Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

:bryllup:28. april 2007 :bryllup:

I idag bestilte vi vielse i dåpskirken min, så dermed er planleggingen offisielt igang og det er på tide med en Bryllupsdagbok!

Vielsen er satt til kl. 14.00.

:kline:

Du finner en oversikt over viktigste emner på noen av sidene i dagboken min, og på den måten er det lettere å holde seg oppdatert! ;)

Her finner du oversiktene (oppdateres jevnlig):

Side 5

Side 10

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!!! Gratulerer med dagbok!!! Kan ikke dette med morsomme figurer og sånt, men sender deg bare denne tørre hilsenen, som er godt ment!

Takk for besøk i boka mi, har skrevet et lite svar til deg der. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

:velkommen::velkommen: Det kunne jo holdt med 1 skilt da.....

Jeg er helt ny her på KG og det tar en stund å lære seg alt tror jeg

Gratulerer med kirke-bestilling!!! Jeg synes det var kjekt å få dagen bekreftet, liksom.

Kommer til å stikke innom dagboken din jevnt og trutt tror jeg..., og takk for hilsen i min!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa
:vinke: og :velkommen: hit til dagbøkene...heldig du er som nå har denne fantastiske bryllupsplanlegningstiden foran deg. Nyt den - til det fulle!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corazon :vinke: Takk for hilsen! Når du klikker deg inn på "reply" eller "svar" på innlegg (ikke hurtigsvar), så får du opp en liste med "klikkbare smil" på venstre side. Klikker du på "Vis alle", så får du opp hele listen med smileyer, og da er det bare å velge den som passer best! ;)

Karbojunkie: :vinke: Takk for hilsen! Ja, nå har vi fått satt oss opp på kirke, så da har vi en konkret dato å jobbe fremover mot! DEEEEILIG!! :Nikke:

Koselig å høre at du vil bli " fast gjest"! :klappe::ler:

Izaria: :vinke: JA, jeg skal nyte den og prøve å ikke stresse meg opp over småting eller få for store stjerner i øynene! :ler:

Takk for hilsen i boken min!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre forlovere:

Jeg vil spørre mine 2 søstre om de har lyst til å være forlovere for meg. For meg blir det mer riktig å velge dem enn mine venninner/venner, for de vil alltid stå meg nærmere enn venner som kommer og går. Gleder meg til å spørre!! Må bare finne en fin anledning hvor begge er samlet (hun ene studerer utenbys). Kanskje nyttårsaften dersom de er samlet da? Det hadde vært koselig, da er folk i god stemning også! :-D

Min kjære forlovede vil ha sin eldste bror og en barndomsvenn til sine forlovere. Han får bestemme selv når han vil spørre de.

Vi har som dere sikkert skjønner hoppet på trenden med 2 forlovere hver, og det gjorde vi av den enkle grunn at jeg ikke ville velge bort en av søstrene mine. Min kjære lurte på om han skulle ha en forlover, men kom frem til at det blir koseligere og "mer oversiktelig" hvis vi har to hver. En kjekk mann for hver av mine søstre! ;)

Våre brudebarn:

Vi har 4 brudebarn.

Vår datter som vil være 3 år innen vi gifter oss.

Min lillesøster som vil være 11 år, og min kommende manns lillesøster på samme alder. I tillegg vil min tilkommendes kjekke minstebror være ringbærer, dersom han ønsker det. Han vil være 13 år da. Hjelpes, skal si de vokser til! :overrasket:

Vi må finne på en lur anledning til å spørre barna også. Kanskje 2 års dagen til lillemor? Da er alle samlet. Det er mulig vi venter med å spørre forloverne til denne dagen også, dersom alle er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo: :vinke: Takk for det! :klem:

Ringer: Vi forlovet oss i 2004 og kjøpte drømmeringene våre da. Det er to nydelige ringer fra Thune i gull og hvitt gull, min har også en liten diamant.

Vi sender de inn for pussing rett før bryllupet, og graverer inn datoen for bryllupet.

Det står ikke noe i de nå, for vi har ikke gravert inn forlovelsesdatoen, derfor står vi litt friere til å velge hvilken tekst som skal graveres. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg angående kort på nettet. Vil IKKE ha kort man kan klemme på og få en lyd! Tror jeg "produserer" dem selv.

Og takk for smiletipset!

