Gå til innhold

Hvorfor angriper hunder små barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men rase har noe å si for potensiell skade/dødelighet blant familiemedlemmer.

Du nevnte dvergpuddel. Finnes per nett ikke et menneskedrap utført av den rasen, men Google rottweiler, pitbull, husky osv, så skal du få se tall.

KLART det har noe å si!

Derimot er jeg enig med deg i at en hund er akkurat like mye hund uansett rase, MEN en Chihuahua har ikke sjans til å utøve samme type skade på noe vesen mot feks en Mastiff.

Anonymkode: f5363...d42

Biter en dvergpuddel et barn på 1.5 år barnet i halsen er det da en selvfølge at det gjøres stor skade, potensielt dødelig. Og viste du at f.eks chow chow rasen kommer inn på listen over de 10 rasene med sterkest hundebitt, ennda den slett ikke er store karen av en hunderase.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Biter en dvergpuddel et barn på 1.5 år barnet i halsen er det da en selvfølge at det gjøres stor skade, potensielt dødelig. Og viste du at f.eks chow chow rasen kommer inn på listen over de 10 rasene med sterkest hundebitt, ennda den slett ikke er store karen av en hunderase.

Finn gjerne en kilde.

Anonymkode: f5363...d42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere er så blåøyde for egne dyr. Lar store løse bikkjer løpe fritt og mener folk er hysteriske om dem kommenterer det. Skjerpings!

Anonymkode: 435e4...b94

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (1 time siden):

Instinkt, de kan føle seg truet eller de skal beskytte eier eller andre hunder. 

Man kan aldri stole på hunder eller andre dyr. Og ALDRI la barn være alene med hunder. 

Takk og lov for at hundene ble avlivet. 

 

Dette er i utgangspunktet ikke hundenes skyld. Her er det hundenes eier/eiere eller barnets foreldre/omsorgsperson som ikke har gjort «jobben sin». Hadde folk passet på hunder og barn ville det sannsynligvis ikke skjedd. Men såklart blir hundene avlivet, jeg skjønner jo det.

Anonymkode: a96cb...79e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det spiller absolutt ingen rolle. Vår hund har tålt enormt mye fra våre barn. Vi passer selvfølgelig på at de ikke er alene, men hunden er likevel en del av familien i samme hus og det har oppstått både lugging og slåing og holding og klemming som ikke hunden nødvendigvis har vært begeistret for. ALDRI _ALDRI_ har hunden vist tegn til å angripe. Hun har trekt seg unna hver eneste gang. Hun har sagt ifra slik at vi har kunnet fjernet barn og hund fra situasjonen. Hunden kommer til oss når den er usikker fordi den vet at vi forhindrer situasjoner. Denne hunden har opplevd barn i over 11 år og aldri angrepet eller vært agressiv. 

 

Akkurat det er den store forskjellen. Hvis hunden angriper og dreper så skal den selvfølgelig avlives. Fyfaen. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

Jeg har erfart at det er stor forskjell på egne barn som er en del av flokken og fremmede barn som er på besøk. Hunden blir raskere usikker av et barn det ikke kjenner. Her har de voksne ansvatet for å passe på at hunden skjermes fra barnet, for det er stort sett barnet som tramper over hundens grense. Det er ekstremt sjelden en hund angriper uprovosert. Men jeg er helt enig med at den ble avlivet. 

Anonymkode: 7130f...4bd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finn gjerne en kilde.

Anonymkode: f5363...d42

"I over 4000 år ble Chow Chow (bildet ovenfor) utviklet og avlet i Mongolia og senere vedtatt av Kina. Noen av funksjonene til denne hunden er dens høye krav til vedlikehold og hyppig pleie for å holde kappen i god form. Det er også vanskelig å trene denne hunden og derfor ikke ideell for og individuell å eie en hund for første gang. Chow har tilpasningsevne ved at den er egnet for kaldt vær, men sliter med å håndtere varmeforhold. Den har en bite force av 220 psi."

https://no.ripleybelieves.com/10-dog-breeds-with-strongest-bite-1148

Den har sterkere hundebitt enn Malinois foresten.. Burde være en interessant observasjon for de som er så skråsikre i sin sak.. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har kanskje ikke så mye med barn å gjøre, men husker en hund som var veldig til å bjeffe løp etter meg når jeg gikk forbi en park. Var noen løse hunder som lekte i en park og to eiere som pratet og åpenbart ikke passet på. Den løp mot meg og ventet bak en busk til den kunne se meg igjen når jeg gikk forbi den. Synes bjeffingen var skummel. Fulgte etter meg nesten helt ut i veien før eieren ropte på den. Skulle ønske jeg ropte "Pass bedre på bikkja di!" Var et sted der det ikke var friområde for hund. Kunne like godt vært et barn som gikk forbi eller var i den parken som hadde fått hunden til å springe etter. Synes enkelte eiere er alt for sløve.

