Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er:

586 dager, 21 timer, 5 minutter og 3 sekunder igjen til 28. april 2007!!!

Eller 19 mnd og 1 uke! ;)

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye nytt på en liten helg! Så bra at dere har funnet dere lokale, og så venter jeg i spenning på kirke-avgjørelsen. Høres jo ut som dere får en fin løsning uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstdamen

"Gu så grådig flink du e å planlegge" :) (Litt bergensleng). Du er virkelig i farten. :reise: Ser du har vært i kirken og koooost deg ;) Kirken du fortalte om virker kjempeflott å gifte seg i .

Så at du hadde vært inne på dagboken min, koselig :-D JA jeg skal på B.A, men har iutgangspunktet funnet kjolen ,men skal bli gøy å prøve litt kjoler. Ser at du også har funnet kjolen din, hvilken kjole er det?Litt nyskjerrig

:Nikke:

HA en forrrykende kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i kirken idag, og jeg skal ta oppdateringen imorgen.

Som noen av dere kanskje fikk med seg, så klarte ikke mammaen seg..

Tilbake sitter hennes elskede mann, datteren på 2 år, sønnen på knapt 3 mnd og lille-storesøster på 3,5 som fremdeles kjemper for livet.

Jeg velger å tro at mammaen valgte å gi all sin styrke til sin elskede datter, slik at hun får alt hun trenger for å bli frisk.

Det er så blodig urettferdig noen ganger! :sur:

:klem: fra Lúthien som trenger en stille kveld idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kommer oppdatering på kirkefronten! :klappe:

Vi dro som sagt til dåpskirken min i går kveld, etter å ha besøkt nær-familie-kirken igår formiddag (se tidligere tråd).

Det viste seg at vi havnet midt i en ungdomsgudstjeneste med en masse sang og et fantastisk flott kor som virkelig kunne synge (i motsetning til skrike-ten-singen i nær-familie-kirken tidligere på dagen, men det har man vel ikke lov å si høyt... :ler: ).

Det var så flott og uendelig deilig å bare sitte stille sammen og lytte til musikken.

De sang både med musikk og a capella, og jeg ELSKER å høre a capella når utøverne er dyktige!

Både mannen og jeg så med en gang vi kom innenfor dørene til kirken at den ikke blir vår bryllupskirke. Uten tvil!

Dåpskirken er nydelig den, for all del, men den er for det første all for stor, det er VELDIG høyt under taket og da mister den litt av den intime stemningen, pluss at den ikke er like fin inni. Den krever altså MYE i pynt og dekorasjoner for å fremstå slik vi ønsker. I tillegg er alteret veldig innelukket, slik som de gamle katolikkene foretrakk det, og da blir vi sittende "alene" der fremme, mens gjestene befinner seg ganske mange meterne bakover i kirken. Kirkegulvet var LANGT da, det er jo en pluss.. :)

Det vi liker så fantastisk godt med dåpskirken er folkene som jobber der. De er så uendelig hyggelige og flotte, og de har veldig engasjerende prester og "åpen-kirke"-filosofi. Ingenting er noe problem i den kirken, de gjør sitt ytterste for at folk skal bli fornøyd. I tillegg er orgelet et av de beste i byen, og organisten er utrolig dyktig.

Nå skal jo vi ha familie-presten til å vie oss, så da forsvinner liksom litt av poenget med prestene i dåpskirken..

Orgelet i nær-familie-kirken virket jo bra det og, selv om jeg ikke er noen orgelekspert, og jeg har søkt litt på nett etter organisten i kirken. Han holder visst store konserter i både innland og utland, og er utdannet både i norge og utlandet. Han er sikkert dyktig!

Vi har, som dere sikkert allerede har skjønt, valgt å holde vielsen i Nær-familie-kirken, som heretter vil bli kalt Kirken! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Den er bare så uendelig nydelig, og jeg er sikker på at vi blir storfornøyd med den!

Jeg ringte for å bestille vielse i den idag, og møtte selvfølgelig på samme "problemet" som er del andre 2007'ere her har møtt på, de tar ikke bestillinger før til våren igjen.

MEN, jeg pratet med damen på kirkekontoret, og hun gikk med på å skrive oss ned med dato og klokkeslett, og så skal jeg ringe for å forsikre meg om at hun husker på å skrive det inn i den nye boken til våren igjen! :ler:

Skulle det være noe tull da i forbindelse med at andre hadde kommet med samme dato og klokkeslett, så kan jeg jo bare vise til at jeg bestilte først, og dermed har førsteretten! :ler:

Målet formilder min lille snarvei, stemmer ikke det? ;)

Jeg glemte å måle kirkegulvet i Kirken, men det hadde gjerne sett litt teit ut om jeg skulle gått rundt i midtgangen med målebånd midt under dåpsgudstjenesten. :hoho:

Det er som nevnt tidligere ikke nødvendig med så mye pynt i Kirken, for den er så pen i seg selv, men det skal pyntes med litt levende lys, fakler på kirketrappen hvis kirketjeneren godtar det, og evt litt blomsterpynt fremme med alteret.

