Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Corazon: Jeg skal love deg at jeg kan mase litt jeg også! Tror det er en last vi jenter har! :ler:

Du kan jo spørre mannen din om det ikke er bedre med litt masing innmellom fremover en periode, enn et evig mas de siste månedene! ;)

Izaria: Ja, det er visst det! :ler: Litt vanskelig å se på det lille bildet da. For de veldig interesserte og veldig snille, er det en ørliten mulighet for å se et litt større et.

Jeg har jo allerede sett bilder av deg! ;)

Du var forresten en utrolig flott brud! Av en eller annen grunn hadde jeg sett for meg at du var litt lubben, tror kanskje det er pga avataren din. :hoho:

Ganske tidig å se hvordan folk ser ut på virkelig, det er sjelden det stemmer med det du ser for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa
Izaria: Ja, det er visst det! :ler: Litt vanskelig å se på det lille bildet da. For de veldig interesserte og veldig snille, er det en ørliten mulighet for å se et litt større et.

Jeg har jo allerede sett bilder av deg!  ;)

Du var forresten en utrolig flott brud! Av en eller annen grunn hadde jeg sett for meg at du var litt lubben, tror kanskje det er pga avataren din. :hoho:

Ganske tidig å se hvordan folk ser ut på virkelig, det er sjelden det stemmer med det du ser for deg.

:hoho: Takk for den!! Neida, det er sikkert på grunn av kua i avataren min at du så for deg meg lubben. He, he...jeg syns kua er søt og morsom og god...og det er jeg også! ;) I hvert fall litt! :ler: Vil gjerne se større bilde av deg jeg! :sjenert:

Men du har helt rett, man blir ofte overrasket over hvordan folk ser ut...man danner seg jo et bilde av personen utifra dens meninger og holdninger osv. Det var en annen her inne som hele tiden hadde forstilt seg meg som brunette også. Men den gang ei! ;)

Endret av Izaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Izaria: Hehe, nei du er så blond som man kan bli! (Og nå tror jeg at jeg tråkket i salaten... :ler: ) Dere var så nydelige på bildene, man gleder seg jo bare enda mer til sin egen dag når man ser hvor lykkelige dere så ut! :klem:

Da sendte jeg avgårde PM til deg, så får du sett meg også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

:ler: ingen sure miner her...jeg er blond...har en gang prøvd meg som brunette - men det var veldig mislykket - så etter det har jeg holdt meg til 'min' farge. Og trives. Men syns jo brunetter er slående vakre. Mange av dem!!

Fiine bildet av deg. Men som jeg skrev til deg, så gleder jeg meg til å se bilder fra dagen deres også. Bryllupsbilder får man jo aldri nok av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Bare hyggelig ang. de lysene! Som sagt så gjorde det seg veldig i en stor og litt mørk kirke, og jeg synes lysene gjorde seg vel så mye som evt. blomster! ;)

Sjekk bredden på altergangen du, og er den veldig smal, finnes det som sagt flere alternativer. Våre telys var jo veldig lave, men du har jo disse små "glassene" også, som beskytter, men som er vel så stemningsfulle!!!

Tør jeg spørre hvilken kirke dere skal gifte dere i?

Må få gratulere med dagbok og bryllup i 2007 da! Dere har så mye å glede dere til! :tommel:

To forlovere er forresten helt topp! Synes jo det er en fin tanke mtp. at du har to søstre du ikke vil gjøre forskjell på... Selv hadde jeg to venninner, de to beste - den ene barndomsvenninne fra hjembyen, den andre min nærmeste her nede i sør - ville ikke gjøre forskjell på dem heller! Uansett, det å ha to forlovere viste seg å være nokså kjekt - både mtp. fotografering, kjole, buketter etc. Alltid en med en ledig arm eller hånd! ;)

Det ligger forresten flere bilder fra dagen vår både i TT-dagboken og blant albumene i galleriet!