Anonymkode: b1479...6f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

"I over 4000 år ble Chow Chow (bildet ovenfor) utviklet og avlet i Mongolia og senere vedtatt av Kina. Noen av funksjonene til denne hunden er dens høye krav til vedlikehold og hyppig pleie for å holde kappen i god form. Det er også vanskelig å trene denne hunden og derfor ikke ideell for og individuell å eie en hund for første gang. Chow har tilpasningsevne ved at den er egnet for kaldt vær, men sliter med å håndtere varmeforhold. Den har en bite force av 220 psi."

https://no.ripleybelieves.com/10-dog-breeds-with-strongest-bite-1148

 

Kilde på dvergpuddel og menneskedrap. Ikke chow chow..

Et barn mistet i dag livet sitt. Jeg orker ikke diskutere dette mer kjenner jeg. Hjertet mitt blør for barnet. Blir for dumt å skulle komme inn her og prøve å forsvare det ved å snakke om at dverpudler hypotetisk kan drepe. Orker ikke!

Anonymkode: f5363...d42

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har erfart at det er stor forskjell på egne barn som er en del av flokken og fremmede barn som er på besøk. Hunden blir raskere usikker av et barn det ikke kjenner. Her har de voksne ansvatet for å passe på at hunden skjermes fra barnet, for det er stort sett barnet som tramper over hundens grense. Det er ekstremt sjelden en hund angriper uprovosert. Men jeg er helt enig med at den ble avlivet. 

Anonymkode: 7130f...4bd

Vi har et barn med sterk autisme i nærmeste omgangskrets og selv om han er både mer høylytt, brå og uforutsigbar har hunden aldri gjort noe annet enn å trekke seg unna eller komme til oss voksne om den har følt seg ukomfertabel eller usikker. Vi er selvfølgelig ekstra påpasselig når vi har besøk, men ikke en eneste gamg har vi trengt å gripe inn om egne barn eller besøk har vært for pågående. Hunden har alltid trekt seg unna og sagt ifra selv helt uten å bli agressiv. 

 

 

Å angripe er ikke normalt. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilde på dvergpuddel og menneskedrap. Ikke chow chow..

Et barn mistet i dag livet sitt. Jeg orker ikke diskutere dette mer kjenner jeg. Hjertet mitt blør for barnet. Blir for dumt å skulle komme inn her og prøve å forsvare det ved å snakke om at dverpudler hypotetisk kan drepe. Orker ikke!

Anonymkode: f5363...d42

Bare "ikke ork" du. Og som sagt når mennesker slenger rundt seg med at store hunder alltid er farligere med et sterkere bitt enn små hunder har chow chow kilden min et vesentlig poeng. Og at noen hunderaser alltid er farlige etc..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kilde på dvergpuddel og menneskedrap. Ikke chow chow..

Et barn mistet i dag livet sitt. Jeg orker ikke diskutere dette mer kjenner jeg. Hjertet mitt blør for barnet. Blir for dumt å skulle komme inn her og prøve å forsvare det ved å snakke om at dverpudler hypotetisk kan drepe. Orker ikke!

Anonymkode: f5363...d42

Takk. Veldig enig. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er uklart om denne saken handler om ''familiehunder''. Det er noen hunderaser som er mer tilbøyelige til å ''klikke'' og angripe også egen eier. Det er enkelte hunderaser som er kjent som farlige og tikkende bomber som pit bull og rottweiler. 

Jeg tviler på det sterkeste at det er snakk om puddel eller chihuahua. 

Det er ikke nytt og unikt - her er det snakk om noen som leker med ilden og har farlige hunder fra farlige hunderaser. Foreldrene burde vite bedre og ikke ta med et lite barn et sted hvor slike hunder befinner seg. 

Anonymkode: 4a1ce...897

Tull. Det er mange raser som angriper oftere enn de to.

Anonymkode: 63aad...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spiller absolutt ingen rolle. Vår hund har tålt enormt mye fra våre barn. Vi passer selvfølgelig på at de ikke er alene, men hunden er likevel en del av familien i samme hus og det har oppstått både lugging og slåing og holding og klemming som ikke hunden nødvendigvis har vært begeistret for. ALDRI _ALDRI_ har hunden vist tegn til å angripe. Hun har trekt seg unna hver eneste gang. Hun har sagt ifra slik at vi har kunnet fjernet barn og hund fra situasjonen. Hunden kommer til oss når den er usikker fordi den vet at vi forhindrer situasjoner. Denne hunden har opplevd barn i over 11 år og aldri angrepet eller vært agressiv. 

 

Akkurat det er den store forskjellen. Hvis hunden angriper og dreper så skal den selvfølgelig avlives. Fyfaen. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

Om hunden blir så sterkt plaget av barna at den må komme til deg før du i det hele tatt fjerner dem sier en hel del. Ingen hunder skal bli lugget, klemt eller slått på av barn. Aldri. Om du ikke klarer å forhindre at slikt skjer så er du enten ikke skikket til å ha hund eller så bør man vente til barna er gamle nok til å ha lært det å ha respekt for dyr. 

