Gå til innhold

Løyet til ang giftemål. Hva tenker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig litt langt dette, men trenger noen andres meninger. 

Tidlig i vårt forhold var vi begge enige om at vi skulle gifte oss etterhvert. Min kjæreste nevnte flere ganger at han hadde sine tanker om måten han skulle fri på. 

I bryllupet til ett familiemedlem for flere år siden var han ekstra romantisk sa ting som "gleder meg til vårt bryllup" "en dag skal jeg fri til deg". 

Det gikk ett år, og jeg kjører han til en kompis for kompiskveld, i bilen sier han "når vi har kjøpt hus, så får du en ring på fingen".

Etter enda ett år hadde vi kjøpt hus ilag. Jeg gikk å ventet på at han skulle fri. Ett år etterpå fikk vi barn nr 1. Så kom nr 2. 

No har vi bodd i huset i 6 år. 

Når vi har snakket om giftemål de siste årene så vil han ikke gifte seg. Selv når han vet hvor viktig dette har vært for meg. Han har lovd meg i flere år, gitt meg forhåpninger gjentatte ganger, også vil han ikke likevel. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det sårer meg mer enn jeg innrømmer. No er det blitt slik at jeg ikke orker å se folk gifte seg på TV engang, blir kvalm av å se gifteringer og forlovelseserklæringer på SoMe. Jeg tror egentlig jeg har gått i så mange år og venter, for så å bli så skuffet. 

Første gang han sa han ikke ville gifte seg var når hans mor spurte "dere har vel gifteplaner i framtiden?" Så svarte han "jeg skal aldri gifte meg" 

Jeg fikk sjokk, men klarte aldri å si noe til det. 

No sitter jeg her 6 år etter huskjøp og kjenner jeg fremdeles ikke klarer å la det gå. 

Hva tenker dere? Hva ville dere gjort i mine sko? 

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet han hvor viktig det er for deg? Og har han en grunn for å plutselig ikke ville likevel?

Anonymkode: c5059...3a2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet han hvor viktig det er for deg? Og har han en grunn for å plutselig ikke ville likevel?

Anonymkode: c5059...3a2

Han vet veldig godt hvor viktig det er for meg. Han viste at jeg ikke ville inn i ett forhold uten å avklare giftemål først.

Når jeg spør får jeg bare "jeg bare vil ikke" 

Føler meg lurt ..

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg TS. For meg var det veldig viktig å gifte meg. Formalisere forholdet. Derfor gjorde jeg det klart at det ikke var aktuelt å få barn før det var på plass. Har sett så mange ganger at menn ikke ser poenget med ekteskap når de uansett har fått familie. Vet ikke hvordan du skal få løst problematikken nå, men har du fått klarhet i hvorfor han ikke vil gifte seg? Er det bryllupet han ikke er interessert i? HVs hvis dere gifter dere bare dere to? På rådhuset eller lignende. 

Anonymkode: 0a121...aa4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har barn sammen. Det er viktigere enn ekteskap. Selvfølgelig skal du ikke gå.

Hva skjer hvis du frir selv? Tror du han kommer til å si nei da?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er som deg TS. For meg var det veldig viktig å gifte meg. Formalisere forholdet. Derfor gjorde jeg det klart at det ikke var aktuelt å få barn før det var på plass. Har sett så mange ganger at menn ikke ser poenget med ekteskap når de uansett har fått familie. Vet ikke hvordan du skal få løst problematikken nå, men har du fått klarhet i hvorfor han ikke vil gifte seg? Er det bryllupet han ikke er interessert i? HVs hvis dere gifter dere bare dere to? På rådhuset eller lignende. 

Anonymkode: 0a121...aa4

Han gir meg ikke ett klart svar på hvorfor han ikke vil gifte seg. 

Når jeg foreslo rådhus og kun oss to fikk jeg "selvfølgelig skal man ha festen om man gifter seg" 

Jeg aner rett og slett ikke hvorfor han plutselig ikke vil. 

Nuith skrev (1 minutt siden):

Dere har barn sammen. Det er viktigere enn ekteskap. Selvfølgelig skal du ikke gå.

Hva skjer hvis du frir selv? Tror du han kommer til å si nei da?

Jeg vil ikke gå, barna er viktigere for meg enn ett ekteskap. Men jeg syns det er så ufattelig dumt å sitte med denne bitre følelsen. Jeg føler han brukte meg. At han egentlig aldri ville gifte seg. Vet ikke hvordan jeg får denne følelsen vekk. Har til og med sagt til han alt dette, men ingen respons. 

Hvis jeg frir selv sier han nei (har spurt han).

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han vet veldig godt hvor viktig det er for meg. Han viste at jeg ikke ville inn i ett forhold uten å avklare giftemål først.

Det var nok derfor han sa det.

Du må nesten flytte ut igjen, når du bor sammen med en løgner. Ellers vil jo dette forfølge deg videre. 

