Gå til innhold

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?


In absentia

Anbefalte innlegg

Stwo skrev (På 7.6.2021 den 14.46):

Ja, mener det er viktigere å tenke på klimaet enn på enkeltpersoner. En fremtid på jorden er viktigere enn penger. Det kommer generasjoner etter oss også, og det er egoistisk å fortsette å dure på uten tanke på konsekvenser. Det er ingen valg som kan være perfekt for alle. Heldigvis får man penger fra NAV om man står uten inntekt.

Du kan gjøre Norge helt folkeløst, og det vil være en dråpe i havet mtp. klima. Er noe som heter nytte -kost vurderinger som klima hysterikerne har tilsynelatende null forståelse for. Dere bidrar til å øke fattigdommen i Norge. Dere forstår dere ikke på enkel logikk,  slik som at om Norge skrur av oljekranene for symbolpoltikken, vil andre land i opec ta over "tapte' produksjonen. Klima hyklerne driver å farter rundt i diesel taxi, mens de preker mot diesel biler. De preker om el biler, uten å sette seg inn i hvilke miljøfiendtlige prosesser som må til, for å produsere batteriene til disse el bilene.

Miljø nissene er også tolalt blinde når det kommer til å sette fokus på miljø verstingene, som er amerikansk og asiatisk industri, og befolkningsveksten i Asia og Afrika.

Hele miljøbevegelsen i Norden, fremstår som noen barnslige (velg skjellsord av valg) som ikke vil stå for verdiskapningen og teknolgiutviklingen som kreves for å få mere miljøvennlige løsninger. Men dere vil heller bare skrike "vi vil ha", og få alt servert på fat

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johnny Bravo skrev (40 minutter siden):

Du kan gjøre Norge helt folkeløst, og det vil være en dråpe i havet mtp. klima. Er noe som heter nytte -kost vurderinger som klima hysterikerne har tilsynelatende null forståelse for. Dere bidrar til å øke fattigdommen i Norge. Dere forstår dere ikke på enkel logikk,  slik som at om Norge skrur av oljekranene for symbolpoltikken, vil andre land i opec ta over "tapte' produksjonen. Klima hyklerne driver å farter rundt i diesel taxi, mens de preker mot diesel biler. De preker om el biler, uten å sette seg inn i hvilke miljøfiendtlige prosesser som må til, for å produsere batteriene til disse el bilene.

Miljø nissene er også tolalt blinde når det kommer til å sette fokus på miljø verstingene, som er amerikansk og asiatisk industri, og befolkningsveksten i Asia og Afrika.

Hele miljøbevegelsen i Norden, fremstår som noen barnslige (velg skjellsord av valg) som ikke vil stå for verdiskapningen og teknolgiutviklingen som kreves for å få mere miljøvennlige løsninger. Men dere vil heller bare skrike "vi vil ha", og få alt servert på fat

 

 

Skal innrømme at jeg synes hele det grønne skiftet fremstår som en løgn det også så tror ikke mdg er beste valget for meg. Er foreløpig blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ønsker jeg et skifte. Bedre med Støre enn Solberg. Men for å unngå Vedum må tyngden ligge til venstre for Arbeiderpartiet. Derfor SV eller Rødt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne faktisk tenkt meg å se Vedum jeg, det er jo ikke sånn at det kan gå så mye værre enn det har gjort i det siste uansett 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (2 timer siden):

For min del ønsker jeg et skifte. Bedre med Støre enn Solberg. Men for å unngå Vedum må tyngden ligge til venstre for Arbeiderpartiet. Derfor SV eller Rødt. 

Jeg er veldig enig i dette. Ap må styres tilbake til venstresiden, ikke enda nærmere Høyre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig enig i dette. Ap må styres tilbake til venstresiden, ikke enda nærmere Høyre. 

Støre er kanskje ikke den rette personen, men veldig mye bedre enn Solberg og Vedum. 

Kanskje det kan bli mer fokus på politikk enn personer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stan skrev (12 minutter siden):

Støre er kanskje ikke den rette personen, men veldig mye bedre enn Solberg og Vedum. 

Kanskje det kan bli mer fokus på politikk enn personer. 

Det hadde vært drømmen det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetVarIkkeMeg skrev (På 6.6.2021 den 14.20):

Rødt. Helst Moxnes. Han var den eneste som tydelig var imot at Stortinget skulle prioriteres i vaksineringen. Og jeg er enig i det meste av politikken deres. Men fortsatt litt usikker. Pleier å stemme MDG. 

Akkurat det jeg skulle skrive! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker borgerlig regjering hvor høyre har statsministeren, med FrP og Sp til å holde Erna i ørene. Hun trenger virkelig å komme ned på jorden igjen. 

Bli kvitt Venstre og KrF. Det er for mange tulleparti på Stortinget, og disse er virkelig to av de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
stan skrev (På 9.6.2021 den 18.44):

Støre er kanskje ikke den rette personen, men veldig mye bedre enn Solberg og Vedum. 

