Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har min fulle støtte,TS. Bra at du ga beskjed,og ble hørt. Jeg hadde reagert som deg. 

Anonymkode: 00b1f...2f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.00):

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

Så bra dere har funnet en løsning som er til det beste for 4-åringen, den kommende babyen og dere foreldre. Godt at det går an å samarbeide for å finne en bedre løsning enn den "plutselige" løsningen som kom veltende over dere. Jeg syns det er flott du er med på å øke samværet etterhvert, og at den beste ordningen for 4 åringen er jo å øke ting gradvis, forsiktig venne seg til 2 nye situasjoner med baby og økt samvær. 👏👏

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg klarer virkelig ikke å skjønne at flesteparten i denne tråden mener det beste for en fireåring er å brått endre samvær OG være midt oppi fødselsforberedelser og få et nytt søsken. Jeg ser dere synes jeg er drittkjerring. Samme for meg. Jeg mener det beste for ALLE parter er at dette skjer etter fødsel og i sakte og rolig tempo! Jeg forstår ikke deres synspunkt som mener en fireåring skal bare kastes rundt på og oppleve så mange omveltninger på engang. Men det får være. Vi er blitt enige her nå om å vente i samarbeid med fvkontoret og barnemor. 

Anonymkode: fa647...fc1

Så bra dere har blitt enige og samarbeidet med fvk og barbemor om å finne den beste ordningen for barnet. 👏 Høres ut som dere har kommunisert godt om dette. Jeg syns ikke du er en drittkjerring og har gjennom tråden støttet deg. Både fordi jeg selv har stått i den situasjonen (innflytt av tenåring 100% på 3 dager, uten mulighet til å si fra, med en far som etter det ble nesten fraværende fra familielivet), fordi jeg ser at en 4 åring har godt av en god, langsiktig, gradvis tilvenning til de nye situasjonene og ditt perspektiv som gravid (og litt hormonell innimellom, men det er faktisk helt ok ☺️). Jeg ser òg i tråden at du og din samboer HAR hatt dette ønsket om å øke samvær, så det er absolutt ikke noe man har å si på deg når man leser dette. Det var kun pga nåværende situasjon og alle hensyn som burde tas at det hadde blitt en voldsom endring, og fordi det ble "ut av det blå". Godt å høre at dere har funnet en god løsning. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hele problemstillingen til denne tråden var i grunnen at samboeren min avtalte dette uten å snakke med meg først. Så det har blitt veldig utbroderinger her og. 

Anonymkode: fa647...fc1

Ja, og det syns jeg var dårlig gjort. Selv om jeg ser hans (og ditt) ønske om dette etter hvert uansett. Å bare avtale noe slikt uten å snakke med samboer når det går utover hverdagen er ikke greit. Men må har dere sammen funnet frem til en løsning og da håper jeg dere har funnet ut at det å kommunisere før man tar de store avgjørelsene er det beste for dere alle. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og siden dette var et spontant innfall fra barnemor så kan de dessverre se ut til at dere som gjettet at barnemor bare gjorde dette for å være jævlig hadde rett 🙄

Anonymkode: fa647...fc1

Kan være littegrann flere perspektiv på dette enn kun dette. At barnemor "plutselig" ønsket å endre samvær kan likesågodt ha en eller flere andre grunner. At hun ønsket far skulle ta mer ansvar, at hun selv ønsket mer "fri"/støtte/ikke være så dønn alene om ansvaret for barnet deres, at barnet hadde hatt godt av å vokse mer opp med søsken fra start eller andre grunner.

 Og joda, vi barnemødre (noen av oss, ikke alle) har en tendens til å komme med slikt på ubeleilige tidspunkt, dessverre. Av og til tenker vi på barnet eller vår egen situasjon. Ikke nødvendigvis på far eller stemor situasjon. Og det å tenke over "hensyn" når vi i liten grad blir tatt hensyn til selv er dessverre ikke alltid vår beste side (dette gjelder overhodet ikke alle barnemødre). Men jeg kjenner ikke denne moren så jeg vet ikke. 

Men beklager på hennes vegne hvis dette kun var for å være "jævlig" når dere står i deres situasjon. Kanskje hun handlet ut fra affekt, for det kan føles vondt når barnefar venter nytt barn med ny partner og man føler barnet fra før av blir litt "sveket". Sier ikke at det nødvendigvis er tilfellet, jeg prøver bare å se flere muligheter. 

Hadde jeg vært barnemor i denne situasjonen (har selv 2 barn med en mann som fikk et nytt barn med stemor) så hadde jeg gjort alt for å finne gode løsninger for barnas skyld. Selv rundt termin så var vi HELT enige om å ta samvær som det kom, og at jeg var fullt tilgjengelig dersom barnet skulle komme under samvær. Fordi jeg vet hvordan det er å få barn, jeg vet hvor godt det er å ha noen ved sin side under fødsel og at jeg heller ville at barna skulle være godt ivaretatt. Ikke at det handlet om 50/50 løsning, men om hensynet man burde ha rundt hverandre og barn i forhold fra før av. 

(Nå var de på ferie da barnet kom plutselig mange uker før termin og de hadde ikke noen i nærheten da de var et veldig godt stykke avgårde, så endte jo med at bf måtte ta seg av barna og hun måtte være alene, men likevel - jeg hadde stilt opp hadde det ikke vært for omstendighetene)

Anonymkode: 13064...746

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Smart x-dame, hun vet det kommer til å irritere deg som gravid. Det er en måte å vise at hun er «snill», hensikten er nok en annen. Hun vet at barnefar er med på dette. Dine meninger betyr ingenting, pga det er DERES barn det er snakk om, de bestemmer, ikke du. Har barnemor prøvd å spolert forholdet deres før?

for dette er klassisk. Enten så øker de samværet, eller trussler de med å redusere det. Barnemor tenker ikke på barnets beste, men på seg selv.

Anonymkode: 09276...549

Ok, så det er like galt enten mor foreslår (eller går med på) å øke eller redusere samværet altså? Ikke rart mange stemødre ser på barnemor som sin fiende og omtaler dem som «bitre og hevngjerrige». Tror nok de fleste mødre er så fiksert på stemor som dere innbiller dere. 
Ellers er det en selvfølge at alle foreldre ønsker å være mest mulig sammen med barna sine, så for mitt vedkommende hadde det ikke vært nødvendig å «ta opp problemstillingen» med min mann. Han er heldigvis glad i barna mine og synes det er topp at de er her så mye som mulig.

Anonymkode: 85dc8...0a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar han ansvar for sitt barn da, eller vil han bare ned i bidrag og forventer at hans nye, gravide kjæreste skal ta fulltidsansvar for 4 åringen hans, levere og hente i barnehagen og redusere sitt sosiale liv? Mange menn hiver barnet over på ny partner, da er det greit å si ja til både 50 og 100 %. 

Anonymkode: 77e32...c71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar han ansvar for sitt barn da, eller vil han bare ned i bidrag og forventer at hans nye, gravide kjæreste skal ta fulltidsansvar for 4 åringen hans, levere og hente i barnehagen og redusere sitt sosiale liv? Mange menn hiver barnet over på ny partner, da er det greit å si ja til både 50 og 100 %. 

Anonymkode: 77e32...c71

Hvis det er tilfelle, så er jo TS rett og slett korka som venter barn med denne fyren. Da kan hun takke seg selv.

Anonymkode: 85dc8...0a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...