Som Izaria skriver - bryllupsbilder får man aldri nok av, enten det er ens egne eller andres...er så moro å titte! :)

Må titte innom her litt fremover, skal bli artig å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nevèsta

Så fint at du har funnet kjolen din! Jeg gleder meg virkelig til å se bilde av den. Også så greit at du kan få utstillingsmodellen da. Bryllup er visst dyrt nok i utgangspunktet... De renser og damper den for deg? Vet du forresten om noen fine kjolesider på nett? Må jo begynne å se litt. Er også jeg litt forvirra når jeg ser at noen diskuterer "Rembo styling" og hva det nå er alt sammen :klø:

Du har nok rett i at man ikke må la disse mennene gå lei. Nå har jeg en som veldig gjerne vil ha en finger med i spillet og, men er nok jeg som sjekker og ordner og planlegger litt for meg selv, gitt... Men å drømme sammen under stjernene hørtes jo helt fantastisk ut. Får stjerner i øynene også av å tenke på det. Har dere de samme ønskene for dagen?

Også så koselig med barn... Blir brudepike hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkideen: :vinke: Tusen takk for koselig hilsen og tips angående lys i kirken. Satte STOR pris på bildene du viste, og ikke minst tips om bredden på midtgangen. :klem: Får se litt på hvordan det kan gjøres, det bør jo ikke bli altfor dyrt heller.

Så fint å høre at du har positive opplevelser med 2 forlovere! Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg hadde ikke hørt om det før jeg leste om det på KG. Vi får håpe det blir helt topp! :tommelsmil:

Jeg kikket litt på bildene du nevnte, og for en stilig bil dere hadde da! :overrasket:

Uansett, jeg blir helt rørt av å se på disse flotte bildene av nydelige KG-bruder. Kan jo ikke annet enn å glede meg til det blir min tur! :hjerter_rundt:

nevèsta: Jeg vet jo ikke enda om jeg får fatt i utstillingsmodellen, men jeg kan jo håpe! Jeg kjøper den bare hvis den er satt godt ned i pris, ellers liker jeg jo best å få noe helt nytt! ;)

Jeg vet ikke helt hvilken stil du liker da, om det er "klassiske kjoler", sorte/røde kjoler, 1700 talls kjoler eller kjoler i hvitt hjorteskinn! :ler:

Jeg selv synes noen sorte kjoler er fine, ser sjarmen med 1700 talls kjoler og ble rimelig fascinert av kjolen i hvitt hjorteskinn, men en "klassisk kjole" er det rette for meg!

Den aller vanligste siden tror jeg nok er Maggie Sottero som med sine stroppeløse kjoler har en stor del av markedet.

Min erfaring med de er at jeg likte kjolene veldig godt i begynnelsen (for kjolene i seg selv er kjempeflotte), men "alle" har stroppeløse kjoler fra Maggie-bærta og jeg ble rett og slett lei av de. Meg om det! ;)

Noen av sidene jeg likte veldig godt var blant annet disse tre:

Sincerity med sine nydelige kjoler.

Pronovias som har en del kjoler som er nydelige, mens resten blir litt for merkelige for meg.

Brautmoden er en tysk side som har veldig fin og grei oversikt over kolleksjonene til en god del merker som blant annet Pronovias, St. Patrick og Rembo Styling.

Du kan også gå inn på Rembo Styling sin hjemmeside. Det er litt spesielle og "røffe" kjoler for de som føler de ikke passer inn i "Prinsesse"-looken.

Marys bridal har noen nydelige kjoler i de forskjellige kolleksjonene, men jeg er litt usikker på hvem de samarbeider med i Norge. Før hadde de en butikk i bergensområdet som forhandlet for de.

Alfred Angelo har fine og litt rimelige kjoler.

Dark Angel Har litt mer goth og fantasy-inspirerte kjoler.

Kathryn & Alexandra har brudekjoler fra Medieval, Renaissance, Elisabethan, Restoration, Colonial, Directoire, Civil war, Victorian, Early 20th century, 1920-30, og Millenium tidene. De har også kapper og kroner.

