Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan! :)

Tusen takk for at dere besøker dagboka mi mens jeg er borte. ;)

Turen til Stavanger ble veldig fin. Marielle syntes det var veldig gøy å fly, hun kom med små gledeshyl når det kilet i magen da flyet skulle lette.

Det var godt for mannen og besøke hjemplassen og familien sin igjen, for det er et år siden vi var der sist gang. Foreldrene og søskene har vært på besøk hos oss i Trondheim, men besteforeldrene på 85 år og 93 år, har han ikke sett siden da.

Heldigvis har Marielle god hukommelse, så det var ikke fare for at hun ikke husket dem igjen. Hun ble fort fortrolig og var ikke mye sjenert. Hos oldemoren spurte hun etter et lekehus som hun husket fra sist hun var der, som i allefall ikke jeg kunne huske.

Hos farmor og farfar hadde Marielle en liten bursdagsfeiring med sjokoladekake. Det ble ganske mange gjester rundt bordet også, så jeg tror hun ble ganske godt fornøyd med selskapet sitt.

I 85 års dagen til mormor/oldemor, fikk vi hilse på resten av slekta på den siden. Jeg tror vi var ca 27 stk til sammen. Svigermor hadde selvfølgelig fortalt om babyen på vei, så det ble mange gratulasjoner og litt baby prat. Det var morsomt at jeg endelig hadde fått litt mage, så jeg også hadde noe og vise fram. :)

Marielle gjorde også stas på oldemoren sin, med å stå foran med mikrofon og synge bursdagsang og barnesanger. Da var jeg kjempestolt mamma! :)

I dag er jeg 16+6 uker!

Den siste uka har jeg gitt opp alle de gamle buksene mine.

I Stavanger fikk jeg de gamle gravidklærne til søstra mi, så nå har jeg i allefall litt mer å velge mellom. Men de fleste buksene passer jeg ikke før på slutten av graviditeten.

Jeg vet jeg har en fin gravid dongeribukse her hjemme, bare jeg kan klare å finne den.. :sur:

Jeg må også snart ut å kjøpe meg ny BH, for det begynner å bli for trangt med A-cupen. Jeg skal ha meg en uten spiler, for det er så ubehagelig nå.

Jeg kjenner mye liv i magen nå, som jeg er helt sikker på er babyen! :) Det er kjempekoselig og betryggende å vite at det virkelig er liv.

I natt drømte jeg min første "babydrøm" i dette svangerkapet. Tror jeg hadde mye av det i forrige svangerskap, men da levde jeg i min egen gravide verden. Jeg har ikke hatt tid til det denne gangen.

Ha en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en god tur.

Så deilig at du kjenner babyen og drømmer babydrømmer.

Håper dere får en flott helg!

Vi får nyte det fine trønderværet i helga ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere hadde en så fin tur. Sikkert godt for dere alle å besøke familien. Det er alltid koselig å treffe igjen dem man ikke har sett på lenge :)

Også vår 3-åring har veldig god hukommelse. Hun husker detaljer fra de mest utrolige ting. Av og til sier hun ting jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra, helt til jeg tenker meg litt om og ser sammenhengen mellom det hun sier og noe som skjedde for leeeenge siden. Lover godt da, at de husker godt ;)

Så koselig at der er mye liv i magen nå. Det er nesten litt magisk når man begynner å kjenne at det spreller og lever inni der. Kommer alltid til å huske den følelsen.

Ha en fortsatt fin helg da, Fru Blå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hørtes ut som en veldig koselig og vellykket tur ja! Godt for dere det!

Og så flink ei jente da! Som synger og underholder! Kjempemorsomt!

Og det er helt villt hva de greier å huske disse barna!

Koselig med mer mage og bevegelser! Men vet alt om hvor håpløs klessituasjonen kan bli!

Lykke til på shopping da!

Og fortsatt god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er morsomme sånn! Har en tantegutt som alltid har gått bort til en skuff fordi der lå telefonene han får leke med, den første gangen han fikk leke med de.. Da var han kjempeliten, og nå er han 5! Første han sjekker ut er skuffen...

Stolt mamma kan jeg tenke meg ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndag!

Det har vært en fin helg så langt.

Mannen holdt seg hjemme etter jobb på fredag og hele lørdag, kryss i taket for det! :) Han tok seg god tid med Marielle og de var ute i godværet, mens jeg fikk litt alene tid for meg selv, noe som er luksus for meg om dagen.

