Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Så fint med en sånn frisørtime - *drømmesegbort*. Nå er det faktisk 1 og 1/2 år siden jeg var hos frisøren sist - har en far og en veninne som klipper håret mitt når det er behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter! :vinke:

Joda, frisørtimen var herlig! :-D

Det er meg som er på avatarbildet ja. :sjenert:

Fotografen "trakk litt farger" fra bildet for å lage en effekt i forhold til bakgrunnen (det er egentlig et helfigurbilde), og det ser dermed ut som at jeg har sort hår. Da bildet ble tatt hadde jeg en litt mørk brun med mye rødtoner i. Veldig fint egentlig. Opprinnelig har jeg lysere hår, som jeg skrev tidligere i dagboken, men det er jo gøy å variere litt! ;)

Jeg har mye fall i håret, og får litt krøller hvis jeg ikke føner det rett eller bruker rettetang. Av en eller annen grunn krøller det seg mer når jeg er i syden, kanskje det har med luftfuktigheten å gjøre?

Kanskje jeg skulle legge inn "det store bildet", så dere kan se?

Hmm... vet ikke om jeg vil ha bilder av meg offentlig da..

Vi får se på responsen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bryllupsprat:

Planen var å snike seg inn på slutten av gudstjenestene i de to kirkene som er aktuelle, slik at vi kunne sammenligne og finne ut hvilken vi liker best. Den ene har jeg bestilt vielse i allerede, det er dåpskirken min, og den andre er kirken der hvor familien til mannen bor. Det er bare max 10 minutter mellom kirkene, så det spiller forsåvidt ikke en stor rolle om det blir ene eller andre, men det hadde vært greit å få det på plass allerede nå.

Begge kirkene er i "stein", og mannens-familie-kirken er en nydelig middelalderkirke med en masse historie. Den er også litt lys (store vinduer) og mer intim enn dåpskirken min. Den har veldig kort kirkegulv, så der må jeg gå med museskritt evt. :ler:

Dåpskirken er bygget rundt 1930, men i gammel stil slik at den ser veldig gammel og staselig ut. Den har veldig god akustikk og et fantastisk orgel. Den er litt større, og litt "mørkere" inni, og alteret er liksom litt mer "lukket inn" enn i den andre kirken. Der får en gjerne litt følelsen av å være bare oss og presten, mens i mannens-familie-kirken er man omtrent ute blant gjestene.

Personalet ved menigheten i dåpskirken er fabelaktige! Der er ingenting noe problem, og de strekker seg virkelig langt for å glede brudeparet.

Vi gifter oss i slutten av april, og jeg er litt usikker på hvordan været pleier å være da, men vi kan enten satse på mye naturlig lys i mannens-familie-kirken, eller prøve å skape en lun levende-lys atmosfære i dåpskirken.

Hvilken appelerer mest til dere ut i fra beskrivelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville gått for den hvor man kan skape en lun levende-lys atmosfære. Om dere er skikkelig uheldige så kan det være skikkelig dårlig vær på selve dagen og da er jo det med naturlig lys bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg er en pomp og praktperson, ville jeg utvilsomt gått for den med langt kirkegulv og flott orgel!!

Er der lov til å spørre hvor i landet du bor?

Samme type kirkedilemma kommer i dagboka mi.

-Og vi vil selvfølgelig se deg i helfigur, hvis du synes det er ok selv!!! (Oj, høres plutselig ut som en litt annen type nettside... :plystre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med dagbok! Hvordan går det med planleggingen? Og fikk du virkelig bestilt kirke så tidlig? Jeg har ringt de to aktuelle kirkene for vår vielse, den ene tar imot bestillinger fra mai 2006 og den andre fra september 2006. Lenge til. Jeg vil bestille kirke!!! tihi. Bryllupsplanlegging er gøy! God søndag videre til deg. Klems :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjerne bilde :)

Angående kirke - hvilken er det du liker best selv, da? Eller hvis det ikke spiller noen rolle fo deg - hvilken liker mannen din best? Levende lys er jo veldig koselig, da. Er et mye varmere lys i en årstid som ikke nødvendigvis er veldig varm enda. Og hvor flink er du til å gå veldig sakte? ;)

Kanskje også lurt å tenke på hvordan orglene låter i forhold til hvilke brudemarsjer dere vil ha. Vi skal ha en venn av min forlovede som organist, og han advarte mot enkelte brudemasjer hvis vi skulle ha bryllupet i Holmenkollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg tilbake fra farmors kjøttkaker! De er svimlende gode altså! :wow:

Ja, hvor var vi?

Lythande: Godt poeng! Jeg er veldig fan av levende lys og stemningen det gir. Spesielt hvis det er kjølig utenfor.

Revenka: Bestille så tidlig ja.. heh.. La oss si det slik at det ikke er vanlig å bestille så tidlig i kirkene her i området heller.

