1 minutt siden):

Da han sa han aldri skulle gifte seg, burde du svart: "Men det skal jeg. Da blir det tydeligvis ikke med deg"

Lett å være tøff i trynet her, som ikke har stått i situasjonen.  

Ts; jeg ville tatt ham med til fvk, for å få hjelp av utenforstående, til å finne ut hva slags tanker som ligger bak her. Det har jo skapt en mørk sky over forholdet i flere år. 

Anonymkode: 36980...232

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lett å være tøff i trynet her, som ikke har stått i situasjonen.  

Ts; jeg ville tatt ham med til fvk, for å få hjelp av utenforstående, til å finne ut hva slags tanker som ligger bak her. Det har jo skapt en mørk sky over forholdet i flere år. 

Anonymkode: 36980...232

Å fysisk dra en mann avgårde til FVK, fordi han ikke har fridd?

Vil si det dramatiske opplegget er tøffere enn å svare hardt tilbake på ett hardt utsagn han har jugd om i flere år.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes da virkelig flere grunner til å ikke ville gifte seg. Det er ikke alle som har behov for å være gift, det betyr ikke noe liksom. Det er ikke så stor forskjell på gift vs ugift, nesten ingenting man ikke kan skrive kontrakt på. 
 

 

Anonymkode: 64192...41b

Nei. Å gifte seg har fortsatt fordeler kontrakter ikke gir, og det er lettere og billigere å gifte seg (15 min på rådhuset) enn å styre med advokater og kontrakter. Den eneste grunnen til å gå til så mye trøbbel å skrive alle kontraktene som trengs for å prøve å nærme seg gift-rettigheter, er de to grunnene jeg nevner. 

Anonymkode: 727be...f3e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det finnes da virkelig flere grunner til å ikke ville gifte seg. Det er ikke alle som har behov for å være gift, det betyr ikke noe liksom. Det er ikke så stor forskjell på gift vs ugift, nesten ingenting man ikke kan skrive kontrakt på. 
 

 

Anonymkode: 64192...41b

Alle jeg vet om som har prøvd å skrive slike kontrakter, prøver å få til det samme som et ekteskap med særeie. Så det er bare en feig måte å unngå å be om særeie. 

Anonymkode: 727be...f3e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lett å være tøff i trynet her, som ikke har stått i situasjonen.  

Ts; jeg ville tatt ham med til fvk, for å få hjelp av utenforstående, til å finne ut hva slags tanker som ligger bak her. Det har jo skapt en mørk sky over forholdet i flere år. 

Anonymkode: 36980...232

Lett å anta at andre ikke har stått i samme situasjon, så slipper man å ta sannheten innover seg.

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du er heldig. Ja, han løy om ekteskap, men du fikk barna dine. 

Min løy om barn før vi gifta oss, og derfor er jeg både barnløs og skilt nå.

Anonymkode: 1e1b4...efc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle, setter pris på alle :)

for ca ett halvt år siden satt jeg meg ned med han og vi hadde en lang samtale. 

han ville bare ikke gi meg ett svar på hvorfor han plutselig har endret mening. 

å gå fra å snakke om hvor bryllupsreisen skulle ha vært til å plutselig aldri skulle gifte seg syns jeg er rart. 

Det er ikke økonomisk mtp bryllupet. For jeg har selv spart opp og har en egen "bryllupskonto" (noe han vet). Vi tjener det samme, jeg vil arve endel mer enn han når den tid kommer. 

Er ikke pga forlover greia som noen nevnte, han har veldig gode kompiser og han vet hvem han ville hatt som forlover. 

Nevnte også til han at bryllupskonto vil bli brukt til bryllup, han får selv velge om dette er hans eget bryllup eller ikke (for de som mener jeg må være 'hard') - da bare fniste han tilbake. 

HAn merker selv hva dette har gjort mot meg. Ser vi en film hvor noen gifter seg så slår jeg enten av, eller går å gjør noe annet pga jeg får en dårlig følelse av det (kan sammenlignes med følelsen man fikk som liten når man så nakenscene på film med foreldre 😂)

Han er en som elsker å planlegge fest, han elsker å samle venner/kjente. Så det er ikke selve planleggingen han ikke orker (har også sagt jeg kan ta den).

jeg vet ikke, syns det er rart å bare endre mening helt uten videre. Han må jo ha løyet hele forholdet tenker jeg. Og da blir jeg så trist og føler meg lurt. 

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle jeg vet om som har prøvd å skrive slike kontrakter, prøver å få til det samme som et ekteskap med særeie. Så det er bare en feig måte å unngå å be om særeie. 

Anonymkode: 727be...f3e

Du trenger ikke be om særeie i Norge. Alt du tar med deg inn i ekteskapet kan du etter lov ta med deg ut. Med mindre du er gift i 15-20 år. I sp fall er det meget spes å ønske særeie etter så mange år. Kan ikke skjønne hva «alle» disse du kjenner tror de trenger å beskytte som ikke beskyttes av norsk lov. 

