Gå til innhold

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?


In absentia

Anbefalte innlegg

Dere som vil ha Ap men ikke Støre, hvilke politikere fra Ap ville dere heller hatt som statsministerkandidat?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt klar for regjeringsskifte men klarer ikke å dra fram noen entusiasme for Støre eller Vedum.

Jeg hadde helst hatt noen som var visjonær og tenkte nytt. Med de to nevnte kandidatene er jeg redd for at det bare blir mer av det samme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr.Oetker

Helt ærlig så er det samme for meg bare vi slipper disse blåe folka! Bort med Erna og co! 
 

Enig at både Støre og vedum har sine svakheter, men de har også sine styrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (2 timer siden):

Et mirakel om det ikke blir skifte. alle målinger er jo soleklare og har vært det i lengre tid.

Målinger spiller ingen rolle. Det er valgdagen og hvordan folk stemmer som gjelder. Det er en reell fare for at Ap og Sp trolig med SV kommer til å få flertall og da blir det vanskeligere for folk flest, spesielt de med lav og middelstor inntekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (5 minutter siden):

Målinger spiller ingen rolle. Det er valgdagen og hvordan folk stemmer som gjelder. Det er en reell fare for at Ap og Sp trolig med SV kommer til å få flertall og da blir det vanskeligere for folk flest, spesielt de med lav og middelstor inntekt.

Målinger spiller absolutt noen rolle. Nei, de stemmer ikke alltid, men som regel går det den veien målingene tilsier. At folk refererer til Trump valget i 2016 er et unntak og ikke normen. 

For min del håper jeg AP blir størst, SP nest størst og SV minst i en ny regjeringskoalisjon. AP er den beste garantisten for en politikk som ikke er alt for far off sammenlignet med de andre. Det er også viktig å ikke lefle med EØS avtalen nå, slik både SP og SV tidligere har ytret ønske om, det er galskap før man ser effektene av UK brexit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DetVarIkkeMeg skrev (5 timer siden):

Rødt. Helst Moxnes. Han var den eneste som tydelig var imot at Stortinget skulle prioriteres i vaksineringen. Og jeg er enig i det meste av politikken deres. Men fortsatt litt usikker. Pleier å stemme MDG. 

Hvordan kan man være enig i Rødt sin politikk?  De hadde kjørt landet i grøfta på rekordfart.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, krenkende innlegg og brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (42 minutter siden):

Hvordan kan man være enig i Rødt sin politikk?  De hadde kjørt landet i grøfta på rekordfart.

Kan du utdype dette er du snill? Jeg personlig er veldig for at vi skal ha like muligheter for alle her i landet, og at de rike ikke skal få mer skattelette. Jeg er ikke for bolighaier som gjør det vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet, og rødt foreslår å øke skatten på sekundærboliger noe som ville hjulpet på det. Videre er jeg ikke for profittering og privatisering av helse, men at alle skal få like muligheter også her. Og jeg er ikke for at noen topplederstillinger skal få enorme summer, og nå også bli prioritert i vaksinekøen, fremfor andre yrkesgrupper. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samtlige partiledere er Støre den best kvalifiserte. Han er overlegen samtlige andre i utdannelse og øvrige kvalifikasjoner. Jeg stemmer Høyre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
In absentia skrev (6 timer siden):

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?
 

Hvilke partier (utenom Ap og Sp som er mer eller mindre garantert) ville du hatt i regjeringen?

Sylvi Listhaug 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville stemt på Erna om hun kvittet seg med Guri Melbye og Torbjørn Røed Isaksen.... men nei... blir AP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Støre. Jeg tror han kan bli en god statsminister, og han virker ikke som typen til å finne på for store sprell. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (2 timer siden):

Sylvi Listhaug 😄

Vil vi ha en statsminister som føler avsky mot feks homofile ekteskap? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (9 timer siden):

Vil helst beholde Erna. De færreste statsministere har hatt mer utfordrende periode enn henne. I det store og det hele har hun klart å få landet gjennom både flyktningkrise og pandemi på en god måte

Å? Du mener det siste året pluss noen mnd? Ellers har hun da ikke gjort noen verdens ting for befolkningen i norge med mindre du er rik. Hun har sørget for at resurssterke private aktører fra utlandet kan karve til seg det meste, solgt unna naturressurser og gradvis selge unna selv naturen (kan ikke selge alt på en gang, da blir det opprør). Svekket velferdsstat og arbeidsrettigheter er også negativt for de fleste. 

 

Folk som kanskje er nederst i rang her i samfunnet har merket kutt i fleng i både utbetalinger og diverse helsemessige støtter, som til uføre og handikappede, men dette liker jo dere til høyre å se, så den kom ikke som en bombe. Kutt i fri rettshjelp, kutt og innskrenkning til handlingsrom/ midler til husbanken. Ja, lista er fryktelig mye lengre. Men oppsummering er at så lenge du har en grei jobb og helsa er grei, da er alt ok. Men faller du utenfor, da er høyrepolitikk litt sånn at du skal klare deg selv læll. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...