Lúthien Skrevet 15. september 2005 Forfatter #121 Del Skrevet 15. september 2005 Hei jentene mine! Bergen er veldig stille idag.. solen har tittet frem, og vi ser "arrene" overalt hvor vann, jord og steiner har gjort sitt.. Det er vel kanskje værst her i bydelen, det var vi som fikk kjenne det best denne gangen. Har tent et lys for dem som fremdeles kjemper, så håper vi alle på det beste! ********************* Så flott at jeg ikke har fornærmet korlederen da Corazon, da tør jeg forhåpentligvis å stille neste gang! Kjempegøy at du er sangpedagog da, kanskje jeg kan spørre deg om noen råd senere, når jeg begynner å få litt trening igjen?! (Det tar nok laaaaang tid.. ) Ting går i rasende fart? Hehe, jeg som synes ting går så altfor sakte... Vi har gjort en del "tanke-forarbeid" om rammene rundt dagen før jeg begynte på dagboken, så det gjør nok sitt for at vi kan sette i gang med planlegging med en gang! Vi vil jo gjerne ha alle til middag vi også, for DERES del.. Synes egentlig litt mer intime middager er koseligere, så vi kommer nok uansett til å sette grensen etter å ha inkludert tanter, onkler og evt noen venner, så kan resten (fettere, kusiner, øvrige venner og kolleger som vi egentlig ikke hadde planlagt å invitere) komme på festen hvis de har lyst. Blir det for dyrt for oss å ha med tanter og onkler også, så får vi se hva vi gjør med det. De kan jo få være med hvis de betaler for middagen selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 15. september 2005 #122 Del Skrevet 15. september 2005 til deg og alle de som har mistet noe i uværet. Vi bor så skjermet her borte at det er vanskelig å tenke seg. Det vi ser på som kraftig vind og regn er vel ingenting. Heldigvis skjer det ikke så ofte, da. Håper du fikk mannen din fort hjem igjen, og at alle dine har det bra, selv om du jo hadde bekjente som ble tatt av raset. Men du - jeg syns da virkelig ikke at du må la gjestene betale for middagen selv! Det er uhørt og frekt! Nei, sånt kan man ikke gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karbojunkie Skrevet 16. september 2005 #123 Del Skrevet 16. september 2005 Hei på deg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 16. september 2005 Forfatter #124 Del Skrevet 16. september 2005 I dag har det skjedd en del! Mannen og jeg tenkte å kikke på lokalet idag, men vi kom litt etter arbeidstid så døren inn var stengt. Vi snek oss likevel opp en annen trapp og fikk noen bra glimt av hvordan det er der inne. Mannen har nemlig ikke sett lokalene enda, så han måtte ihvertfall få et lite inntrykk. Det var minst like fint der som jeg husket, faktisk enda finere, for de var ikke ferdig å innrede da jeg var der sist. Det ser ut til at de har virkelig bra smak, eller så har de leid inn en interiørkonsulent, for det blir jammen bra! Av det lille mannen så (forværelset, gaverommet og en liten del av terassen) likte han lokalene supergodt, og vi har bestemt oss for at bryllupet skal holdes der! *weeeeeeee* Vi måtte levere inn bilen på kontroll idag, og i mellomtiden tok vi en tur innom en blomsterbutikk for å kikke litt. Jeg pratet litt med damen der, og har fått noen ideer til hvordan jeg vil ha buketten min! Vi har jo lyst til å ha fargene i (blad-)grønt og offwhite/varm-hvitt, men har fundert på hva den siste fargen skal være. Dyprødt ble vurdert, men vi kom frem til at det kanskje ble litt for "hardt" til alt det hvite, så da måtte andre alternativer vurderes. Det jeg tenkte på da var å holde fargene i grønt, hvitt og champagnefarge. Da får vi en farge som bryter litt opp, men det ødelegger ikke det "rene og hvite" preget. Buketten jeg ser for meg i hodet nå er en slags bukett som er festet rundt håndleddet som er ganske "enkel" og "transparent" (altså, at man ser kjolen litt igjennom noen steder), og med noen hvite blomster, grønne "småblad-remser" evt noe annet grønt og et og annet champagnefarget rosehode tilfeldig spredt på "remsen".. Nå skjønte dere sikkert ingenting, men jeg skal prøve å vise med bilder. Finner ingen som ligner på det jeg tenker på, men det er en bukett som er festet slik som denne, med noe rundt håndleddet, men blomstermessig minner den mer om denne i fargene og utformingen, bare at jeg skal ha champagne-rosene