Det er ikke rart hunder biter når man ikke har kontroll på ungene sine og lar de holde på som om det skulle vært en bamse de leker med og ikke et rovdyr som har en grense og et helt annet språk. Og om hunden biter så avlives den fordi det er forventet at den skal finne seg i alt gullungene måtte finne på.

Anonymkode: 86870...800

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

Bare "ikke ork" du. Og som sagt når mennesker slenger rundt seg med at store hunder alltid er farligere med et sterkere bitt enn små hunder har chow chow kilden min et vesentlig poeng. Og at noen hunderaser alltid er farlige etc..

Chow chow er kjent for det. Derav ville jeg aldri skaffet meg den rasen. 

Chow-Chow størrelse 25-32 kg

Dvergpuddel størrelse 3-7 kg

Det du kommer med om dvergpuddel er uansett helt latterlig.

 

 

Anonymkode: f5363...d42

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Chow chow er kjent for det. Derav ville jeg aldri skaffet meg den rasen. 

Chow-Chow størrelse 25-32 kg

Dvergpuddel størrelse 3-7 kg

Det du kommer med om dvergpuddel er uansett helt latterlig.

 

 

Anonymkode: f5363...d42

Å si at det er like mye hund i en hvilken som helst hund kan da umulig overaske noen og er noe enhver hundeeier og andre som ikke har hund bør lære seg fort som f. Den er mye mindre enn en Malinois foresten..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk sak. Er redd hunder selv, spesielt de svære og aggressive, type rotweilere. Tenker mitt om folk som velger å skaffe seg slike. Kan ikke være helt friske i toppen.

Anonymkode: 3ee1a...0eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg var barn pleide stefaren min si at golden var «verdens farligste hund». Fordi den er vanlig, familiehund, og lar seg pirke og pelle på av barna  - helt til den ikke gjør det lenger. Han hadde nok ingen statistikk å by på, men jeg syns selv det virket rimelig faktisk. Den er så snill og from, men ER en hund og den har sin grense den og. Det hører med til historien at naboens golden bet en annen nabounge og måtte avlives. Vår dachs gikk amok og angrep kusina mi som var 2-3 år. Dachsen hadde et valpekull og tålte ingenting. Det ble slutten på henne. 

 

Anonymkode: 86754...168

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (8 minutter siden):

Bare "ikke ork" du. Og som sagt når mennesker slenger rundt seg med at store hunder alltid er farligere med et sterkere bitt enn små hunder har chow chow kilden min et vesentlig poeng. Og at noen hunderaser alltid er farlige etc..

Chow chow er ikke noen liten hund. 

Anonymkode: d53fc...199

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det spiller absolutt ingen rolle. Vår hund har tålt enormt mye fra våre barn. Vi passer selvfølgelig på at de ikke er alene, men hunden er likevel en del av familien i samme hus og det har oppstått både lugging og slåing og holding og klemming som ikke hunden nødvendigvis har vært begeistret for. ALDRI _ALDRI_ har hunden vist tegn til å angripe. Hun har trekt seg unna hver eneste gang. Hun har sagt ifra slik at vi har kunnet fjernet barn og hund fra situasjonen. Hunden kommer til oss når den er usikker fordi den vet at vi forhindrer situasjoner. Denne hunden har opplevd barn i over 11 år og aldri angrepet eller vært agressiv. 

 

Akkurat det er den store forskjellen. Hvis hunden angriper og dreper så skal den selvfølgelig avlives. Fyfaen. 

Anonymkode: 4ea68...ef0

Ja, men det er ikke sikkert de foreldrene har gjort det samme som dere. For alt vi vet kan barnet ha trigget og irritert hunden over lengre periode, også har det klikket til slutt. 

Men dette vet vi jo ikke. Alle dyr har også ulik personlighet og det finnes jo de som faktisk har blitt syke og angriper uten grunn. 

Men vi vet jo ikke bakgrunnen her, så kan være så mangt. 

Anonymkode: 8ed02...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner og bekjente som har hunder. Mange av dem har holdningen “min hund er verdens snilleste og vil aldri gjøre noen noe vondt, og hvis den biter er det garantert fortjent fordi noen har gjort den vondt.” Mennesker bør være viktigere enn hunder, og menneskeliv viktigere enn hundeliv, men noen synes dessverre å ha glemt det. 

Når det er sagt var det en forderdelig tragisk hendelse i dag, og vi vet ikke nok til å gjøre oss en mening om saken. Mine tanker går til de som har mistet et kjært barn. Godt at hundene nå er avlivet. Det var dog en selvfølge. 

Anonymkode: fd218...bf1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...