Gå til innhold

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?


In absentia

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
Drizzt skrev (13 timer siden):

 

Tajik sa:

– Når det blir begått terrorangrep av høyreekstreme som har skjedd to ganger de siste ti årene, så er det naturlig å forvente at også høyresiden deltar i debattene om dette, sier hun.

– Vi vet at konservative muslimske autoriteter kan ha en særlig rolle i å avradikalisere islamister, fordi de blir lyttet til på en annen måte i de miljøene. Da er det naturlig å forvente at autoriteter på høyresiden kan ta en lignende rolle. Det er ikke brunbeising, sier Tajik.

 

Tajik har 100% rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nimbus2000 skrev (Akkurat nå):

Tajik har 100% rett. 

Hun forventer noe som har alltid skjedd - at høyresiden deltar i debattene. At hun forventer noe som allerede skjer og har skjedd, viser bare at hun ikke følger med. Hun sidestiller ''muslimske autoriteter'' (hva det nå skal være for noe) med nasjonale politiske partier som er representert på Stortinget og er eller har vært i regjering. Når radikaliseringen foregår nettopp i moskeene ved hjelp nettopp av imamer (kanskje ikke alle, men det er et godt dokumentert fenomen, spesielt med hemmelige lydopptak fra moskeer i Danmark), så er det interessant å vite hvilke ''autoriteter'' hun viser til.

Hun har 100% feil og hun burde beklage til Listhaug, Frp, Høyre og høyresiden generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylvi listhaug.

Det mange må ta innover seg, er at innvandring er et viktig politisk tema.

Får Sv, Rødt og Ap fortsette med sitt tankegods, har vi snart ikke noe land igjen og stemme i.

Innvandring er høyeste prioritet, klima og annet kommer lenger ned på lista.

Vedr. rabbalderet med arbeiderpartiet og høyre etter 10 års markeringen for 22.juli.

Det må sies, jeg støtter IKKE Breiviks yhyrlige handlinger, men han har jo rett når det gjelder innvandring til Norge.

Det ER arbeiderpartiet og Sv, som har har stått for allt frislipp av innvandring til Norge.

Det var vel derfor Breivik gikk etter arbeiderpartiet.

Så svaret på 22.juli er veldig enkelt for de som ønsker å se det.  Trenger ikke lange utredninger for å finne ut av det.

Hvor mye problemer Norge har fått pga. innvandring og snillisme!!!

En regjering av FRP, Høyre og Senterpariet , ville vært det beste. KRF og Venstre har vært  en total fiasko i den regjeringen vi har hatt.  Så lav oppslutning, men så mye makt de har blitt gitt, og hvor mye skade de har gjort for høyre.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In absentia skrev (På 6.6.2021 den 14.01):

Hvem vil du helst ha som statsminister hvis det blir regjeringsskifte?
 

Hvilke partier (utenom Ap og Sp som er mer eller mindre garantert) ville du hatt i regjeringen?

Stemmer selv SV, er dog noe usikker på om SV bør gå i Regjering eller om det er bedre å stå utenfor. Vil selvsagt ha en rødgrønn regjering men er litt redd at SV igjen skal lide samme skjebne som forrige gang de satt i regjering.

Apropos statsminister er jeg og litt usikker, menr AP bør få statsministeren, men samtidig synes jeg ikke Støre er en veldig god statsministerkandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (På 2021-6-6 den 14.18):

Vil helst ha Støre som statsminister, og en regjering bestående av Ap og Sp.

Støtter denne! Ønsker imidlertid et sterkt SP som kan holde Ap i ørene når det gjelder landbruket og Norges internasjonale politikk. Vi trenger et regjeringsskifte, men det bør primært være blottet for SV og radikale Venstre! 

Endret av Den Sagnomsuste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Den Sagnomsuste skrev (3 minutter siden):

Støtter denne! Ønsker imidlertid et sterkt SP som kan holde Ap i ørene når det gjelder landbruket og Norges internasjonale politikk. Vi trenger et regjeringsskifte, men det bør primært være blottet for SV og radikale Venstre! 

Omtrent alle på Stortinget er enig i den samme utenrikspolitikken så tviler på at det skjer noen endringer der. Vi gjør som EU, FN og USA befaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (2 minutter siden):

Omtrent alle på Stortinget er enig i den samme utenrikspolitikken så tviler på at det skjer noen endringer der. Vi gjør som EU, FN og USA befaler. 

Dessverre! Den retningen bærer avsted i gal retning, men det vil jo ingen høre om. Triste saker, men uten SP blir det enda verre! Vi trenger en sosialistisk regjering og vi må ha SP på laget! Uten SP glemmer Norge "bøgda"...