I dag har han dratt en tur på jobb som selvfølgelig er kjedelig, men jeg vet han må gjøre en innsats nå slik at han får orden på programmet han holder på med. Han kommer i allefall hjem kl. 1800 til ferdig middag. ;)

I går var mannen flink å rydde unna mye rot i boden, og jeg fikk sortert gamle klær som jeg har kastet og noe som skal gis til fretex. Vi fikk også ryddet unna mye papp og papirsøppel, som har en tendens til å hope seg opp. Det er en lettelse å bli kvitt det! :)

Mannen og jeg begynte dagen i dag med å se på curling, en sport som faktisk jeg har fått litt interesse for nå i OL. JEG som er alt annet en sportinterresert! :overrasket:

Etterpå dro mannen på jobb og jeg har gjort litt husarbeid og sett på Dr. Phil. Marielle maset om å få se på barnetv, siden jeg hadde sett på TV 30 ganger i dag. (en smule overdrevent kanskje!) :) Så hun får se litt på TV nå mens jeg sitter her, så skal vi ta oss en tur ut og lufte oss litt.

Håper jeg får tid å besøke dagbøkene deres senere i dag! :klem:

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En koselig og effektiv helg dere har hatt!

Er såå godt å bli kvitt skrot og rot ja! Føler at huset får puste liksom!

Ble det tur ut? Skulle hatt meg litt luft jeg også................. :sjenert:

God søndagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Nå har det gått nok en uke i rekordfart.

Jeg jobbet mandag og tirsdag i en ny barnehage. Vi var mye ute i snøen, noe som jeg kjennte tydelig i bekkenet om kvelden.

Onsdag fikk en ganske forvirrende start. Jeg gikk å vurderte om jeg skulle si ja til jobb, eller om jeg skulle dra til legen med bekkenet mitt. Det ble til at jeg ringte legekontoret, men de var fullbooket og sa jeg måtte ringe neste morgen. Jeg fant ut at jeg ville dra på jobb likevel, så jeg ringte vikarbyrået og de hadde jobb på SFO til meg.

Når jeg endelig hadde funnet ut hvilken buss jeg skulle ta og var på tur å løpe til bussen, ringte de fra barnehagen til jenta mi og sa at hun hadde kastet opp. De hadde prøvd å få tak i mannen, men han var i et møte. Så da var det bare å ringe til vikarbyrået igjen og si jeg ikke kunne komme, og ta bussen til barnehagen. Heldigvis ble mannen ferdig i møte tidsnok slik at han kunne kjøre oss hjem.

Marielle spydde en gang til når hun kom hjem, og resten av dagen lå hun for det meste i sofa eller gjorde rolige aktiviteter som å se på TV, puslespill og lekte litt med dukkene sine. Jeg fikk ikke gjort så mye fornuftig i huset, for hun ville for det meste være sammen med meg. Tross alt ble det en fin dag for vi koset oss mye sammen.

I dag er jeg også hjemme med henne og formen er mye bedre. Nå ser hun på filmen Madagaskar som hun også så på i går. Jeg håper hun er frisk nok til barnehagen i morgen, for da skal jeg jobbe i en barnehage.

Skytte: Det var morsomt å lese i dagboka di om hvordan du ble kvitt dørselgeren.

Det fikk meg til å tenke på en oppringning jeg fikk i begynnelsen av uka. Det var om en kort spørreundersøkelse, som jeg syntes det var greit å svare på siden det var for et lokalt kjøpesenter. Etterpå spurte intervjueren om jeg var interresert i å delta i et panel, som visst nok skulle vare 2 timer. Man fikk et gavekort på 500 kr for å bli med. Jeg var ikke så gira på det, men sa ja til å motta mer informasjon på mail. (er ikke så flink å si nei..) Hadde glemt hele saken da jeg ble oppringt av ei dame som sa jeg hadde takket ja til å bli med på panelet. Da jeg sa at det hadde jeg ikke takket ja til, sa hun bare at intervjueren måtte ha misforstått meg. Noe jeg sa klart fra om at det hadde han ikke gjort. :frustrert: Ble ganske irritert og sa fra at jeg stod på butikken og hadde ikke tid å snakke mer om den saken! Hun fortsatte like pågående og ville ringe meg opp senere, da måtte jeg bare si at jeg ikke var interresert og sa hadet. :kjempesinna:

Jeg synes det er utrolig frekkt av slike selgere å skrive deg opp som om du har takket ja til å delta når du bare har sagt ja til å motta informasjon. Men de får vel mer provisjon for salg. Jeg vet i allefall til neste gang at jeg bare må si nei med en gang.. også til spørreundersøkelser!

Vi har for lengst reservert oss for telefonsalg, så jeg er vanligvis ikke plaget med slike oppringninger. Heldigvis!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også få med at den lille i magen spreller og sparker hele tiden nå. Det hjelper sikkert også litt at jeg nå drikker pepsi og spiser smash! ;) Men det er i allefall en aktiv krabat der inne! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Huff...hatt sykdom dere også ja..ikke noe særlig det nei.Men bra det gikk fort over i alle fall!

