Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

Ærlig talt, ta deg sammen....  Tenker du at han bare kan droppe å ta ansvar for det barnet dere venter sammen også?

(Selvfølgelig burde han snakke med deg om det i forkant, men han har like mye ansvar for det barnet han allerede har, som det dere venter....)

Anonymkode: d9875...25a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nok en gang et eksempel på hvordan stemødre blir sett på her inne på KG; som et annenrangs menneske uten rettigheter til NOE som helst, man skal bare godta og akseptere ALT. Og sier man at noe er vanskelig så får man bare slengt i trynet at «du visste hva du gikk til, og takler du ikke det får du finne deg en mann uten barn». Det er så himla nedlatende!! Det er klart hun skal ha innflytelse på noe som angår hennes liv! Nei, han kan ikke bare bestemme seg for dette uten å informere henne. Det er ikke sånn et voksent forhold fungerer. Store avgjørelser som angår familielivet tas sammen, enten det gjelder å få barn,, kjøpe seg ny bil, skaffe seg hund, eller som her; øke samværet med særkullsbarn. Her får TS en stor omveltning i livet, og hun føler seg selvsagt overkjørt av mannen sin som ikke har tatt opp dette med henne i forkant. At hun reagerer på det betyr selvfølgelig ikke at hun er et dårlig menneske eller en dårlig stemor. Timingen er vanvittig dårlig når hun har termin om 8 uker, og jeg forstår ikke hvordan mannen kunne gjøre dette uten å snakke med henne om det først. Det er faktisk respektløs av han. De som kjefter på henne her burde faktisk gå i seg selv og tenke hvordan de selv hadde følt det dersom deres egen samboer hadde bestemt noe som snur opp-ned på hverdagen deres, UTEN å si fra, og attpåtil rett før termin. 

Anonymkode: 91e4b...0e9

Går man inn i forhold med noen som har barn, må man belage seg på at det over natten, kan endre seg,hvor mye barnet er der. Og at man ikke har noe man skulle sagt. 

Opplevde selv noe lignende. Her hadde samboeren min samvær kun annenhver helg, barnet hadde spesielle behov, men så ble mor syk, og barnet måtte flytte fulltid til oss, over natta. Selvfølgelig var det en omveltning, men det var og en selvfølge at barnet skulle få bo fulltid hos oss. Det er jo barnet hans, det skal alltid komme først.

Anonymkode: 229db...4ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Underskriver denne. Jeg er selv stemor, og jeg hadde blitt rasende på mannen om han gjorde en slik stor endring bak min rygg. Som stemor har man selvsagt noe man skulle ha sagt i en slik stor avgjørelse som påvirker både henne selv, deres ufødte barn og familielivet som sådan. Det er respektløst av far å ikke ha en dialog med sin nye partner om dette.

Når det er sagt, så er det ikke automatisk slik at TS ikke hadde godtatt å ha barnet der 50% eller en opptrappingsløsning. Men hun fortjener å bli behandlet som et likeverdig medlem av husstanden og å bli tatt med på råd først, komme med sine innspill. Hva om barnet kunne vært der 3-4 dager i en uke først, for så å trappe opp til 50& på sikt?

Jeg ville tatt med min partner på familievernkontoret om han gjorde et sånt stunt. Anbefaler det for dere også TS.

Anonymkode: b5f01...93f

Hovedproblemet er jo at hun mener bonusbarnet er så slitsomt! Hovedproblemet burde være at hun har dårlig kommunikasjon med samboeren sin! Jeg tenker faktisk at det er på høy tid at de får ha bonusbarnet mer, slik at hun faktisk blir mer glad i det!

Anonymkode: d7d92...cd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At her er mange psykisk ustabile som henger her inne var jeg delvis klar over, men etter å ha lest kommentarene i denne tråden er jeg overbevist om at her sitter personer bak skjermene som trenger seriøst hjelp! At det er så mange som kan være så forferdelig stygge mot barn, jeg bare SKJØNNER det faen ikke! Mange her inne som skulle blitt bura inn for lengst.

Anonymkode: 6c457...48f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt samboeren din konkret om hvordan dette skal løsest? Passer hans arbeidstid med levering/henting i barnehagen? Foreldresamtaler, barnebursdager, aktiviteter? Han skal også være med deres felles barn. 
Siden du ikke har noe å si om 50/50, så har ikke du heller noe med dette å gjøre. Selvsagt skal du være der, barna skal behandles likt, men jobben er hans. Du kan gjerne HJELPE til, da skal han spørre og du gir beskjed hva du vil. Ikke la dette bli som sånn hos flesteparten, at arbeidet sakte men sikkert glir over på deg. ingen hadde forlanget av en mann at han skulle ha overtatt arbeidet for mor. 
Skjønner ikke hva barnemor tenker med heller, tror hun at overgangen vil bli enkel?