Det blir så NYDELIG! Gjett om jeg gleder meg!!! :danse:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har jeg gått glipp av noe? Hvem klarte seg ikke? Da var det ikke så deilig med en ny uke alikevel..

Jeg vet ikke om du fikk med deg nyhetene om raset i Fana i Bergen?

Det viste seg at hun som kjempet for livet på Haukeland Sykehus inntil igår ettermiddag var en bekjent av meg. Hun døde dessverre av skadene hun pådro seg etter 40 minutter under leire og mudder, og jenten hennes på 3,5 år kjemper fremdeles for livet på sykehuset. Jeg trengte litt avkobling igår kveld etter at jeg fikk den nyheten..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer den oppdaterte listen etter at kirken er bestemt, blomsterpiken min har takket ja, og tanker om når vi skal spørre forlovere og brudepiker er klare.

Dato: 28. april 2007

Kl. slett: Kl. 14.00

Kirke: Bestilt. Må bekreftes til våren

Lokaler: Bestemt. (Skal bestilles snart)

Prest: Ok. (Pensjonert familiemedlem)

Forlovere: Ok. (Skal spørres i juleferien, kanskje på bursdagen min!)

Brudebarn: Ok. (Samme som over!)

Ringer: Ok. (Våre forlovelsesringer)

Bryllupskake: Ok. (Lages av konditorvenninne)

Brudekjole: Ok. (Funnet, men ikke kjøpt)

Brudepikekjoler: Ok. (Lages av sy-venninne)

Temafarger: Ok. (Grønt, varmhvitt og champagne)

Bryllupsreise: Ok. (Dest. funnet, avventer mtp. pris)

Salmer: Ok.

Inngangsmarsj: Ok.

Utgangsmarsj: Ok. (Kan hende den byttes senere)

Mat: Ok. (Lages av Cateringbyrå, meny ikke bestemt enda)

Negler og sminke: Ok. (Negledame-venninne som utdanner seg til stylist også)

Blomster: Ok?. (Blomster-venninne lager)

Bordkort: Ok. (Planlagt, men ikke laget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloverne:

Jeg tenkte å spørre mine søstre og de kommende brudebarna om de vil ha den æren når alle er samlet neste gang. En av mine søstre har flyttet utenbys for å studere, og to av brudebarna +forloverne til min kjære er i hans familie (hans bror og barndomsvennen som er gudfar for datteren vår). Den eneste sammenkomsten hvor alle de er samlet det neste halvåret er bursdagen til vår datter.

Det går likevel ikke å spørre de da, for sy-venninnen min ville gjerne ha prøvekjolene klare i juleferien, slik at hun har god tid til å sy kjoler i tillegg til krevende studier.

Da må vi nesten spørre de i begynnelsen av juleferien, og vi får da spørre "mine" jenter på bursdagen min (som er i begynnelsen av juleferien) og "hans" jente og gutter på julaften, siden vi skal til hans familie i år.

Vi har valgt å spørre de når de er samlet for å gi dem noe å glede seg til sammen, og fordi vi gjerne har lyst til å se reaksjonen til brudebarna når de får vite at de skal få være "hovedpersoner" i kirken. Jeg blir alltid så glad når jeg ser barns uskyldige glede, og vi vet jo godt at de går rundt og funderer på denne saken, men ikke helt tør å spørre. :ler:

Tenkte å lage et fint hefte til hver av forloverne med tanker og tips til det å være forlover. Kanskje et dikt også, og en personlig hilsen fra meg (mannen til sine) til hver av dem. Ikke fordi jeg forventer noe som helst annet fra dem enn at de er der med oss på dagen vår, men fordi jeg vet de vil sette pris på det. De er fremdeles ganske unge, og har aldri vært i bryllup før (med unntak av min kjæres kamerat), så jeg tror det blir midt i blinken.

Mye å glede seg til fremover! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,bryllupsplanlegging er topp! :ler:

Ville bare si at den ideen om hefte til forloverene var genial! Kanskje jeg skal stjele den litt...Thihi...