Tlfselgere ja........... :frustrert: Ikke mer å si om den saken nei!!

Håper du slipper fryktelige vondter i bekkenet,det er så :tristbla:

Men at dere får ei kjempefin helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ultralyd!

Alt var bra med den lille krabaten, som viste seg å være gutt. :)

Kjempekoselig å få se at han beveget seg og turnet i livmoren. Hun som tok undersøkelsen var på opplæring så hun var veldig nøye og gikk grundig gjennom tingene. Hun forklarte mye underveis, som jeg synes var kjempebra! Så jeg synes hun var veldig flink.

Nå må jeg venne meg til tanken på at det er en gutt der inne, for jeg har mest forestillt meg at det ville bli en jente som forrige gang. Det blir i allefall morsomt å få en av hver, så det blir litt balanse med kjønnene i familien. Veldig kjekkt for pappaen også, som får noen å gjøre gutteting med. :)

Den nye UL terminen er 9 august, så da er jeg 17+3 i dag. I følge mens termin skulle jeg vært 18+4 i dag, men jeg tror UL er mer sikker siden jeg har gått på pillene. Jenta vår fikk vi på termindatoen, så det kan bli spennende å se når denne krabaten har tenkt å komme.

Nå skal jeg krype langt under dyna, ble nemlig så trøtt etter UL i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang dupp i går... Sov nemlig til kl 16, og var utrolig trøtt når jeg våknet. Så var det bare å gjøre en rask rydding og starte på middagen før herskapet kom hjem fra jobb og barnehagen.

I dag tar jeg og jenta mi en fridag, selv om det har vært mange av de på meg denne uka. Det er nemlig lite med vikaroppdrag i vinterferien. Så jeg har bare jobbet på mandag.

Vi skal snart ordne oss og dra til byen, for jeg har fått meg en gratis lærlingklipp i dag. Har også lovet Marielle at vi skal se på klær til babyen, som hun mente ville like blått og grønt.

Tenkte også å invitere kusina mi på middag litt senere, så dagen går sikkert raskt unna i dag.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine2: En liten prins på vei!! Gratulerer! Det blir morsomt med en av hver ja! Masse nye ting å lære! Kjempekoselig!

Og den byturen med Marielle hørtes også fortreffelig ut! Trenger vel ikke si at jeg savner Trheim og er såååå misunnelig på brodern som er der nå.....

Håper dere får ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte :)

Byturen ble fin den, men kort siden det var tredje turen min denne uka.

Denne uka har jeg fått kjøpt meg litt nye klær som jeg kan bruke nå og i sommer. På H&M kjøpte jeg meg bl.a. en svart linbukse og et dongeriskjørt jeg likte veldig godt i klokkefasong (tror jeg det heter).

På salg fant jeg tre fine topper for hundre kroner, som har god plass til magen. Den ene var med boblestoff over brystet og vid nederst. Full pris ville vært 600 kr, så jeg var godt fornøyd med det kjøpet.

Jeg har også kjøpt meg en brun jumper og et bredt flettet belte som går i brunt og bronse/gull farge.

Nå trenger jeg bare en mammadongeribukse, som har vært håpløs og oppdrive i Trondheim. Men jeg skal håpefullt ta meg en tur innom H&M på City syd i dag.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har vært med på en sånn panelundersøkelse!! Egentlig helt greit om man har tid og ork til det.. Men er jo noe helt annet når de ikke hører på det du sier :frustrert:

:hoppe: Gratulere med gutten!!! Morro!!

Gleder meg til jeg får mage også, og skal handle mamma klær... Synes mager er sååå søte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Iss! :)

Det hadde sikkert vært greit å blitt med i panelundersøkelsen. Men jeg liker ikke å føle meg presset til ting, så da lar jeg det heller være.

Ja, det er morro når magen endelig kommer! Men det er viktig å finne seg gode mammaklær man føler seg vel i, ellers kan man fort begynne å føle seg feit og utilpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Helt sant det du sier om mammaklær ja! Er så evig takknemlig for at jeg fant ei bukse på Lindex og ei på Kappahl som ser bra ut!

Men begge er i dongeri så jeg ønsker meg ei i sort tøy...

Anyway! Ha en fiiin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia på deia Skytte! (inspirert av Marielle som har lært seg å rime)

Vil også ha meg ei fin dongeribukse. Har sett mange på HM, men alle var i str XS.

God søndag til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt i magen :hjerte:

Og så termin dagen før bursdagen min da ;)

Håper du får en god søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...