Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Nå er jeg endelig "tilbake". :)

Jeg har ikke hatt så veldig motivasjon til å skrive i dagboka i det siste, så nå tenkte jeg at jeg måtte gi litt lyd fra meg.

Arbeidslysten har kommet veldig over meg, og jeg har fått det for meg at jeg skal pusse opp kjellerstua vår. Det er ikke store rommet, men vi har PCen og en TV her nede. To av veggene er i mur og malt hvite, så det er de to gjenstående panelveggene som bare har vært beiset litt lysere som jeg har lyst å gjøre noe med.

I dag har jeg vasket veggene og tok taket i samme slengen. Noe jeg kjenner godt i bekkenet og korsryggen nå. Men det får bare våge seg, for male har jeg bestemt meg for...

Men mannen må først ta på kvistlakk før jeg kan begynne med malingen, og det kan jo ta sin tid. De neste to dagene er han nemlig opptatt med forberedelser til et foredrag han skal holde. Så nå sitter jeg og er veldig utålmodig for jeg vet at jeg ikke kan begynne med malingen i morgen.. :sjenert: Men jeg kan vel alltids dra ut og kjøpe litt spakkel til å korrigere noen skjønnhetsfeil på veggen, mens jeg venter.

Ellers er formen som før. Men jeg begynner å bli litt tyngre, har lagt på meg 10-11 kg nå! :hår: Men, men jeg har enda litt å gå på for å bli like tung som i forrige svangerskap. Jeg er jo bare 62,9 kg, så i den store sammenhengen er det jo ikke så mye enda. :erter:

Jeg har begynt å få kramper når jeg våkner om morgenen, noe som plaget meg veldig i forrige svangerskap også. Jeg har nemlig en uvane å strekke meg akkurat når jeg våkner, og da får jeg samtidig en krampe i leggen. Så det er ikke en så veldig koselig start på dagen.. Jeg klarer ikke å huske at jeg ikke må gjøre det heller, for jeg er jo ikke helt våken når jeg gjør det.. :ler:

Nå må jeg gå å ta meg litt av veslejenta, før hun skal legge seg.

Så får jeg se når jeg tar meg tid å besøke dagbøkene deres.

Søndagsklem fra meg ;)

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann du!

Aha,så du har fått oppussingstrollet på besøk! Er jo bare sååå morsomt når man girer seg opp og er helt fit for fight!! Så jeg skjønner godt at du blir utålmodig av å vente på det mannen skal gjøre!

Så blir det jo så fint etterpå!

Var ikke akkurat tung du nei! Lille flisa ;)

Tipper de kiloene dine raser av fortere enn jeg får sagt sjokoladekake!SÅ er jeg spent på hva jeg ender opp med..Jeg hadde jo et par fire kg å ta av fra før så jeg har et lite håp om at alt skal forsvinne med ammingen :ler: Optimist jeg!

Kos deg med malingen og vær forsiktig med bekkenet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bra hos familien Blå!

Vi skal til Trheim i helga! Har du noen babyutstyrsbutikker å anbefale?

Finnes den store barnebutikken ved City Syd enda?!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte:

Så kjekkt med bytur! Skal du kjøpe alt babyutstyret ferdig?

Nå har jeg ikke vært i utstyrsbutikkene siden forrige graviditet, men jeg skal se hvilke jeg klarer å huske:

Den store ved City Syd er der fremdeles, Barnas beste er det vel du mener.

Bebito er en stor utstyrsbutikk som ligger ved Solsiden kjøpesenter.

Jeg kjøpte en del på Barnesikringen i forrige svangerskap. Blandt annet hadde de salg på fjorårets barnevogn som ble noen tusenlapper billigere, men da var det "toilldager" i byen.

Jeg begynte først i helgen å tenke på hva vi egentlig trenger av babyutstyr. Vi må blandt annet skaffe oss et bilsete, for vi hadde ikke bil da Marielle var nyfødt.

Ellers trenger vi stellepute til å ha på vaskemaskinen, ny sprinkelseng, babycall, henteklær til å ha med på sykehuset og div. babyklær som jeg ikke har fra før, smokker, bleier, myke badehåndklær m/hette, badetermometer, våtservietter, gulpekluter/vaskekluter (skal få mamma til å sy meg nye som hun gjorde forrige gang).

Det var så langt jeg var kommet på den listen, resten av utstyret har vi eller kjøper etter som vi trenger etter fødselen. Ellers så blir det bare kjøpt inn mye som vi egentlig ikke trenger.

Jeg skal begynne de nærmeste dagene å lete fram det utstyret jeg har og få vasket det. Så må jeg huske å be foreldrene mine om å ta med babyklærne som ligger hos søstra mi i Stavanger, for hun har lånt alt etter Marielle.

