Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det så travelt i det siste at jeg har ikke hatt tid til nettet, og glemte til og med å kjøpe meg graviditetstest. :roll:

Ikke at jeg fikk bruk for den, for i går kveld kom tanta noen dager på overtid. :frustrert:

Ser det har skjedd mye her på KG mens jeg har vært borte, så gratulerer til alle dere som har fått en liten spire i magen! :smilyblomst:

Akkurat nå føler jeg meg veldig menstruell og klarer ikke å bestemme meg om jeg er lei meg eller glad for at jeg ikke er gravid. Ønsker bare at jobbsituasjonen min er litt mer sikker når jeg blir gravid, selv om jeg må regne med at den ikke er det.

Men jeg nekter å la det avgjøre om jeg skal bli gravid eller ikke.

Men jeg er nok litt skuffa over at det ikke klaffet like raskt som jeg hadde håpet på, da ville jeg mest sannsynligvis vært sykemeldt før vikariatet hadde gått ut, og jeg ville ikke hatt noen økonomiske bekymringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for du titter innom monja! :)

Blir mange tanker ja. Men jeg kan ikke ha kontroll over alt som skjer i livet mitt, så det må jeg vel bare godta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg fikk bruk for den, for i går kveld kom tanta noen dager på overtid.  :frustrert:

:frustrert: Nei, nei, nei :sur: Skjønner godt at du synes det var irriterende, men sant som du sier at vi har jo egentlig ikke noen kontroll over livet sånn sett....Selv om i visse tilfeller så hadde det vært kjekt ja. Jeg synes nå vi hadde enorm flaks og egentlig skulle det ikke vært mulig :roll:

For oss passer det absolutt ikke økonomisk mht å få et lite nurk, siden jeg går på skole (1,5 år igjen). Når jeg føder, så går jeg ned 10 000 kr i måneden og det blir nok å merkes godt ja :forvirret: Men lysten til å få en til var altfor stor til å vente til jeg var ferdigstudert og fått meg jobb :sjenert:

Og nå buster jeg masse masse til denne måneds EL og Tvi Tvi :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Så forbaska med den tanta :frustrert: Alltid skal den ødelegge og lage kvalme.....

Har kjent lite i det siste,men nuh siden jeg kom på nett ikveld murrer det plutselig så skummelt...så det spørs om jeg ikke følger deg imorgen...

Tanta burde vært forbudt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: dumme tanta!

Det er vel sjelden at det passer helt perfekt å få barn. Jeg er også student, men her hvor jeg bor er det ganske ok støtteordninger for studenter som blir gravide.

Hva kommer dere til å gjøre nå da? Fortsette å prøve, eller vente en stund?

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Leanora, Skytte og Fru Biscuit og alle dere andre som leser/skriver i dagboka mi!

Så flinke dere er å skrive i dagboken min! :)

Nesten flinkere enn meg. For det er ikke ofte jeg har tid å sette meg foran PCen. Jeg setter i allefall veldig stor pris på det. Så en stor :klem: til dere alle!

Jeg skal ikke klage over at tanta har kommet, for jeg er jo tross alt bare i PP2. Men litt kjedelig er det jo selvfølgelig. Jeg har egentlig ikke stresset så mye med prøvingen denne måneden, og har tenkt å fortsette med det fremover. Jeg har ikke så lett for å stresse meg opp for ting, tar det heller som det kommer.

Samme har jeg tenkt å gjøre med jobb også. Har tenkt å søke på jobb rundt årskiftet. Får jeg ikke noen jobb, har jeg i allefall jobb på vikarbyrået, så jeg skal i allefall klare å opparbeide meg permisjonspenger. Det viktigste for meg er ikke penger, men å ha tid til familien min.

Fru Biscuit: Ja, vi kommer til å fortsette å prøve. :) Lykke til videre med svangerskapet!

Skytte: Er spennt hvordan det går med deg..om tanta holder seg vekk. Skal ta meg en tur innom dagboka å se.. ;)

Leanora: Lykke til med svangerskapet!

PS: Har ikke tid å skrive i dagbokene deres i kveld... for trøtt.. Skal ta en runde i morgen eller Torsdagen når jeg har fri.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg og Marielle besøk av søstren min og sønnen, så da ble det lite tid til å skrive i dagboken. Det er bare et halvt år mellom barna våre, så de leker veldig godt sammen.

Marielle fikk litt feber i går, og i dag hadde hun fått vannkopper på hele kroppen! :tristbla: (stakkars) Heldigvis har de ikke begynt å klø enda... Hun sitter her ved siden av meg og skriver navnet sitt på et ark. Det er ikke lenge siden hun lærte seg å skrive for hand, men hun har kunnet bokstavene fra 2 års alderen. (skryte litt) ;)

Mannen min har hatt et kurs denne uka som blir avsluttet med en eksamen i morgen. Han har hatt det så travelt, at han har bare vært hjemme for å spise middag og sove. Synes litt synd på han, for jeg ser han er veldig sliten og trøtt.