Endret av Den Sagnomsuste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Den Sagnomsuste skrev (Akkurat nå):

Dessverre! Den retningen bærer avsted i gal retning, men det vil jo ingen høre om. Triste saker, men uten SP blir det enda verre! Vi trenger en sosialistisk regjering og vi må ha SP på laget! Uten SP glemmer Norge "bøgda"...

Senterpartiet klarer sikkert å få noe ekstra til bøndene, men tipper også at bøndene er de eneste på bygda Senterpartiet kommer til å hjelpe.  Senterpartiet snakker alltid om å flytte jobber ut av Oslo, men det blir aldri noe av.  Ikke så rart, for de som allerede jobber i Oslo ønsker jo ikke at arbeidsplassene deres skal flyttes ut av Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Støre selv om jeg stemmer SP. Tror også Støre vil bli respektert av utenlandske statsledere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (På 2021-7-31 den 1.26):

Tajik sa:

– Når det blir begått terrorangrep av høyreekstreme som har skjedd to ganger de siste ti årene, så er det naturlig å forvente at også høyresiden deltar i debattene om dette, sier hun.

– Vi vet at konservative muslimske autoriteter kan ha en særlig rolle i å avradikalisere islamister, fordi de blir lyttet til på en annen måte i de miljøene. Da er det naturlig å forvente at autoriteter på høyresiden kan ta en lignende rolle. Det er ikke brunbeising, sier Tajik.

Det Tajik ikke får med seg er at alle partier har deltatt i debatten og tatt avstand fra handlingene. Inkludert Frp. Likevel fortsetter hun å brunbeise høyresiden og legge skylda på dem. Så hintet hun ganske åpent at høyreekstreme lytter til politikere på høyresiden og sammenligner med muslimske autoriteter og islamister? Seriøst, Tajik? 

 

Høyre ekstremisme er den største terror faren vi har. I dag. Det er ikke noe som skjede for ti år siden og vi dermed kan si oss ferdig med. Det er en trussel som PST sier har vokst de siste 10 åra. Det er jo bra om partiene på høyresiden har deltatt i debatten og tatt avstand, men i og med at terror trusselen er økene så holder det ikke at de har deltatt. Samfunnet trenger at de deltar i dag. I et demokrati diskuterer vi problemer for og finne den beste løsningene, jobber man som stortings politiker synes jeg man nesten er nødt til og delta i debatten om hvordan vi kan forebygge dødelige terror angrep. Høyresiden saboterer samtalen når de skriker "22 juli kort" hver gang den største terror faren vi har kommer opp. 

Akkurat som Høyre ekstremisme er en forvrid versjon av høyresidens ideologi er Islamsk ekstremisme en forvrid versjon av Islam. Jeg forstår ikke helt hva som er feil med og påpeke det åpenbare? Jeg ser ikke at Tajik hinter noe i de sitatene du poster, hun er tvert i mot ganske direkte. 

Edit: 

Det er blitt påpekt at "den største terrorfaren" er unøyaktig formulert av meg. Høyreekstremisten er vurdert av PST som en av de to største (like store) terror farene vi har i Norge. Jeg synes ikke den formuleringen endrer meningen i hva jeg har skrevet, men rett skal være rett 🙂 

 

 

 

Hvem ønsker jeg som statsminister:

Tajik er kjempe flink, og utrolig tøff politiker! Jeg håper virkelig hun blir statsminister en dag. Støre er det best realistiske alternativet ved neste valg tror jeg. Vedum er veldig sjarmerende og hadde sikkert gjort en flott jobb som programleder på senkveld eller noe sånt. Men jeg ønsker ikke en statsminister som konsekvent ler når journalister prøver og få svar på politiske spørsmål, jeg føler aldri jeg lærer noe om politikken hans av og se han snake.  

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Høyre ekstremisme er den største terror faren vi har. I dag.

Nei. Det er like stor fare for høyreekstreme og islamister. Les PST sin rapport for 2021, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (13 minutter siden):

Nei. Det er like stor fare for høyreekstreme og islamister. Les PST sin rapport for 2021, takk.

Oki, jeg kan presisere at PST vurdert høyre ekstremisme som en av de to største (likestore) terror farene vi har i Norge. PST sidestilte ekstremistiske islam og ekstremistiske høyre for første gang i 2020 og påpekte at høyre ekstremisme i Norge utvikles i en negativ og svært bekymringsfull retning. 

Jeg ser ikke at den spesifiseringen endrer noe særlig i betydningen for hva jeg har skrevet. 

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...