Endret av Jadaomatte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva vet vi? Vi har hørt ts side av saken, og det er nok 2 sider til.

Hva om mor av helsemessige grunner trenger litt mer hjelp, eller pga arbeid, studier eller hva som helst, slik at det ikke kan vente 6 mnd? Det står vel ingenting om hvorfor mor spurte? 

Om det var min mann som fikk spørsmål fra mor om de kunne endre til 50/50 så ville jeg blitt veldig trist om mannen hadde svart at han måtte diskutere det med meg først. Men jeg ville ønsket å bli informert, som jo også ts ble.

Å være gravid og få barn er ingen sykdom. Det er ikke så mye forberedelser som må til. Det "viktigste" er bagen med ting hun skal ha med til sykehuset. Hvor lang tid kan det ta å pakke den?

 

Jeg synes ts svikter mannen sin grovt ved å flytte ut å vende han ryggen i det som for han sikkert er en stor glede. Tenk om han ser det på samme vis som meg?

Anonymkode: bc471...d8d

Vent. Er det ikke kun barnets beste som er gyldig grunn til avgjørelser vedrørende barnet? Er mors studier eller jobb gyldig grunn til endringer for barnet? 

Dette visste mor da hun fikk barn. (Iallfall like mye som stemor visste det da hun ble sammen med en med barn fra før.) 

Hvorfor er mors arbeid/studier viktigere enn stemors svangerskap og fødsel? 

Er det fordi hun er stemor, og selvsagt degradert fra retten til egne meninger og ønsker? 

Anonymkode: 22568...8bf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vent. Er det ikke kun barnets beste som er gyldig grunn til avgjørelser vedrørende barnet? Er mors studier eller jobb gyldig grunn til endringer for barnet? 

Dette visste mor da hun fikk barn. (Iallfall like mye som stemor visste det da hun ble sammen med en med barn fra før.) 

Hvorfor er mors arbeid/studier viktigere enn stemors svangerskap og fødsel? 

Er det fordi hun er stemor, og selvsagt degradert fra retten til egne meninger og ønsker? 

Anonymkode: 22568...8bf

Vent. Er det ikke normalt å ønske seg mest mulig tid med barnet sitt? Er det ikke litt unormalt av far å ha så lite samvær som han har hatt til nå? Han burde jo forstått det allerede under svangerskapet at det ble forventet at han stilte 100% opp for barnet..eller innehar du dinosaur-holdninger hvor det er mor som skal ha hovedansvaret for barnet rett og slett? 
 

Anonymkode: 15afa...96f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vent. Er det ikke kun barnets beste som er gyldig grunn til avgjørelser vedrørende barnet? Er mors studier eller jobb gyldig grunn til endringer for barnet? 

Dette visste mor da hun fikk barn. (Iallfall like mye som stemor visste det da hun ble sammen med en med barn fra før.) 

Hvorfor er mors arbeid/studier viktigere enn stemors svangerskap og fødsel? 

Er det fordi hun er stemor, og selvsagt degradert fra retten til egne meninger og ønsker? 

Anonymkode: 22568...8bf

Det kan være bra for barnet også at mor får studert eller byttet jobb.

Anonymkode: 1b9b4...a81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan være bra for barnet også at mor får studert eller byttet jobb.

Anonymkode: 1b9b4...a81

Ahhh. Men det kan altså ikke være bra for barnet at far informerer stemor om slike prosesser, og sørger for at hun også føler seg som en del av familien? 

Anonymkode: 22568...8bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen av dere som reagerer på at foreldrene velger å la en 4-åring gjennomgå TO STORE endringer i livet omtrent SAMTIDIG når dette ikke absolutt er nødvendig??

Å få søsken kan oppleves traumatisk, og det samme kan flytting. Ethvert fornuftig menneske hadde gjort denne flytte-overgangen på et annet tidspunkt,  fremfor å gjøre det samtidig som man blir storebror. Stakkars 4-åring som tydeligvis ikke blir prioritert av sine foreldre! 

Anonymkode: ff107...d04

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, er jo TS som får forklare at ho forlot pappa, fordi ho ikke tålte at alle barna fikk like mye samværstid med sin far. 

Anonymkode: b1a83...0ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det virkelig ingen av dere som reagerer på at foreldrene velger å la en 4-åring gjennomgå TO STORE endringer i livet omtrent SAMTIDIG når dette ikke absolutt er nødvendig??

Å få søsken kan oppleves traumatisk, og det samme kan flytting. Ethvert fornuftig menneske hadde gjort denne flytte-overgangen på et annet tidspunkt,  fremfor å gjøre det samtidig som man blir storebror. Stakkars 4-åring som tydeligvis ikke blir prioritert av sine foreldre! 