:hjerter::hoppe::enig::briller::sjokk::reise:

Dette var moro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corazon: Ja, hva er vel verden uten smil! :ler:

Bett1: :vinke: Så koselig å få besøk! Vi har hatt noen tanker om bryllupet siden forlovelsen ja, så vi begynner ikke på helt bar bakke! ;)

Det er så deilig å ha god tid og å kunne ta litt og litt uten å stresse med det. Mange tanker som må tenkes, og det å finne ut hvordan rammene rundt bryllupet skal være er jo egentlig det vanskeligste.

Det har vi pratet en god del om, og kommet frem til at hvis vi skulle ha i pose og sekk av de ønskene vi har for dagen så blir bryllupet enten altfor dyrt, eller familien og venner blir skuffet fordi vi bare kan invitere de aller nærmeste.

Jeg vet godt det at det er vår dag, og at vi kan gjøre som vi vil, men jeg synes det er litt viktig med samholdet i familien også. At de kan få ta del i dagen vår, og kose seg i selskap med både de man ser ofte og de man ser sjeldnere. Som min kjære far så fint sa det: "Det har jo ikke vært noe bryllup i familien vår på 25 år (pappas side av familien altså), så når det nå endelig kommer et må vi jo feire det skikkelig!".

Synes det var litt koselig jeg, at de ser på det på den måten.

De har jo sagt til oss flere ganger at dagen er vår, og de gleder seg med oss uansett hvilke rammer vi velger, men de håper jo selvsagt at de får lov til å komme da. :ler:

Skal si vi er litt pioneerer i familien ja, her har det blitt både første barnebarn/oldebarn i familien og nå blir det første bryllupet i vår generasjon også. Kan ikke klage på oppmerksomheten nei! ;)

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

:ler: Jeg er også "pioneeren" i vår familie. Først med barn, barnebarn, oldebarn,

Huskjøp, og BRYLLUP.

Vår familie har egentlig ikke tradisjon for å gifte seg så bestemor ble veldig glad når jeg ble fridd til.

Jeg er opptatt av familiesamholdet også, hvertfall på min side. Vi er en stor sammensveiset gjeng og jeg kunne ikke tenkt meg å feire uten dem. Derfor har vi også vært nødt til å gjøre endel kompromisser i forhold til hvordan vi så for oss "drømmebryllupet" Men i det store og det hele betyr det så lite spør du meg. :smilyblomst:

Ha en fin dag :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miaen: :vinke: Takk for koselig hilsen!! :klem:

Karbojunkie:

Jeg er også "pioneeren" i vår familie. Først med barn, barnebarn, oldebarn,

Huskjøp, og BRYLLUP.

Å himmel! Ja, dersom du er først ute med både barn, barnebarn OG oldebarn allerede nå, da lurer jeg jammen på nøyaktig hvor "aldrende brud" du er!

Hvis ikke, så er du ikke bare pioneer i DIN familie men for resten av verden også! :ler::ironi:

Ja, jeg kan også fire litt på rammene rundt bryllupet uten at det ødelegger dagen for meg. Vielsen er det viktigste, så satser vi på å feire sammen med familien og heller ta oss en tur alene etterpå. Det var jo det med stemningen rundt lokalene, og vi skulle gjerne giftet oss på et sted som oste av romantikk. Gjerne en gammel herregård, et magisk slott, eller en koselig villa med stor hage rundt, men det var ikke så lett å oppdrive i nærområdet, og da blir det for dyrt å frakte folk lange veier. Ulempen med å reise langt for å gifte seg, er jo også at øvrig familie og venner som ikke kommer i selskapet, får heller ikke komme i kirken. Vi kom frem til at stemningen skapes av gjestene, og da får vi det fint uansett hvor selskapet holdes.

Skulle vi absolutt ønske oss noe "magisk" og intimt senere, så får vi ta oss en tur på egenhånd og fornye løftene eller noe sånt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Izaria! :klem1:

Jeg sitter her og drømmer om New Zealand... Vill og vakker natur, eventyr og opplevelser, besøk i Ringenes Herre landskapet, svømme med delfiner, klatre gjennom grotter fulle av vakre ildfluer, gå i underjordiske tunneler med glasstak og vegger som åpenbarer det fantastiske undersjøiske landskapet og flotte dyreliv, ri inn i solnedgangen på myke sandstrender..... Og ikke minst, naturlige varme kilder, koselige rancher, bed&breakfasts og luksushoteller med fullservice....