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! :vinke: Så bra at dere har funnet "den rette" kirken! Har faktisk mye å si at man er fornøyd med den, er jo tross alt der det viktigste skal skje :bryllup:

Vi gifter oss i kirka mi, der jeg er døpt, konfirmert og snart gift ;) Lilletuppmannen har ikke noe spesielt forhold til kirka i hjembygda si, mens jeg har vært litt mer i mi og kjenner mange som jobber der, tror nok de vil gjøre sitt beste for å lage en fin vielse for meg :) Mamma er forresten leder i menighetsrådet, tenker hun river av dem øra hvis de ikke gjør som jeg sier.. hihi.. :ler:

Skal si dere har mye klart til den o-store-dagen!! Har nesten kommet lenger enn oss dere! Tror du er flink til å snakke for deg, ikke alle som får reservere kirke ol i så god tid ;) Bra jobba!! Veldig godt å ha "rammene" for bryllupet klart, greit med alt som er gjort!

Leit at hun ikke overlevde ja, så utrolig at sånt skjer her i Norge...blir skremt over naturkreftene, vi har ikke mye å stille opp med mot dem nei.. Må være så forferdelig for mannen og barna..bli enkemann så tildlig og sitte igjen med så små barn alene.. Håper de har mange rundt seg som kan støtte opp og hjelpe til.. Skjønner at du trenger litt avkobling ja, trenger tid på å fordøye sånne tragiske ting.. :klem:

Hvor gammel er du egentlig Lùthien? Syns du virker så snill og god, det skal du ha! Ha en fin dag vennen! :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bethina: Det må du bare gjøre! Blir sikkert koselig det! :)

Litjtuppa: Ja, da har de bare å passe seg, så du ikke pusher selveste Mamma på dem! Hun er jammen ikke å spøke med.. :ler:

Deilig å få ting på plass ja, vi kunne jo nesten ha giftet oss neste år vi, hvis planleggingen går like raskt hele veien. :heiajente:

Takker for komplementet! :klem:

Du/dere kan jo forsøke å gjette på alderen min, så får vi litt action på en helt vanlig hverdag! :erter:

Min kjære og jeg har vært sammen i 7 herlige år, og har verdens nydeligste datter! :kline::babyjente:

Corazon: Jeg tenkte å måle bredden på midtgangen, i tilfelle vi skulle ha små, levende lys/telys langs midtgangen. Det hadde vært greit om det da var så bredt at jeg ikke risikerte at kjolen dultet borti på veien.

Det ser likevel ut til at vi ikke trenger disse lysene for å skape stemning i Kirken, for med levende lys strategisk plassert i vinduspostene, ved inngangen og oppe ved alteret blir stemningen helt perfekt! :-D

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har det skjedd mye.. Godt at kirkevalget falt så naturlig for begge. Men er det ikke kjedelig med slike bestillingsfrister? Man har så lyst til å bestille, også må man vente... Vær obs på at et år før (hvis det er fristen) godt kan være på månedsbasis. Det brant vi oss litt på da vi bestilte den første kirka (dåpskirka til sambo). Hadde det ikke vært for en smart svigermor hadde vi ikke fått noe tid der. Nå ser det ikke ut til at det blir den likevel, riktignok, men det får heller være.

Jeg ser meg for deg der du krabber rundt på gulvet under dåpsgudstjenesten og måler både lengde og bredde... I utgangspunktet så jeg deg for meg målende iført brudekjole. Vakkert syn! :grine2:

Skulle det være noe problem med fakler? Hvis det er trekirke kan du vel sette faklene litt unna? Tror du har sagt noe om hva kirka er bygd av før, men husker det ikke i farta.

Du vet at det kan være farlig å be folk gjette på alderen? De kan komme med hva som helst. Selv har jeg vært alt fra 13 til 48 (de høyeste gjetningene kom riktignok barn med).

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nevèsta: Ja, vi var enige med en gang! Heldigvis! Jeg fikk beskjed om våren, og da mente hun mars/april/mai, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å "glemme" at det var våren jeg skulle ringe tilbake. Taster nok nummeret på telefonen en eller gang i løpet av januar tenker jeg! :ler:

Vakkert syn ja! :roll::hoho:

Det er en kirke i stein, men jeg tar ingenting for gitt før jeg har fått klarsignal fra kirketjeneren. Jeg ser derimot ikke noen grunn til at vi ikke skulle kunne gjøre det på den måten. :)

Farlig? Hehe, jeg fikk vite at jeg hadde en sjelelig alder på godt over pensjonsalderen på en (useriøs) test på internett, så det skal godt gjøres å slå den!

Bare gjett hvis dere har lyst, her er ingen sure toner om det blir 13 eller 67. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Det er nok ikke så lett å få sovet med sånne småtasser nei :babyjente:

Men, alt blir vel en vane... Selvom det er usedvanlig deilig! :sove:

Har du forresten funnet deg noe kjole??? Lyst til å se bilde,thihi *nysgjerrig* :sjenert:

:klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...