Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok


Lúthien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å så kjekt med kjoleprøving da!!!

Hadde jeg bodd i Bergen tror jeg nok jeg hadde gått selv om kjolen allerede er anskaffet ;)

For det er så kjekt å bare prøve de vakre kjolene og føle seg som ei prinsesse!!!!

Kos deg i helga da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kjoleprøvingen! Spennenede!

Jeg får prøve kjolen jeg har bestilt en gang ekstra i morgen, og gleder meg veldig til det. Er jo ikke så mange gangene jeg får hatt den på meg...

Endret av Bett1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:plystre:

Da har jeg vært på kjoleprøving! Jeg fikk litt  :hakeslepp: kan man si...

Du kan ikke bare skrive sånn!!! Her kreves et detaljert og utfyllende referat med alle unødvendige nyanser beskrevet i full dybde! ;)

Endret av Bett1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Referat skal bli!

Jeg begynner med at vi kom inn døren til brudesalongen som hadde designerdagen, og der var det stappfullt av bruder gitt!

Jeg hadde med meg min lillesøster (som enda ikke vet at hun skal være forlover) for å kikke på kjolene (mest for å kikke, jeg har jo funnet en kjole jeg har forelsket meg i), og hun ble rimelig fascinert. Hun er bare 18 år, og har sikkert en masse "prinsessedrømmer" ang. bryllup, så jeg tror hun koste seg veldig.

Vi ble stående en stund å kikke på kjolene som ble prøvd, det var vel 4-6 bruder i slengen som sto og dollet seg foran speilene, og det var interessant å gjette på hvilken de falt for. Tidig å se på de som har funnet Kjolen og bare MÅ kikke på den 500 ganger i speilet først, før de temmelig motvillig tusler inn i prøverommet for å skifte.

En av brudene prøvde en 4-5 kjoler, og bestemte seg til slutt for den ene av de. Dessverre valgte hun ikke den hun var finest i, og jeg hadde VELDIG lyst til å be henne vurdere den en gang til. Hun ene damen i salongen villedet henne litt synes jeg, for hun var SÅ positiv for alle kjolene, og hun ble nok litt forvirret til slutt stakkars. Tips nummer 1: Ta alltid med dere en objektiv og ærlig person som kan hjelpe dere med å velge kjole! :Nikke:

Det var en kjole som utmerket seg spesielt i den nye kolleksjonen, og det var en kjole i (jeg mener det var) organza. Den var aldeles nydelig, og det var laaang kø for å prøve den. Jeg tror det kommer til å bli en av de mest populære kjolene neste år, og bare det får meg til å automatisk mislike den.. Jeg vil IKKE være en av de 13 brudene på dusinet som gifter meg i den mest populære kjolen. :riste:

Likevel måtte jeg jo bare prøve den, siden den er veldig pen. Den prøvde jeg sist, så jeg skal ta vurderingen av den til slutt! ;)

Kjole nummer 1: Jeg fikk øye på den kjolen som jeg prøvde i forrige runde (altså, jeg og en venninne har trålet alle brudebutikkene tidligere i år, og den kom på topp 5 listen over kjoler jeg falt litt for.) Brudekjoledamene var over seg av begeistring, for den var virkelig flott og passet meg, men denne gangen likte jeg den ikke like godt, og det var deilig å få strøket den av listen. En kjole mindre på listen!

Kjole nummer 2: Usj, det var en som butikkdamen kom med bare for å se, men jeg likte den IKKE. Det gjorde heller ikke hun, så da var jo saken biff.

Innimellom disse kom hun med flere andre kjoler som jeg blankt nektet å prøve. Var hele tiden hyggelig altså, jeg er ikke noen superbitch! :ler:

Brudekjoledamen begynte å merke at jeg hadde bein i nesa og visste hva jeg var ute etter, og vi begynte å få en gjensidig respekt for hverandre. Etter dette så hadde vi en god tone og hun var ærlig med meg istedenfor å prøve å prakke på meg alle mulige kjoler jeg ikke kledde så godt, bare for å prøve å selge.

Hun mente at søte, ordinære kjoler ikke passet helt på meg, fordi jeg hadde en utstråling og farger som gjorde at de så kjedelige ut på meg. Kjipt på en måte, for det er jo definitivt lettere å selge kjoler som er veldig populære. :roll:

Men jeg er jo enig da... Jeg må ha noe litt mer spesielt enn en stroppeløs Olympia fra Maggie, selv om kjolen er fin i seg selv og kler andre personligheter.

Jeg kan heller ikke ha de hviteste kjolene, for da ser jeg gusten ut med min lyse hud. Varme hvittoner er bra!

