Gå til innhold

Samboeren min har avtalt med barnemor å ØKE samværet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Ja fysj for et rot at hans eget barn skal bo mer hos sin far.

kanskje til det beste at du pakker og drar ja.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skulle ha gitt beskjed på forhånd. Men det betyr ikke at du har noe du skulle ha sagt. Om du prøver å flytte ut nå for å få han til å ombestemme seg så håper jeg at han står på sitt. Og velger barnet sitt før deg.

Anonymkode: 0fdc6...1f8

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo faktisk positivt. Er han en flink pappa for sine "tidligere barn" vil han være flink med deres felles barn. Dessuten er det mye bedre å ha stebarna 50% enn annenhver helg. Man får bedre kontakt med dem. Og ikke minst får fellesbarnet tettere forhold til søsken. Vinn vinn. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Hvor mye vil du la det barnet være sammen med faren sin da? 

Endret av tirben
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var barnets mor som bragte dette opp i samtale med far, er det forståelig at han sa «ja» til dette der og da. Trolig er det vel slik det henger sammen. Kan forstå du synes det er kjipt å få avgjørelsen tredd nedover hodet, men hadde du virkelig sagt «nei» om du ble spurt? 

Anonymkode: 293f3...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Ta deg sammen. Det er mer styr å flytte. Enn om du hadde et barn fra før som stefaren ikke ønsket der? Du har valgt en mann med barn fra før, så nå biter du tenna sammen og gjør det beste ut av det. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom det var barnets mor som bragte dette opp i samtale med far, er det forståelig at han sa «ja» til dette der og da. Trolig er det vel slik det henger sammen. Kan forstå du synes det er kjipt å få avgjørelsen tredd nedover hodet, men hadde du virkelig sagt «nei» om du ble spurt? 

Anonymkode: 293f3...eb4

Ja det hadde jeg faktisk! Det passer ikke å endre på dette nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare flytt. Mannen din og barnet hans fortjener bedre.

Anonymkode: 54840...93b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som stemor selv så mener jeg at det som er veldig viktig, er at far gjør alt med barnet helt fra starten når han har tatt dette valget alene.

Far må selv legge kabalen for sin uke uten å legge noen ekstra belastning på deg.

Tenker dette barnet muligens har noen tillegsutfordringer i hverdagen siden barnets mor har valgt å la far få annen hver uke.

Anonymkode: c3270...ab7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså dere får bare være sinte, men jeg har termin om bare 8 uker og her er masse som må ordnes! Jeg har ikke tid/overskudd/energi til å skulle plutselig ha et barn her på tilvenning av mer samvær! Jeg forstår ikke at noen synes det er greit å gå å lage slike avtaler uten å snakke med den som også bor i huset? 😭 jeg tror helt seriøst at jeg pakker og flytter ut til han har ordnet opp i dette rotet han har lagd nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Far kan ordne det. Er faktisk ikke så stor forskjell for bonusbarnet, hadde vært verre om det var et barn som aldri har vært hos dere før eller aldri hadde overnattet før.

Anonymkode: 65ed8...d38

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

JDet passer ikke å endre på dette nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Har du spurt barnet hans om det passer?

er faktisk ikke deg det skal passe for. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det hadde jeg faktisk! Det passer ikke å endre på dette nå! 

Anonymkode: fa647...fc1

Hvorfor ble du sammen med en mann med barn om du ikke var ok med at barnet skulle tilbringe mye tid hos dere? Husk at mannen er far til dette barnet. Du er steMOR, og burde ta til deg barnet som om det var ditt biologiske. Vær så snill å ikke bli en stemor som forskjellsbehandler. Det er noe av det vondeste et barn kan oppleve. Det å føle seg uønsket og ikke like elsket som andre familiemedlemmer. Det at barnet da begynner å analysere seg selv og tro at det er noe galt med seg selv. Det er kjempeskadelig. Du er voksen, og du har mulighet til å hjelpe barnet til at skilsmissen skal være minst mulig traumatisk. Barnet har ikke valgt denne situasjonen, men du har faktisk valgt barnet også da du ble sammen med far.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Tenker dette barnet muligens har noen tillegsutfordringer i hverdagen siden barnets mor har valgt å la far få annen hver uke.

Anonymkode: c3270...ab7

Dette skjønte jeg ikke. 
Er vanlig med 50/50 selvom barnet ikke har noen «tillegsutfordringer».  Skulle bare mangle.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust litt nå! Dette barnet kommer til å bety masse for DITT barn! 

Livet ditt blir hardt om du ikke åpner hjertet ditt for bonusbarn. Og det fortjener ikke hverken det uskyldige bonusbarnet eller ditt barn, for det går ut over alle. 

Prøv å endre tenkemåten her, det er eneste måten dere kan bli lykkelige på. 

Ellers ser du fram til 50/50 selv. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
loveli skrev (1 time siden):

Dere er en familie i dag og du skulle vært med i planleggingsprosessen.

Når mannen gjør så store endringer for dere begge sånn helt plutselig så fører det til at du til slutt ikke kan stole på han.

Men at dere skal ha 50/50 deling er ikke problemet her håper jeg? Skal la tvilen komme deg til gode.

Er det slik at barnemor prøver å ødelegge for dere nå som dere plutselig skal ha barnet 50/50 rett før dere får en nyfødt? Isåfall burde mor tenke seg om, for det er ikke kult å være tenåring midt i noe slikt...

Dette. Hvorfor denne plutselige økningen nå som du venter baby? 

Det tar vel et par mnd til ting er tilbake til normalen igjen, er slitsomt å bo annenhver uke her og der for barnet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt han ikke hørte med deg først, for da hadde det helt klart blitt nei. 

Anonymkode: ec613...801

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg glad i barnet! Men det er alltid masse styr første natten her og jeg vet ikke om jeg orker å begynne med tilvenning av mer samvær rett før jeg skal ha barn selv!! Dette kunne ventet til baby var 6mnd!! Og å ikke konferere med meg først engang? Jeg klarer ikke se noe formildende ved det! 

Anonymkode: fa647...fc1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er barnet, ts?

Anonymkode: 31f37...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke beste timingen da, herregud hun er høygravid!  Skjønner godt du er fortvilt, ts. Som sagt før, bare gi klar beskjed om at det er hans ansvar. Jeg elsker barn, jeg mener også at min kjæres barn går foran meg, men her tror jeg faktisk at jeg hadde bedt han om å bli særbo. Da vil han antageligvis «plutselig skjønne at han alikevel ikke har tid til å være 50/50 pappa alikevel..» Det er jeg sikker på. Hvorfor i alle verden ville han plutselig ha barna 50/50 nå? 

Høygravid og få en sånn beskjed, uten engang å ha noe å si.. nei, det er ikke greit! Forstår heller ikke barnemoren. Hun har jo også vært gravid og burde hatt skjønt at dette er en dårlig ide, akkurat nå.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...