Anonymkode: ff107...d04

Men de gjør det jo IKKE samtidig. Det er to måneder til termin (i følge TS).

Og det må da være grenser for hvor mye man skal problematisere ting. De gjør ingen stor endring i samvær - de går fra 4 til 7 dager. Og familieforøkelse er ikke nødvendigvis traumatisk… kom igjen….

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ahhh. Men det kan altså ikke være bra for barnet at far informerer stemor om slike prosesser, og sørger for at hun også føler seg som en del av familien? 

Anonymkode: 22568...8bf

Han informerte jo, noe som resulterte i at hun har flyttet ut! For TS ønsker ikke p se mer til dette barnet enn det hun gjør allerede. Modent gjort. Nå som du blir alenemor selv, TS, så forventer du vel ikke at han stiller opp særlig mye for dette nye barnet heller.

Anonymkode: 85dc8...0a7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts har jo ikke sagt at det er uaktuelt, bare at det kunne skjedd på et lettere tidspunkt!

 

Anonymkode: bbf22...c2e

Og når er det? Å ja, det var visst til juletider. For de som har en liten baby er jo SÅ mye mer opplagte og uthvilte enn det som er gravide?  Altså, ingen tror vel for alvor at TS hadde vært mer positiv da?

Anonymkode: 85dc8...0a7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han informerte jo, noe som resulterte i at hun har flyttet ut! For TS ønsker ikke p se mer til dette barnet enn det hun gjør allerede. Modent gjort. Nå som du blir alenemor selv, TS, så forventer du vel ikke at han stiller opp særlig mye for dette nye barnet heller.

Anonymkode: 85dc8...0a7

Igjen. Her ser jeg to alternativer. 

1) Dette ble bestemt på impuls. Stakkars barn. 

2) Mannen og eks har diskutert dette lenge og han har ikke informert sin partner om dialog rundt noe som endrer hennes hverdag. Respektløst overfor partner. 

Begge deler er skikkelig rævva oppførsel av denne mannen. 

Anonymkode: 22568...8bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (19 minutter siden):

Men de gjør det jo IKKE samtidig. Det er to måneder til termin (i følge TS).

Og det må da være grenser for hvor mye man skal problematisere ting. De gjør ingen stor endring i samvær - de går fra 4 til 7 dager. Og familieforøkelse er ikke nødvendigvis traumatisk… kom igjen….

De går fra ordinært samvær på 8dg/mnd til det dobbelte. (Fra en dag i uken+ annenhver helg til 50/50-ordning.)

Det er ingen som vet når babyen kommer. Det blir uansett en omveltning fra å ha pappa på deltid, 50/50, for så måtte dele pappatiden igjen med en baby som ingen vet hvordan er ennå.
 

Jeg synes ikke dette er å ta hensyn til 4-åringen. 

Anonymkode: ff107...d04

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, nomore82 said:

Men hva er alternativet til å øke samværet når det er ønsket?

Ønsket av hvem? 

Er det barnet, eller er det mor? 

Anonymkode: 9b13c...1c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle single damer, IKKE involver dere i menn med barn fra før. Det er et helvete. Jeg har holdt ut med dette i 4 år og det blir aldri bedre. Sjansen for å finne en mann uten en superbitter bio mor er minimal. 

Anonymkode: a521a...994

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (49 minutter siden):

Men de gjør det jo IKKE samtidig. Det er to måneder til termin (i følge TS).

Og det må da være grenser for hvor mye man skal problematisere ting. De gjør ingen stor endring i samvær - de går fra 4 til 7 dager. Og familieforøkelse er ikke nødvendigvis traumatisk… kom igjen….

Jo for enkelte skilsmissebarn er det visst traumatisk. Du må nesten unnskylde det overfor dem. 

Anonymkode: a521a...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De går fra ordinært samvær på 8dg/mnd til det dobbelte. (Fra en dag i uken+ annenhver helg til 50/50-ordning.)

Det er ingen som vet når babyen kommer. Det blir uansett en omveltning fra å ha pappa på deltid, 50/50, for så måtte dele pappatiden igjen med en baby som ingen vet hvordan er ennå.
 

Jeg synes ikke dette er å ta hensyn til 4-åringen. 

Anonymkode: ff107...d04

Denne babien er faktisk helt uinteressant i problemstillingen. Man vet ikke når baby kommer uansett hvor ofte barnet er hos pappa, og omveltningen på det å dele foreldre er vanskelig for søsken uansett om de har samme foreldre eller ikke. Det blir jo ikke noe bedre at barnet venter i 8 mnder og så flytter inn 50 % til et nytt søsken da. 

Å få en baby inn i en familie med søsken er jo bare noe man må takle når man har barn fra før. Jeg klarer faktisk ikke skjønne hvordan det skal påvirke situasjonen. Dette er barnets HJEM. 

Anonymkode: 10f36...8fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...