Gå til innhold

Fru Blå og krabaten

Fru Blå

Anbefalte innlegg

Skytte:

Hun er bra form i dag, men har vært litt sutrete.

I dag har vi vært en snartur på handel og spist pizzalunch på Egon.

Ellers har det skjedd lite og ingenting.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann du!!

Det er lov å sutre litt vettu! Kan ikke være på topp hver dag!

Men pizzalunsj på Egon er jo bare best da :sjarmor:

Håper du får ei fin uke vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var timen hos manuell terapeuten ferdig.

Han mente at det ikke var noen låsninger i bekkenet mitt, som jeg egentlig trodde jeg hadde.

Men at det var hormonellt siden det begynte allerede i uke 7, og forsvant etter fødselen forrige gang.

Han mente jeg måtte ta det med ro etter min egen smerteterskel, men likevel holde et visst aktivitetsnivå.

Jeg er litt usikker på om han mener jeg bør jobbe videre. Men han sa i allefall at jobben min hørtest veldig stressende ut, siden jeg har forskjellige arbeidsplasser hele tiden.

Han skal ta et par behandlinger på meg for å mykne opp musklene litt, tror jeg han mente... For han fant visst noe i korsryggen. Trening og slikt kunne jeg godt ta hjemme, men trengte ikke å stresse med det. Han skrive sin mening om det hele til fastlegen min, så da er jeg spennt hva utfallet blir. Jeg har nemlig ikke lyst å risikere noe på jobb.

Ellers så sa han at jeg var stiv som en fotballspiller i føttene. :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Det var dr.. godt. :)

Iss: ja, dere burde hatt Egon i Fredrikstad også. Men peppes eller dolly er jo heller ikke å forakte.. hvis dere har det da. ;)

Nå har jeg satt til livs en pariserpizza og en varm berlinerbolle med vaniljekrem. nam nam.. tror jeg må ha en til.. :sikle:

Huff.. må passe vekta snart.. er opp 4 kg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann du!!

Samme opplegget som jeg har med min terapeut og lege! De er brevvenner :ler:

Håper de finner ut det som er best for deg og den lille!!

Mat er og blir godt da! Gått opp like mye jeg og du! Kult! Kommer til å klare oss bra,sant? Selv om JM sa igår at jeg kune regne med å legge på meg sikkert 10kg til..........! Ja,ja da tar vi det derfra!

Håper du har en suveren dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Brevvenner.. :ler: Hvilken behandling har terapeuten for deg?

Hvis jeg legger på meg bare 10 kg til så er jeg veldig fornøyd. De ekstra kiloene trenger jeg til ammingen uansett. :)

I går tok Marielle fri fra barnehagen, så vi kunne dra på besøk til søstra mi og sønnen. Det ble en kjempefin tur, for barna lekte veldig godt sammen. De trengte ikke noen aktivisering, så vi voksne fikk god tid å sitte å prate.

Vi gikk en gikk en tur på butikken som var 10-15 min unna, da kjennte jeg godt hvorfor jeg bør være sykemeldt. Oppoverbakkene var jo som fjell, og når ei 60 år gammel dame gikk forbi meg i samme slengen var det ikke så gøy.

I dag holder jeg Marielle hjemme fra barnehagen fordi hun har enda litt stygg hoste, og siden barnehagen skulle være på skitur hele dagen er det nok bedre at hun holder seg inne.

I morgen kveld får vi besøk av svigerfar, så jeg har tenkt å bruke dagen i dag til å shine opp litt her hjemme.

God torsdag! :)

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Min bare knar og gnur på meg :ler: Men det er så inni H vondt....Han vil ikke knekke noe på meg nå som alle leddbånd etc er så myke fra hormoner,de er nemlig mer enn nok slakke fra før av så...

Ellers er han en liten psykolog og vi utveksler alle mulige erfaringer samt matoppskrifter :ler: Har gått hos han i over 2 år så vi er blirr veldig godt kjent da!

