Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Kjenner så til det med å bli mer sentimental altså :ler: På tirsdag så jeg en episode av "Hos Martin" og tenk - at jeg begynte å smågrine av den :sjenert::overrasket: Men, men sånn er det bare :ler:

Håper du har de symptomene du har, og ikke blir noe mere kvalm, trøtt etc...

Ønsker deg en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leanora: Huff ja.. Du skulle sett meg når jeg skulle se den Amrikanske Ekstrem oppussing, der mannen hadde mista kona og barna moren sin. Jeg ble selvfølgelig helt :grine: Mannen min kom hjem akkurat da og lurte på hva som var galt.. :sjenert:

Nå har jeg nettopp bestillt første kontrolltime hos legen. :hoppe: Det ble 15 desember, da er jeg vel 7+2 eller noe.. Er glad jeg fikk det før jul, så vi kanskje overraske familien i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!!!!!!!! Så kjempemorsomt dette var da!!!

Vi er jo ca like langt! Og hjertet til ditt lille gull begynte å slå den dagen jeg fikk to blå....Så søtt!!

Så skal vi til legen samme dagen! Dette blir spennende å følge med på!

Masse lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte!

Det var jo godt du endelig ble koblet på nettet. ;)

Veldig morsomt dette ja!!! :)

Er veldig glad jeg fikk den legetimen før jul, for jeg har veldig lyst å fortelle familien når de kommer hit i jula. Men så bør vi kanskje fortelle det samtidig til jenta vår, og da får jo "alle" vite det...så vi må nok tenke litt over det først..

Formen for tiden er egentlig bare bra, men jeg begynner å kjenne murringer i bekkenet. Sist graviditet ble jeg jo sykemeldt i uke 16, så det spørs om ikke jeg blir sykemeldt før denne gangen. Men så har jeg jo bare jobb til 6 januar, så jeg hadde nesten håpet å blitt sykemeldt før den tid. Men så "heldig" blir jeg vel ikke..

Masse lykke til deg også Skytte!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Godt å høre at kvalmen holder seg unna deg! Ble du sykemeldt så tidlig forrige gang på grunn av bekkenløsning, eller hva? Det må være tøft å gå hjemme så lenge... Jeg begynner å bli desperat , og jeg har "bare" vært sykemeldt i fem uker :forvirret:

Ha en fortsatt god uke!

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru B! :)

Ja, det var bekkenløsningen eller låsningen som gjorde meg sykemeldt da. I dag kjenner jeg det godt i hoftene og korsryggen. Har ekstra belastning på jobb om dagen, for førskolelæreren på jobb er syk så jeg har hatt vikar i 3 dager. Vikaren gjør seff jobben sin, men det blir ekstra på meg rundt stell og leggesituasjoner for barna kjenner meg best. Er spennt hvordan formen er når jeg skal til legen i neste uke.

Det er veldig kjedelig å være sykemeldt så lenge, så det er lurt å finne på en hobby eller noe for å fylle tiden med. Denne gangen skal jeg gjøre klart album til babyen og gjøre ferdig jenta mi sitt album i allefall. Når den tid kommer.. :) Og så er det lurt å tenke på kostholdet når man sitter veldig mye i ro. Jeg la på meg 30 kg sist gang..selv om alt er borte nå "frykter" jeg at det samme skal skje igjen.

Håper det går bedre meg deg snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååhhhh......så herlig. Blir helt rørt jeg :grine2:

Endelig er du gravid igjen. Skal bli så spennende å følge deg i dette svangerskapet......Nå ble jeg skikkelig glad :hoppe:

Gratulerer!!!!! :blomst:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer med overstått bursdag :bursdag:

Dessuten har du termin bare 7 dager før burdagen min. Det er ikke den verste tiden på året det nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja! Tusen takk for gratulasjoner! :)

Fint å høre at det er en fin årstid å ha bursdag på. ;)

Jenta mi har bursdag litt for tett på julen (2 februar), så jeg er redd for hun vil få litt sammenslåtte gaver etter hvert. Det fikk i allefall jeg som er født 3 desember.