Kjole nummer 3: Wow.... Det var min lillesøster som hentet den til meg. Jeg var ikke helt overbevist når hun kom gående med den, men tenkte jeg skulle prøve den likevel. HIMMEL, så fin jeg var i den kjolen!! Den var stroppeløs (og jeg som er ivrig motstander av stroppeløse maggie-kjoler :roll: ), men den var likevel veldig spesiell.. Jeg fikk en veldig fin timeglassfigur i den kjolen, og livstykket var helt annerledes enn de andre kjolene jeg har sett fra Maggie. Skjørtet var ganske spesielt også, for overskjørtet hadde 2-3 tynne lag utenpå som var skrådd litt. Det ble ganske så stilig bakover mot slepet, for den lagde spesiell effekt. Min søster og brudekjoledamen overgikk hverandre i å lovprise kjolen, og damen måtte bare vise den til Selveste-Designer-Damen fra england, for den var visst så fin. Jeg lurte litt på hvorfor hun skulle vise den, siden hun nok har sett den flere ganger selv (hun er jo med å designe de), men da sa hun: "Det er ikke det at kjolen er så vanvittig bra, det er DU som gjør kjolen. Jeg MÅ bare vise"! :overrasket:

Det var jammen et bra komplement gitt.. Tar det med en klype salt!

Uansett så fikk jeg :hakeslepp: av at jeg likte kjolen så godt, jeg som allerede har funnet en helt annen type kjoler som jeg har forelsket meg i, og jeg som ikke liker stroppeløse maggie-kjoler. :sur:

Kjole nummer 4: Nei!

Kjole nummer 5: Endelig var det min tur å prøve populærkjole-nummero-uno. Gjett om det var skuff.... Jeg synes den var aldeles nydelig på et par av de andre som prøvde den, men på meg ble den.... kjedelig.... :roll:

I tillegg så føres den kun i de blåhvite og kritthvite tonene, så da er den uansett utelukket.

Det var uendelig deilig å se at jeg ikke hadde lagt på meg så mye som jeg inbildte meg. Jeg svuppet rett inn i str. 36 og trenger bare ørlite oppstramming før dagen. Merkelig hvordan man tror man ser større ut enn man virkelig er.. :sjenert:

Da jeg spurte etter modellnavn og pris på kjolen jeg likte best, fikk jeg dagens andre

:hakeslepp: for den kostet nemlig MYE mer enn jeg hadde planer om å legge ut.

Da blir det spennende å se om kjolen jeg allerede har forelsket meg i (men som jeg bare prøvde i 2 min mens min venninne prøvde sine kjoler), er minst like fin som jeg husker den. Er den like fin eller nær opp til det, så velger jeg den kjolen pga prisen. Hvis ikke må jeg sette igang å spare, idag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende referat! Artig med kjoleprøving. Jeg har bare tittet på nett, men funnet type kjole jeg vil ha om ikke annet. Høres ut som du har funnet en lekker kjole. Vi venter i spenning på hva resultatet blir. Håper du har tatt bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Revenka: Beklageligvis godtar ikke alle brudesalonger at man tar bilder, og dessverre var dette en av de.. :sur:

Lythande: Det var ikke det at kjolen var så "wow", det var mer den effekten den hadde på meg. Husker ikke helt i farten hva modellnavnet var, men den er i den nye kolleksjonen og enda ikke lagt ut på nett.

Blir spennende å se hvordan den ser ut på bildet når den tid kommer.

Corazon: Ingen vits i når du allerede har funnet en kjole du liker, du blir bare forvirret og får valgets kvaler! :roll:

Jeg så forresten kjolen din i salongen, stemmer det at det er ørsmå perler med litt farge på innimellom de blanke perlene? Så litt lyseblått eller lysegrønt innimellom der ihvertfall. Jeg vet det finnes slør med samme typer perler/dryss som tar opp litt farger, og det ville jo kanskje blitt stilig til?

Nå skal jeg ringe brudekjolesalongen med kjolen jeg har forelsket meg i!

*krysser for at den fortsatt er der!* :sjokk:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :twisted: :icon_mad: :sinna::kjempesinna::sur::grine:

Jeg ringte 3(!!!!) ganger til brudesalongen for å forsikre meg om at jeg rakk salget, og de mente jeg hadde god tid siden salget ikke skulle være før i oktober..

Nå har de hatt salget allerede, og kjolen min gikk med - 30 %....

GGGGGGÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRRRRRR DDDDDDEEEEEEEETTTTTTT AAAAAANNN???

Jeg er så eitrandes forbanna nå, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...