Kanskje det kan bli mer fokus på politikk enn personer. 

Støre har vel absolutt ingen fokus på politikken. AP har jo flakket rundt drivende i håp om å finne land de kan klamre seg til. Ved siste valg gikk de til med å øke skatter og avgifter 15 milliarder kroner og ingenting annet. Hva kan de slå i bordet med nå? Så langt har det vel kommet opp en togbane til finnmark. Det er jo fint valgflesk. 

AP må sette seg ned å få på bordet en politikk før de kan tenke på makt og ikke fokusere på selvrealisering av enkeltindivid. Det er snart ikke velgere igjen der nå. Det er en grunn til det. Om de vinner valget vil de måtte forholde seg til mdg og andre tullepartier slik at den politikken de selv innehar (den de bør få på bordet ganske raskt da det haster) kan gjennomføres istedet for at alle de poeng de måtte ha spises opp av de "små" tullepartiene som de må samarbeide med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke.  Som flere andre her håper jeg på regjeringsskifte, men jeg finner ikke noe godt alternativ.
 

(Jeg må si at det er litt ironisk når Høyre reklamerer for at de skal "få Norge på skinner igjen", når det er de som har hatt regjeringsmakten de siste 8 årene. Hvis de mener at Norge ikke er "på skinner" etter at de har sittet med regjeringsmakten i 2 perioder, hvorfor skal vi da gi dem tillit til å fortsette i en 3. periode?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt frustrerende: Venstresiden er på skattejakt, og har varslet de ikke har magemål, Sp begynner å hente fram tankegods fra tiden som fikk Bondepartiet til å skifte navn, FrP er på full fart inn som populistisk tulleparti igjen, og jeg stemmer ikke på noe som gir KrF makt.

Så du har Høyre, Venstre og Ap som kunne ha lagd en plan 🥴.

For øyeblikket ser jeg ingen gevinst med regjeringsskifte. Jeg har ingen problem med å se at det kan gå værre; jeg husker sist gang vi hadde rød grønn regjering, og Stoltenberg, uansett hvor svak han faktisk var, var sterkere enn Støre, og hadde mindre rabiate tullinger å forholde seg til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel..dette valget gir meg mareritt for tiden!

Jeg har aldri tidligere vært så usikker, og det føles helt forferdelig. Om AP hadde hatt en tydeligere politikk - altså hadde guts til å dra frem arbeiderpolitikken og «alle skal med» politikken igjen, DA hadde valget vært enkelt. Jeg skjønner ikke at AP ikke forstår hvorfor de har mistet så mange velgere. Det er bare å lese her i tråden - når brukere ser for seg en regjering med AP-Høyre-FrP-KrF..DA har faen meg AP bommet stygt på kommuniseringsevnene sine! 
Støre er en dyktig politiker, en av de beste vi har på stortinget. Men han er ingen leder - han har ikke guts til å være leder, og smelle i bordet av og til. Han er gullgod som nestleder. 
Han jeg kunne tenkt meg som leder av AP..han mistet vi på Utøya :( Så, om jeg kunne fått et julenisseønske - hadde jeg adoptert Moxnes inn til arbeiderpartiet, og satt han som leder der. Moxnes kan arbeiderpoltikk, han er tydelig, og skarp som en kniv. Men det går jo ikke..

Så, hva skal man gjøre?? Jeg kikker jo bluferdig til Senterpartiet, de har mye lovende politikk, men..når FrP velgere rømmer til partiet, blir jeg sittende stille i båten, og lure på hva jeg gikk glipp av? Jeg opplever SP som tydeligere i politikken sin - men samtidig så er det noen vibber der jeg ikke liker. Kan hende det er det @Druid setter fingen på - tankegods fra tiden som Bondeparti..som jeg kun har lest om, og aldri opplevd. Hvordan var de som politisk parti den gang @Druid? Blåere enn blåest? 
 

En ting er sikkert; Vi MÅ har regjeringsskifte. Alle regjeringer burde pensjoneres etter 8 år. 

Dersom jeg stemmer AP (eller SP) - og de drasser med seg MDG (eller KrF, eller FrP)..da tilgir jeg meg selv aldri..

Tanken om å stemme på Rødt, kun på politisk faenskap, har forlatt meg. Jeg ønsker meg veldig Rødt på stortinget - de må for all del holdes over sperregrensen, fordi vi må ha dem som vaktbikkjer. Men politikken deres er ikke gjennomførbar, og jeg ønsker ikke kommunistisk styre. Jeg er glad i demokratiet vårt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (8 timer siden):

Lars Joakim Ringom

Vi trenger flere statsministerkandidater fra Big Brother! Jeg vil ha Ramsey og Anne Mona på Stortinget! Gjerne Rodney og Anette også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det demokratene til valget. Den raseringen av norsk natur som nå gjøres kan bare ikke fortsette. Det må stoppes. Allerede er det utført uopprettelig skade ikke bare på naturen, men også fremtidig inntekter mtp. turisme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...