Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Bare et lite hallo fra meg i all hast, midt imellom to jobber. Skal prøve å IKKE åpne kjolelinkene dine....

Interessant på hårfargeproblematikken, jeg var hos frisøren i går og jeg er misfornøyd!!!! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fare med kjolelinkene, tør du å velge en sånn kjole så skal du heller få velge bort den sorte! :ler:

Er du misfornøyd??

Hva med??

Jeg synes hårfargen min ble veldig mørk denne gangen, men så sitter det jo fremdeles mye overskuddsfarge i. De fjompene har ikke skrevet opp fargene de har brukt tidligere, SELV OM de sa de skulle gjøre det, så fargen jeg liker så godt er en godt bevart hemmelighet... *snufs*

Jeg tror jeg tar med et bilde av hårfargen jeg vil ha til bryllupet, og spør de om den vil passe hudfargen og resten av fargene mine, evt. prøver den ut i løpet av neste år, slik at jeg vet at det er Fargen med stor F. :Hehe:

Hvem sa at bryllupsplanlegging var lett? :riste:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal raseskrive i full fart om hårfargefaenskapet:

Bunnfarge: Blond, ikke helt sånn englelys, men blir bare lysere og lysere... Var mørk som lite, lubbent barn. Har derfor utnyttet dette lyse med å bleke/stripe i mange år.

Sist vinter tok jeg skrittet (ikke med høvel) og farget det mørkt med diverse lyse sjatteringer. Etter det har jeg hatt grevlinglooken, men det var for mye lyse flinger/slinger.

Derfor: etter frisørens anbefaling ble det glansvask i går, de lyse stripene er rødbrune, resten rådyrbrunt. Jeg KLER IKKE VARME FARGER, OG SER DERFOR UT SOM EI USUNN BINGOKJERRING. Har ikke ubegrenset med penger, derfor planlegger jeg i smug å fikse på det hjemme, og fortrenge tanken på at jeg får kjeft av frisøren om to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!! Det hørtes ikke bra ut! *ser for meg Corazon i pakt med naturen, sprettende innover skogen i følge med resten av rådyrene* :hoho:

Neida, men jeg synes det er litt sprøtt hvis frisøren ikke har den minste bakgrunnskunnskap om varme og kalde farger og ikke klarer å se om kunden er den ene eller andre typen! Fordelen med glansvask (jeg trodde forresten ikke de brukte slikt lenger? Sikker på at det ikke er minicolor?) blir jo vasket ut etter rundt 8 vask (stemmer ikke det?), og da slipper du jo den sterke rødbrune fargen. MEN, min erfaring med røde farger spesielt, er at fargene sitter i LENGE, og blir skikkelig blasse etter relativt kort tid. Jeg TROR at jeg hadde gått tilbake og bedt om en ny glansvask/noe annet som fikser det på hennes regning, for dette må hun jo se blir helt feil. Jeg vil tro hun går med på det, da det er viktig med fornøyde kunder og leverer hun "feil vare" er det bare å få bytta! Min søster gjorde det en gang hun kom hjem med en blondfarge som kræsja helt med fargene hennes.

Det er vel bedre det enn å risikere å tulle det enda mer til med hjemmefarger? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding om hårkatastrofe!

Jeg tenker bingokjerring, for jeg ser ut som om jeg siter inne hele dagen og røyker og drikker kaffe i usunne lokaler. (Det gjør jeg faktisk også, men har ikke et usunt lokale og mangler spenningen bingo medfører). Innser at det faktisk var rasistisk sagt *angre meg gul og grønn og lover å tenke bare vakre tanker om medmennesker*

Kan vel ringe frisøren og si at jeg er misfornøyd, og hvis hun nekter, skifter jeg frisør, hahahaha, men det er dumt, for hun er både flnk, kul og billig.

-Og det var ikke hjortefarge, men rådyrfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjortefarge? Jeg sa jo rådyrfarge jeg også! :forvirra:

Jeg ringte faktisk frisøren min idag, og sa jeg ikke ble helt fornøyd med den mørke hårfargen jeg hadde fått. Spurte om det var noe jeg kunne gjøre hjemme for å lysne den, men hun ville ikke at jeg skulle begynne å rote med hjemmeprodukter uten å ha greie på hva jeg gjorde. Dermed ble jeg tilbudt en ny time i morgen tidlig for å fikse det slik at det blir fint! :hoppe:

Bra service! :Nikke:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, du sa jo rådyr og ikke hjort, blanda sammen med noe annet hjortesnakk (ER dette et bryllupsforum...?)