I dag begynte jeg dagen med å gjøre Marielle klar til barnehagen.

Etter de hadde dratt, måtte jeg ringe til Trygdekontoret, for de hadde selvsagt ikke betalt ut sykepengene mine før helga. Dermed ble det helt tomt på kontoen etter at alle regningene ble betalt.

Jeg har enda ikke fått utbetalt for de første 16 dagene heller, for trygdekontoret og arbeidsgiver krangler om hvem som skal betale. :frustrert:

Trygdekontoret skal visst nok betale disse pengene til meg likevel, men først måtte jeg sende en skriftlig søknad for å be om at de betalte de ut. Det gjorde jeg for 14 dager siden. Men får enda beskjed om at det kan ta lang tid å behandle det... :murvegg:

Når jeg ringte i dag hadde de ikke funnet sykemeldingen jeg hadde sendt inn for april, så jeg måtte dra personlig innom de for å bevise at jeg hadde sykemeldingen og skrive under på bekreftelse. Nå er det i allefall registrert både for april og mai, så neste sykemelding kommer jeg til å dra personlig innom å levere så jeg er sikker på at de ikker roter den vekk! Jeg har ikke opplevd et sånn rot fra et Trygdekontor før, så jeg er mildt sagt frustrert over denne saken.

Det var dagen min så langt.. Nå skal jeg spise og gjøre litt husabeid. Så kanskje jeg begynner å pusse på panelen jeg har sparklet ferdig.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag! :)

Gårdagen startet jeg med å stelle Marielle til barnehagen.

Etter frokost begynte jeg smått med husarbeidet, så tok jeg å pusset ferdig sparkelen på panelen i kjelleren som jeg skal male.

Kl. 15:30 tok jeg busssen til Marielle sin barnehage, for der var det dugnad.

Jeg brukte tiden til å vaske stoler og ha nye filtputer under. Skrubbe bord og do krakker. Det gjorde jeg fra kl.1600 - 19.00, men så hadde vi en god middagspause midt inni. Mannen var også på dugnad og tok tyngre jobber ute. Så nå mangler vi bare en time på dugnaden vi må gjøre, som jeg håper mannen kan ta etter jobb i dag. For jeg er støl og vond i hele kroppen i dag..

I går ettermiddag fikk jeg endelig pengene fra trygdekontoret! Så etter dugnaden dro vi på en real handletur. Jeg måtte kjøpe nye joggesko og støvler til Marielle, og mannen fant seg bukse og sokker.

Men ikke mindst fikk vi fyllt opp kjøleskapet med litt sunnere mat, for det var lite å velge mellom etter helga.

Det ble sent i går før jeg fikk lagt Marielle, så i dag sov hun til 9:45. Det ble selvfølgelig ingen barnehage på henne i dag da, så vi får heller bruke dagen på å kose oss i det deilige godværet.

:briller::briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Her er dere jammen effektive gitt! Hohoi så mye dere har fått gjort!

Men :frustrert: til trygdekontoret da....det er såå typisk...

Har fått sjekka litt ut om de butikken nå og har lagt av vogn på Barnas Beste! De hadde 1 igjen av den vi har bestemt oss for så det var flaks!

Ellers gleder jeg meg helt villt til å få handet meg mer eller mindre helt ferdig(og sikkert nok veeeel så det) på masse nye butikker! Her er liksom tre div barnebutikker å velge mellom så man blir fort lei!

Eeeeelsker Trheim når jeg kjenner etter :ler:

Håper dere får ei kanonbra helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Kosa dere i helga?! Var knall i Trheim da! Helt herlig!

Så mange gravide og tenkte på deg hver gang :ler: Men vet jo ikke hvordan du ser ut så!

Håper alt er bare bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Cr@sh og Skytte! :)

Så koselig å høre at du tenkte på meg skytte! ;) Jeg synes jeg ser gravide over alt, men det er kanskje for at jeg er gravid selv at jeg legger mer merke til det.

Jeg har kosa meg utrolig i den uka som har vært! PCen har vært sterkt nedprioritert, noe som selvfølgelig vises i dagboka mi..

Plutselig så var sommeren her, i allefall for en kort periode.. Jeg har for det meste holdt meg ute på dagtid. Marielle har hatt litt ekstra fri fra barnehagen. Vi har vært mye på lekeplassen, spist is, grillet og bare koset oss MASSE!

Så det ble litt nedtur i dag når det er overskyet og bare 10 grader ute. Snart må jeg vel ta inn uteblomstene mine, som er så fine på terassen. For jeg klarte ikke å vente til etter 17 mai med å plante de ut. :sjenert:

Ellers går det bare bra med meg. Bekkenet er ganske stabilt og manuellterapeauten sier at jeg ikke trenger å komme tilbake hvis ikke jeg får en forverring.

