Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Endelig har vi bestemt oss for å prøve igjen!

Hei! Fikk lyst å lage min egen dagbok, slik jeg har oversikt over datoer, symptomer og få ned mine tanker om det å bli gravid.

Litt om meg:

Jeg er 27 år og bosatt i Trondheim.

Mannen min og jeg har vært gift i 6 år, og sammen har vi en datter på 3,5 år.

Forrige graviditet sluttet jeg med pillen 14 april og testet positiv 16 mai.

Så jeg har nok litt store forhåpninger at det skal gå like raskt denne gangen.

Prøvingen fram til nå:

Jeg sluttet med pillen 23 august og da hadde jeg 3 piller igjen på brettet.

25 august kom pilleblødningen, ferdig 28-29 aug.

30 august kjennte jeg stikkninger nede på venstre side. (kanskje EL?)

Symptomer:

Noen dager etter det jeg tror var EL begynte jeg å få kribling i brystene.

Veldig mye luft i magen. Oppblåst.

De siste par dagene har jeg også blitt øm i ribbeina og over brystene.

Vondt nederst i ryggen når jeg løfter på jobb. (jobber i barnehage)

Til tider er livmoren også veldig øm.

I dag har jeg også vært småkvalm, men det kan kanskje ha med at datteren min er syk med oppkast.

Så min teori er at jeg hadde EL den 30, eller så er det EL jeg har kjennt de siste dagene. Jeg begynner i allefall og føle meg litt gravid, så jeg har et lite håp om at det skal klaffe denne gangen.

Spennende er det i allefall!

Dette var tankene mine så langt, det var godt å få luftet de ut en plass.

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det Skytte! :)

I dag har livmoren min vært ganske øm, spesiellt hvis jeg trykker på den. Får håpe det er et godt tegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dere skriver hilsen i dagboka mi Skytte og Xavia! :)

I dag er kanskje DPO 9 eller 10, etter som jeg kjennte stikkingen tidlig på morgenen den 30. Mannen hadde ikke noe i mot å bli vekken den dagen. :humpe::sjarmor:

Jeg er fortsatt øm i livmoren, når jeg trykker kjenner jeg det nederst til høyre. Magen er fortsatt rar, men tror ikke jeg har fått omgangsyken jenta mi hadde i går..enda i allefall.

Lurer litt på om jeg skal teste meg til helga, må bare få kjøpt test først. Er det noen som kan anbefale et bra merke? ClearBlue er vel det beste til å måle positivt tidlig? Kjedelig at den er så grusomt dyr.

En annen ting er at jeg har vært så veldig trøtt i det siste. I går sovnet jeg kl. 22 når jeg skulle legge jenta mi, og sov fram til kl. 8:30 i dag. Hun legger seg vanligvis ikke kl. 22 da, men det ble sent siden hun sovnet på kjøkkengulvet kl. 15 og sov fram til kl. 19... :overrasket: I dag er hun heldivis i god form, så jeg regner med at hun kan være i barnehagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!!

Hvis du bestiller tester på babyornot får du de mye billigere! Jeg bestiller CB tester der! Så får man rabatt etterhvert da! Fint det når man har prøvd ei stund og svidd av litt kroner......!

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cielo, takk for at du besøker dagboken min! Linken til dagboken din funket visst ikke.

God morgen Skytte!

Takk for godt tips! Sikkert lurt å bestille på nettet hvis jeg blir prøver en stund framover ja. Hvor lang tid tar det før jeg mottar tester fra dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kjempefort! Jeg bestilte forrige fredag og fikk de på mandag!

Så er det fraktfritt hvis du bestiller over 150,- det er jo også bra!

Tror bare jeg betalte 115,- for to CB tester...Og det koster vel en 170,- på apoteket for en 2pk....

Så bestiller jeg EL tester der! De koster 219,- for de digitale! Så vet du litt i tilfelle....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt CB nå ja. Så ikke de hadde egen norsk side. Tror jammen jeg skal sende inn en bestilling. Da får jeg den jo kanskje til helga. Vet du hvordan de Accutest stripsene til 41 kr er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje du får dem på lørdag allerede!

Nei, jeg har bare prøvd CB sin digitale EL test...Den er jeg kjempefornøyd med og kan absolutt anbefale den værtfall! Men de andre har jeg som sagt ingen erfaring med desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kanskje bestille EL test neste gang hvis jeg ikke blir gravid i denne prøveperioden. Jeg hadde nemlig veldig uregelmessig syklus før jeg begynte på pillen. Hmm.. Det ser ut som at CB er utsolgt.. Tror jeg kjøper på apoteket denne gangen, så får jeg heller eventuellt bestille til neste PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sto utsolgt når jeg også bestilte, men jeg bestilte likevel og fikk dem! Så vet ikke hvorfor det sto det....

Får håpe du slipper El tester!! Det er litt av et styr når man må prøve så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt skjønne at det blir et styr. Jeg har ikke lyst å stresse med å bli gravid heller. Hvor lenge har du vært prøver Skytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stress er ikke noe særlig...Men det blir visst det automatisk enten man vil eller ikke, i alle fall i mitt hode :roll:

Er i PP12 nå....Så vi har nå holdt på ei stund! Men vet jo ikke når jeg fikk EL tilbake da for det er bare nå i det siste at jeg har prøvd EL tester!

Satser på at september blir min store mnd............. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får satse på at det klaffer denne gangen da! :) Nå vet du i allefall at du har EL, så da har du jo en god sjangs.

Krysser fingrer og tær for at det blir stor mage på oss begge!!

Men nå må jeg dra meg fra PCen. :husarbeid: kaller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Bare innom for å ønske deg ei god helg!

Håper du har det bra og at det dukker opp en stooor mage på oss etterhvert!!

Det hadde vært saker ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte!

Koselig at du ser innom til meg :)

Nå var det virkelig godt å sette seg ned litt etter en hektisk dag på jobben. Rart det kan være like slitsomt å ha 4-5 barn i gruppen som 8 barn (jobber i barnehage). Men det har vel noe med at de samme tingene skal gjøres uansett.

Jeg har vært litt småuggen i magen i dag, og har fremdeles litt halsbrann.

Nå må jeg legge veslejenta så det blir voksenkveld i huset.

God helg til alle som titter innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...