Gå til innhold

Hvorfor angriper hunder små barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg tror egentlig vi er enige, men jeg er ikke enig i påstanden om at alle hunder reagerer instinktivt med å angripe som var det som ble skrevet i innlegget jeg i utgangspunktet siterte.

 

Selvfølgelig skal man passe på hundene, det tror jeg de fleste er enige i, men å fordele skyld og komme med pekefinger og at foreldrene eller hundeeier burde visst bedre når er lite barn har mistet livet.. Det synes jeg rett og slett er ufint. Vi vet ingenting om hva som har skjedd og jeg er 100% sikker på at det ikke er snakk om mennesker som har vært likegyldige til barn og hund slik at det har resultert i død.. Det er en grusom grusom sak. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

Nei hunder reagerer ikke instinktivt med å angripe. Det er som regel en lang rekke varselstegn før det skjer. 
 

Det er en grusom tragisk sak, som vi vet alt for lite om til å uttale oss om. Vi vet jo ingen ting om hva som har skjedd. Helt forferdelig… 

Anonymkode: 7130f...4bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må folk seriøst gi seg! Det er spekulasjoner rundt hva slags hunderaser dette er snakk om, og så lenge ikke fakta ligger på bordet så holder man kjeft og slutter med rykter! Dette er en tragisk sak, og det er helt klart holdent de voksne sin feil at dette skjedde! Hunder skal aldri være alene med barn uansett, og hunder ER rovdyr uansett hva enkelte måtte mene!

Hunder sammen skaper flokkmentalitet og hunder forsvarer eget territorie enten hjemmet sitt eller eierne sine! Folk som vitterlig ikke har peiling på hund eller kan ta det ansvaret det vil si å eie en hund burde heller aldri hatt en. 

Dette er helt hinsides forferdelig for alle involverte! Spesielt for foreldre og familie. De har mistet den kjæreste de hadde. 😪

Anonymkode: 2597b...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn kan det gå når man har hund. Voldelig dyr. Katter er best 

Anonymkode: 8c707...d23

Ja, katter! -Som elsker å seigpine byttedyr, virkelig ikke-voldelige dyr!

:ironi:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakilsk skrev (4 minutter siden):

Ja, katter! -Som elsker å seigpine byttedyr, virkelig ikke-voldelige dyr!

:ironi:

... De seigpiner jo ikke mennesker da. Kan ikke helt sammenlignes med å angripe og drepe mennesker. (Ikke at jeg er redd for hunder eller synes at hunder i utgangspunktet er voldelige heller). 

I denne saken synes jeg det er rart at begge hundene plutselig angrep samtidig. Noe må jo ha skjedd for å provosere det, hva er sjansen for at begge plutselig bare "klikker"? Tragisk sak... 

Anonymkode: 8fe81...aac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt og holdent eierne sin feil. Dyr er ikke onde.

Anonymkode: fcff5...cfa

Men dyr er dyr. Et barn forstår ikke alltid hundens signaler om å trekke seg unna. 

Anonymkode: 1aa78...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja jeg tror egentlig vi er enige, men jeg er ikke enig i påstanden om at alle hunder reagerer instinktivt med å angripe som var det som ble skrevet i innlegget jeg i utgangspunktet siterte.

 

Selvfølgelig skal man passe på hundene, det tror jeg de fleste er enige i, men å fordele skyld og komme med pekefinger og at foreldrene eller hundeeier burde visst bedre når er lite barn har mistet livet.. Det synes jeg rett og slett er ufint. Vi vet ingenting om hva som har skjedd og jeg er 100% sikker på at det ikke er snakk om mennesker som har vært likegyldige til barn og hund slik at det har resultert i død.. Det er en grusom grusom sak. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

Hunder snakket et annet språk enn oss, de har et kroppsspråk som ikke barn forstår. Barn blr derfor ikke være alene med hund, eller andre dyr. Dyr er dyr, og barn forstår ikke alltid dyr, og motsatt. Hundene har nok gitt varsel på varsel, men ikke blitt forsått, også bitt. Det skal bare et bitt til for å drepe. Husk at hunder uansett rase er rovdyr. 
 

det er bare ofre i denne saken, den er bare dypt tragisk. 

