Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, men TS: det er selve holdningen din nettopp der som er bekymringsverdig «ikke skal merke forskjell». Hvorfor skal fars barn gli sømløst inn annenhver helg + en dag? Hvorfor får ikke fars barn lage lyd, gråte, le og være en vanlig fireåring. Forøvrig helt normalt at en fireåring kan ha problemer med å sovne. Ditt barn skal jo også komme til å kreve ekstra av deg, hvorfor får ikke den starkas fireåringen ta plass KUN annenhver uke. Det er din manns BARN!!! 

Uff, jeg har tenkt så på dette innlegget ditt, kjenner jeg får vondt i magen over all den avskyen (TS: det er ingen tvil om dette) fra en voksen i hjemmet sitt (ja, ditt bonusbarn sitt hjem også). Dette kan gi barnet grunnleggende relasjonsproblemer og utrygghet og medføre langvarige traumer. (Vet du ikke dette, så les deg opp). 
Kjenner dette vil plage meg lenge, håper nesten dere skilles, for at begge barna skal få en god oppvekst. Den stemningen som kommer til å gro i deres hjem med den holdningen din, vil ødelegge familien du så gjerne vil skape (med kun din baby i fokus) 

TS: Som jeg skrev tidligere. Nå må du ta deg sammen!!!! Dette du holder på med er direkte skadelig. Tenk om noen hadde gjort dette mot din baby. 

Uff,tenk at slike ting kan foregå i hjem...

Anonymkode: 1fc49...dd0

Signerer denne. Holdningen er skremmende. Og nå har TS pakket sakene sine og flyttet hjem på promperommet hos mor fordi bonusbarnet hennes på 4 år skal "trenge seg på" hos pappaen sin 50 % av tiden.... Skjønner innmari godt at TS blir skuffet hvis samboeren umyndiggjort henne i slike viktige beslutninger. Men her er åpenbart problemet at hun ser på bonusbarnet som en belastning. Altså, denne 4-åringen falt ikke ned fra månen i går. Dette barnet har hele tiden vært en særdeles viktig del av hennes samboer. 

Anonymkode: d7d92...cd1

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (17 minutter siden):

Du har misforstått noe elementært når det kommer til familiebånd og barn-forelder. Nei, far må ikke ta hensyn til stemor når det kommer til barnet. Far og stemor må ta hensyn til barnet, og barnets behov. Barnet kommer først, uansett hvor forelsket du er i barnets far. 
Folk har ingenting i et forhold med barn å gjøre, dersom de ikke klarer å se at barnets behov kommer foran den voksnes behov. Det er barn det er snakk om! 

Er du født bak en stein? Selvfølgelig er gode oppvekstvilkår avhengige av at de voksne du bor sammen med har det bra. Kan love deg at denne fireåringen ikke kommer bedre ut av det med å flytte i dette øyeblikk fremfor å vente 6mnd. virkelig ikke. Da er ikke barnets beste tatt hensyn til - men kun biomors hevn over at nykjæresten til eksen skal ha baby. Og det går på bekostning av EGET barn. Er det noen som skulle hatt ris her, så er det de to lettere tilbakestående foreldrene som ikke klarer å tenke lengre enn seg selv. 

dette er IKKE til barnets beste. Barnet har best av tilvenning i rolige og gode rammer, ikke midt når det skal komme en baby. Man må kan virkelig ikke ha mye mellom ørene om man ikke forstår dette. 

Anonymkode: 327a7...b4f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man elsker da ikke bonusbarn like mye som sine egne! 

Anonymkode: 0f272...31d

Hvorfor i all verden gjør man ikke det da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dummeste spørsmål. Fordi etter 6 mnd har kvinnekroppen som måtte føde en baby kommet litt til hektene, man har blitt mer vant til en hverdag med en liten baby i hus.

Et ektra barn på 3 år krever mye, og det er nå TS vil trenge ekstra hjelp hjemme, men det blir jo ikke noe av for mannen må styre på med det andre barnet sitt.

Så derfor kunne mannen snakket med TS først istedenfor å slippe en bombe. 