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dette var så viktig for deg, hvorfor fikk du barn og hus før ekteskapet? Du ga jo fra deg det eneste "pressmiddelet" du hadde.

Anonymkode: c06f1...738

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You sold the milk for free 👀 høhø neida 😂 men joda 😅 

Anonymkode: c833b...086

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvis dette var så viktig for deg, hvorfor fikk du barn og hus før ekteskapet? Du ga jo fra deg det eneste "pressmiddelet" du hadde.

Anonymkode: c06f1...738

Fordi jeg tenkte jo selvsagt at jeg ikke trengte pressmiddel for å få giftet meg. 

Tok han på ordet jeg.

Anonymkode: fbd58...c7b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo lyvet i alle år og holdt deg for narr for å få viljen sin. 

Han vet hvor viktig det er for deg men gir faen i det. Hva er problemet hans, høres ikke ut som sann kjærlighet det der. 

Anonymkode: e2fae...c94

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ventet så lenge? 

Uansett, det første som slår meg er at det virker ikke som kommunikasjonen er så god hos dere. Han gir deg jo ikke skikkelige svar. 

Du må også kunne sette deg ned med han og si noe sånn som : "Dette med ekteskap er utrolig viktig for meg. Jeg forstår at det ikke er det for deg. Men dette er noe du har lovet meg tidligere. Og jeg trenger et ordentlig svar på hvorfor du har endret mening om dette, slik at jeg kanskje kan forstå". Feks.

Hvis han ikke kan gi deg et skikkelig svar da, så vil jeg se på det som et større problem enn selve giftemålet. Da ville jeg tatt det som at han ikke bryr seg særlig om dine følelser og at dere skal ha det bra sammen. 

Anonymkode: 0d0ba...ac1

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare ta det opp med han. Spør hvorfor han har hintet om ekteskap og frieri så mange ganger og nå plutselig sier at han aldri vil gifte seg. Forklar at det er viktig for deg

Anonymkode: 055ca...1a2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi kjøpt hus ilag.

Ett år etterpå fikk vi barn nr 1. Så kom nr 2. 

No har vi bodd i huset i 6 år. 

Snakket dere ikke sammen om hvordan dere skulle innordne dere juridisk i forbindelse med disse valgene? Dere må da ha diskutert ekteskap vs. samboeravtale ved minst et par anledninger? 

Anonymkode: a50c7...f18

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi jeg tenkte jo selvsagt at jeg ikke trengte pressmiddel for å få giftet meg. 

Tok han på ordet jeg.

Anonymkode: fbd58...c7b

Men, beklager, dette er den egentlige grunnen. Han lyver og snurrer deg rundt fingeren fordi han kan. Fordi du velger å tro på ting uten å se at det foreligger.

Ikke at dette hjelper deg, men det kan hjelpe andre fra å havne i en slik situasjon; Ikke si at ekteskap er viktig og at du ikke vil være kjæreste med noen som ikke vil gifte seg. I stedet for å si noe som helst, bare vent til han frir og dere er gift. 

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff da. Nå har det gått så lang tid at jeg synes det er vanskelig å si hva jeg synes om det. Du burde vel ha insistert tidligere men det er jo ikke for sent. Neste gang han er snev av positiv til det så foreslår du dato for å kjøpe ring. Insister på du ikke ønsker noe dyrt, bare symbolsk. Så er det igang. ;) 

Anonymkode: 37a0e...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må bare ta det opp med han. Spør hvorfor han har hintet om ekteskap og frieri så mange ganger og nå plutselig sier at han aldri vil gifte seg. Forklar at det er viktig for deg

Anonymkode: 055ca...1a2

Nei. Det vil bare være en fortsettelse av tullet.

Vil hun bli gift, må hun lære seg å forhandle som en av disse beintøffe damene som faktisk blir gift.

Man lærer ingenting om seiling av å gå ombord i danskebåten.

Anonymkode: 833b6...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun to grunner til at folk ikke vil gifte seg:

De vil ikke risikere pengene sine og tør ikke be om særeie

De er ikke sikre på at de vil være sammen resten av livet. 

Så da kan du jo prøve å finne ut hvilken han er.

Anonymkode: 727be...f3e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe ham går rundt og drømmer om å gjøre, så ville jeg lovet ham at det skulle skje. For så å ikke gjennomføre. Så kan han kjenne på hvordan det er å bli holdt for narr. 
Ellers ville jeg kanskje vært så barnslig at jeg flyttet inn på eget rom, og sagt vi kunne bodd i kollektiv til barna ble så store at det kjentes greit ut å gå. Begge disse alternativene er kanskje både barnslige og umodne, men han har oppført seg skikkelig dårlig og respektløst mot deg all den tid du jo har vært tydelig på hva du ønsker deg. 

Anonymkode: 093d9...e71

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...