Anonymkode: 1aa78...df9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

... De seigpiner jo ikke mennesker da. Kan ikke helt sammenlignes med å angripe og drepe mennesker. (Ikke at jeg er redd for hunder eller synes at hunder i utgangspunktet er voldelige heller). 

I denne saken synes jeg det er rart at begge hundene plutselig angrep samtidig. Noe må jo ha skjedd for å provosere det, hva er sjansen for at begge plutselig bare "klikker"? Tragisk sak... 

Anonymkode: 8fe81...aac

Nei, enig, jeg bare klarte ikke dy meg :sjenert:

Sjansen for at en hund plutselig klikker er vanvittig liten. Det er derimot meget mulig at hundens språk ikke har blitt forstått, (kanskje var deler av srpåket trent vekk) slik at den gradvis har blitt stadig mer stresset og defensiv 😕

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Selv om din hund reagerer med å gå sin vei er det virkelig ikke alle hunder som reagerer sånn. Det er naturlig for en hund, selv om den IKKE er aggressiv å knurre når den føler seg usikker. Det er slik hunder snakker sammen, det er slik hundens språk er. Jeg har hatt hund i mange år, og har satt meg grundig inn i hunders språk. Loggring betyr ikke alltid at en hund er glad, det kan bety usikkerhet, aggresivitet osv. det handler om å lese hele hunden. Fantastisk at hunden din ikke viser aggresivitet, og så fint at den går bort. Det betyr likevell ikke at hunder som knurrer mot barn når de føler seg usikkre er aggresive. 

Anonymkode: 7130f...4bd

Dette! 
 

det som er farlig er at folk lærer hundene sine til at det ikke er lov å knurre! Da kommer bitt helt uten forvarsel. Det blir som at mennesker ikke skulle fått lov til å si at nok er nok, bare sittet og ventet til det klikket for dem. 

Anonymkode: 1aa78...df9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har knapt gått et døgn siden et barn døde, og her er diskusjonen i full gang. Uverdig og fullstendig lavmål med tanke på timing.

Anonymkode: b1dda...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Å si at det er like mye hund i en hvilken som helst hund kan da umulig overaske noen og er noe enhver hundeeier og andre som ikke har hund bør lære seg fort som f. Den er mye mindre enn en Malinois foresten..

Malle og chow chow har omtrent samme vekt.

Anonymkode: de140...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men de vet vel ikke at de har DREPT et BARN? De har handlet ut fra instinkt, eller? Det er vel ikke hundenes skyld at dette gikk galt sånn egentlig? Men de får dødsstraff. Det får jo ikke mennesker som dreper barn. 

Anonymkode: b532b...fc9

Seriøst . Du kan ikke likestille og sammeligne mennesker og dyr på den måten. dyr som dreper mennesker skal avlives (på en human måte) . Selvom hunder handler på innstilt skal de ikke få leve om de dreper eller skader barn!   

er så sykt lei alle innsamlingsaksjonene og oppropene som kommer over når det er bejært at en hund skal avlives etter en angrepshendelse «redd kjære Miffi som nesten drepte er barn. Muffi hadde en dårlig eier som had skyld i dette. En ny eier og nytt liv for kjære miffi som bare er missforstått» helt latterlig spør du meg! Dyr som dreper mennesker skal dø selv. Helt innafor 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (1 minutt siden):

Seriøst . Du kan ikke likestille og sammeligne mennesker og dyr på den måten. dyr som dreper mennesker skal avlives (på en human måte) . Selvom hunder handler på innstilt skal de ikke få leve om de dreper eller skader barn!   

er så sykt lei alle innsamlingsaksjonene og oppropene som kommer over når det er bejært at en hund skal avlives etter en angrepshendelse «redd kjære Miffi som nesten drepte er barn. Muffi hadde en dårlig eier som had skyld i dette. En ny eier og nytt liv for kjære miffi som bare er missforstått» helt latterlig spør du meg! Dyr som dreper mennesker skal dø selv. Helt innafor 

Du må huske på at det sitter folk på Kvinneguiden som heller ville ha reddet katten sin istedenfor å redde nabojenta i en eventuell krisesituasjon.  Utallige tråder om det her inne. "Dyr er mer verdt enn mennesker" holdning. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille_Krokodille
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For en tragisk sak. Er redd hunder selv, spesielt de svære og aggressive, type rotweilere. Tenker mitt om folk som velger å skaffe seg slike. Kan ikke være helt friske i toppen.