Han vil ikke ha meg til å trene annet enn å gå det jeg orker,uten å overdrive! Altså gå til det nesten blir vondt,men ikke en meter mer! Så sier han at TRENE jo det skal jeg bare glede meg til å få gjøre mer enn nok når babyen kommer...........Hvordan skal jeg få tid og ork til det liksom?!?!

Så koselig med besøk! Herlig at ungene leker så godt sammen! Godt med litt voksentid også!

Håper Marielle blir helt frisk snart! Og ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Fru Blå :-D

Håper du og dine har hatt en strålende helg så langt, og at søndagen i så fall bare fortsetter i samme sporet. Kos deg med den lille i magen.

Klem fra det snødekte nord :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Heisan! :)

Så koselig å se at dere holder dagboka mi i live, for jeg har ikke selv hatt tid til så mye PC for tiden.

Kort oppdatering om uka som var:

Mandag:

Marielle hadde lavoleir uke i barnehagen. Barnehagen dro på tur med buss, og var ute i bymarka hele dagen fram til kl. 14:30. Det er noe barnehagen bruker å ha fire ganger i året og om sommeren over to uker. Kjempekjekkt for barna, som fikk gå mye på ski og gjøre forskjellige vinteraktiviteter.

Jeg fulgte svigerfar til flybussen i byen, han kom til oss fredags kveld. Han var veldig flink å aktivisere Marielle, så det var veldig stas for henne å få besøk. Han hjalp meg også mye med husarbeid, så det var ikke problem å ha han i huset. ;)

I byen shoppa jeg meg ny BH som absolutt var nødvendig.

Tirsdag: Jeg hadde time hos Manuellterapeauten som trykket på punkter som var vonde. Det ble bare mer vondt etterpå, men etter et par dager føltes jeg nesten helt bra i hofta. Så tydeligvis hjelper behandlingen.

Onsdag:

Fikk besøk av søstra mi og sønnen. Marielle var hjemme så vi gikk alle på tur i akebakken og koste oss i det fine været! Alt var perfekt bortsett fra at søstra mi var livredd for hundene som eierne hadde løse i turterrenget.

Torsdag:

Skjedde det lite og ingenting..

Fredag:

Marielle hostet og sa hun hadde vondt i halsen og magen, så hun fikk være hjemme fra barnehagen.

Vi fikk besøk av søstra mi og sønnen hennes igjen.

Lørdag: Mannen tok heldigvis fri fra jobben og vi dro alle en tur til byen, noe som vi ikke har gjort på noen mnd. :)

Mannen kjøpte seg nye ecco sko og jeg fant meg endelig ei mammabukse i dongeri på H&M i small. Det var riktig nok ei capri bukse, men jeg er storfornøyd med kjøpet.

De har fått ny Macdonalds bortenfor City Syd med en stor rutsjebane som gikk over to etasjer. Marielle hadde sett den gjennom vinduet, og hadde bare SÅ lyst å dra innom. Så da kunne vi jo ikke gjøre noe annet! :) Vi hadde spist pizza i byen, så det ble heller softis på henne og milkshake på oss. Men viktigst av alt fikk hun prøvd den nye rutsjebanen som hun kaller for lekeslottet.

Søndag: Mannen måtte en tur på jobb, så da var det bare oss jentene hjemme. Vi brukte tiden på litt lese og skrive læring til Marielle, som synes det er veldig morsomt med bokstaver. Alfabetet kan hun allerede, så nå prøver vi å sette sammen korte ord.

I dag har jeg hittil for det meste gjort husarbeid.

Har både støvsugd og vasket gulvflatene, selv om jeg egentlig ikke bør gjøre slikt. Men hvis ikke jeg gjør det, så blir det aldri gjort..

Nå er jeg sulten, så jeg skal lage meg litt lunch. Skal prøve snart å besøke dagbøkene deres!!

I morgen er det ny time hos Manuellterapeauten.

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...