Anonymkode: 8361b...984

Hva med alle foreldrene som har eldre søsken hjemme der mor også er gravid? Man sender ikke vekk søsken pga graviditet. Så hvorfor er det så ille i denne saken at far øker samværet til 50%?

Selvfølgelig blir det til at far må ta ansvar for de andre barna. Dette gjelder ikke bare for TS, men i absolutt alle familier der mor er gravid. Og hvorfor trenger TS så mye hjelp hjemme før fødsel? Er hun sengeliggende? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du født bak en stein? Selvfølgelig er gode oppvekstvilkår avhengige av at de voksne du bor sammen med har det bra. Kan love deg at denne fireåringen ikke kommer bedre ut av det med å flytte i dette øyeblikk fremfor å vente 6mnd. virkelig ikke. Da er ikke barnets beste tatt hensyn til - men kun biomors hevn over at nykjæresten til eksen skal ha baby. Og det går på bekostning av EGET barn. Er det noen som skulle hatt ris her, så er det de to lettere tilbakestående foreldrene som ikke klarer å tenke lengre enn seg selv. 

dette er IKKE til barnets beste. Barnet har best av tilvenning i rolige og gode rammer, ikke midt når det skal komme en baby. Man må kan virkelig ikke ha mye mellom ørene om man ikke forstår dette. 

"Tilvenning"?? Det er snakk om å bo med pappa 7 dager i uka i stedet for 3 1/2 dager i uka! Herregud så mange giftige kvinner det er i denne tråden, som snakker om å ha bonusbarn på "tilvenning" som om det var snakk om å være på SFO!!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GørilB skrev (1 minutt siden):

Hva med alle foreldrene som har eldre søsken hjemme der mor også er gravid? Man sender ikke vekk søsken pga graviditet. Så hvorfor er det så ille i denne saken at far øker samværet til 50%?

Selvfølgelig blir det til at far må ta ansvar for de andre barna. Dette gjelder ikke bare for TS, men i absolutt alle familier der mor er gravid. Og hvorfor trenger TS så mye hjelp hjemme før fødsel? Er hun sengeliggende? 

Her er det åpenbart mange kvinner som ser på fars særkullsbarn som styggedom og byrder som man ikke har planer om å elske like høyt som egen barn. Som man må ha på "tilvenning"i eget hjem. Herregud.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man velger å være så kald og hjerterå ovenfor en eventuell partners særkullsbarn, så viser faktisk statistikk at 25 % - 1/4 (!!!) av norske menn ikke opplever å få barn i det hele tatt. Velg heller å få barn med en av dem da, i stedet for å påføre uskyldige skilsmissebarn psykiske relasjonsskader.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det lyser gjennom at TS er uvillig til dette. Hvorfor skal det times at fireåringen får inkluderes???  Det er jo NÅ barnet blir storesøsken...hvorfor får ikke barnet være en del av dette kun annenhver uke? 

Fordi at rett før og rett etter fødsel gjerne er litt unntakstilstand?

I en hel familie blir belastningen annerledes. Man er to om sakene, og formen synker gjerne gradvis slik at eldre søsken kan venne seg til situasjonen. I tillegg er man selv mer vant når barn nr 2 kommer.

I denne familien har ingen av disse prosessene fått utviklet seg naturlig, og i tillegg er det en i miksen som aldri har vært forelder før, eller vært med på fødsel og barsel. Jeg som mor ville ikke ønsker å øke samværsprosenten rett før bonusmor skulle føde selv, jeg ville heller ventet til etter fødsel. For mitt eget barns skyld.

Anonymkode: c3b2f...06b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
O.G. skrev (2 timer siden):

Den der 50/50 greia trenger ikke alltid å være positivt for de involverte ungene, nei.

Det er det heller ingen som hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg ts!