Heisan Skytte! :)

Jeg har sovet i ettermiddag fra kl. 17:30-19:00 så nå er jeg ikke så trøtt lenger... ;) Jeg har vært et slakt på sofaen hver dag jeg har kommet hjem fra jobb denne uken. Det som er kjedelig er at jeg har så lite overskudd til jenta mi. Men vi fikk hoppet og danset litt i sted, så jeg tror hun var fornøyd med den oppmerksomheten i dag. :)

Ellers er jeg litt oppblåst og småkvalm i kveld, har ikke kjent noe tidligere i dag, så jeg håper det bare er noe forbigående..

Nok syting og klaging! :)

Endelig er det helg!! Geder meg masse til å tenke litt mere på julegaver og få ordnet hjemme til julebesøket kommer. Mamma og pappa kommer hit 19 des. fra nord-norge. De skal bo litt hos oss og litt hos søstra mi sin familie, så det blir veldig koselig. Og så skal vi alle være samlet hjemme hos oss på julaften.

God helg til dere alle! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

I dag føler jeg meg ganske gravid... Jeg er småkvalm, livmoren min har begynt å strekke seg og bekkenet mitt verker. Tror jeg blir sykemeldt på torsdagen når jeg skal til legen. For jeg tror hofta mi har låst seg litt på den ene siden. Jeg har nummenhet nedover foten og veldig vondt under hælen.. Det spørs om jeg bør vente helt til torsdagen, men jeg skal i allefall prøve.

Så... da har jeg fått klaget litt i dag også.. :)

Jeg begynner å merke litt til julestresset nå. Foreldrene mine kommer om en uke, og da skal alt være skinnende rent.. Jeg har jo lært av moren min hvordan det skal være. Håper bare jeg har energi nok til å få det til. Julegavene er heller ikke i mål enda. har "bare" 6-7 stk igjen.

Ellers har det vært ganske så forblåst her i trondheim i dag. Vi hodt oss inne i barnehagen, og vi var bare 3 barn (mange som er syk/har fri). Det var veldig godt å ha en rolig dag, siden jeg ikke har følt meg helt i form.

Vi fikk pizza fra peppes fra den ene av foreldrene, så vi koset oss virkelig i dag!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Leanora og Peony! :)

Jeg er spennt på om jeg får sykemelding i morgen, det blir kjekkt med første kontroll i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Hvodan går det?! Gikk det bra hos legen! Morsomt at vi hadde time samme dag!

Gikk bare bra med meg. Men så er det jo ikke mye de gjør da...Men litt stas var det nå læll!!

Håper ikke du plages så mye og sender deg gode tanker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisan Iss, Skytte, Leanora (kul avatar du har fått ;) ) og resten av mine lesere!

På torsdag var jeg som sagt på første kontroll hos legen. Jeg ble ikke sykemeldt, ellers så ville jeg vært oftere innom her. :P

Det gikk bare bra hos legen. Leverte urinprøve, som bekreftet at jeg var gravid. Var litt godt å få det bekreftet der også, for jeg hadde bare tatt en graviditetstest.

Jeg snakket for det meste med legen, og stusser nå i ettertid på at jeg ikke fikk GU. Trodde det var vanlig?

Jeg fortalte om mine bekkenplager, men legen mente det kunne komme til å avta etterhvert. Noe jeg tviler sterkt på. Hun tok ikke test av bekkenet mitt heller, slik min forrige fastlege gjorde sist jeg var gravid. (Jeg savner min gamle fastlege)

Men foreløpig går det greit å jobbe, for det er så få barn i barnehagen nå før jul. På fredag hadde vi bare 1 barn...

En ting jeg reagerte på hva legen sa var at det var lov å drikke et halvt glass vin når man var gravid!!? Jeg sa at det kom jeg IKKE til å gjøre.. Jeg leser over alt på nettet at de fraråder dette, så jeg synes det er veldig rart at en lege kan si at det er greit.

Etter jeg snakket med legen tok jeg blodprøver på laben. Hun prøvde først i høyrearmen, men så stoppet blodet opp før glasset var halvfullt, så jeg måtte ta fram venstre arm. Nå har jeg to blåkuler på armene mine.

Jaja.. nå skal jeg ikke på ny kontroll før i uke 24. Lurer på om jeg skal bytte lege innen den tid...

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...