Jeg merker eneste at jeg i perioder får mer kynnere og noen vonde også. Men det er heldigvis ikke så ofte. Jeg håper jeg slipper å dra inn på sykehuset og få riedempende, slik jeg måtte i forrige svangerskap rundt uke 30. Men da hadde jeg løpt etter en buss som stod å venta på meg.. Slike anstrengelser skal jeg holde meg langt unna denne gangen! :)

Når jeg tenker etter var jeg nok en del større og tyngre enn det jeg er nå. Jeg er bare 11,5 kg i pluss og jeg må ha vært en del tyngre på samme tidspunkt sist gang.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Det ER gravide overalt :ler: Og folk med barnevogner!

Vi legger nok mer merke til det nå siden vi e gravide selv,men JM sa at her er det fryktelig mange som skal ha og som nettopp har fått.Så lillegull blir nok del av et stort kull..Og mammaen gruer seg allerede til h*n skal begynne på den store fæle skolen..... :sjenert:

Herlig å høre at dere har hatt det så koselig! Er bare å nyte det mens vi kan!

Var overskyet og litt regn her igår...Idag er det en del skyer men solen er smått fremme og sier hei.Men det er ikke den store tempen desverre...

Godt at du er bedre i formen du også!Det fortjener vi!

Håper dere får ei skikkelig bra helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Oj, har det gått så lang tid siden sist... :sjenert:

Det går bare bra med meg, men det er så mye som skjer rundt meg så jeg prioriterer ikke PCen noe særlig om dagen. Men jeg har ikke glemt dagboka mi og dere andre her inne, selv om det ser sånn ut!

Skytte: Tusen takk for du holder liv i dagboka mi!! :)

En liten oppdatering på hva som skjer i livet mitt nå:

Det har vært 17 mai! Den feiret vi med å først dra på tivoli. :-D For jeg orket ikke noe langt tog i år. Etterpå var det å dra hjem for og lage til grillspyd, potetsalat og mye annet godt, til søstra mi med familie kom til grillfest hos oss. :)

18 mai: Hadde Marielle time til lege, for vi mistenkte hun hadde store mandler, siden det kom fram på en språktest i barnehagen at hun har problemer å uttale enkelte bokstaver. Legen sa mandlene var fine, men mente det kunne være falske mandler som var problemet, og vi fikk henvsning til øre,nese,hals.

19 mai: Mannnen fikk innkallelse til jobbintervju, på en jobb han søkte en uke i forveien. Intervjuet er i dag, så jeg er veldig spennt!!

Lørdag: Var vi en liten tur og handlet mat på City Syd, så dro vi å leide en film til kvelden. Resten av dagen slappet vi bare av.

Søndag: Mannen holdt på litt med frimerkesamlingen sin, og fikk mye hjelp fra Marielle som synes det er veldig spennende. :)

Vi jobber en del ute i hagen, jeg potter om noen blomster og luker i hagen. Mens mannen spar opp hele plenen og gjør den klar til såing. Han flytter også en del av hekken slik at vi får inngang rett fram gjennom hekken, i stede for på skrå slik det var fra før. Mens Marielle er på lekeplassen rett utenfor hagen vår.

Mandag: Jeg sår gressfrø i hagen og er veldig fornøyd med resultatet. Når det vokser opp vil hagen vår bli veldig fin! :)

Jeg vasker, tørker og bretter klær, og etterpå er jeg veldig sliten så jeg gjør ikke så veldig mye mer fram til middagstider. Etter middag kjører mannen Marielle og meg til City Syd, mens han selv drar på jobb for å kopiere attestene sine. Jeg kjøper han nye skolisser og ny frimerkealbum. Marielle får seg to nye shortser og en søt sommer topp til. Til meg selv kjøper jeg et par beige/gull sko som var veldig gode på foten. :)

I dag eller natt må jeg vel nesten si, våknet jeg kl. 5 og fikk ikke sove etterpå. kl.6.30 orket jeg ikke ligge lengre, for da var jeg så sulten. Så det var bare å stå opp. Jeg vekket Marielle kl.7 og gjorde henne og tursekken hennes klar til barnehagen. Etterpå strøk jeg klærne til mannen som han skal bruke på intervjuet i dag.

Nå er jeg veldig trøtt, men må begynne på husarbeidet, for svigermor kommer fra Stavanger på torsdag. I morgen har jeg ikke tid å ta det, for da får jeg besøk av søskenbarnet mitt.

Skal prøve å ta meg en runde i dagbøkene deres litt senere, men nå er jeg bare for trøtt.. *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...