Har ingen barn, samboer har 2. Om han plutselig hadde endret sin samværsavtale uten å nevne det for meg hadde jeg også flytta ut. Jeg betaler tross alt like mye som han for å bo der, så da bør jeg også være involvert i alt som kan bety endringer i hverdagen.  JA, barna skal selvfølgelig ha så mye samvær som de vil med sin far. Det kommer jeg aldri til å stille meg i veien for. Men hans barn er tross alt hans ansvar, både når det kommer til tid og økonomi. Derfor mener jeg at om han føler han plutselig kan ha samvær i større grad, bør han klare det uten min inntekt i tillegg. Han bør også kunne rekke å lage middag, levere og hente de selv. Akkurat den kabalen vet jeg han ikke får til å gå opp. 
Jeg hjelper gjerne til, men om han forventer at det skal skje uten at jeg i det hele tatt får høre om det er det uaktuelt.

Dere tydeligvis ikke-stemødre her inne er veldig opptatt av at stebarna skal elskes som om der deres egne. Det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg er glad i dem, men kommer aldri til å se på dem som min egen familie. 

Det er ikke sånn det fungerer, og det hadde dere sett selv om dere plutselig ble stemødre også. Alle barn er ikke like, det er ikke alltid alt klaffer. 
Det er sånne som dere, som venter at stemødrene skal være stilletiende, lydige hushjelper som skal gi slipp på livet sitt og ofre alt for deres barn som er problemet. 

Dagens utblåsning, takk for meg.

Anonymkode: bbf22...c2e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter deg ts!

Har ingen barn, samboer har 2. Om han plutselig hadde endret sin samværsavtale uten å nevne det for meg hadde jeg også flytta ut. Jeg betaler tross alt like mye som han for å bo der, så da bør jeg også være involvert i alt som kan bety endringer i hverdagen.  JA, barna skal selvfølgelig ha så mye samvær som de vil med sin far. Det kommer jeg aldri til å stille meg i veien for. Men hans barn er tross alt hans ansvar, både når det kommer til tid og økonomi. Derfor mener jeg at om han føler han plutselig kan ha samvær i større grad, bør han klare det uten min inntekt i tillegg. Han bør også kunne rekke å lage middag, levere og hente de selv. Akkurat den kabalen vet jeg han ikke får til å gå opp. 
Jeg hjelper gjerne til, men om han forventer at det skal skje uten at jeg i det hele tatt får høre om det er det uaktuelt.

Dere tydeligvis ikke-stemødre her inne er veldig opptatt av at stebarna skal elskes som om der deres egne. Det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg er glad i dem, men kommer aldri til å se på dem som min egen familie. 

Det er ikke sånn det fungerer, og det hadde dere sett selv om dere plutselig ble stemødre også. Alle barn er ikke like, det er ikke alltid alt klaffer. 
Det er sånne som dere, som venter at stemødrene skal være stilletiende, lydige hushjelper som skal gi slipp på livet sitt og ofre alt for deres barn som er problemet. 

Det er da ingen her som skriver at stemødre «skal være stilletiende lydige hushjelper» 🤦‍♀️ Det er faktisk ingen som har nevnt noe om at TS skal ta ansvar for stebarnet i det hele tatt, det er da fars jobb! Og dersom du blir sett på som en hushjelp så er det en sak mellom deg og samboeren din, og har absolutt ingen ting med hvor ofte barna er der å gjøre. Hva tror du single aleneforeldre gjør?? Jo, de gjør alt med barna selv, så hvorfor skulle ikke det være mulig for en forelder som har ny samboer også? :klo: 

Anonymkode: 1250f...d4b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man elsker da ikke bonusbarn like mye som sine egne! 

Anonymkode: 0f272...31d

Snakk for deg selv.

Anonymkode: 32291...3fb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg støtter deg ts!

Snakk for deg selv! Jeg er bonusmamma til to fantastiske barn, biomamma til tre. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Jeg er ikke en stilletiende hushjelp??  Her er det snakk om to barn som blir søsken og som skal inkluderes i familien på lik linje. Og jo, jeg anser alle våre barn som en del av familien og hjelper gledelig alle (!!) barna. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er barnemor som setter premisser for om ei kvinne klarer å være stemor.