Anonymkode: 3ee1a...0eb

Rottweilere er ikke aggressive. Les deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne diskusjonen er svært upassende og oser av mangel på medfølelse og respekt for de pårørende.  Er ganske sikker på at de involverte vil slite med skyldfølelse uansett hva som har skjedd. 

Anonymkode: a1e47...e2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Helgeline skrev (1 time siden):

Enig i at man ikke skal la babyer være alene med hund, men for det første er ikke hunder ville dyr. Det er tamdyr, skapt og avlet frem av mennesker over titusener av år. 
De kan heller ikke drepe når som helst. Når vi vet hvor mange hunder som lever sammen med mennesker, og hvor sjeldne slike hendelser tross alt er, faller det siste utsagnet ditt på sin egen urimelighet!

Men de har fortsatt instinkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Du må huske på at det sitter folk på Kvinneguiden som heller ville ha reddet katten sin istedenfor å redde nabojenta i en eventuell krisesituasjon.  Utallige tråder om det her inne. "Dyr er mer verdt enn mennesker" holdning. 

Det er helt tåpelig.  Og det kommer fra meg som er dyreelsker . Men aldri i livet om jeg hadde latt en fremmend barn dø for å redde kattene mine eller andre dyr. Barn er fremtiden! 
 

Og sympatitråder for hunder som dreper er så usmakelig og robbet for empati for de som opplever noe så tragisk at jeg vil filleriste de som gjør slikt.  Om et mennesker er alvorlig skadet eller død av dyrets handling, må det avlives. På en human måte. Ikke ved bank liksom 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la barn i alderen 0-3 år være alene med hund er det dummeste en kan gjøre. Barn kryper, klatrer, har null impulskontrol etc. Sønnen min ble bitt av hunden vi hadde før, tok kun et sekund før det skjedde. Fikk en liten rift i huden, men var en helt jævlig situasjon uansett. Dette var en liten familiehund, som bet fordi han følte seg utrygg. Blir nesten uvell av å tenke på hva en større hund kunne gjort.

Hunden vi har nå er den mest tålmodige og kosete hunden jeg noensinne har møtt, likevell har vi strenge regler for hvordan 6-åringen , og andre barn, får oppføre seg rundt hunden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakilsk skrev (5 timer siden):

Ja, katter! -Som elsker å seigpine byttedyr, virkelig ikke-voldelige dyr!

:ironi:

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

... De seigpiner jo ikke mennesker da. Kan ikke helt sammenlignes med å angripe og drepe mennesker. (Ikke at jeg er redd for hunder eller synes at hunder i utgangspunktet er voldelige heller). 

I denne saken synes jeg det er rart at begge hundene plutselig angrep samtidig. Noe må jo ha skjedd for å provosere det, hva er sjansen for at begge plutselig bare "klikker"? Tragisk sak... 

Anonymkode: 8fe81...aac


Emmm...... Hadde katten min hatt tennene og styrken til en hund hadde jeg vært død for lenge siden 😂

Anonymkode: ba0a9...d95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nettopp de små hundene som biter oftest, så kan dere som skriver om de fine rasene pitbull, rottweiler og mastiff (som er flere raser, ikke en) kanskje nå holde kjeft
image.thumb.png.d652cd08b12b1e10009296734f0466f1.png
 

Anonymkode: 63aad...2b9

Hva med å søke på hunder som tar livet av folk?

image.png.2c5251faaf582073561a87d5d805a954.png

Anonymkode: fcff5...cfa

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...