Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det barnet har vel rett på ha ha pappa i livet sitt så mye som mulig? På lik linje som barnet i magen ? 

Anonymkode: 60396...d30

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 18.43):

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

Er man sammen med noen med barn så kan uventede/ventede ting skje og det kan bli endringer. Du bør da være forbredt på at han har barn, uavhengig av hvor ofte. Han har barn. Ferdig.

en kollegas mann fikk over natten (bokstavelig talt) aleneansvaret for han og eksens to barn, som han kun har hatt annenhver helg og et par dager ellers da eksen hans omkom i en bilulykke. Det skjer selvfølgelig nesten aldri- men du må være forbredt på at slike ting KAN skje, og da er han eneste foresatte.

Anonymkode: 89a0f...54b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg gikk for en barnløs mann. Orker ikke styret med andres barn.

Anonymkode: 53a3c...bcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutti843950 skrev (37 minutter siden):

Så forferdelig det må være å ha stemor er det jeg har lært av denne tråden...

Dersom man har en forventning om at partners barn stiller bakerst i køen er det nok forferdelig, ja. 

Hvis man skjønner at dette barnet er 100 % del av familien og at foreldren ønsker så mye tid og samvær med barnet som mulig, så er man nok bedre forberedt. 

Anonymkode: 10f36...8fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være så grådig, tenke bare på seg selv hele tiden. Skam deg TS

Anonymkode: 292d9...4bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 18.43):

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

Troll troll troll. Dette er det bare tullinger som tror på. 

Anonymkode: d6ee1...580

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Tuttifrutti843950 said:

Så forferdelig det må være å ha stemor er det jeg har lært av denne tråden...

Fordi det er så grusomt for barnet at stemor forlanger å få litt informasjon og dialog om slike prosesser før det er vedtatt? 

 

Anonymkode: 22568...8bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

en kollegas mann fikk over natten (bokstavelig talt) aleneansvaret for han og eksens to barn, som han kun har hatt annenhver helg og et par dager ellers da eksen hans omkom i en bilulykke. Det skjer selvfølgelig nesten aldri- men du må være forbredt på at slike ting KAN skje, og da er han eneste foresatte.

Det er LITT forskjell på om TS plutselig må passe på et ekstra barn fordi far far bestemmer seg for det uten å spørre TS. Og om TS plutselig må passe på et ekstra barn fordi moren dør i en bilulykke. Du SER at det er en VESENTLIG forskjell her? TS hadde ikke blitt sur på mannen om barnet hans hadde måtte vært 100% hos dem fordi moren døde i en bilulykke. Herregud!! Hun er sur fordi han ikke tok henne med i avgjørelsen på når de skulle trappe opp samværet pga at TS tar så mye del i dette barnets hverdag. Gjøremål, stell, barnehage, etc. Da påvirker det TS sin hverdag såpass mye at hun bør få være med på å bestemme. Ikke bare få avgjørelsen tredd ned over hodet og så skal det forventes at hun tar seg av bonusbarnet som hun pleier, men nå flere dager i uken enn før.

Anonymkode: eb223...8fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dersom man har en forventning om at partners barn stiller bakerst i køen er det nok forferdelig, ja. 

Hvis man skjønner at dette barnet er 100 % del av familien og at foreldren ønsker så mye tid og samvær med barnet som mulig, så er man nok bedre forberedt. 

Anonymkode: 10f36...8fd

Beklager, jeg leste litt for fort og trodde den jeg siterte sa det måtte være fordeling å VÆRE stemor, ikke å HA. 

Ja, det å ha en stemor er jeg enig i høres forferdelig ut hvis holdninger som vi ser i denne tråden er veldig utbredt... 

Anonymkode: 10f36...8fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man sammen med noen med barn så kan uventede/ventede ting skje og det kan bli endringer. Du bør da være forbredt på at han har barn, uavhengig av hvor ofte. Han har barn. Ferdig.

en kollegas mann fikk over natten (bokstavelig talt) aleneansvaret for han og eksens to barn, som han kun har hatt annenhver helg og et par dager ellers da eksen hans omkom i en bilulykke. Det skjer selvfølgelig nesten aldri- men du må være forbredt på at slike ting KAN skje, og da er han eneste foresatte.

Anonymkode: 89a0f...54b

Men det er jo ikke noe akutt som er saken her!! Hvorfor må folk komme med andre historier som ikke ligner på det problemet Ts faktisk beskriver?! Det er så god dag mann økseskaft!

Anonymkode: 91e4b...0e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TS vært innom og sagt noe om faren har ryddet opp i "rotet sitt" og om hun faktisk flyttet til moren sin eller hva som skjedde videre?

 

Anonymkode: d6303...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

Nok en kuet mann og et barn som kommer på sisteplass. For ei sutrejente du er, nå fikk du den umodne viljen din. 

Anonymkode: 1fc49...dd0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nok en kuet mann og et barn som kommer på sisteplass. For ei sutrejente du er, nå fikk du den umodne viljen din. 

Anonymkode: 1fc49...dd0

Barnet har det antakelig mye bedre hos sin mor, så dette var nok det beste.

Anonymkode: 85dc8...0a7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

Du vann. Gratulerer! Men vent ikkje til babyen er 6 mnd for å starte gradvis. Det må kunne starte litt før, dei to søskena må få god tid sammen! Det er nemlig potensielle bestevenner i mange år! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

Enige? Du har grått seg til viljen din. Håper det smaker godt.

Anonymkode: 929d9...40d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han virker hensynløs overfor deg og deres kommende, felles barn. Jeg ville ikke godtatt noe sånt. Jeg er selv gravid med en mann som allerede har et barn (barnet er 19 da, så ikke så ille). Men jeg kommer til å kreve at han prioriterer meg og vårt felles barn, om det skulle komme en situasjon hvor hans barn ønsker noe fra faren, skal han si nei om det ikke passer med mine og vårt felles, kommende barn sine ønsker.

Anonymkode: 69607...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. 
 

vi har blitt enige om å beholde nåværende samværsordning og vente til baby er 4-6 mnd før vi gradvis begynner å øke den til 50-50. 

Anonymkode: fa647...fc1

Bra, men hvorfor skal det bli 50-50 etterhvert? det er jo ikke bra for barna heller.

Anonymkode: 69607...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han virker hensynløs overfor deg og deres kommende, felles barn. Jeg ville ikke godtatt noe sånt. Jeg er selv gravid med en mann som allerede har et barn (barnet er 19 da, så ikke så ille). Men jeg kommer til å kreve at han prioriterer meg og vårt felles barn, om det skulle komme en situasjon hvor hans barn ønsker noe fra faren, skal han si nei om det ikke passer med mine og vårt felles, kommende barn sine ønsker.

Anonymkode: 69607...ffc

🤮

Anonymkode: 4a2e6...635

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han virker hensynløs overfor deg og deres kommende, felles barn. Jeg ville ikke godtatt noe sånt. Jeg er selv gravid med en mann som allerede har et barn (barnet er 19 da, så ikke så ille). Men jeg kommer til å kreve at han prioriterer meg og vårt felles barn, om det skulle komme en situasjon hvor hans barn ønsker noe fra faren, skal han si nei om det ikke passer med mine og vårt felles, kommende barn sine ønsker.

Anonymkode: 69607...ffc

Slutt med trolling nå da 🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...