Gå til innhold

Hvorfor angriper hunder små barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 20.21):

Jeg vil gjerne vite hva slags rase dette gjelder først, før jeg uttaler meg.

Anonymkode: 89434...863

Rottweiler og golden retriver 

Anonymkode: c724d...da8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rottweiler og golden retriver 

Anonymkode: c724d...da8

Jeg må innrømme at jeg ble veldig overrasket da jeg leste dette i dag. Skjønner hvorfor de sikter hundeeieren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjokkert over at en Rottweiler var en av to. Huff så jævlig dette er

Anonymkode: f5363...d42

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig prosedyre at man sikter hundeeier når slike ting skjer? Ser jo at hundeeier er siktet, lurer på om det er slik man "alltid" gjør, eller om det er fordi det har kommet fra noe kritikkverdig ut fra hundehold, forklaring etc?
 

Anonymkode: df388...8a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sjokkert over at en Rottweiler var en av to. Huff så jævlig dette er

Anonymkode: f5363...d42

Skjønner virkelig ikke at folk vil ha Rotweilere.. de biter jo for å drepe både andre hunder og katter. Skumle er de.

Anonymkode: e39c3...860

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner virkelig ikke at folk vil ha Rotweilere.. de biter jo for å drepe både andre hunder og katter. Skumle er de.

Anonymkode: e39c3...860

Tullprat! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 20.13):

Hvorfor angriper hunder små barn som ikke gjør noe spesielt for å provosere de?

Jeg tenker da på familiehunder som er dresserte og sikkert fungerer helt vanlig, og så plutselig går til angrep på små barn.

Anonymkode: 2f755...ee7

tenker de føler seg truet eller at de har blitt utsatt for litt voldsom atferd fra andre barn tidligere

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner virkelig ikke at folk vil ha Rotweilere.. de biter jo for å drepe både andre hunder og katter. Skumle er de.

Anonymkode: e39c3...860

Dummeste jeg har hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner virkelig ikke at folk vil ha Rotweilere.. de biter jo for å drepe både andre hunder og katter. Skumle er de.

Anonymkode: e39c3...860

Finnes mange gode rottweilere, med gode eiere. Finnes også mange Rottweilere som ikke er gode, men med gode eiere :(

Rasen er sterk, og er rase nr 2 over raser som har drept flest mennesker i verden.

Anonymkode: f5363...d42

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 20.24):

Men av de familiene jeg kjenner som har hund, så er det helt naturlig å gå i fra hund og barn i samme rom for å gå å ordne noe i et annet rom. Så jeg tror ikke mange tenker over at noe sånt kan skje. Eller tenker over at hunden er et rovdyr. For et kjæledyr er jo menneskets beste venn og sviktet aldri... 

Anonymkode: a5843...ad3

Uten at jeg har noen fasit, men det er stor forskjell på en hund som bor med og er vant til små barn og et som ikke gjør det. Men selvfølgelig skal man ikke la små barn være alene med hunder. For de er som de sier rovdyr. 

For uten at jeg har gjort noe undersøkelser, så virker det som at de fleste tilfeller så skjer det ikke med familiemedlemmene de selv bor med. 

Anonymkode: 1f989...db8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Golden retriever var overraskende, men ikke akkurat Rottweiler. Den er høyt oppe på statistikken.

Anonymkode: 89434...863

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Golden retriever var overraskende, men ikke akkurat Rottweiler. Den er høyt oppe på statistikken.

Anonymkode: 89434...863

Det var altså den jeg siktet til, ser det ikke vår tydelig. Har ikke hatt GR selv så kjenner ikke til lynnet deres like godt, men har hatt labrador og de er ganske like. Her har åpenbart eier sviktet, både mtp oppdragelse/behandling av hundene og å lese situasjonen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zooey said:

Det var altså den jeg siktet til, ser det ikke vår tydelig. Har ikke hatt GR selv så kjenner ikke til lynnet deres like godt, men har hatt labrador og de er ganske like. Her har åpenbart eier sviktet, både mtp oppdragelse/behandling av hundene og å lese situasjonen. 

Men hunder kan vel bli oppilgnet av hverandre? Hvis f.eks rottweileren angrep først så er det kanskje lett for at Golden retriveren hev seg med?
 

Anonymkode: df388...8a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hunder kan vel bli oppilgnet av hverandre? Hvis f.eks rottweileren angrep først så er det kanskje lett for at Golden retriveren hev seg med?
 

Anonymkode: df388...8a0

Så klart, men eieren har fremdeles ansvaret. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med la være med å spekulere i hendelsesforløpet fram til en evnt dom foreligger?

Endret av Troyamin
staveleifer
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zooey said:

Det var altså den jeg siktet til, ser det ikke vår tydelig. Har ikke hatt GR selv så kjenner ikke til lynnet deres like godt, men har hatt labrador og de er ganske like. Her har åpenbart eier sviktet, både mtp oppdragelse/behandling av hundene og å lese situasjonen. 

Jeg har hatt 3 Golden retrivere og de har aldri vist noe aggresivitet, men jeg har heller aldri stolt 100 % på de. Med små barn i hus har jeg aldri gått fra hund og barn sammen uansett hvor rolig hundene mine har vært, og det er fordi en hund er et rovdyr uansett rase. 

Anonymkode: e9f95...6f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (20 minutter siden):

Tullprat! 

 

Lille_Krokodille skrev (17 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. 

Jeg har opplevd dette selv.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Finnes mange gode rottweilere, med gode eiere. Finnes også mange Rottweilere som ikke er gode, men med gode eiere :(

Rasen er sterk, og er rase nr 2 over raser som har drept flest mennesker i verden.

Anonymkode: f5363...d42

Nettopp.

Anonymkode: e39c3...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...