Gå til innhold

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?


In absentia

Anbefalte innlegg

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?
 

Hvilke partier (utenom Ap og Sp som er mer eller mindre garantert) ville du hatt i regjeringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må alle sterke krefter gå sammen for å forhindre at noe sånt skjer. Å gå fra ille til enda verre er det siste dette landet trenger.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Støre da han nok har mer kapital i utlandet etter at han var utenriksminister.

Så lenge MdG ikke er med er jeg brukbart fornøyd. Hadde helst kunne tenkt meg bare AP og SP.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (2 minutter siden):

Enig med over. Ønsker i alle fall ikke Støre. 

Tror det er mange som er enige. Selv om jeg ikke ønsker at den nåværende regjeringen fortsetter, er jeg tvilende til Støre. 

Da må det vel bli Audun Lysbakken 😜

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst beholde Erna. De færreste statsministere har hatt mer utfordrende periode enn henne. I det store og det hele har hun klart å få landet gjennom både flyktningkrise og pandemi på en god måte

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stan said:

Tror det er mange som er enige. Selv om jeg ikke ønsker at den nåværende regjeringen fortsetter, er jeg tvilende til Støre. 

Da må det vel bli Audun Lysbakken 😜

Lurer på hva som kan gjøres for å slippe Støre. Stemme med Sp? Eller med Erna?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ha Støre som statsminister, og en regjering bestående av Ap og Sp.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt. Helst Moxnes. Han var den eneste som tydelig var imot at Stortinget skulle prioriteres i vaksineringen. Og jeg er enig i det meste av politikken deres. Men fortsatt litt usikker. Pleier å stemme MDG. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (5 minutter siden):

Audun Lysbakken

Kastet ut av regjeringen pga korrupsjon, men hans egne ville beholde han som partileder likevel. Det sier mye om Lysbakken og det sier veldig mye om SV.

Men de har vel skjønt at Lysbakken må få ha det litt enkelt i livet. Egenskapene hans er så mangelfulle at de neppe skaffer særlig med mat på bordet. 

Noen griser er likere enn andre. Kanskje han satser på å bli finansminister denne gangen. Litt mer 'å rutte med' til venner og kjente der...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringsskifte blir det, et er ingen tvil om. I mangel på et skikkelig sentrumsalternativ får det bli Sp/Ap med Vedum.  Egentlig vil jeg ha Sp med støtte fr V/Krf.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for regjeringsskifte men synes både Støre og Vedum er trasige statsministerkandidater. Savner egentlig en sterk kvinnelig kandidat på venstresida. Jeg vet jo de finnes i partiene, jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke er aktuelle.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (Akkurat nå):

Jeg stemmer for regjeringsskifte men synes både Støre og Vedum er trasige statsministerkandidater. Savner egentlig en sterk kvinnelig kandidat på venstresida. Jeg vet jo de finnes i partiene, jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke er aktuelle.

Enig !  Vil ha Åslaug Haga tilbake i Sp.  Hadde vært en dyktig stasministerkanidat. Hun må vel være tilgitt nå, etter noen meter på et naust "ute i villmarka"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In absentia skrev (36 minutter siden):

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?
 

Hvilke partier (utenom Ap og Sp som er mer eller mindre garantert) ville du hatt i regjeringen?

Det er en f..n meg umulig situasjon.

Jeg er ikke fornøyd med dagens regjering, men alternativet - Ap, Sp, SV, Rødt og MDG er mye verre. Hvis det likevel blir slik at de borgerlige ikke får danne regjering, må jeg tenke på hvilke av de 5 er noenlunde spiselige og de minste av fem onder. 

Av de 5 er det trolig Ap og Sp som er noenlunde spiselige, mens SV, Rødt og MDG er 100% uaktuelle for meg som ekstreme partier som vil ødelegge Norge på kort sikt hvis de får gjennomslag for sin politikk. Ap og Sp er iallefall ikke ekstreme, men mer moderate, så ødeleggelsene kommer til å ta bare litt lengre tid enn med SV, Rødt og MDG.

Så hvis det blir en ny regjering som ikke er borgerlig, må jeg velge Ap og Sp. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Så hvis det blir en ny regjering som ikke er borgerlig, må jeg velge Ap og Sp. 

Et mirakel om det ikke blir skifte. alle målinger er jo soleklare og har vært det i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DetVarIkkeMeg skrev (3 timer siden):

Rødt. Helst Moxnes. Han var den eneste som tydelig var imot at Stortinget skulle prioriteres i vaksineringen. Og jeg er enig i det meste av politikken deres. Men fortsatt litt usikker. Pleier å stemme MDG. 

Ja, Moxnes er en fin kandidat!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...