Selv har jeg også gått og hanglet litt om dagene, vet ikke om det er for jeg bare er sliten eller om jeg har noe som brygger i kroppen. Blir i allefall lite tid til bare meg selv, når alt husarbeidet og stell av datteren vår faller på meg.

Men nå har jeg ikke tid til å bli syk, for nå begynner PP 3! :hoppe: :hoppe: :humpe: :kys_2: :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte Marielle å kaste opp, og ble ganske så slapp. Så jeg tok å ringte Legevakten for å være på den sikre siden. Oppkast kan bety betennelse i hjernen, etter hva jeg leste på Lommelegen. Men jeg ble beroliget av hun på legevakten, som mente at hun kunne ha noe annet i tillegg til vannkoppene, siden allmenntilstanden er god. Så jeg må følge med på om hun får feber og blir vanskelig å få kontakt med.. Det er nok omgangsyke, for jeg hadde diare i går kveld.

Nå må jeg gå til min selskapsyke datter.. blir nok mye barne tv på meg i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Huff da..ikke bra med syk jente..Hvordan går det? Håper hun er blitt frisk igjen!

Lykke til i pp3 og ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper datteren din er kommet seg nå altså :tristbla: Uff, ikke noe særlig når de små gullene våre er syke.

Er bare innom og ønsker deg ei riktig så god helg og masse lykke til i pp3 :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! :)

Takk for dere titter innom skytte og leanora! :)

Jeg er ikke så mye aktiv på dagboksidene for tiden, for jeg prøver å ikke tenke så mye på prøvingen. Tenker heller mye på hva jeg skal gjøre etter nyåret, når jeg ikke lengre har jobb. Jeg har begynt å leke med tanken om å starte familiebarnehage, men det er mest med tanken foreløpig. Eventuellt skal jeg gjøre det før eller etter jeg har fått baby..

Jenta mi er frisk nå, men ruren på prikkene er ikke borte enda. Hun fikk det ganske lett, med lite kløing. Så hun var heldig sånn sett.

I dag har jeg og Marielle fri, så da kommer søsteren min og sønnen på besøk. Nå må jeg få unna litt husarbeid, før de kommer.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Fint å se at du er litt innom! Og bra at Marielle er så og si frisk!

Ikke noe særlig å bli uten jobb da...Får håpe det ordner seg!

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner IKM å nerme seg. :hoppe:

Hvis jeg skal stole på første PP så vil det være søndag den 20, mens PP2 varte noen dager ekstra, så i følge den vil IKM være den 23. Uansett så blir det veldig spennende!!

Dette kan bli den siste prøveperioden min for denne gang, for det virker som om mannen begynner å få kalde føtter. Men det er jo litt vel seint å ombestemme seg midt i en PP i allefall. Så vi får se hva som skjer, for han er foreløpig bare litt usikker. Men det er jo egentlig jeg også, men bare i forhold til økonomien, for det er ikke noe jeg har mer lyst til enn å få en liten baby. :babysmokk:

Skytte: Skal prøve så godt jeg kan å holde dere oppdaterte. Desverre klarer jeg ikke å følge så mye med i dagbøkene for tiden, men noe sier meg at jeg kommer til å ta det igjen senere. Tusen takk for du tar deg tid til å titte innom i allefall! Vet du har mange å følge med på! De beste lykkeønskninger med prøvingen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Lykke lykke til med IKM :hoppe:

Sender over alt jeg har av babystøv her :sjarmor: Og om dere skulle være så heldig med full klaff, så ordner økonomien seg uansett!! Om så - så kan du begynne å studere noen fag etter jul slik at du har rett på fødselsstipend fra lånekassa. Det er det som berger oss. Så med fødselstipend og engangstønaden, så vil jeg få 6000 kr utbetalt i mnd i 13 mnd. 6000 kr er ikke mye, men myyye bedre enn ingenting :sjenert:

Ønsker deg en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Leanora! :)

Håper alt er vel med deg og babyen!

Jeg har uansett krav på dagpenger når jeg blir arbeidsledig, så det ordner seg nok på et vis. Det var ikke dum ide om å starte et studie, det hadde jo også vært en mulighet..

I går virket mannen mer positiv til at vi skulle fortsette prøvingen, så det er ikke lett å bli klok på hva han vil. Men nå har han det veldig travelt med doktorgraden, så det er nok alt for mye som surrer oppe i det hodet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Må innom og heie litt før ikm!!!

Nei de mannfolka er ikke alltid like lett å forstå seg på! Håper han bare surrer litt pga han har mye annet å tenke på, sånn at dere fortsetter prøvingen!

Ha ei fortsatt fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Skytte! :)

Foreløbig ingen tegn til mensen, så nå krysser jeg fingrer og tær. Men den bruker å komme veldig raskt uten mye forvarsel, så vi får se..

Har hatt mye luft i magen de siste dagene, og er generellt litt uvel i magen. Ikke at jeg tar det som noe tegn.

I dag er det bare jeg og jenta mi hjemme, for mannen jobber og skal trene litt etterpå. Vi har koset oss med pannekake og is, pluss at jeg har fått unna litt husarbeid. Nå tar jeg en velfortjent hvil på KG, mens Marielle ser på tegnefilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...