Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Hei kjære orakel Luthien... :gullengel:

Så at du skal på brudemesse,MORO!!!!!! Jeg og vil! Vet du hvor jeg finner en oversikt over hvor og når de er???

Har "finnekjolefeber" om dagen.... :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære orakel Luthien...  :gullengel:

:ler2:

Så at du skal på brudemesse,MORO!!!!!! Jeg og vil! Vet du hvor jeg finner en oversikt over hvor og når de er???

Har "finnekjolefeber" om dagen.... :gape:

Her vil du finne de store årlige bryllupsmessene som arrangeres i Norge. Som regel arrangeres de mellom januar og mars og siden vil bli oppdatert når det nærmer seg.

I tillegg slår en del leverandører seg sammen og lager sine egne bryllupsmesser rundt om i Norges land, og den beste måten å få oversikt over disse tror jeg vil være å kontakte større brudesalonger nær deg. Man kan noen steder sette seg opp på en mailingliste og få informasjon på forhånd om events som nærmer seg. Disse salongene arrangerer også interne "designerdager" og "bruktmarkedsmesser", som man kan delta på.

Christiania Glassmagasin, Tilbords og andre større kjeder arrangerer også bryllupsmesser. Ta kontakt med de for informasjon!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo: Bli med meg da vel! Har du meldt deg på? Send meg en PM! :-D

Corazon: Ja, det er et fotografbilde. Som sagt egentlig et helfigurbilde, men jeg gidder ikke å legge ut hele, så jeg klippet ut øverste delen. ;)

Så du bodde i Bergen en periode? Stilig! Da vet du jo sikkert hvorfor vi Bergensere er så glade i byen vår? ;)

Fikk du med deg noe spennende når du var her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet til side 5 i dagboken, og det er på tide med en liten oversikt over de viktigste emner hittil.

Innholdsfortegnelse:

Side 1: Dato, Forlovere, Brudebarn, Ringer, Tanker om kjolevalg, Tanker om rammene rundt dagen, New Zealandsdrømmer.

Side 2: Levende lys i kirken, Linker til brudekjoler på nett, Bryllupsreise, Hårfargeplaner, Bryllupskaken.

Side 3: Bare mas! ;)

Side 4: Kirkedilemma, Orgelprat, Designerdag og Bryllupsmesse, Bilde.

Side 5: Innholdsfortegnelse, Prest, Musikkvalg.

Og ellers er det mye prat om alt og ingenting! ;)

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prest: Vi har vår egen pensjonerte prest i familien, og da faller valget lett på hvem som skal så for vielsen. :)

Dersom vi gifter oss i dåpskirken min er det en fantastisk koselig prest der som vi har som andrevalg. Foreløpig har jeg ikke truffet hverken kirketjener eller organist, men jeg håper de er hyggelige de også.

Kirketjeneren i nær-familie-kirken er veldig engasjert i kirken sin og er kjempehappy hver gang det er vielser i kirken. Det er nesten rørende å se hvordan han styrer og steller for å gjøre kirken vakker til brudeparets glede.

Jeg har ikke truffet organisten eller prestene i denne kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

:) Halloen ja.......

Har ikke vært så mye tilstede her i det siste :sjenert:

Men har en god grunn : alle mine planer for bryllupet (utenom dato) er nå forandret av min kjære!!!!! :overrasket:

Det har vært en blanding av sjokk og vantro men forståelse for hans avgjørelse som har preget meg i noen dager.

Jeg har skrevet litt om det i dagboken min, men kommer tilbake med mer detaljer senere!!!

Har forresten savnet deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at dere er glade i den vakre byen deres, ja! Fikk ikke med meg så altfor mye, var der bare i forbindelse med jobb, måtte jo hjem til mann&barn. Hvis jeg hadde vært single, hadde jeg selvsagt vært der hele tiden, så lenge jobben varte (6 mnd).

Flinke ordensLúthien som har innholdsfortegnelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :kyss:

Karbo: Jeg leste om forandringen i planene ja!! Kjempeflott, og ikke minst mye enklere! Glad for å ha deg her igjen! :klem:

Corazon: Får håpe dere får muligheten til å se byen hele familien en gang! :)

Du må jo ta med ungene på akvariet! ;)

nevèsta: Ja, jeg regner med det. Begge kirkene er nydelige, så vi får en flott vielse uansett! :-D

Salmer: Vi har egentlig hatt salmevalget klart lenge, men det er mulig vi kun skal ha 2 salmer og soloinnslag/kor i steden for 3 salmer.

