Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke mine arme råd her. Har bare grått i hele dag. Som tittelen sier skal vi nå øke fra annenhver helg og hver onsdag ettermiddag til annenhver uke! Jeg er helt målløs! Dette har han avtalt uten å konferere med meg!! Jeg er gravid og vurderer nå å flytte fra han!! Hjelpes for en overrumpling!! 😭😭😭

Anonymkode: fa647...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg håper virkelig at du bare er sint fordi han overkjørte deg og ikke at barnet kommer annenhver uke. 

Anonymkode: d6303...aaf

Dette. Men jeg tror ikke det er tilfellet - jeg tror TS er sint fordi hun ikke ønsker stebarnet der oftere enn nåværende avtale...

Anonymkode: 40c1b...d9e

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Og jeg håper virkelig at du bare er sint fordi han overkjørte deg og ikke at barnet kommer annenhver uke. 

 

Anonymkode: d6303...aaf

Det håper virkelig jeg også. Hvis ikke er det så drøyt av TS at jeg ikke finner ord.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle være normalt å ta dette opp med dem man bor sammen med, men likevel kan jeg virkelig ikke se noe feil i at en far ønsker å ha mer kontakt med barnet sitt. Kanskje han har fått opp øynene for hvor viktig det er, siden du er gravid. Uansett - han bør få se ALLE barna sine så mye han ønsker og kan.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. Men jeg tror ikke det er tilfellet - jeg tror TS er sint fordi hun ikke ønsker stebarnet der oftere enn nåværende avtale...

Anonymkode: 40c1b...d9e

Det er det jeg tror (frykter) også, jeg hadde skrevet noe mer, men tok det bort før jeg trykket "send".

 

Anonymkode: d6303...aaf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han burde ha pratet med deg men det burde ikke hatt noe å si for utfallet. Er jo bare flott og naturlig at far har barnet sitt mer, regner jo med at dette har vært planen hele tiden at barnet skal ha mer og mer tid hos far. De aller fleste har jo 50/50 i dag.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ts er imot å ha stebarnet på samvær mer enn idag, så har jeg full forståelse for at ikke far gidder å "diskutere" det med henne på forhånd. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli

Dere er en familie i dag og du skulle vært med i planleggingsprosessen.

Når mannen gjør så store endringer for dere begge sånn helt plutselig så fører det til at du til slutt ikke kan stole på han.

Men at dere skal ha 50/50 deling er ikke problemet her håper jeg? Skal la tvilen komme deg til gode.

Er det slik at barnemor prøver å ødelegge for dere nå som dere plutselig skal ha barnet 50/50 rett før dere får en nyfødt? Isåfall burde mor tenke seg om, for det er ikke kult å være tenåring midt i noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er problemet egentlig her, TS?

A) At han ikke diskuterte det med deg eller B) at barnet skal være med dere annenhver uke?

Hvis A), så er det A1) av rent prinsipp og tegn på respekt eller A2) fordi du ville prøvd å overtale ham å si nei til dette?

Hvis A1), så er jeg helt enig med deg at han burde diskutert det med deg eller iallefall fortalt deg om sine planer

Hvis A2), så er det du som er urimelig her. Da du valgte å stifte familie med ham, burde du skjønne at du må dele førsteplassen med hans barn fra forrige forhold. Dra hvis du vil - du kan og bør ikke utpresse ham å se sitt barn mindre bare fordi du ikke liker det.

Hvis B), så gjør mannen din en tjeneste og forlat ham. Han fortjener bedre.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er skuffet. Far burde diskutert det med deg først, fordi du også bor der og er en del av både livene deres og hans. Det er ikke en slik avgjørelse man bare tar uten å konferere med partneren sin først. Det har med å respektere hverandre å gjøre. 
Men jeg håper du hadde respektert ønsket hans, og ikke avvist det - for det sier mer om deg enn om han. 

Anonymkode: 13130...6e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan se problemet her.

1. Ts fikk bare beskjed om at sånn er det 

2. De skal ha barn sammen og daa bør man være involvert i sånne ting

Ts er gravid, kanskje sliten, og det er faktisk litt forskjell på annenhver helg og annenhver uke. Det er mange omstillinger på en gang og det er lov å bli sint og lei av det.

 

Anonymkode: aa0d1...a78

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...