Phui... Det er mange flere sider også, men jeg vet som sagt ikke hva du er ute etter, så da må det spesifiseres litt nærmere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på det siste du sa:

Vi har stort sett de samme ønskene for dagen heldigvis. Eneste forskjellen er vel egentlig at han setter venner høyere enn familie på gjestelisten, mens for meg er familien viktigere enn venner. Vi finner ut av det likevel, tenker jeg. :)

Jeg er glad vi har så pass lik smak på det meste, hadde han villet innrede hele leiligheten med furupanel tror jeg vi hadde hatt et stort problem! :hoho:

(No offence til dere med furupanel, men det var liksom det første jeg kom på. Har fått det litt opp i halsen ja.. )

Jeg skrev hvem som skal være forlovere og brudebarn på side 1 i dagboken min, men ja, hun er en av de! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Der sto det litt om brudebarn, ja... Jeg mente jeg hadde lest noe om det, men jeg tror leseferdighetene reduseres når jeg slutter på jobb eller noe sånt. Koselig det, da! Ser for meg ei lita jente med lyse krøller (hvis hun nå har det) og fin kjole som blir geleidet av de andre... Søtt. (Øh. Det er ikke kjolen som blir geleidet).

Takk for hjelpa, forresten, men hvitt hjorteskinn??? :hoho: Finnes det? Må undersøke disse sidene litt mer.

Ser at du har kikket mye ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tok jeg meg en tur til frisøren for å friske opp frisyren litt. Herrrlig!! :-D

Ble sittende å lese i et flunkende nytt Bryllupsmagasin, og det var rett før jeg ba om en ekstra hårklipp, bare for å få tid til å lese igjennom hele. :ler:

Stakkars frisørdamen prøvde å få ut av meg om jeg var fornøyd eller om jeg ville ha litt veiledning i å style håret slik som hun gjorde, men der satt jeg å bladde febrilsk bakover i bladet for å forsikre meg om at det ikke var noe superinteressant jeg gikk glipp av... :roll:

Sånn kan det gå!

Bryllupsreise:

Mannen og jeg har pratet en del sammen angående bryllupsreise og kommet frem til følgende;

Av reisemål som er superinteressante, kan jeg nevnte

Mauritius som jeg har drømt om siden jeg var liten, (hallo? Det er jo myggfritt der! :ler: ), Sør Afrika med både safari og annet knask, Maldivene i kombinasjon med et mer aktivt sted.

I Europa frister Island og Irland mest.

MEN, det reisemålet som både mannen og jeg falt pladask for er New Zealand!

Jeg skal ærlig innrømme at det jeg visste om New Zealand begrenset seg til kunnskapen om at Ringenes Herre ble spilt inn der nede. Etter å ha lest en masse om det, falt jeg pladask! Det er en veldig lang flyreise ned dit, det er jo på helt andre siden av kloden, men det skal visst være relativt billig å bo der. Dermed krever flyreisen en god del av reisebudsjettet (budsjett? hah, vi har ikke noe budsjett enda), og vi må ønske oss bidrag til reisekontoen til bryllupet.

Dermed kommer dilemmaet; skal vi bestille reisen på forhånd og satse på at vi klarer oss, eller må vi utsette bryllupsreisen til senere en gang?

Jeg har veldig lyst til å reise rett etter bryllupet. Både fordi vi trenger litt tid sammen til å fordøye inntrykkene, og fordi man gjerne er i lykkerus etter bryllupet og da er det godt å reise bort sammen.