Jeg overtalte sognepresten til å føre oss opp på en slik måte at han sitter igjen med overbevisningen om at han satte oss opp fordi han selv mente det var lurt. :hoho:

Han sluttet av samtalen med å si at det er viktig å være tidlig ute! :ler:

Jeg klarer vel ikke å vente til 2006 med å bestille kirke... :sjenert:

Corazon: Bergen er nydelig! ;):erter:

Langt kirkegulv og bra orgel er et stort pluss ja! *noterer*

Helfigur? Oj, ble det plutselig det? Jeg mente det samme bildet som i avataren, bare i "stort", jeg... :sjenert:

nevèsta: Jeg liker begge kirkene på hver sin måte jeg, og det samme gjør mannen.. Det er ikke noe stort dilemma for oss, sånne smådetaljer er egentlig uvesentlig i den store sammenhengen, men vi må bare ta et valg på det. Tror jeg tar med meg min tilkommende og kikker på kirkene en gang til jeg. Det er lettere nå som vi har tenkt litt på det. Siste gang vi så kirkene innvendig var i vinter en gang, så det blir spennende. :-D

Kanskje vi skal prate litt med "orgelansvarlig" i kirken for å høre nærmere hva de kan spille?!

Nå må jeg bare få unna noe styrearbeid, så kommer jeg innpå igjen om litt! :)

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lurt å ta en snakk med organisten før dere bestemmer dere helt for marsj. Dere kan jo ta med noen forslag, evt. Det er visst veldig stor forskjell på orglene der ute, og litt kjedelig med noe som det skal være futt i hvis orgelet er fislete. Syns jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Ja, det styreopplegget var ikke gjort i en håndvending nei... Ble sittende til halv 3 i natt jeg.. :Gjesp:

nevèsta: Ja, det stemmer sikkert. Kanskje vi får en prøvespilling? ;)

Revenka: Du kan jo prøve å finne en "lur" grunn til at du bør få lov til å bestille allerede nå da, men husk å ikke lyge for en kirkens mann! :fy_fy:

*Du har så lyst til å forsikre deg om at du får den tiden, for dere traff hverandre den datoen. (Du har nok sikkert truffet på mannen på den datoen et eller annet år)

*Du skal reise til utlandet en periode, og skulle gjerne fått på plass kirken og lokalene før det siden folk er jo så tidlig ute nå om dagen og datoen er ganske viktig for deg. (Dere planlegger vel en ferie en eller annen gang før bryllupet?)

Bare å prøve! ;):ler:

Corazon: Det blir i "selve" Bergen. Altså i en av bydelene og ikke i sentrumskjernen. Her er det litt "landlig" og fint, samtidig som at det bare tar 7-10 min med bil til sentrum. Genialt for småjenten min, som slipper å vokse opp med eksosen fra sentrumskjørerne. :)

Lythande: God morgen! :vinke::klem:

Hm.. jeg skal se om jeg kan få lagt ut bildet (ikke helfiguren, men avataren i stort) når jeg kommer hjem. Nå må jeg dessverre dra avgårde til legen. :tristbla:

Vi snakkes når jeg er tilbake! :-D

Ha en strålende formiddag, mine venner! :hoppe:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrearbeid er noe dritt når det tar halve natta! Heldigvis e jeg fri for den skags for tida, har mer enn nok med å styre min egen "butikk".

Da skjønner jeg at du bor på et nydelig sted, kjørte mye bil rundt i omegnen sist vinter/vår, og syntes alle steder var såååå fine! FOR en natur dere har, dere har jo alt innen rekkevidde, høye fjell, svaberg og kystlandskap og landlige beitemarker for sauer og jeg vet ikke hva! Fant verdens fineste sted på rett før badesesongen, kjørte så alngt det gikk utover en smaaaal tarm av en øy/halvøy, skal prøve å huske navnet på stedene, det eneste jeg husker er "Kirsti på skjæret", en slags resturang, som var stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Corazon: Ja, det er fantastisk vakkert her! Stedet du snakker om er nok Sotra/Øygarden. "Kirsti på skjæret" ligger på et sted som heter Rong.

Fint i den retningen også ja, der er landskapet ganske røft siden det ligger rett ut mot Nordsjøhavet.

Så du har vært en del i Bergen tidligere?

Over til litt om bryllup:

Jeg har meldt meg på en Designerdag for Maggie Sottero sin 2006 kolleksjon. Må jo ærlig talt innrømme at jeg har fått Maggie-kjoler langt opp i vrangstrupen, men det er jo litt spennende å prøve den nye kolleksjonen likevel. Det KAN jo hende jeg finner en kjole jeg faller pladask for! ;-)

Jeg meldte meg i samme slengen på bryllupsmessen de skal ha også, så kanskje jeg finner noen bra kjoler til minus 30-50%. Jeg har egentlig funnet Kjolen da, så jeg tar nok en tur innom der og forhører meg om salg først.

DA BLIR DET BRUDEKJOLEPRØVING SNART!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Veslo, det var koselig å høre! :sjenert:

Liker forresten avataren din jeg, det er så mye liv i bildet! :-D

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...