Jeg tror jeg er forelsket! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nevèsta

Hei

Gratulerer med bryllupsdagbok til deg og, og takk for hilsenen i min. Du har vel rett angående brudekjole. Selv så jeg bare hvor raskt venninna mi, som gifta seg for et år siden, fant sin, så jeg tenkte at dette kommer til å gå fint. Men det blir kanskje litt mindre stress hvis man leter nå. Har du funnet din Kjole, da? Ser ut som om planleggingen er på god vei ihvertfall. Er det ikke deilig å vite at man skal gifte seg? Det er virkelig noe som lyser opp i hverdagen...

Lykke til videre med planleggingen. Jeg gleder meg til å lese mer om hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nevèsta: :vinke: Koselig!! Ja, man kan selvfølgelig finne en med en gang, men det er jo litt kjipt hvis man ikke er så heldig og ender opp med second-runner-up liksom.. Men det er ikke travelt enda da, så bare slapp av! :ler:

Det er utrolig deilig å være forlovet og planlegge bryllup :hjerter:. Så lenge man klarer å holde beina godt plantet på jorden og ikke ender opp med å krangle om filleting da! :roll: (Har sett det på nært hold før nemlig..)

Koselig å sitte og fundere på ting sammen, kikke på nett etter reisemål eller ideer til alt fra musikkvalg via invitasjoner til desserter. Det hender innimellom at vi sitter ute og kikker på stjernene og bare prater om drømmer vi har og fremtidsplaner etter bryllupet. Disse stundene er gull verdt, ihvertfall siden vi har ei lita tulle på halvannet år som krever sitt av oppmerksomheten vår. Jeg merker jo også at mannen (som de fleste andre menn) ikke alltid er i bryllupsmodus, og det er helt greit. For meg blir det jo nesten som en liten hobby, og han liker bedre å være med på avgjørelsene slik at jeg finner en masse bakgrunnsinfo på egenhånd først. Tror det er viktig å ikke ta helt av med planleggingen, da er det lett for at disse mennene våre blir litt lei.. ;)

Jeg har vært på kjolekikking allerede ja, mest fordi jeg var på bryllupsmesse for en stund siden og ble så begeistret over stemningen på showet der. Da MÅTTE jeg bare prøve litt, i tillegg til at jeg har en venninne som jeg skal være forlover for neste år som prøvde kjoler på den tiden. ;)

Jeg prøvde en god del kjoler, både kjoler jeg hadde sett på nett og kjoler de hadde i butikkene, og fant noen jeg likte litt. Det var liksom alltid et eller annet med kjolene som gjorde at jeg ikke fikk den WOW følelsen som jeg inbildte meg at jeg ville få, men bestemte meg til slutt for en. Da jeg var med min venninne når hun prøvde kjoler i den siste kjolesalongen, satt jeg egentlig bare å så på, men så plutselig fikk jeg øye på en kjole jeg falt så pladask for på nettet. Og den var bare så uendelig mye finere på virkelig!!! Helt fantastisk, og den satt som et skudd!

Jeg hadde kjolen på i knapt ett minutt (snek meg til en prøving uten å ha time nemlig) rett før neste kunde kom inn og der forelsket jeg meg totalt!! Der kom wow'en som jeg hadde ventet på. Nå gjenstår det bare å se om det er så fantastisk som jeg husker den når jeg skal prøve den neste gang. Tenkte å prøve den igjen om en uke eller så, for jeg har blitt tipset om at utstillingsmodellen skal selges billigere og den er min størrelse!! :klappe:

Jeg skal vise bilder og fortelle når jeg har prøvd den, slik at jeg ikke roter til dagboken min med masse kjolebilder som ikke er Kjolen, dersom den skulle vise seg å ikke svare til forventningene. :-D

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloke ord fra deg om planlegging og menn som ikke alltid er i bryllupsmodus. Jeg har blitt ganske sur et par ganger nå, det er ikke alltid så lett når jeg forteller om mine (utallige) researcher og han svarer at vi har goooood tid. Vi har også barn, og jeg ble både glad og rørt over å lese at dere av og til bare drømmer litt sammen under stjernene. Du er sikkert ikke en sånn masekopp som meg :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...