Dette må pønskes mer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Du er helt sikkert like fin på håret uten frisørens stylingtips. Fant du noen morsomme brudefrisyrer mens du leste? Når det gjelder sånne ting kan jo frisørens tips være litt viktige... Ikke for det, du har jo god tid på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nevèsta: Takk for det! :klem:

Joda, jeg kikket fort igjennom frisyrene for å se om det var noen som falt i smak, men det eneste jeg egentlig fant der var en hårfarge jeg likte veldig godt! :sjenert:

Jeg vil egentlig ha det veldig naturlig, og min naturlige hårfarge er en slags lys brun/mørk blond/lett gylden/rødlig skjær (jeg har naturlig 3 nyanser i håret, så det får en litt stilig effekt). Frisøren sa derimot at det er mulig jeg har "ødelagt" fargen på håret etter at jeg begynte å farge det for et par år siden. Skjønner ikke hvorfor jeg absolutt måtte begynne å farge.... :roll:

Jaja, jeg kler egentlig ikke for lyst hår, men jeg vil ikke ha det for mørkt heller. Jeg ser for meg en varm brunfarge med litt lysere innimellom. Noe sånt som dette!

Det er forresten den frisyren med oppsatt hår jeg liker best! :sjarmor:

Er litt usikker på om jeg skal ha oppsatt a'la frisyren over, eller spare ut igjen håret og ha "naturlige" krøller (har en del fall i håret med _litt_ krøll i, så med naturlig mener jeg å lage litt mer krøller) i en eller annen slags løsthengende frisyre.

Stikkordet er naturlig, og det gjelder sminken også. Jeg har ikke lyst til at folk skal lure på hvem det egentlig er som går oppover kirkegulvet! :ler:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

Ahhh kjolen var kjempefin, jeg har aldri vært inne på den siden tror jeg må titte inn der...

Takk for veiledning ang link, skal se hva jeg kan få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde den vært billig nok skulle jeg gjerne brukt den til bryllupsnatten! :ler:

Nå sitter jeg og kikker på deilige kaker og desserter! :wow:

Tenkte jeg bare kunne skrive kort om Bryllupskaken:

Jeg har en venninne som er konditor, og hun har tilbudt seg å lage bryllupskaken til meg! :danse:

Vi har sittet i timesvis og kikket på nett og diskutert frem og tilbake på både smaker og utforming, og jeg må si at forbruket av sjokolade her i huset økte med 70% etter å ha kikket på alle fristelsene på nett! :ler:

Hun er rimelig fersk konditor, så jeg kan ikke forlange de aller mest danderte, franske kunstverkene (ikke at jeg vil ha det heller), men vi prøver å koke i hop noe som begge blir fornøyd med.

Vi har kommet et stykke på designen, og har en del ideer rundt det. Så det skal bli gøy å se om det blir bra. :hoppe:

Smaken er jo veldig viktig den også, og det er litt verre, for jeg vil jo helst ha i pose og sekk. Sjokolade er ihvertfall den viktigste biten, jeg er uhelbredelig sjokoman, så en del av kaken MÅ være sjokoladekake.

Slik det ser ut foreløpig, så blir bryllupskaken laget av 2 eller 3 typer kake. Og dermed er det noe for enhver smak. Frøken konditor har invitert meg på pasjonsfruktkakesmaking i nærmeste fremtid, og jeg er spent på om det er et bra alternativ. :sikle:

Ellers så har jeg min egen oppskrift på marsipankake, som jeg gjerne vil bruke på den ene kaken. Jeg fordrar ikke slike "hvite damer" fra konditoriene som er laget på halvfabrikater...

Det skal være EKTE råvarer, EKTE marsipan og EKTE fyll inni.

Akkurat det samme som sjokoladen, den skal inneholde ekte kakaosmør og vanilje, ikke sånt sprøyt som vegetabilsk fett og vanilin som de fleste bruker fordi det er mye billigere.

Nå høres jeg vel fanatisk ut, men det har alfa omega å si for smaken.

Marsipankaken min har vanilje og blåbær som fyll, og har ikke like mye krem og dilldall som kjøpekakene. Den er vel utprøvd i familiesammenheng, så jeg regner med det vil falle i smak, selv hos de som ikke spiser marsipankaker til vanlig (altså, de som ikke liker selve marsipanen liker den vel ikke uansett da). Hvis ikke, så har vi alltids sjokoladekaken og den siste kaken som jeg ikke har klart for meg enda.

Dette blir gøy!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...