Anonymkode: a521a...994

Nei. Selv den snilleste og mest samarbeidsvillige barnemoren kan ikke garantere for at en stemor kan være en bra stemor. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, kom igjen...jeg tror ingenting på at ikke spørsmålet om 50% har vært oppe før nå. 

Men uansett: Far har all rett til å få ha sitt barn hjemme så mye han vil! Eller mener du det kanskje bør sendes ut nabovarsel også??! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Signerer denne. Holdningen er skremmende. Og nå har TS pakket sakene sine og flyttet hjem på promperommet hos mor fordi bonusbarnet hennes på 4 år skal "trenge seg på" hos pappaen sin 50 % av tiden.... Skjønner innmari godt at TS blir skuffet hvis samboeren umyndiggjort henne i slike viktige beslutninger. Men her er åpenbart problemet at hun ser på bonusbarnet som en belastning. Altså, denne 4-åringen falt ikke ned fra månen i går. Dette barnet har hele tiden vært en særdeles viktig del av hennes samboer. 

Neida. Hun vil bare ikke ha en vilter 4åring hun skal plutselig være mamma for 50% -  akkurat når hun får en nyfødt. Ikke akkurat så veldig vanskelig å skjønne :P 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida. Hun vil bare ikke ha en vilter 4åring hun skal plutselig være mamma for 50% -  akkurat når hun får en nyfødt. Ikke akkurat så veldig vanskelig å skjønne :P 

Åja, jeg skal huske det neste gang vi skal ha barn, at barna vi har fra før må finne seg en annen plass å bor for mamma er gravid og så sliten skjønner dere. Sees om 6 mnd 😊😊😊😊 

Please. Barnet er på ingen måte en overraskelse eller noe som plutselig skjedde. 

Anonymkode: 467d3...32d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, jeg skal huske det neste gang vi skal ha barn, at barna vi har fra før må finne seg en annen plass å bor for mamma er gravid og så sliten skjønner dere. Sees om 6 mnd 😊😊😊😊 

Please. Barnet er på ingen måte en overraskelse eller noe som plutselig skjedde. 

Anonymkode: 467d3...32d

Så hvorfor har ikke barnemor foreslått dette før? Og hvorfor må det skje akkurat nå? Fireåringen forstår jo ikke omfanget av dette, så dette er mors godt planlagte vandetta. Med barnet som brekkjern. 💜 mother of the year.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke har overskudd til å ta seg av det barnet man allerede har, så bør man ikke få flere barn. Evt. må du da flytte TS. Far har tydeligvis overskudd til begge sine barn❤️digger mannen din, hils ham og si at vi synes han gjør akkurat det han bør gjøre som far

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er da ingen her som skriver at stemødre «skal være stilletiende lydige hushjelper» 🤦‍♀️ Det er faktisk ingen som har nevnt noe om at TS skal ta ansvar for stebarnet i det hele tatt, det er da fars jobb! Og dersom du blir sett på som en hushjelp så er det en sak mellom deg og samboeren din, og har absolutt ingen ting med hvor ofte barna er der å gjøre. Hva tror du single aleneforeldre gjør?? Jo, de gjør alt med barna selv, så hvorfor skulle ikke det være mulig for en forelder som har ny samboer også? :klo: 

Anonymkode: 1250f...d4b

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snakk for deg selv! Jeg er bonusmamma til to fantastiske barn, biomamma til tre. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Jeg er ikke en stilletiende hushjelp??  Her er det snakk om to barn som blir søsken og som skal inkluderes i familien på lik linje. Og jo, jeg anser alle våre barn som en del av familien og hjelper gledelig alle (!!) barna. 

Jeg har ikke sagt at jeg blir sett på som en hushjelp, og det blir jeg heller ikke.

Nettopp derfor fungerer det godt hjemme hos oss, fordi jeg får si meningen min og være med på å bestemme hva som skjer. Om jeg derimot hadde blitt utelatt fra bestemmelser i min egen hverdag, hadde jeg dratt.

Selv om ingen her skriver direkte at stemødre er uten stemmerett, er det veldig lett å lese mellom linjene at det er nettopp det dere mener de skal være..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...