Anonymkode: b2464...39b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er idioter. Du må bare kreve det. Jeg og kjæresten dro på en random onsdag og så på ring og jeg valgte en så var det gjort. Da er man nesten låst til å gifte seg😹 Og ja det er mas å gå fra forlovet til faktisk gift med bryllup også. Du må bare ta tak i det selv og ikke sitte på gjerde og tro han skal ordne alt og fri til deg som en prinsesse for slik er ofte ikke den virkelige verden. Må kvinne deg opp her litt altså. :) 

Anonymkode: 37a0e...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort. Han har lurt deg og ført deg bak lyset. Og hvis han virkelig elsker deg og er en ordentlig MANN, så frir han til deg. Fordi han har gitt deg forhåpninger om det og vet du ønsker det, og fordi han (forhåpentligvis) ønsker å dele livet sitt med deg. 

Ellers høres han tafatt og umoden ut. Tror ikke det er så mye annet du kan gjøre enn å jobbe med deg selv (dine følelser), la skuffelsen gå og akseptere at dere mest sannsynlig ikke blir gift, eller å stille hardt mot hardt - enten blir dere gift, eller så går du. Ikke noe hyggelig valg akkurat, men 50 % sjanse for at han velger deg og ekteskap. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truly skrev (12 minutter siden):

Å fysisk dra en mann avgårde til FVK, fordi han ikke har fridd?

Gjør du deg vanskelig?  Ikke fordi han ikke har fridd, men pga hva det har gjort med forholdet.  Hun er på vei mot å forakte mannen, og aner ikke hva som ligger bak. 

Anonymkode: 36980...232

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er ikke et alternativ å ikke gifte seg fordi: hvorfor er vi sammen da? ;) 

Anonymkode: 37a0e...cd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar alle, setter pris på alle :)

for ca ett halvt år siden satt jeg meg ned med han og vi hadde en lang samtale. 

han ville bare ikke gi meg ett svar på hvorfor han plutselig har endret mening. 

å gå fra å snakke om hvor bryllupsreisen skulle ha vært til å plutselig aldri skulle gifte seg syns jeg er rart. 

Det er ikke økonomisk mtp bryllupet. For jeg har selv spart opp og har en egen "bryllupskonto" (noe han vet). Vi tjener det samme, jeg vil arve endel mer enn han når den tid kommer. 

Er ikke pga forlover greia som noen nevnte, han har veldig gode kompiser og han vet hvem han ville hatt som forlover. 

Nevnte også til han at bryllupskonto vil bli brukt til bryllup, han får selv velge om dette er hans eget bryllup eller ikke (for de som mener jeg må være 'hard') - da bare fniste han tilbake. 

HAn merker selv hva dette har gjort mot meg. Ser vi en film hvor noen gifter seg så slår jeg enten av, eller går å gjør noe annet pga jeg får en dårlig følelse av det (kan sammenlignes med følelsen man fikk som liten når man så nakenscene på film med foreldre 😂)

Han er en som elsker å planlegge fest, han elsker å samle venner/kjente. Så det er ikke selve planleggingen han ikke orker (har også sagt jeg kan ta den).

jeg vet ikke, syns det er rart å bare endre mening helt uten videre. Han må jo ha løyet hele forholdet tenker jeg. Og da blir jeg så trist og føler meg lurt. 

Anonymkode: fbd58...c7b

Kjære ts, hvorfor ydmyke seg selv sånn....Skal du liksom overtale han til å si ja til deg? Vil du ha en mann som ikke vil ha deg på samme måte? 

Anonymkode: 39b72...389

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du trenger ikke be om særeie i Norge. Alt du tar med deg inn i ekteskapet kan du etter lov ta med deg ut. Med mindre du er gift i 15-20 år. I sp fall er det meget spes å ønske særeie etter så mange år. Kan ikke skjønne hva «alle» disse du kjenner tror de trenger å beskytte som ikke beskyttes av norsk lov. 

Anonymkode: b2464...39b

Det er feil.

Anonymkode: 727be...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære ts, hvorfor ydmyke seg selv sånn....Skal du liksom overtale han til å si ja til deg? Vil du ha en mann som ikke vil ha deg på samme måte? 

Anonymkode: 39b72...389

Du sier noe der. 

Jeg kjenner at alt dette har gjort noe med meg, og det er det jeg vil bli kvitt. Jeg vil kunne slå meg til ro med at vi kun er samboere med barn. Men jeg klarer bare ikke å få vekk den elendige følelsen av at han har lurt meg i flere år. 

Jeg vet ikke, men jeg føler meg brukt rett og slett.

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...