innimellom. Altså, egentlig lignet ikke noen av de på buketten jeg tenker på, men dere fikk ihvertfall noe å gå etter ut i fra forklaringen og bildene. Skal vi ha champagnefarge som en av fargene, så ser jeg også for meg bord-dekorasjoner som kan passe til. Må bare forsikre meg om hva fargen er på veggene i selskapssalen, slik at det ikke kræsjer med den. Mener og håper det en veldig nøytral lys/hvitaktig farge på veggene. Kan hende en del av bryllupskaken kan dekkes med champagnefarget icing/marsipan/glasur også, og jeg vet akkurat hvor på kaken det må være. Det blir skikkelig stilig!! Skal høre med konditorvenninnen når jeg har vært og sett skikkelig på lokalene igjen. På søndag skal vi innom Nær-familie kirken på formiddagen for å kikke litt på den mens det er gudstjeneste der. På kvelden er det kveldsgudstjeneste i dåpskirken min også, så det er sikkert veldig koselig der da. Tenkte å stikke innom for å kikke da, så får vi også se hvordan det blir inni når det er hakket mørkere ute enn midt på sommeren. Vet som sagt ikke hvordan aprilværet pleier å være, men da har vi sett den i "begge tilstander", og dermed lettere å avgjøre om vi liker den eller ikke. Har som sagt lyst til å pynte kirken med bittelitt enkle blomster og masse levende lys, da må vi måle hvor bredt kirkegulvet er først. Det har jammen vært en koselig og produktiv dag med tanke på gjøremål og bryllupsplanlegging, mannen hadde endelig en fridag. Han jobber ganske lange skift + annenhver helg, så det er ikke ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 16. september 2005 Forfatter #125 Del Skrevet 16. september 2005 Glemte jo helt å nevne at jeg tenkte litt på brudepikekjolene også.. Dersom vi skal ha med champagnefargen, så tenkte jeg følgende: Vi skal ha 3 brudepiker til dagen vår. Det kunne kanskje være fint hvis de to brudepikene på 11 år har kjoler i champagnefarge og minsten som vil være 3 år kan ha hvit kjole med champagnefarget bånd på. Eller at alle tre har hvite kjoler med champagnefarget bånd? Brudesvennen og mannen min kunne hatt champagnefarget vest eller kalvekryss (vet ikke hvilken type klær de skal ha enda) og hvit skjorte til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #126 Del Skrevet 16. september 2005 Oj, så masse fine tankar du har hatt i dag då!!!!! Her var det masse inspirasjon å finne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 16. september 2005 #127 Del Skrevet 16. september 2005 Her var det sannelig mange bryllupstanker å fordøye, men alt høres ut som gode ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karbojunkie Skrevet 17. september 2005 #128 Del Skrevet 17. september 2005 Kjempestilig!!!!! Gratulerer med så mye "i boks"!! Er det ikke deilig å føle at planleggingen går fremover...... Veldig kjekt at mannen likte lokalene og at det var finere enn du husket. Da går dere for alle til middag????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 17. september 2005 Forfatter #129 Del Skrevet 17. september 2005 Jo, det er innmari deilig å føle at planleggingen går fremover!! Det er liksom noe konkret å jobbe med, og det er deilig å ta avgjørelser istedenfor å bare gruble hele tiden! :-D Vi går ihvertfall for den løsningen, så tar vi med "så mange vi klarer" til middagen! Det blir jo mye lettere å ha alt på samme stedet, istedenfor å måtte frakte folk hit og dit! Da må vi bare finne på noe lurt som gjestene kan gjøre på mens vi tar bilder, og jeg har allerede det par alternativer i tankene! Jeg pratet forresten med konditorvenninnen i dag, og hun skal visst opp her sammen med mannen sin for å besøke oss. Min kjære har visst planlagt en vennekveld her idag uten at jeg visste om det.. Også jeg som lurte på om jeg skulle ta en jentekveld med påfølgende tur på byen med en venninne som nettopp har blitt singel.. Jaja, konditorvenninnen skulle ta med seg pasjonsfruktkaken også, så da blir det kakesmaking idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karbojunkie Skrevet 17. september 2005 #130 Del Skrevet 17. september 2005 Kakesmaking er vel ikke det verste...! Kjedelig når du ikke vet om planene.... Men det blir sikkert hyggelig!!!! Må få høre om kaken etterpå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 17. september 2005 #131 