Har vært i byen og unnlot å kjøpe hjemmemekking for håret. Skal, takket være din støtte, ringe frisøren i morgen. Må manne meg opp, for hun er litt sånn tøff. Setter egentlig pris på det,men ble litt paff da jeg fortalte om forestående bryllup. Hun reagerte bare med å si "jaha". (Hva med "så hyggelig" eller i det minste "når?"?) Fortalte det jo for å relatere emnet til brudefrisyre, og fikk et tips.

Alle i familien bruker hennes salong, så hun burde vel passe seg litt *ynkelig corazon skremmer med tomme trusler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg, måtte se på kjolelinkene. Det gikk bra med meg, ble ikke frustrert. Fant også noe som ligner på den kappa jeg skal ha.

Hvis jeg hadde vært 18 år, hatt tynne lår og skulle giftet meg utendørs, hadde spider-mini-kjolen vært råaktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta
Hva sier dere folkens? Klare til å gifte dere??

Oh my!

Phui!

Tror ikke det du!

Der er det snakk om å være et blikkfang ja! :hoho:

For en fantastisk kjole! Den jeg bare ha. Da tenker jeg folket hadde vært imponert. Kjøpte et bryllupsmagasin i Russland og. Der fant jeg også en fin kreasjon. Så ut som om noen hadde tatt en blondegardin og sydd piratbukser og overdel av den. Fantastisk. Lurer på om de to antrekkene lar seg kombinere? Nei.... Trenger vel både kropp, attitude og en dose selvtillitt for å vise seg i noe sånt noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg innom deg istedet, har ikke med meg ostene.

Må bare ha en pause, rydder og ordner og vasker pga middagsgjester i kveld.

Håret er enda rødere i dag, til og med C-mannen sier det. Mandag ringer jeg frisøren :sinna:

Har en vond mistanke om at det blir lite bryllupsrelatert stoff her, burde vel skaffet meg vanlig dagbok, sånn som Lillelou, men det blir for mye styr med TO dagbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg vet nok at du er her *ler med kneggestemme a la vaktmetseren i Pompel og Pilt og løper rundt for å finne deg*

Det er bare vi to som er i dagbokkroken :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veslo: Tusen takk!! Det var kjempehyggelig å høre! :klem:

Corazon: Hehe, joda jeg er her jeg! Litt på og av selv om jeg står pålogget hele tiden, jeg har jo en tornado av en halvannet årig jente som løper rundt her.

Også har jeg et svare strev med å holde meg oppdatert i alle dagbøkene jeg følger med i, så jeg haster litt frem og tilbake mellom de! ;)

Jeg fikk jo som sagt time til frisøren igjen idag for å fikse opp igjen fargen som jeg var litt misfornøyd med. Fargen var jo som sagt en fin farge, men jeg synes den var litt for mørk for meg. Det viste seg å bli en fantastisk opplevelse!

Jeg har altså da fått "myket opp håret" med lysere farge og striper slik at jeg fikk et kjempeflott spill i håret, og fargen er kjempefin nå!! Jeg fikk en dyptvirkende kur i håret, for å sørge for at håret blir mykt og fint etter fargingen. Jeg fikk fønt og frisert håret, etter å ha fått det vasket. Og sist men ikke minst, de glattet det med rettetang, stylet og ordnet håret for meg til festen jeg skal på ikveld!! Til sammen 3 frisører puslet rundt meg og dillet og dullet med håret mitt!!

ALT helt gratis!

Jeg er storfornøyd!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drømmefrisørtime!

Har du krøller??? Hadde det vært meg, skulle jeg holdt meg langt unna rettetenger, men alle vil jo ha de de ikke har....

Men ER det du som er på avataren din? Trodde jeg hadde lest at det ikke var deg, og at du er lys?

Det går virkelig i surr for meg her inne, skulle ønske jeg hadde full kontroll på dere alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden man får sånn oppvarting. Lønner seg å klage litt, høres det ut som. Gratulerer med ny frisyre, da. Godt å være fornøyd.

Ha det gøy på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse. Jeg trodde ikke du var LYS, altså! Det vet jeg jo på bakgrunn av hårbeskrivelsene fra frisørtimene. Men ikke sånn svart heller, da........

Arrrgh! Rotecòrazon!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

Tittetlitt her inne jeg :) Vil bare si GRATULERER med at du fikk så fin hårfarge:):)Morro det...Viktig å føle seg vel,håret er jo tross alt hele utseendet synes jeg,nesten. Det har vel noe med at jeg er frisør å gjøre da,thihi...Ville forresten si at det skulle bare mangle,men du er heldig som fikk så god behandling da:)Jeg har jobbet flere steder,og det er ikke akkurat alle som er like "snille"med sånne ombehandlinger.(Frisørsjefer som ikke aksepterer at vi vil gi kundene våre maksimal service,og derfor tar de LITT betalt i slike tilfeller,noe jeg synes er helt feil).

:klem::blomst: :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...