Her er salmene:

Inngangssalme - S97 98: Gud godhet sang i sinnet.

NoS 223: Kjærlighet er lysets kilde og LR 844: Det er så yndig å følges ad.

Det blir gjerne bare de to siste, dersom noen av de utgår.

Min lillesøster har lyst til å synge solo i kirken, men hun trenger litt betenkningstid enda. Hun har en nydelig, ung stemme (17 år) og jeg tror det blir veldig bra!

Jeg begynte i sangkor idag, med grunnleggende undervisning i sangteknikker og håper jeg klarer å få stemmen "på bane igjen". Jeg sang mye og opptrådde en del med sang og teater da jeg var barn/ungdom, men sluttet dessverre med det, som så mye annet da ungdomsopprøret satte inn.

Drømmen og håpet mitt er at jeg får trent opp stemmen min såpass at jeg kan synge rent og pent igjen, og synge en sang for min kjære i kirken. Eller på festen selvsagt, det får vi evt se på. Foreløpig koser jeg meg med å endelig ha tatt steget og begynt med synging igjen. :plystre: :-D

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer du å synge alene for deg selv i bryllupet, altså? Tøft! Det tror jeg ikke jeg hadde klart. Andre ganger synger jeg med den stemmen jeg har, men i en sånn anledning tror jeg stemmen hadde svikta. Ikke for å skremme deg - du har tydeligvis litt erfaring på sangfronten. Håper du oppfyller drømmen din - kan tenke meg det er mange som må tørke en liten tåre da :)

Hvor lenge siden er det du drev med sang og teater? Morsomt begge deler, var med i amatørteater en gang, men var nok litt for amatør, for mistet flere og flere replikker. Pytt sann...

Du får oppmuntre søsteren din. Blir jo litt spesielt og personlig hvis en man kjenner så godt synger.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig inngangs- og utgangsmusikk er følgende:

Inn: En midtsommernattsdrøm

Ut: Clarkes Trumpet Tune

Vi får kanskje fatt i en som kan spille blåseinstrument til marsjene da, så kanskje vi bytter og tar Clarke inn og midtsommernatt ut. Eller bare bytter til noe helt annet. :ler:

Husker jeg var i bryllup for første gang for en del år siden, og ble skikkelig "skuffet" fordi brudeparet ikke hadde "vanlig" brudemarsj.. altså midtsommernattsdrøm eller lohengrin. :ler:

Sistnevnte liker jeg forresten ikke så godt..

Vi får se hva vi ender opp med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å synge alene for deg selv i bryllupet, altså? Tøft!

Jeg håper nå inderlig at jeg ikke ville sittet igjen der og sunget for meg selv, regner med jeg ikke har SÅ fæl stemme! :hoho::ironi:

Vet du, jeg aner ikke om jeg ville klart det... Og kjenner jeg meg selv rett, så er jeg kanskje litt for lettrørt til å klare å synge solo i kirken. MEN, det er veldig greit å ha muligheten til det, hvis jeg skulle få inderlig lyst, eller kanskje synge en sang til min kjære sammen med et kor!

Leker litt med tanken på å høre med koret jeg startet i om de har lyst til å være med å synge i kirken. Det er jo en god stund til enda, så da får jeg tid til å bli kjent med jentene (og gutta) først. Det hadde ihvertfall vært veldig koselig! :Nikke:

Hvis jeg ikke klarer å synge for han under vielsen eller festen, så får det bli en "nattasang" på sengekanten! :ler:

Drev litt med teater for 8 år siden faktisk! :overrasket:

Jammen har tiden gått fort!! :roll:

Liker å ha den type hobbyer, og har nok litt lyst til å begynne med teater igjen også... Jeg var med i oppsatte musikaler den gangen, det var mer det enn vanlig teater. :)

Men, så er det den tiden, den tiden... man rekker ikke å være med på alt heller.. ;)

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...