Del Skrevet 17. september 2005 Dumt at planer blir lagt uten at du er klar over de, men det ser da ut til at det kan blir skikkelig koselig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 17. september 2005 Forfatter #132 Del Skrevet 17. september 2005 Jada, det blir nok kjempekoselig, men det er litt kjipt å måtte si til venninnen at det ikke funker denne helgen. Det er en stund til neste gang jeg har mulighet. Får se hva det blir til. Kakesmaking er gøy!!! Kommer sikkert til å få se noen bilder av ting også, og det er jo suuuuperinteressant! Det er så gøy, vi har designet kaken sammen og jeg bare gleder meg så innmari til å se den på virkelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 17. september 2005 #133 Del Skrevet 17. september 2005 Hei og hopp Har dere funnet ut om dere skal ha alle eller de nærmeste til middag? Hvor mye har dere tenkt til å bruke på selve bryllupet,og hva er dn lille ide om hva gjestene kan gjøre imens dere fotograferes? :icon_question: :icon_question: Mye spørsmål her nå....Nysgjerrig jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 17. september 2005 #134 Del Skrevet 17. september 2005 Mye som er i boks for dere, og hurra for det! Fargevalget deres høres SÅ stilig ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 17. september 2005 Forfatter #135 Del Skrevet 17. september 2005 Bethina: Vi kommer nok til å ta med alle de nærmeste + tanter og onkler + evt noen av de næreste vennene våre, men akkurat hvor mange vi tar med kan jeg ikke si noe om før vi har fått priser på lokalet og cateringen. Vi skal jo klare å betale for oss også! Akkurat hvor mye vi kan bruke på dagen får vi se litt på. Først må jeg se om jeg skal jobbe eller studere litt, dernest må vi se hvor mye vi evt får i støtte fra foreldre. Det kommer ikke til å bli et bryllup i 100 000+ kroners klassen, det kan jeg si med en gang. Hadde vi hatt mer penger enn vi hadde godt av, så skulle jeg heller vurdert litt dyrere løsninger. Vi planlegger å gjøre ting så rimelig vi kan uten at det skal gå utover "kvaliteten" på dagen. Vi har også en del bekjente som vil hjelpe til med en god del av postene på budsjettet (som jeg ikke har satt opp..), så da får vi det forhåpentligvis kjempebra uten at det koster skjorta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 17. september 2005 #136 Del Skrevet 17. september 2005 Hvordan kan bryllupet bli SÅ dyrt som 100 000? Vi har et løst circabudsjett på 80 000 på et tredagers for 90 gjester... (Håper ikke dette var uhøflig å spørre om..?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 17. september 2005 Forfatter #137 Del Skrevet 17. september 2005 For meg er det også litt uforståelig at EN dag kan koste 100k+... Jeg har til og med sett noen som hadde et bryllup til 250 000 kr.. da hadde de slottvielse for godt over 100 gjester, hadde helikopter som transport og VANVITTIG DYRE og ekslusive løsninger på ALT. Bare kjolen kostet vel over 40 000. HELT sykt... Jeg regner med vi kommer i prisklassen 50 000 +/- og håper selvsagt det blir mindre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 17. september 2005 Forfatter #138 Del Skrevet 17. september 2005 Da kom jeg frem til at 11 åringene får champagnefargede kjoler og minsten hvit med champagnefargede bånd. Slike "store" jenter som 11 åringene vil jo gjerne være litt voksen, og kjoler med bånd på er gjerne litt for søtt for dem. Skal si jeg har fått fart i planleggingen nå ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 17. september 2005 #139 Del Skrevet 17. september 2005 Hei Lúthien! Så langt dere har kommet i planlegginga! Er superimponert! Var jo en masse gode idéer her for andre vordende bruder også, og gleder meg til å følge dagboka di videre. Har store planer om å lure mannen med ned til byen nå for å kikke på invitasjoner, men av en eller annen merkelig grunn er disse mannfolka (eller ihvertfall min mann) litt mere bedagelig anlagt i forhold til bryllupsplanlegging enn oss brudene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 17. september 2005 #140 Del Skrevet 17. september 2005 Skulle gjerne hatt det 250 000kronersopplegget, men ville da gitt alle bryllupsgavene til fattige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå